Odczytywanie informacji z portu OBDII

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Borg » 24 cze 2013, 17:14

Borg napisał(a):napięcie myśle, że na pewno jest skoro elm świecił, a olej wymieniałem jakiś miesiąc temu więc wina jest albo po stronie elm'a albo komórek które testowałem

..cd elm na pewno dobry, właśnie go przetestowałem na VW Touranie z 2006 roku, podłączył się przez galaxy s 3 mini i zwykłym galaxy s 3 bez problemów, po czym spróbowałem do mojej mazdy podpiąć się przez galaxy s 3 i to samo..ciągle szuka odpowiedniego protokołu



W końcu sukces uff

Połączyłem się komputerem przez BT, połączył się do ECU i po 5 min spróbowałem Samsungiem S III mini i podłączył się bez żadnego "motania" w ustawieniach, jedyne co zmieniłem w komórce to oprogramowanie na starsze, 1.6.34. Z tymże po zainstalowaniu w/w wersji nie mógł się podłączyć do samochodu, może coś to podpięcie do komputera pomogło, bądź jakaś aktualizacja do wersji 1.6.34 pomogła(któregoś dnia przy włączonym wifi aktualizacja torque ruszyła)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 22:22
Posty: 40
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD Black ALU

Postprzez jeziorek » 5 sie 2013, 20:07

Witam, czy mierzyl ktos moc auta za pomoca torque pro. U mnie pokaxuje 102 KM mimo ze mam ich 143. Zastanawiam sie czy Wam tez tak mierzy. Czy ktos wie jak interpetowac cisnienie turbiny w RF7J
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez misiektoja » 9 sie 2013, 03:01

jeziorek napisał(a):Witam, czy mierzyl ktos moc auta za pomoca torque pro. U mnie pokaxuje 102 KM mimo ze mam ich 143. Zastanawiam sie czy Wam tez tak mierzy. Czy ktos wie jak interpetowac cisnienie turbiny w RF7J

Zeby to dobrze zmierzyc musisz dokladnie okreslic rozne parametry samochodu jak na przyklad calkowity ciezar samochodu wlaczajac w to kierowce, rozne graty w bagazniku, paliwo etc. Ja jak bawilem sie w zeszlym roku to udalo mi sie uzyskac moc zblizona do rzeczywistej, ale z tego co pamietam to bylo troche z tym zabawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 02:06
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Infiniti Q50S 3.5L V6 364KM Hybrid AWD

Postprzez Janusz626 » 19 sie 2013, 14:26

ELM 327+TORQUE Pro na Androidzie daje nam więcej informacji niż tylko moc silnika czy czasy na 1/4 mili itp.

Ja używam dość często jak nie zawsze do informacji o wypalaniu DPF, opcja zapisu czy wysyłanie na konto użytkownika serwera torque, różnych parametrów z dostępnych czujników z auta, umożliwia nam śledzenie, ustawianie alarmów, powiadomień dźwiękowych lub głosowych za niskich lub za wysokich odczytów, parametrów, wiedza o parametrach umożliwia nam stwierdzić co i jak lub z czym mamy problem.

Wspomne również o odczytach podstawowych kodów usterek silnika, powiadomienia głosowe i automatyczne kasowanie czy automatyczny zapis pozwala nam na ciągłe śledzenie, owszem nie musimy ślęczeć i gapić się w wyświetlacz smartfona czy tabletu, Torque Pro może działać również w uśpieniu bez naszej wiedzy czy też uruchamianie i wyłączanie Torque można świetnie zoptymalizować z np programem NFC Tag Launcher, czyli mamy jakiś fon z andkiem podłaczamy go pod ładowarkę wkładamy do schowka i niech pracuje, przychodzimy do domu pracy i w wolnej chwili logujemy się na serwer torque i mamy dostęp do trasy jaką pokonaliśmy.
Po uprzednim ustawieniu zapis odczytów z różnych dostępnych PID'ów mamy je zapisane i pokazane w tabelach wykresach, wszystkie parametry GPS, jak również wykresy pracy dostępnych czujników z jednostki napędowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pyjter1981 » 21 wrz 2013, 14:41

