Stuki w samej kierownicy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez tomek5700 » 6 lut 2014, 16:27

cześć,
posiadam mazdę 6 sama końcówka 2007 rok , ta wersja z nowymi lampami już i od jakiegoś czasu zaczęło mi coś tak jakby spadać w kierownicy, taki bardzo dziwny odgłos, dochodzący tu z okolic klaksonu , gdzieś ze środka, ciężko wyczuć. pierwszy raz jak to zauważyłem to po nocy jak auto stało na polu i był troche mróz to rano coś przeskoczyło/stukło. no i tak jak się jedzie i np na światłach jak się skręca gdzieś tak pomału kierownicą to tak przeskoczy raz, i właśnie na takich wolnych podjazdach przy skręconej kierownicy jest to odczuwalne, i w miejscu czasami stuka ( właśnie tak jak na filmiku, podjedzie się trochę i przestaje. ma kto pomysł gdzie szukać przyczyny, ten wielowpust smarowałem nie wiem czy dobrze to zrobiłem, ale dosyć tam strzykawką wciskałem i tak się starałem wszystko metalowe smarować. nie pomogło, później rozkręciłem całą kierownice tam zobaczyć czy coś gdzieś się nie odpięło i nie stuka, ale nic nie znalazłem. Bardzo proszę o wszelkie rady , może się ktoś z czymś takim spotkał, poniżej filmik jak to wygląda, na końcu jak są te przerwy to pomału podjeżdżałem autem i sprawdzałem czy dalej stuka.

bardzo proszę o pomoc :)



http://www.youtube.com/watch?v=3kYZ-w7Fdr8&feature=youtu.be
Początkujący
 
Od: 20 paź 2013, 17:26
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 MZR 147km 2008r

Postprzez tomek5700 » 7 lut 2014, 23:01

bardzo proszę o wszelką pomoc, jakieś porady co sprawdzić itd? gdzie może by tego przyczyna? na wyłączonym silniku jeszcze nie zauważyłem tych stuków. <co?>
Początkujący
 
Od: 20 paź 2013, 17:26
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 MZR 147km 2008r

Postprzez muniekwawa » 8 lut 2014, 21:11

Kolego sprawdz lacznik na kolumnie kierowniczej tzw.krzyzak czy nie ma luzow .Mozesz jeszcze wielowpost nasmarowac.
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2011, 21:09
Posty: 31
Skąd: warszawa/uk
Auto: MAZDA 6 GH 2009 2.0 benzyna

Postprzez tomek5700 » 9 lut 2014, 10:53

wielowypust już samarowany i nie pomogło :( luzów też na tym łączniku nie wyczułem, wczoraj odkręciłem koła i obstukałem troche tarcze hamulcowe, i sprężyny na amortyzatorach, i jak narazie nic nie stukło jeszcze w kierownicy, jestem na jutro na 16 umówiony w ASO myślicie że warto iść niech to sprawdzą, bo jak nic nie stuka to jak coś znajdą ? :) czy póki spokój to czekać, a jak zacznie coś to się zgłosić? :)
Początkujący
 
Od: 20 paź 2013, 17:26
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 MZR 147km 2008r

Postprzez tomek5700 » 11 lut 2014, 13:41

witam ponownie, szukałem sam nic nie znalazłem więc pojechałem do ASO oczywiście u nich nic nie stukało więc nic nie znaleźli .. no ok 2h sprawdzali to auto ( ale kasy przynajmniej nie wzięli więc jest ok :) ) tylko stamtąd odjechałem kawałek i się zaczęło na chwile i znów przestał, bardzo nieregularne te stuki, to nawet nie stuk tylko skręt kierownicą w lewo do połowy jak na filmie i coś tak jakby tam spadło tak delikatnie , w prawo pierwsze skręt i jak się zatrzyma to spadnięcie. i Jeszcze zauważyłem że jak już zacznie stukać i jak skręcam w lewo i prawo to stuka zawsze w tych samych momentach coś tam spada, a jak pomalutku przekręce do tego momentu i nie spadnie, a później pobije ręką po kierownicy od góry to spada... Panowie proszę doradźcie mi czego szukać albo co powiedzieć mechanikom żeby czego lub co sprawdzali ? :) dzisiaj byłem również u dwóch, z jednym jeździłem ponad 30min i nic nie stukało :[ więc ok pojechałem stamtąd , następnie wracam do domu znów stuka to się zatrzymałem i szukałem źródła, i poniżej zdjęcie skąd dochodzi ten dziwny dźwięk.. Proszę o wszelkie porady bo normalnie już brak słów :) :|

tam gdzie X tam podejrzane miejsca :)

111.jpg

http://zapodaj.net/6d26cf648ae8d.jpg.html


rozebrałem całą kierownice wszystkie te wtyczki i plastiki co się dało to zdjąłem i sprawdzałem, poduszka wyciągnięta. no i sprawdzam wszystko po kolei czy nie stuka nie złamane coś, i nic nie znalazłem więc składam spowrotem , wtyczki i plastiki, no i sięgam po kierownice na tylne fotele i coś słysze podobny odgłos jak nią ruszyłem i jeszcze nią szarpie i znów to samo, więc biore ją na warsztat i rozbieram całą a tam taki jeden plastik coś się tam klei i niby troche trzyma za chwile się odkleja, chciałem go przykleiś taśmą dwustronną lecz kiepsko to trzymało więc go wogóle wyjąłem i będę testował, ale mam pytanie, co to za plastik i po co on tam jest ( na pierwzy rzut oka wygląda jak wzmocnienie czegoś ale on sam się gnie troche :) poniżej zdjęcia, ta czerwona kreska to miejsce gdzie był przyklejony, tam od środka. :)

mam nadzieje że to koniec mojego dziwnego problemu..

222.jpg

http://zapodaj.net/34a2ac9077407.jpg.html

333.jpg

http://zapodaj.net/ddb8dabaaefc4.jpg.html
Początkujący
 
Od: 20 paź 2013, 17:26
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 MZR 147km 2008r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6