Migająca kontrolka AFS OFF
1, 2
Witam, no więc mam 2 problemy. Tak jak w tytule oraz jeden jeszcze jako bonus.
No więc ostatnio zaczeła mi mrugać kontrolka AFS OFF. Mruga non stop, ale zauważyłem kilka rzeczy:
1. swiatła afs działają tak jak trzeba. Lewa i prawda bez zarzutu.
2. Kiedy skręcam w lewo o więcej niż mniej wiecej 30 stopni i prostuje kierownice to kontrolka znika, ale po kilku sekundach wraca spowrotem. Nie dzieje się to kiedy skręcam w prawo.
Następnym problemem jest kontrolka poduszki powietrznej. Wydaje mi się że jest to winna któregoś z siedzeń bo kiedyś odkurzałem i przesuwałem siedzenia, i problem zniknoł, ale kiedy znow to zrobiłem kontrolka wróciła i znów mnie denerwuje. Probowałem ruszac tymi kablami tak z lewej jak i z prawej, ale niestety nic to nie dało.
Moje autko to mazda 2008 2.0d sport.
Dopisano 6 kwi 2014, 15:28:
Czy jest ktoś w stanie mi pomoc ?
Dopisano 6 kwi 2014, 17:14:
Jest mi ktoś w stanie pomoc ?
No więc ostatnio zaczeła mi mrugać kontrolka AFS OFF. Mruga non stop, ale zauważyłem kilka rzeczy:
1. swiatła afs działają tak jak trzeba. Lewa i prawda bez zarzutu.
2. Kiedy skręcam w lewo o więcej niż mniej wiecej 30 stopni i prostuje kierownice to kontrolka znika, ale po kilku sekundach wraca spowrotem. Nie dzieje się to kiedy skręcam w prawo.
Następnym problemem jest kontrolka poduszki powietrznej. Wydaje mi się że jest to winna któregoś z siedzeń bo kiedyś odkurzałem i przesuwałem siedzenia, i problem zniknoł, ale kiedy znow to zrobiłem kontrolka wróciła i znów mnie denerwuje. Probowałem ruszac tymi kablami tak z lewej jak i z prawej, ale niestety nic to nie dało.
Moje autko to mazda 2008 2.0d sport.
Dopisano 6 kwi 2014, 15:28:
Czy jest ktoś w stanie mi pomoc ?
Dopisano 6 kwi 2014, 17:14:
Jest mi ktoś w stanie pomoc ?
Ludzie no nikt nie ma pojęcia, ani choć pomysłu ?
Z poduszką miałem podobny problem jak u Ciebie. Po poruszaniu fotelem pasażera problem sam ustąpił.
Jak podłączyłem pod laptopa to miałem zapamiętany jeden błąd, podwyższona rezystancja bocznej poduszki. Teraz mam wartości 2 a dla niektórych 3 omy.
Jeśli chodzi AFS to najlepiej pod ELM podłączyć.
Jak podłączyłem pod laptopa to miałem zapamiętany jeden błąd, podwyższona rezystancja bocznej poduszki. Teraz mam wartości 2 a dla niektórych 3 omy.
Jeśli chodzi AFS to najlepiej pod ELM podłączyć.
Odrazu dziękuję za odpowiedzi bo traciłem nadzieję 
Co do diagnostyki komputerem to tylko zwykłym uniwersalnym obd gdzie błędy wyglądają następująco :
1. kod błedu xxxx (niepamiętam dokładnie) dysfunkcja poduszki powietrznej (czy coś podobnego)
2. kod błedu xxxx dysfukcja systemu afs.
Wiem, że zostanę skrytykowany, ale narazie miałem dostęp tylko do takiego komputera i to jeszcze pożyczonego.
Mieszkam w UK i naprawdę nie stać mnie by pojechać do serwisu gdzie podobno (jak mówił znajomy) mogą mi spokojnie naliczyć 500 funtów za diagnostyke.
