Rozładowany akumulator. Z jakiego powodu?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez nfrk » 3 lut 2015, 21:22

krystian77 napisał(a):
nfrk napisał(a): i nawet po odłączeniu tych wszystkich rzeczy oprócz radia bo nie znalazłem do niego bezpiecznika prąd mi ucieka minimalnie mniej ale w dalszym ciągu jest to duży spadek.

Jak spojrzałem w schemat dosłownie do wszystkich modułów elektronicznych jest na stałe doprowadzone napięcie(BCM, PCM, ABS, szyby, Klima, fotele el., itd.). Jak masz miernik to podłącz amperomierz i zmierz jaki prąd pobiera Mazda na postoju. Będzie można porównać.



witam, musiałem zakupić nowy miernik bo mój stary strasznie przekłamywał, przeprowadziłem testy i mazda na postoju pobiera w granicach 0,100 A (od 0.104 A do 0.094 A )

Po odłączeniu po kolei bezpieczników w komorze silnika zauważyłem że na bezpieczniku nr 5 o nazwie BTN- "Zabezpieczenie rożnych obwodów" pobór spadł do 0.015 A. Na pewno na tym bezpieczniku jest alarm, słyszałem jak się rozzłaszczał i załączał po włożeniu bezpiecznika. Czyżby alarm potrzebował tyle prądu? jakieś Sugestie???
Załączniki
IMG_4156.JPG
mazda na postoju  .JPG
z bezpiecznikiem BTN.JPG
bez bezpiecznika BTN.jpg
Początkujący
 
Od: 10 maja 2013, 21:42
Posty: 16 (1/1)
Skąd: Leżjsk / Rzezów
Auto: Mazda 6 GH 2.0 2008

Postprzez krystian77 » 4 lut 2015, 00:30

nfrk napisał(a):Po odłączeniu po kolei bezpieczników w komorze silnika zauważyłem że na bezpieczniku nr 5 o nazwie BTN- "Zabezpieczenie rożnych obwodów" pobór spadł do 0.015 A. Na pewno na tym bezpieczniku jest alarm, słyszałem jak się rozzłaszczał i załączał po włożeniu bezpiecznika. Czyżby alarm potrzebował tyle prądu? jakieś Sugestie???

Z BTN prąd jest rozdzielany na bezpieczniki:
ROOM 15A
AFS 10A
DLOCK 30A.
Spróbuj określić prąd na tych trzech bezpiecznikach.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez nfrk » 8 lut 2016, 21:36

witam ponownie, już w sumie rok upłyną a ja dalej nie rozwiązałem problemu, doszedłem ze coś jest nie tak na bezpieczniku ROOM 15A , po wyjęciu go pobór spada mi do 0,015 A , a z bezpiecznikiem mam obecnie około 0,080 A i czasami skacze na 0,095 A, nie miałem czasu się tym osobiście zając wiec bylem z tym miedzy innymi w tamtym roku u 2 elektryków i stwierdzili ze ten typ widocznie tak ma, jeden zwalał na gaz a drugi mówił ze akumulator jest za mały i większy byłby lepszy (miałem 60 AH ), i w sumie wsadziłem w jesieni 95 AH, ale w dalszym ciągu problem istnieje i najwidoczniej muszę problem rozwiązać sam bo elektrykom najwidoczniej nie chciało się szukać. Czy mógłby mi ktoś rozpisać co jest podłączone pod ten ROOM 15A???
Początkujący
 
Od: 10 maja 2013, 21:42
Posty: 16 (1/1)
Skąd: Leżjsk / Rzezów
Auto: Mazda 6 GH 2.0 2008

Postprzez mazdzioch » 5 sty 2017, 21:35

Cześć,
Udało Ci się rozwiązać problem?

Mam dokładnie to samo, pobór ok 0.08A, po wyjęciu spada do 0.01A. Właśnie dziś padł mi drugi akumulator, oba akumulatory sprawne, prąd ładowania też jest a i tak się rozładowuje...po systematycznym wyjmowaniu bezpieczników wyszło że bezpiecznik 'room' właśnie jest odpowiedzialny...

