Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez nfrk » 4 lut 2015, 22:17

krystian77 napisał(a):
nfrk napisał(a):Po odłączeniu po kolei bezpieczników w komorze silnika zauważyłem że na bezpieczniku nr 5 o nazwie BTN- "Zabezpieczenie rożnych obwodów" pobór spadł do 0.015 A. Na pewno na tym bezpieczniku jest alarm, słyszałem jak się rozzłaszczał i załączał po włożeniu bezpiecznika. Czyżby alarm potrzebował tyle prądu? jakieś Sugestie???

Z BTN prąd jest rozdzielany na bezpieczniki:
ROOM 15A
AFS 10A
DLOCK 30A.
Spróbuj określić prąd na tych trzech bezpiecznikach.



sprawdziłem dzisiaj i na bezpieczniku ROOM 15 A jest duży pobór prądu, jak go wyjąłem i sprawdziłem pobór na bezpieczniku BTN było tylko 0,0015

N tym ROOM 15 mam na pewno oświetlenie wnętrza, zegary , radio, i alarm (zamykanie samochodu z pilota z piknięciem sygnału)
odpiłem radio i wyszło mi ze gdzieś pobiera około 0,0015~0,0020A bo o tyle mniej mi pokazywało na bezpieczniku BTN,
zacząłem szukać sterownika od alarmu i znalazłem ta kostkę rozłączyłem ja nie do końca, ale alarm już nie działał (samochód zamyka się z kluczyka ale nie ma dźwięku ), na bezpieczniku BTN pobór prądu był w granicy 0.0050A~0.0045A czyli już lepiej, Czyży alarm był przyczyną czy coś jeszcze?
Co możne być jeszcze podłączone do bezpiecznika ROOM 15A, można bez niego uruchomić auto i prowadzić? ? nie wiem co jeszcze może być pod niego podłączone?
Załączniki
IMG_4193.JPG
IMG_4190.JPG
Początkujący
 
Od: 10 maja 2013, 21:42
Posty: 16 (1/1)
Skąd: Leżjsk / Rzezów
Auto: Mazda 6 GH 2.0 2008

Postprzez Garbage1989 » 5 lut 2015, 18:10

bezpiecznik ROOM odpowiada za odbiorniki wewnątrz kabiny jak można jeżdzić bez tego obwodu teoretycznie nie wpływa to na jazdę ale nie masz żadnego oświetlenia wewnątrz i z tego co kojarzę obwód zapalniczki tez wisi na tym bezpieczniku. Poza tym na alarmie pisze ile powinien pobierać maksymalnie jak byk masz 20 mA jeżeli coś się nie zgadza to może masz jakieś kiepskie połaczenia na których prąd zamienia się w ciepło niezgodnie z przeznaczeniem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez krystian77 » 6 lut 2015, 10:36

Garbage1989 napisał(a): i z tego co kojarzę obwód zapalniczki tez wisi na tym bezpieczniku

Obwód zapalniczki i pozostałych dwóch gniazd akurat nie jest zasilany z ROOM.

Pod ROOM jest podpięte:
-Złącze DLC (OBD2)
-Pamięć siedzeń elektrycznych
– IC (Licznik – prawdopodobnie pamięć TRIP Km i tmp.)
– Imobilizer
– lusterko środkowe
– oświetlenie bagażnika
– KES
– Wyświetlacz centralny
– Radio
– Bluetooth
– Klima ( też pewnie pamięć)
– BCM
– Oświetlenie
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez nfrk » 6 lut 2015, 13:39

Witam, tak myślałem że zapalniczki nie bo mają swoje własne bezpieczniki,
nie posiadam u siebie siedzeń elektrycznych i bluetooth, spróbuje na początku zdiagnozować ten dokładany alarm bo na pewno coś z nim jest nie tak, sprawdzę połączenia, albo go odłączę całkowicie i zobaczę jaki będzie pobór prądu, bo nie wiem na co jeszcze mógłbym zwrócić uwagę.
Początkujący
 
Od: 10 maja 2013, 21:42
Posty: 16 (1/1)
Skąd: Leżjsk / Rzezów
Auto: Mazda 6 GH 2.0 2008

Postprzez smile » 6 lut 2015, 21:27

Jaki masz problem z autem, że szukasz uciekającego prądu?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez krystian77 » 8 lut 2015, 10:43

Ja stawiam na ten alarm, bo wszystko inne to tylko do podtrzymania pamięci.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez nfrk » 9 lut 2015, 19:24

smile napisał(a):Jaki masz problem z autem, że szukasz uciekającego prądu?


jak auto postało 2 tygodnie nie używane to akumulator został rozładowany do zera, jak byłem w górach i było – 20 stopni przez 2 dni to ledwo co odpaliłem a ładowałem akumulator przed wyjazdem, wywaliłem alarm i zobaczyłem że kabel (– maski ) był odłączony leżał sobie luzem zastanawiam się czy to ma jakieś znaczenie
Załączniki
skan pdf.jpg
kabel.JPG
Początkujący
 
Od: 10 maja 2013, 21:42
Posty: 16 (1/1)
Skąd: Leżjsk / Rzezów
Auto: Mazda 6 GH 2.0 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6