alarm fabryczny Mazda 6 GH FL problem
Na pewno nie fabryczny. Fabryczny alarm zamontowany jest w fabryce mazdy. Zamontowali ci raczej dedykowany alarm i pewnie ktoś go źle zaprogramował lub po prostu ten alarm nie ma opcji rozbrajania systemu przy otwarciu klapy.kdulny napisał(a):W salonie instalowano alarm fabryczny
Podłączę się pod temat.
Mam u siebie alarm STER AS 10. Uaktywniam go wraz z zamknięciem drzwi samochodu kluczykiem zdalnego starowania.
Pytanie, czy jest możliwość zamknięcia samochodu bez aktywowania alarmu? Chciałbym wyłączać alarm kiedy zostawiam auto na swoim podwórku aby nie załączał się przy mocniejszym wietrze itd.
W instrukcji jest informacja o "Stanie serwisowym – wyłączanie awaryjne" za pomocą kodu. Nie jestem jednak pewien co to oznacza.
Mam u siebie alarm STER AS 10. Uaktywniam go wraz z zamknięciem drzwi samochodu kluczykiem zdalnego starowania.
Pytanie, czy jest możliwość zamknięcia samochodu bez aktywowania alarmu? Chciałbym wyłączać alarm kiedy zostawiam auto na swoim podwórku aby nie załączał się przy mocniejszym wietrze itd.
W instrukcji jest informacja o "Stanie serwisowym – wyłączanie awaryjne" za pomocą kodu. Nie jestem jednak pewien co to oznacza.
- Od: 2 sie 2013, 09:01
- Posty: 6
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 6, 2.0 PB, 2008
Cos winosę do tematu...
korespondencja do ASO Mazda
"W aucie Mazda 6 GH zakupionej w Państwa salonie zamontowano alarm fabryczny.
Podczas otwierania pilotem klapy bagażnika załącza się alarm .
Czyli guzik na pilocie służący do otwarcia jedynie pokrywy bagażnika nie spełnia swej funkcji ponieważ nie rozbraja alarmu
Zawsze auto trzeba otwierać całkowicie wiec uważam ze alarm jest wadliwie podłączony / skonfigurowany.
Bardzo proszę o sprawdzenie jakie jest prawidłowe ustawienie alarmu."
Odpowiedź z ASO Odyssey Wawa......
" Alarm jak najbardziej działa poprawnie.
Przycisk na pilocie od otwierania klapy otwiera samą klapę, ale nie służy do rozbrojenia alarmu (tylko przyciski otwierania i zamykania) i w takiej sytuacji czujniki wewnętrzne wykrywają ruch w środku auta.
Korzystanie z tego przycisku w przypadku zamontowanego oryginalnego autoalarmu jest możliwe w sytuacji, gdy alarm nie jest aktywny (samochód zamknięty 1 przyciśnięciem przycisku zamykania na pilocie), "

korespondencja do ASO Mazda
"W aucie Mazda 6 GH zakupionej w Państwa salonie zamontowano alarm fabryczny.
Podczas otwierania pilotem klapy bagażnika załącza się alarm .
Czyli guzik na pilocie służący do otwarcia jedynie pokrywy bagażnika nie spełnia swej funkcji ponieważ nie rozbraja alarmu
Zawsze auto trzeba otwierać całkowicie wiec uważam ze alarm jest wadliwie podłączony / skonfigurowany.
Bardzo proszę o sprawdzenie jakie jest prawidłowe ustawienie alarmu."
Odpowiedź z ASO Odyssey Wawa......
" Alarm jak najbardziej działa poprawnie.
Przycisk na pilocie od otwierania klapy otwiera samą klapę, ale nie służy do rozbrojenia alarmu (tylko przyciski otwierania i zamykania) i w takiej sytuacji czujniki wewnętrzne wykrywają ruch w środku auta.
Korzystanie z tego przycisku w przypadku zamontowanego oryginalnego autoalarmu jest możliwe w sytuacji, gdy alarm nie jest aktywny (samochód zamknięty 1 przyciśnięciem przycisku zamykania na pilocie), "
- Od: 20 maja 2013, 14:28
- Posty: 10
- Auto: Mazda GH 2.0 DISI liftback 2011
Witam serdecznie.