Witam :)
Dziś zakupiłem OBD2 do mojej mazdy 6 diesel z 2008r.
Mam pytanie jaki polecacie program do odczytu i kasowania błędów do podłączenia pod OBD2 ?? (PCMSCAN, MyScanTool.ProScan, EasyObdII, VISA EUROSCAN, Digimoto, OBD-II ScanMaster itp. ) ??????
Czy przez OBD2 można uruchomić kalibracje lub wypalanie DPF?????
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 14:46
Posty: 51 (1/0)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GH 2.0 kombi 2008 diesel

Postprzez kupis99 » 3 gru 2013, 12:33

Szanowni koledzy,

Ja używałem kilku różnych programów (PCMSCAN, ProScan) ale jak na razie bardzie przypadł mi do gusty FORScan, program robiony specjalnie pod Mazdy oraz Fordy:
http://forscan.org/home.html

Jednego dnia przetestowałem i porównałem PCM Scan i FORScan i jak się okazało, PCMSCAN nie wykrył błędów, które wskazał i skasował FORScan.

Osobiście uważam go za fajny programik do odczytu oraz skasowania błędów oraz to co istotne do możliwości sprawdzenia bardzo wielu parametrów (w tym ilości wypaleń DPF oraz przebiegu od ostatniego wypalenia DPF).
Właściciel Pięknej M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 16:46
Posty: 77
Skąd: Łódź, Pabianice
Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009

Postprzez Li Mu Bai » 3 gru 2013, 12:36

Kupis99 w którym miejscu forscan podaje informacje o wypalaniu dpf? I jaki elm posiadasz, bt/kabel z/bez przełącznika mscan?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 314 (17/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez kupis99 » 3 gru 2013, 12:44

Li Mu Bai napisał(a):Kupis99 w którym miejscu forscan podaje informacje o wypalaniu dpf? I jaki elm posiadasz, bt/kabel z/bez przełącznika mscan?


Ja mam ELM327, standardowy na kablu.

Co do samego FORScan to musisz wejść w 3 od góry ikonkę (taka sinusoida) następnie na dole masz ustaw wszystkie wskaźniki, takie niebieskie słoneczko (piszę z pamięci, nie pamiętam dokładnie) i tam dodajesz sobie parametry, który mają być mierzone, jest tego sporo więc musisz znaleźć te od DPF-u są chyba dwa lub trzy.
Właściciel Pięknej M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 16:46
Posty: 77
Skąd: Łódź, Pabianice
Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009

Postprzez Janusz626 » 3 gru 2013, 12:47

:D fajnie... fajnie się zapowiada <spoko>
Naprawdę bardzo ciekawie... napisz co tam jeszcze wiesz kolego kupis99
ciekawe czy znajdę FORcsan-a na adka z ELMem na bluetooth <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kupis99 » 3 gru 2013, 12:51

Janusz626 napisał(a)::D fajnie... fajnie się zapowiada <spoko>
Naprawdę bardzo ciekawie... napisz co tam jeszcze wiesz kolego kupis99
ciekawe czy znajdę FORcsan-a na adka z ELMem na bluetooth <faja>


Janusz jako, że jestem domorosłym mechanikiem, więc jak używam tylko programiku do bieżącej inspekcji, czy wszystko jest ok. Więc pewnie wykorzystuję jakieś 5% możliwości programu.


Ale mam, jeszcze jedno do czego mi służy program :D

Po każdej wymianie oleju robię kasowanie inspekcji olejowej (metoda na kabelek), a programikiem sprawdzam, czy aby na pewno inspekcja została prawidłowo skasowana. Jest tam opcja "pokazuje przebieg od ostatniej wymiany oleju", moim zdaniem przydatna funkcja, zawsze można sprawdzić, czy mechanik wykasował inspekcję, ewentualnie ile mamy przebiegu od wymiany do wymiany.
Właściciel Pięknej M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 16:46
Posty: 77
Skąd: Łódź, Pabianice
Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009

Postprzez Li Mu Bai » 3 gru 2013, 12:52

kupis99 napisał(a):Ja mam ELM327, standardowy na kablu.

