Wibracja maski w okolicach podszybia przy dużych prędkościach.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez SHY » 18 wrz 2017, 00:23

Witam

Czy ktoś z forumowiczów borykał się i rozwiązał problem wibracji maski w okolicach podszybia występujących przy dużych prędkościach? Niczego nie znalazłem dla wersji GH, ale podobny problem występował w egzemplarzach GJ i rozwiązaniem była wymiana uszczelki na podszybiu na jakąś inną. Czy w GH jest ten sam patent? Ktoś może to potwierdzić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez stachan » 18 wrz 2017, 19:02

Na pewno chodzi o wibracje pokrywy maski?
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5602 (328/456)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez SHY » 18 wrz 2017, 19:58

Na 100%. Dzisiaj zadalem pytanie do ASO.. odpowiedz – regulacja klapy lub wymiana uszczelki. Mam pewien pomysl jak to ogarnac... jak sie uda jutro podam rozwiazanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez stachan » 20 wrz 2017, 06:11

Daj znać, bo pierwszy raz spotykam się taką usterką :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5602 (328/456)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez SHY » 20 wrz 2017, 07:50

Witam

Wibracje udalo sie zaleczyc, ale rozwiazanie jest malo eleganckie. Ogolnie problemem jest to, ze maska nie ma wsparcia na uszczelce podszybia i do tego jest ona zbyt miękka (przy okreslonej predkosci uklad wpada w rezonans, ktory nic nie tlumi).
Gdy probowalem rozwiazac problem w pierwszym kroku w uszczelke podszybia wsunalem gumowa uszczelke okienna. Ona idealnie wypelnila tamta i uszczelnienie stalo sie twardsze. Zrobilem probe, ale efekty nie do konca mnie zadowolily. Zaczalem szukac rozwiazania problemu i okazuje sie, ze konstruktorzy mazdy dali ciala. Gdy spojrzycie bardzo wnikliwie okaze sie, ze maska na okolo 1/3 odcinka podszybia w srodkowej czesci wcale nie jest wspierana uszczelka. Najzwyczajniej przetloczenia maski mijaja sie z uszczelka. Mozna to ujawnic ogladajac sama uszczelke i slad zostawiony przez maske. Na srodku bedziecie mieli doslownie lizniecie na 1 mm. Wypialem wiec uszczelke ze srodkowych dwoch zaczepow i przesunalem ku przodowi auta o polowe jej szerokosci. Potem zamykajac maske, najpierw zlapalem na jeden "zabek" zamka, poprawilem uszczelke palcem i zatrzasnalem maske do konca. Znowu proba i teraz jest ok. Problem w tym, ze co to za rozwiazanie problemu? Bardzo slabe. Najciekawsze jest to, ze nie widac rozwiazania, bo konstrukcyjnie jest problem. Nadmienie, ze samochod nie ma problemow z geometria czyt. nie jest powypadkowy. Co do wystepowania... nie sa to predkosci polskich autostrad tylko wyzsze od 170-180 w zwyz... troche to wszystko smutne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez jachu36 » 20 wrz 2017, 09:36

Niestety ,ale jakość i spasowanie uszczelek w M6 Gh to jakaś kpina. Są bo są, ale do czego służą to tak naprawdę nie mam pojęcia. Tak samo jak wszelkiego rodzaju wygłuszenia i wytłumienia, których po prostu to auto nie posiada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6