Dzis zmienialem w autku filtr kabinowy, filtr powietrza i dolewalem olej silnikowy.
Po moich zabawach zauwazylem, ze miga mi czerwona dioda na desce sygnalizujaca system zabezpieczenia przed kradzieza.
Wczesniej nie bylo takiej sytuacji.
Auto, pali normalnie, zamyka sie, otwiera, zero problemu oprocz tego, ze gdy kluczyk nie jest w stacyjce dioda systemu zabezpieczenia przed kradzieza miga niezaleznie od tego czy samochod jest otwarty czy zamkniety.
Prosba o pomoc – co moze byc przyczyna?
Dzis zmienialem w autku filtr kabinowy, filtr powietrza i dolewalem olej silnikowy.
Po moich zabawach zauwazylem, ze miga mi czerwona dioda na desce sygnalizujaca system zabezpieczenia przed kradzieza.
Wczesniej nie bylo takiej sytuacji.
Auto, pali normalnie, zamyka sie, otwiera, zero problemu oprocz tego, ze gdy kluczyk nie jest w stacyjce dioda systemu zabezpieczenia przed kradzieza miga niezaleznie od tego czy samochod jest otwarty czy zamkniety.
Prosba o pomoc – co moze byc przyczyna?
Zeby podsumowac – jak na zdjeciu:
+ po zamknieciu auta miga niebieska dioda po lewej stronie kierownicy
+ po wyjeciu kluczyka miga czerwona sygnalizacja na desce (samochod z klodka)
Wszystko dziala tak jak powinno?
+ po zamknieciu auta miga niebieska dioda po lewej stronie kierownicy
+ po wyjeciu kluczyka miga czerwona sygnalizacja na desce (samochod z klodka)
Wszystko dziala tak jak powinno?
- Załączniki
-
Pozwolę sobie przyłączyć się do dyskusji bo też mam mały problem z alarmem. Wydaje mi się, że nie działają czujniki ruchu zamontowane przy przedniej szybie, ale do rzeczy.
Auto mam od niedawna, a alarm był montowany u dilera przy zakupie. Przy zamykaniu auta z pilota mrugają tylko światła, alarm się uzbraja, zaczyna mrugać czerwona dioda w kabinie ale nie wydaje żadnego dźwięku.
1. Przy otwieraniu drzwi od środka zaczyna wyć – ok.
2. Przy wykonywaniu ruchów wewnątrz auta, przy uzbrojonym alarmie nic się nie dzieje – not ok
3. Przy otwieraniu tylnej klapy z pilota lub przyciskiem, przy uzbrojonym alarmie nic się nie dzieje – not ok. Po zamknięciu klapy znów mrugają światła jakby alarm się ponownie uzbrajał, ale na cicho.
4. Czasem w czasie jazdy lub nawet na postoju przy wyłączonym silniku głośno zawyje z głośniczka alarmu pod maską, jednostajny dźwięk przez kilka sekund – not ok
?
Mam w związku z tym do Szanownych Kolegów pytanka.
1. Czy czujniki ruchu mają osobny bezpiecznik?
2. Dlaczego wyje bez powodu? Czy to może być jakiś odstraszacz np. gryzoni i coś się schrzaniło?
3. Jakieś pomysły?
Dziękuję za wszelkie rady.
Auto mam od niedawna, a alarm był montowany u dilera przy zakupie. Przy zamykaniu auta z pilota mrugają tylko światła, alarm się uzbraja, zaczyna mrugać czerwona dioda w kabinie ale nie wydaje żadnego dźwięku.
1. Przy otwieraniu drzwi od środka zaczyna wyć – ok.
2. Przy wykonywaniu ruchów wewnątrz auta, przy uzbrojonym alarmie nic się nie dzieje – not ok
3. Przy otwieraniu tylnej klapy z pilota lub przyciskiem, przy uzbrojonym alarmie nic się nie dzieje – not ok. Po zamknięciu klapy znów mrugają światła jakby alarm się ponownie uzbrajał, ale na cicho.
4. Czasem w czasie jazdy lub nawet na postoju przy wyłączonym silniku głośno zawyje z głośniczka alarmu pod maską, jednostajny dźwięk przez kilka sekund – not ok
Mam w związku z tym do Szanownych Kolegów pytanka.