Mam GH z 2008 roku bez gazu, 2.0 benzyna. Może jakiś układ się nie usypia (nie przechodzi w standby) jak powinien po jakimś czasie?
Wyjąłem bezpiecznik 'room' celem oszczędzania akumulatora i straciłem to co poniżej (czyli jedna z rzeczy pewnie żre prąd):
1) zamek centralny – trzeba otwierać/zamykać kluczykiem
2) oświetlenie kabiny (miałem ustawione na 'door')
3) radio FM/CD i tym samym zestaw głośnomówiący bluetooth (mam sparowany telefon który łączy się automatycznie)
4) komunikację z czujnikami ciśnienia (kontrolka spadku ciśnienia najpierw mruga kilkadziesiąt sekund a potem świeci na stałe. Ciśnienie mam dobre, sprawdziłem).
5) wariuje mi też DSC ale inni pisali że to może od mrozu? Czasem kontrolka DSC OFF mruga a czasem się świeci ciągle ale DSC działa bo 'melduje się' kontrolką poślizgu przy utracie przyczepności.

Moim skromnym zdaniem wszystko oprócz punktu 2) i 5) może ciągnąć prąd nie przechodząc w stan uśpienia (w przypadku oświetlenia raczej byłoby je widać :)).

Szczerze mówiąc nie bardzo mam pomysł jak diagnozować to dalej...chętnie usłyszę sugestię szanownych forumowiczów. :)

Pozdrawiam
mazdzioch
 

Postprzez airbob » 6 sty 2017, 23:45

Nie wiem jak robiłeś ten pomiar. Ja wczoraj w aucie klienta (inna marka) też sprawdzałem pobór prądu. Okazało się że aby dokonać poprawnego pomiaru (podłączenia amperomierza) należało nie dopuścić do rozłączenia obwodu zasilania (całkowitego odpięcia klemy). W przypadku przerwy w zasilaniu jakiś/jakieś moduły traciły swoje ustawienia i po ponownym podaniu zasilania czekały na ich ustawienie (trzeba było się przejechać kawałek) w związku z czym nie przechodziły w stan uśpienia. Trzeba także pamiętać że auto nie od razu idzie "spać" trzeba chwilę odczekać. Nie wiem ile to trwa w Mazdzie ale np. w Audi to trwa nawet 40sek. od zamknięcia pilotem centralnego.

Czy radio masz całkowicie sprawne ? Miałem kiedyś przypadek że uszkodzona zmieniarka nie pozwalała na całkowite uśpienie radia. Też dość często czytam na forum, że są różne problemy z modułami BT i centralnym zamkiem. Może któryś z tych modułów.

Pobór prądu jaki podajesz wydaje mi się akceptowalny. Co prawda nie wiem ile powinno w tym aucie być ale nie oczekuj także zerowego poboru prądu. Zwykła mrugająca dioda to pobór na poziomie 0,015mA, centralny zamek też swoje bierze a wciąż musi być w gotowości.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 10:55
Posty: 1545 (0/34)
Skąd: Wrocław gg8161056 tel.503304123

Postprzez _Pablo_ » 28 lut 2017, 13:21

u mnie był podobny problem : jeżeli auto zostawiałem na ok 2 tyg akumulator rozładowywał się do zera. Tak było na oryginalnym aku oraz po wymianie na Boscha . Alarm wyłączony , auto zostawione na 2 tyg + zgon :–( Pomiar poboru prądu nie wykazywał żadnych problemów . Dopiero jak auto zostawiłem na 3 dni u pewnego elektryka problem został wykryty . Powodem była żaróweczka czy też przełacznik do oświetlenia bagażnika . Robiła zwarcie i to powodowało rozładunek aku. Po wyeliminowaniu tego problemu , auto może stać pół wakacji i problemu już nie mam . Może wam to pomoże
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 cze 2011, 22:39
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 2.0D 2010r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron