Problem z elektroniką – zegary, kontrolki, kluczyk

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kov89 » 15 lis 2015, 23:58

Witam

Dużo sie porobiło z moją M6

Bylem ostatnio w Walii na finale WRC, (niestety nie jako zawodnik :D ). W ciągu dwóch dni Madzia zrobiła w sumie 500 mil. Pogoda była walijska, padało cały czas-mimo tego zero problemów, tylko trochę mokro w samochodzie. Problemy zaczęły się dosłownie jedną mile od domu. Podczas jazdy zaświeciły się kontrolki: ABS, DSC, trakcji i ręcznego. Do tego wskazówki prędkości i obrotów opadły, ale temperatury silnika i paliwa jeszcze działają. Auto dalej jedzie, zero problemow. Myślę se, że dziwna akcja :/ Po chwili poddała się wskazówka temp. silnika, a chwile później paliwa. Do tego przestały działać strzałeczki z migaczy-same kierunkowskazy działają. Lekko spanikowany dojechałem do domu. Zgasiłem silnik i dokładnie sprawdziłem bagażnik, wnętrze i komorę silnika w poszukiwaniu oznak powodzi. Trochę się tego spodziewałem, zważywszy na pogodę ale o dziwo wszędzie sucho. Odpalam samochód. Działa, tylko kontrolka CHECK ENGINE uśmiechała się do mnie z daleka. <serduszka> Błąd U0121 – utrata komunikacji z modułem ABS. Skasowałem. Auto pochodziło chwilę, zrobiłem rundkę i wszystko było ok. Odstawiłem samochód, i poszedłem sprawdzić ponownie kilka godzin później. I tu niespodziewany zwrot akcji- nie działa kluczyk. Otworzył zamek ale nie chce odpalić silnika<rotfl> Cała elektronika świeci: kontrolki po przekręceniu kluczyka, światła, radio.... ale silnika nie odpali. Poszedłem po drugi kluczyk. Ten zadziałał. Uruchomiłem silnik bez problemu. Wszystko trybiło, ale CHECK ENGINE dalej się świeci, ten sam błąd U0121. Taka oto przygoda- zobaczymy jak się zakończy.

Mam nadzieję że M zawiezie mnie jutro do pracy <zawstydzony> . Jadę podpiąć furę jutro pod prawdziwy komputer w poszukiwaniu błędów, Acer podpięty przez USB nie jest taki wiarygodny <nauka>

Chciałem zapytać czy macie jakieś sugestie? papa
Początkujący
 
Od: 30 paź 2011, 12:22
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 GH 2008

Postprzez rafałmazda » 16 lis 2015, 00:01

podobną akcję przerabiałem w saab'ie 9-3 :P tam winny był czujnik od abs'u na jednym kole, bo wziął i zgnił :P
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez kov89 » 16 lis 2015, 13:13

yo

a myslisz ze zepsuty czujnik ABS ma jakis wplyw na zachowanie zegarow i niedzialajacy kluczyk??
Początkujący
 
Od: 30 paź 2011, 12:22
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 GH 2008

Postprzez robi31 » 16 lis 2015, 15:45

Witam mam podobny problem nie chciałem zakładać nowego wątku . Auto jeszcze odpala ale jak długo to nie wiem. A problem jest w tym ze podczas jazdy zapala się czerwony kluczyk z wykrzyknikiem i na czerwono auto z kłódka gaśnie radio i ponownie się uruchamia. Może ktoś pomorze , może ktoś ma jakiś pomysł co to może byc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 12:29
Posty: 88 (15/3)
Skąd: uk
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzynka 2018

Postprzez kov89 » 18 lis 2015, 12:19

po kilku dniach wszystko wrocilo do normy. Odwiedzilem wczoraj mechanika. Podlaczyl kompa i znalazl kilka bledow, wszystkie zwiazane z utrata komunikacji miedzy modulami (glownie ABSu).

Prawdopodobnie winowajca sa plastiki w nadkolach. Jest miedzy nimi luka, przez ktora deszcz, kurz i brud dostaje sie do komory silnika. W okolicach bezpiecznikow i modulu ABSu jest najgorzej. Ciekawi mnie czy tylko ja tak mam, bo ktos wczesniej zle je zamontowal czy moze jest normalne.

Czeka mnie wiec czyszczenie komory silnika i dokladne sprawdzenie okablowania: punkty masy, kostki itp
Do tego musze dokladnie zapezbieczyc nadkola-zeby problem nie powrocil.

Mam kilka pytan:
-gdzie sa wszystkie punkty masy? znalzlem dwa w okolicach gniazd amortyzatorow. przydal by sie jakis schemat, moze zdjecie z zaznaczonymi miejscami
-po oczyszczeniu tych miejsc przydalo by sie je jakos zabezpieczyc przed korozja, myslicie ze wazelina techniczna da rade?
– macie jakis patent na przeczyszczenie skrzynki bezpiecznikow (wyglada jakby ktos wsypal tam piasek i zalal woda :( )
Początkujący
 
Od: 30 paź 2011, 12:22
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 GH 2008

Postprzez flywin » 18 lis 2015, 13:12

odłaczyć AKU i zalać jakimś Alokoholem IzoPropylowym.
Bardzo dobrze czyści i szybko odparowuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6