1. Czy czujniki ruchu mają osobny bezpiecznik?
2. Dlaczego wyje bez powodu? Czy to może być jakiś odstraszacz np. gryzoni i coś się schrzaniło?
3. Jakieś pomysły?
Dziękuję za wszelkie rady.
- Od: 4 lis 2008, 18:46
- Posty: 49
- Skąd: Bytom
- Auto: było: Nisan Sunny 1.6 SLX
było: Seat Toledo 1.6
było: Mazda 3 1.6 BK
było: Opel Astra IV 1.6 Enjoy
jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR-DISI 2011r.
bodro napisał(a):3. Przy otwieraniu tylnej klapy z pilota lub przyciskiem, przy uzbrojonym alarmie nic się nie dzieje – not ok. Po zamknięciu klapy znów mrugają światła jakby alarm się ponownie uzbrajał, ale na cicho
Jeśli po wlaczeniu alarmu możesz otworzyć klapę bagażnika przyciskiem to masz coś zwalone. Znaczyło by to, że bagażnik nie jest wcale zamknięty.
Domyślam się, że jednak miales na myśli otwarcie przyciskiem na pilocie, a o otwarciu przyciskiem na klapie napisałeś z rozpędu.
Otwarcie bagażnika pilotem przy włączonym alarmie deaktywuje go chwilowo (dioda szybko mruga). Zamknięcie bagażnika aktywuje automatycznie alarm ponownie, nie trzeba robić nic pilotem.
Jest taki szybki dostęp do bagażnika.
- Od: 2 lip 2012, 21:28
- Posty: 23
- Auto: Mazda 6 GH, 2.0 MZR DISI, 2011r
Arecki napisał(a):bodro napisał(a):3. Przy otwieraniu tylnej klapy z pilota lub przyciskiem, przy uzbrojonym alarmie nic się nie dzieje – not ok. Po zamknięciu klapy znów mrugają światła jakby alarm się ponownie uzbrajał, ale na cicho
Jeśli po wlaczeniu alarmu możesz otworzyć klapę bagażnika przyciskiem to masz coś zwalone. Znaczyło by to, że bagażnik nie jest wcale zamknięty.
Domyślam się, że jednak miales na myśli otwarcie przyciskiem na pilocie, a o otwarciu przyciskiem na klapie napisałeś z rozpędu.
Otwarcie bagażnika pilotem przy włączonym alarmie deaktywuje go chwilowo (dioda szybko mruga). Zamknięcie bagażnika aktywuje automatycznie alarm ponownie, nie trzeba robić nic pilotem.
Jest taki szybki dostęp do bagażnika.
Hej.
Miałem na myśli taką sytuację, że gdy samochód jest zamknięty i alarm się uzbroił to otwierając bagażnik z pilota alarm się nie włącza. To jest chyba jednak prawidłowe zachowanie. Gdy samochód jest zamknięty i alarm się uzbroił to nie można otworzyć bagażnika przyciskiem – tu się pomyliłem bo tak powinno być.
- Od: 4 lis 2008, 18:46
- Posty: 49
- Skąd: Bytom
- Auto: było: Nisan Sunny 1.6 SLX
było: Seat Toledo 1.6
było: Mazda 3 1.6 BK
było: Opel Astra IV 1.6 Enjoy
jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR-DISI 2011r.
Witam,
Nie będę tworzył nowego tematu zapytam tu:
Znalazłem taką wtyczkę w nadkolu i wydaje mi się że jest to od czujnika maski, czujnik maski jak widać naderwany. Chciałem to naprawić, szukałem wtyczki odpowiedniej i nie mogę znaleźć. Może się ktoś orientuje gdzie kupić wtyczkę albo jak to inaczej naprawić....?

Nie będę tworzył nowego tematu zapytam tu:
Znalazłem taką wtyczkę w nadkolu i wydaje mi się że jest to od czujnika maski, czujnik maski jak widać naderwany. Chciałem to naprawić, szukałem wtyczki odpowiedniej i nie mogę znaleźć. Może się ktoś orientuje gdzie kupić wtyczkę albo jak to inaczej naprawić....?

- Od: 2 mar 2012, 22:38
- Posty: 37
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6