Co do samego FORScan to musisz wejść w 3 od góry ikonkę (taka sinusoida) następnie na dole masz ustaw wszystkie wskaźniki, takie niebieskie słoneczko (piszę z pamięci, nie pamiętam dokładnie) i tam dodajesz sobie parametry, który mają być mierzone, jest tego sporo więc musisz znaleźć te od DPF-u są chyba dwa lub trzy.


Mam prośbę w takim razie, bo mnie się nic takiego nie rzuciło w oczy i będę musiał chyba to dokładniej sprawdzić. Zerknij w wątek (niestety nie da się podać linka bezpośrednio do wypowiedzi) wstawiałem screeny z Forscana i może wyłapiesz która to opcja jest od DPF.

I jeszcze jedno, czy działa Ci w Forscanie tryb odczytu OBDII? Bo mi po BT nie, chyba wymaga przełącznika na mscan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 314 (17/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez Janusz626 » 3 gru 2013, 12:55

kupis99 <spoko>

bluetooth niestety nie obsługuje... tylko com i wifi... posmutniałem <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kupis99 » 3 gru 2013, 13:29

Li Mu Bai napisał(a):
kupis99 napisał(a):Ja mam ELM327, standardowy na kablu.

Co do samego FORScan to musisz wejść w 3 od góry ikonkę (taka sinusoida) następnie na dole masz ustaw wszystkie wskaźniki, takie niebieskie słoneczko (piszę z pamięci, nie pamiętam dokładnie) i tam dodajesz sobie parametry, który mają być mierzone, jest tego sporo więc musisz znaleźć te od DPF-u są chyba dwa lub trzy.


Mam prośbę w takim razie, bo mnie się nic takiego nie rzuciło w oczy i będę musiał chyba to dokładniej sprawdzić. Zerknij w wątek (niestety nie da się podać linka bezpośrednio do wypowiedzi) wstawiałem screeny z Forscana i może wyłapiesz która to opcja jest od DPF.

I jeszcze jedno, czy działa Ci w Forscanie tryb odczytu OBDII? Bo mi po BT nie, chyba wymaga przełącznika na mscan


Wiesz co ja na podstawie twoich screenow nie widzę tej funkcji.
Parametr mówiący o ilości regeneracji DPF – DPF REG CI
Parametr mówiący o przebytym dystansie od ostatniej regeneracji to – REG DIS

Niestety nie pomogę ci odnośnie połączenia za pomocą BT, bo tego nie używam.
P.S.
Sprawdź czy masz najnowszą wersję programu, być może w starszych nie było wszystkich parametrów umożliwiających kontrolę DPF-u.
Właściciel Pięknej M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 16:46
Posty: 77
Skąd: Łódź, Pabianice
Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009

Postprzez Li Mu Bai » 3 gru 2013, 13:46

Dziękuje. Przynajmniej wiem jakich nazw szukać i może je odnajdę jak nie w nowszej wersji ForScana to innej aplikacji :) Najlepiej byłoby poznać PIDy, to wtedy można byłoby sobie je dodać do Torque na smartfonie i po sprawie.

Poniżej:
Kupis99, tak, też wziąłem pod uwagę różnicę Mazda 3 i Mazda 6, bo komputerki w obu mogą być inne.
Ostatnio edytowano 3 gru 2013, 13:52 przez Li Mu Bai, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 314 (17/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez kupis99 » 3 gru 2013, 13:50

Jest jeszcze jedna kwestia, ja sprawdzałem te parametry dla Mazdy 6 GH, mam nadzieję, że typ Mazdy nie będzie miał wpływu na możliwości oraz ilość dostępnych parametrów (ale tego nie wykluczam).

