Demontaż tapicerki z fotela kierowcy
Strona 1 z 1
Czy ktoś może zdejmował poszycie fotela (tapicerkę) w przedliftowej GH? Muszę dostać się do maty grzewczej bo najwyraźniej jest uszkodzona. Szukałem, ale nie znalazłem żadnego opisu. Będę wdzięczny za wszelkie rady i podpowiedzi.
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/20)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Jest zamek, ale ja nie ściągałem całkowicie wszystkiego, chciałem sprawdzić jak to wygląda, ale jak zacząłem czuć opór to zrezygnowałem. W każdym bądź razie przyda się na pewno potomnym, sam postaram się coś znaleźć.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Ja odsuwałem oparcie, bo musiałem znaleźć połączenie między siedziskiem a oparciem. Tyle razy miałem fotel wyciągnięty na stole, a nie zerknąłem jak siedzisko jest zrobione...
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Fotel koniecznie wyciągnij! Tak to chyba nie ściągniesz siedziska. Odwrócisz go do góry nogami i będziesz miał czarno na białym jak jest od spodu. Ja nie mam przy sobie galerii zdjęć, bo gdzieś mam tyłek fotel od spodu, powiedziałbym Ci dokładnie jak jest, ale nie powinno być jakiś komplikacji z jego ściągnięciem.
Sprawdź czy do mat dochodzi prąd, jeśli tak to znaczy, że uszkodzeniu uległa mata.
Sprawdź czy do mat dochodzi prąd, jeśli tak to znaczy, że uszkodzeniu uległa mata.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Napięcia we wtyczce pod fotelem (tej która wchodzi do sterownika) są prawidłowe. Natomiast pomiar rezystancji maty (druga wtyczka wchodząca do tego sterownika) daje takie wartości, że wskazuje na uszkodzenie maty, dlatego chcę zdjąć tapicerkę fotela.
Przewód od maty jest jeden, a nie grzeją obydwie (siedzisko i oparcie), więc pytanie co się uszkodziło. Żeby odpowiedzieć trzeba rozkroić pacjenta Z wyjęciem fotela chyba nie ma większych trudności?
Przewód od maty jest jeden, a nie grzeją obydwie (siedzisko i oparcie), więc pytanie co się uszkodziło. Żeby odpowiedzieć trzeba rozkroić pacjenta Z wyjęciem fotela chyba nie ma większych trudności?
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/20)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Odpinasz wszystkie (bodajże dwie) kostki pod spodem (jedna jest od poduszek, więc zalecane odpiąć klemy z akumulatora), odkręcasz 4 śruby i cały fotel wychodzi wraz ze stelażem.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Ja jestem przed wymianą gąbek, zarówno w siedzisku, jak i oparciu, gdyż niestety są już wygniecione, więc temat mam trochę rozeznany. Odpowiedź na Twoje pytanie znajdziesz częściowo tu:
viewtopic.php?f=409&t=66933&start=80
Dotyczy co prawda mazdy 6 z 2002 roku, ale nie spodziewałbym się dużych różnic jeśli chodzi o samo mocowanie tapicerki. Gorzej będzie pewnie z oparciem. Być może wkrótce zabiorę się za rozbiórkę fotela od anglika, to dam znać jak to wygląda.
viewtopic.php?f=409&t=66933&start=80
Dotyczy co prawda mazdy 6 z 2002 roku, ale nie spodziewałbym się dużych różnic jeśli chodzi o samo mocowanie tapicerki. Gorzej będzie pewnie z oparciem. Być może wkrótce zabiorę się za rozbiórkę fotela od anglika, to dam znać jak to wygląda.
Jestem po naprawie fotela, okazało się, że wystarczył mi częściowy demontaż tapicerki tylko z siedziska. Całość okazała się prostsza niż sądziłem, wystarczy dokładnie obejrzeć fotel i każdy poradzi sobie z tym zadaniem. W wolnej chwili wrzucę kilka fotek, które może dodadzą pewności osobom które chcą się podjąć podobnego zadania.
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/20)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Czyli nie myliłem się za bardzo. Nie pamiętałem jak wygląda to wszystko od spodu, a wyciągałem fotel kilka razy, bo między innymi niezbędny był spaw, bo poszło mi trzymanie boczne foteli.
Maty niesprawne wymieniasz czy usterka była jakaś inna?
Maty niesprawne wymieniasz czy usterka była jakaś inna?
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Miałem upalony/przerwany przewód od jednej z mat, naprawa trwała 2 minuty Swoją drogą ciekawie są połączone, bo nie grzał cały fotel (ani siedzisko ani oparcie), a uszkodzenie było w jednym miejscu.
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/20)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Trzeba by spojrzeć na schematy jak to dokładnie jest połączone, ale jak sprawdzałem rezystancję na zielonej wtyczce pod fotelem, to wychodził brak ciągłości. Po rozebraniu fotela znalazłem wtyczkę z "odejściem" na grzanie oparcia i wychodziło na to, że ono powinno działać, jednak nie grzało. Dopiero po naprawie 1 z 3 mat które są na siedzisku cały fotel zaczął grzać.
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/20)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6