Co do diagnostyki komputerem to tylko zwykłym uniwersalnym obd gdzie błędy wyglądają następująco :
1. kod błedu xxxx (niepamiętam dokładnie) dysfunkcja poduszki powietrznej (czy coś podobnego)
2. kod błedu xxxx dysfukcja systemu afs.
Wiem, że zostanę skrytykowany, ale narazie miałem dostęp tylko do takiego komputera i to jeszcze pożyczonego.
Mieszkam w UK i naprawdę nie stać mnie by pojechać do serwisu gdzie podobno (jak mówił znajomy) mogą mi spokojnie naliczyć 500 funtów za diagnostyke.
Na początek proponuje ci mało kosztowną inwestycje w ELM327 i instalacje programu FORscan. Być może pokarze Ci bardziej szczegółowe informacje.
Ok własnie zamówiłem powinienem mieć w przeciągu kilku dni. Jaki jeszcze software powinienem ściągnać oprócz tego FORscan ? Jest takiś specialny do mazdy może być płatny ?
Znajomy proponował mi ominięcie kostki poprzez lutowanie kabli pod fotelami. Podobno robią nawet BMW i problem ustepuję. co o tym sądzicie ? Dodam że to robią Polacy, a jak wiadomo lubią oni prowizorki.
Znajomy proponował mi ominięcie kostki poprzez lutowanie kabli pod fotelami. Podobno robią nawet BMW i problem ustepuję. co o tym sądzicie ? Dodam że to robią Polacy, a jak wiadomo lubią oni prowizorki.
misiek5510 napisał(a):Znajomy proponował mi ominięcie kostki poprzez lutowanie kabli pod fotelami. Podobno robią nawet BMW i problem ustepuję. co o tym sądzicie ? Dodam że to robią Polacy, a jak wiadomo lubią oni prowizorki.
Na początek proponuje optyczne sprawdzenie połączeń. Jeśli wszytko będzie wyglądało ok to ewentualnie zastosował bym jakąś chemie na złączki, może nawet rozpięcie i zapięcie załatwi sprawę( oczywiści takie rzeczy robił bym bez akumulatora). Lutowanie jest dla mnie ostatecznością.
Wg mnie od Forscana lepszy jest tylko serwis.
Ok dzięki za odpowiedz. Spróbuję najpierw zdiagnozować problem a później zobaczymy
Dzięki za odpowiedzi !
Dzięki za odpowiedzi !
Witam ponownie.
No więc zakupiłem kabel OBD doszedł mi wczoraj. Dzis pobrałem najnowsza wersje Forscan i o dziwo znalazło mi tylko jeden błąd. (na ekranie obecnie mam 3 błędy bład czujnikow cisnienia opon, blad poduszki i błąd systemu afs.\
W kazdym razie błąd (jedyny) który mi wyrzuciło wygląda następująco:
modół RCM / KOD B1126:18:8A
KOD B1126 – obwod sterujacy odpalaniem bocznej poduszki powietrznej po stronie kierowcy.
Dodatkowe symptomy usterki:
– Rezystancja w obwodzie powyżej wartości progowej
Status :
– DTC Obecny w czasie wydania polecenia
– Lampka sygnalizująca wadliwe działanie ukłądu włączona przy tym DTC
Moduł:
Moduł układu srs
Nie ma zbyt wiele opcji w tym programie a te co są to nie jestem pewny jak ich użyć więc nic się tam nie bawiłem zczytałem tylko błędy.
No więc zakupiłem kabel OBD doszedł mi wczoraj. Dzis pobrałem najnowsza wersje Forscan i o dziwo znalazło mi tylko jeden błąd. (na ekranie obecnie mam 3 błędy bład czujnikow cisnienia opon, blad poduszki i błąd systemu afs.\
W kazdym razie błąd (jedyny) który mi wyrzuciło wygląda następująco:
modół RCM / KOD B1126:18:8A
KOD B1126 – obwod sterujacy odpalaniem bocznej poduszki powietrznej po stronie kierowcy.
Dodatkowe symptomy usterki:
– Rezystancja w obwodzie powyżej wartości progowej
Status :
– DTC Obecny w czasie wydania polecenia
– Lampka sygnalizująca wadliwe działanie ukłądu włączona przy tym DTC
Moduł:
Moduł układu srs
Nie ma zbyt wiele opcji w tym programie a te co są to nie jestem pewny jak ich użyć więc nic się tam nie bawiłem zczytałem tylko błędy.
misiek5510 napisał(a):KOD B1126 – obwod sterujacy odpalaniem bocznej poduszki powietrznej po stronie kierowcy.
(...)
– Rezystancja w obwodzie powyżej wartości progowej
(...)
Nie ma zbyt wiele opcji w tym programie a te co są to nie jestem pewny jak ich użyć więc nic się tam nie bawiłem zczytałem tylko błędy.
Odłącz akumulator i posprawdzaj złączki i kable pod fotelem kierowcy, prawdopodobnie w żółtym kolorze. Może jakaś wilgoć po zimie.
Co do zabawy forscanem to możesz odpalić moduł oscylkoskopu, wybierz moduł poduszek i spróbuj odczytać wartość rezystancji w poszczególnych obwodach. Możesz przy tym powachlować siedzeniem przód-tył lub poruszać samymi kablami i zobaczyć czy się coś zmienia.
Dzięki za odpowiedz : )
Okej zrobię tak jutro
Oby to coś dało.
Martwi mnie trochę fakt żę nie wyświetla mi innych błędów. Co do używania tego programu to mogę nim coś zapsuć ? szczerze mówiąc trochę się boje bo miałem wycinany DPF i programowany ecu i nie chce nic zwalic
Okej zrobię tak jutro
Martwi mnie trochę fakt żę nie wyświetla mi innych błędów. Co do używania tego programu to mogę nim coś zapsuć ? szczerze mówiąc trochę się boje bo miałem wycinany DPF i programowany ecu i nie chce nic zwalic
Nie używaj zakładki "procedury serwisowe" dla modułu PCM i z testy PCM też sobie daruj i wszystko powinno być OK.
Co do innych błędów to po nawiązaniu komunikacji sprawdź czy forscan znalazł wszystkie moduły?
Co do innych błędów to po nawiązaniu komunikacji sprawdź czy forscan znalazł wszystkie moduły?
Z góry dzięki dla Krystiana, własnie naprawiłem kontrolkę poduszki. Przeczyściłem kostkę i docisnąłem wszystko ładnie i nic nie mruga więc jest super.
Kontrolka ciśnienia opon już mnie nie martwi bo mam już nowy czujnik tylko wystarczy go zamontować.
Ale kontrolka AFS off mnie dobija. udało mi się dokopać do takiego samego problemu i rozwiązaniem jest odpowiednie ustawienie czujnika który odpowiada za automatyczne poziomowanie świateł.
Niestety nie wiem gdzie on się znajduje bo na tym filmiku pokazany jest lexus, alę myślę, że to może zadziałać również w mazdzie :
Filmik :
https://www.youtube.com/watch?v=JFLRcoQb-gE
Dopisano 13 kwi 2014, 14:44:
Nikt nie orientuje się gdzie jest ten czujnik ?
Kontrolka ciśnienia opon już mnie nie martwi bo mam już nowy czujnik tylko wystarczy go zamontować.
Ale kontrolka AFS off mnie dobija. udało mi się dokopać do takiego samego problemu i rozwiązaniem jest odpowiednie ustawienie czujnika który odpowiada za automatyczne poziomowanie świateł.
Niestety nie wiem gdzie on się znajduje bo na tym filmiku pokazany jest lexus, alę myślę, że to może zadziałać również w mazdzie :
Filmik :
https://www.youtube.com/watch?v=JFLRcoQb-gE
Dopisano 13 kwi 2014, 14:44:
Nikt nie orientuje się gdzie jest ten czujnik ?
A nie gaśnie ci kontrolka od ASF jak skręcisz koła na maksa w lewo a potem na maksa w prawo oczywiście na włączonym silniku. Czujniki od poziomowania są dwa. Jeden z przodu na wahaczu a drugi z tyłu. To taka skrzyneczka połączona dźwigienką z wahaczem. Jutro sprawdzę która to strona.
Sprawdzałem wcześniej w manualu i już to robiłem i niestety nic nie daje. Byłbym wdzięczny jak byś mógł sprawdzić i wytłumaczyć gdzie one są byłbym strasznie wdzieczny. Foto jeśli to nie problem również było by pomocne
Dziekuje 

misiek5510 napisał(a):2. Kiedy skręcam w lewo o więcej niż mniej wiecej 30 stopni i prostuje kierownice to kontrolka znika, ale po kilku sekundach wraca spowrotem. Nie dzieje się to kiedy skręcam w prawo.
Z tego co napisałeś, to masz kłopot z ustawieniem zera położenia kierownicy...
Jedź na kompa i zobacz jak to wygląda tzn. systempoda konkretne konty...
ps. Jeden wątek = 1 problem...
Ty poruszyłeś już 3
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Witaj wojtku.
Niestety zauważyłem że automatyczne poziomowanie świateł nie działa jak należy, a niekiedy nie działa wogóle. Druga sprawa jest taka, że problem objawia się tak naprawdę troszkę inaczej tzn kiedy jadę szybko i skręcam w lewo i auto nieco bardziej mi się przechyli (jadę szybciej) to kontrolka zgaśnie na moment choć to nie zawsze. Ale kiedy skręcam normalnie (w miare wolno) i bez przeciążeń afs nie gaśnie. Dlatego własnie irytuje mnie sprawa tego czujnika i chciałbym to sprawdzić.
Niestety zauważyłem że automatyczne poziomowanie świateł nie działa jak należy, a niekiedy nie działa wogóle. Druga sprawa jest taka, że problem objawia się tak naprawdę troszkę inaczej tzn kiedy jadę szybko i skręcam w lewo i auto nieco bardziej mi się przechyli (jadę szybciej) to kontrolka zgaśnie na moment choć to nie zawsze. Ale kiedy skręcam normalnie (w miare wolno) i bez przeciążeń afs nie gaśnie. Dlatego własnie irytuje mnie sprawa tego czujnika i chciałbym to sprawdzić.
Automatyczne poziomowanie świateł zależne jest od ustawienia "zera" , czyli pozycji do której komputer się będzie odnosił... Zwie się to dokładnie "Set Zero"
Natomiast AFS jest doświetlaniem zakrętów i swoje działanie uzależnia głównie od czujnika położenia kierownicy (pozostałe warunki są niezbędne do działania, ale nie decydują o załączeniu czy wyłączeniu doświetlenia)...
Ja napisałem wcześniej, abyś sprawdził czujnik położenia kierownicy...
Natomiast AFS jest doświetlaniem zakrętów i swoje działanie uzależnia głównie od czujnika położenia kierownicy (pozostałe warunki są niezbędne do działania, ale nie decydują o załączeniu czy wyłączeniu doświetlenia)...
Ja napisałem wcześniej, abyś sprawdził czujnik położenia kierownicy...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtku wiem, że masz pojęcie o tym i bardzo możliwe że masz racje.
Swiatła AFS działają wiec system wydaje się być sprawny. Czujnik kierownik położenia kierownicy powinien być w takim razie sprawny ?
Tak jak napisałem, identyczny problem mają właściciele lexusa, a znika on po odpowiednim ułożeniu czujnika odpowiedzialnego za poziomowanie świateł.
Jeszcze raz podkreślam że nie mówię, że nie masz racji po prostu chciałbym sprawdzić to co mogę sam, zanim pojadę wydać kasę by zrobił to ktoś inny.
Swiatła AFS działają wiec system wydaje się być sprawny. Czujnik kierownik położenia kierownicy powinien być w takim razie sprawny ?
Tak jak napisałem, identyczny problem mają właściciele lexusa, a znika on po odpowiednim ułożeniu czujnika odpowiedzialnego za poziomowanie świateł.
Jeszcze raz podkreślam że nie mówię, że nie masz racji po prostu chciałbym sprawdzić to co mogę sam, zanim pojadę wydać kasę by zrobił to ktoś inny.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6