Więc jeśli czysto teoretycznie okazałoby się, że w najnowszym programie nie będziesz miał opisanych przeze mnie parametrów to być może jest to kwestia współpracy programu z Mazdą 3
Właściciel Pięknej M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 16:46
Posty: 77
Skąd: Łódź, Pabianice
Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009

Postprzez Janusz626 » 3 gru 2013, 14:13

Jednak FORscan 2.1.11 beta, działa przez bluetooth z ELMem 327... pod Windowsa.. <spoko> :D <faja>
Odczyty odnosnie DPFu to min.:
-odleglosc od ostatniego wypalania DPF
-ilosc niepowodzend wypalania DPF
-ile razy świeciła się kontrolka DPF
-liczba regeneracji/wypalań DPF
-odleglosc od wymiany oleju (inspekcja olejowa)

Ponadto jakies wartosci wtryskow przy 35, 65, 100 i 140 MPa...


...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krystian77 » 6 gru 2013, 12:42

Janusz626 napisał(a):Ponadto jakies wartosci wtryskow przy 35, 65, 100 i 140 MPa...

Są to dawki korekcyjne które PCM zmienia w trakcie przeprowadzania kalibracji.
Tej którą można wymusić kabelkiem, chociaż mój samochód sam sobie przeprowadził kalibracje w trasie – nie wiedział bym ale co jakiś czas do testów odpalam FORscan – sprawdzam parametry DPF i wtrysków.

A i jeszcze uwaga:
Są do odczytu dwa parametry: REG_REQ_A i REG_REQ_F – nic nie zwracają ale wydaje mi się że dwukrotnie udało mi się wymusić dopalanie DPF odczytując te dwa PID’y z modułu kontroli silnika PCM.

Dwa miesiące temu wykonałem fotorealcję dla ELM327 Buletooth i Mazdy 323F http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=161620
Mam też gotową fotorelację dla Mazdy 6 GH http://reverseengineering.road2.me/diagnostyka-mazda-forscan/ łącznie z opisem przeróbki ELM327 ale opadł mi zapał i jej nie przepisałem na forum (ostatnio brakuje mi czasu i nie rozmawiałem na ten temat z administratorem i nie poprosiłem o zgodę). Jak będzie zainteresowanie tematem to ją przepiszę.

Jeszcze jedno:
Polecam zapoznać się ze stroną zakładką http://forscan.org/contactus.html
Opisane jest w jaki sposób pomóc autorom w rozwianiu aplikacji poprzez przesyłanie logów oraz zgłaszać błędy. Miesiąc temu poprosiłem aby dodali pewną funkcję do programu dla naszej Mazdy. Odpisali że postarają się i że dziękują za pomoc bo brakuje im beta testerów Mazdy. Więc zaintersowane osoby bardzo zachęcam.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Marianek » 6 gru 2013, 14:02

Przepisuj śmiało a Moderator (Bieski) na pewno podklei pod Faq działu.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez bieski » 6 gru 2013, 14:12

Podkleje, podkleje. Podwarunkiem że wymyśli jak wymusić kalibracje na RF5C. Podejrzewam że połowa forum by go ozłociła :)

Dopisano Pt, 6 gru 2013, 13:17:

krystian77 napisał(a):Jak będzie zainteresowanie tematem to ją przepiszę.

Jak znajdę chwilę na weekend to mogę ja ją przepisać, o ile wyrażasz na to zgodę :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez krystian77 » 6 gru 2013, 15:11

bieski napisał(a):Podkleje, podkleje. Podwarunkiem że wymyśli jak wymusić kalibracje na RF5C. Podejrzewam że połowa forum by go ozłociła :)


W Changes History na stronie producenta przy wersji 2.1.10 jest taka oto informacja:
+ Service procedure "Change Fuel Injector Correction Factors" for:
Mazda 3 (Europe and General market) 2.0 RF-T 2006 model year
Mazda 5 (Europe and General market) 2.0 RF-T 2005-2007 model year
Mazda 6 (Europe and General market) 2.0 RF-T 2005 model year
Mazda Bongo 2.0 RF-T 2007 model year


Ja tego sprawdzić nie mogę, ale wygląda to ciekawie. Być może skrót RF-T jest jakimś uogólnieniem.
W każdym razie ja bacznie i z nadzieją śledzę Change loga aplikacji.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6