Keyless Entry System. Jak to działa? Różne problemy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez magicengland » 2 maja 2012, 20:58

No wlasnie tego sie obawiam, bledy byly zwiazane z komunikacja miedzy pilotem i jednostka kontrolna (control unit), i jakies bledne dane z pilota. Wygladalo to wiec na pilota, dlatego tez wlozylem kluczyk, ale jak podjechalem do domu to sie zaswiecila. Poza ta kontrolak nie ma zadnych innych obajawow, i gdybym jej nie widzial to niczego bym nie zauwazyl. Do Polski jednak troche sie boje jechac, zwlaszcza ze czas mam "wyliczony".
Początkujący
 
Od: 8 sie 2011, 19:20
Posty: 11
Skąd: Basingstoke/Katowice
Auto: Mazda 6 sport

Postprzez zielony110 » 2 maja 2012, 21:11

Wojtek napisał(a):dlatego w UK kazde auto ma breakdown cover

to zalezy czy dolozysz je sobie w polisie, bo to jest opcja :P :P :P
magicengland napisał(a):bledy byly zwiazane z komunikacja miedzy pilotem i jednostka kontrolna (control unit), i jakies bledne dane z pilota.

szkoda ze nie masz kodow, bo mozna by bylo powiedziec wtedy cos wiecej :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez magicengland » 2 maja 2012, 21:17

no niestety nie spisalem, ale sproboje je wziac od mechanika bo on je spisal.
jak sie uda to je zapisze.
Początkujący
 
Od: 8 sie 2011, 19:20
Posty: 11
Skąd: Basingstoke/Katowice
Auto: Mazda 6 sport

Postprzez magicengland » 3 maja 2012, 18:53

Udalo mi si ezdobyc kod to jest U0515 – invalid data received from remots functional actuation. potem bylo jeszcze Failure Type 92, Diagnostic Protocol 14229, Status 08, niestety wiecej nie widze. Mechanik przyslal mi zdjecie widoku laptopa ale nie jest zbyt czytelne.
No i tak to wyglada. Do Polski dojade czy nie ??? :)
Dzis mi sie nie zaswiecilo-jeszcze.
Początkujący
 
Od: 8 sie 2011, 19:20
Posty: 11
Skąd: Basingstoke/Katowice
Auto: Mazda 6 sport

Postprzez robi31 » 18 lis 2012, 23:36

witam, szukalem w dziale mazdy gh , ale nic o tym nie znalazlem... moze mial ktos podobna przygode jak ja i sobie poradzil?
a mianowicie chodzi mi o zielony symbol kluczyka na wysiwietlaczu... jak kupilem autko to symbol sie pokazywal jak chcialem odpalic autko a teraz zniknal i nie wiem czy cos nacisnolem czy cos nie laczy... ma ktos jakis pomysl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 12:29
Posty: 88 (15/3)
Skąd: uk
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzynka 2018

Postprzez janow » 20 lis 2012, 01:07

Ale odpalisz przyciskiem czy nie?
U mnie kluczyk robi się po wciśnięciu sprzęgła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 17:16
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5

Postprzez robi31 » 20 lis 2012, 09:08

no u mnie tez tak bylo a teraz jak wciskam sprzeglo to juz kluczyk sie nie pojawia tylko czasami miga zielony kluczyk jak gasze auto tak to odpalam normalnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 12:29
Posty: 88 (15/3)
Skąd: uk
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzynka 2018

Postprzez pizza70 » 3 gru 2012, 20:23

Witam! Jestem posiadaczem mazdy 6 143km z 2006 roku, posiadam w niej system keyless co bardzo ułatwiało użytkowanie ale od jakiegoś czasu mam z nim poważny problem a mianowicie system przestał działać, tzn aby odpalić auto muszę użyć kluczyka. Do tej pory miałem zaślepkę i wszystko było jak powinno, natomiast teraz miga mi kontrolka immobilaizera i gaśnie przy włożeniu kluczyka i odpaleniu. Byłem w serwisie zajmującym się rozwiązywaniem tego typu problemów i wynik był taki że wszystkie anteny są sprawne, piloty nadają, błędów nie wykryto ale podczas próby wgrania oprogramowania (przynajmniej tak to zrozumiałem) wystąpił błąd i nie można było dokończyć procedury. Sugestia była taka aby pojechać do ASO gdyż oni tylko mogą połączyć się online z serwisem. Czy ktoś może borykał się z tego typu problemem? Ile taka usługa może kosztować?
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2012, 21:55
Posty: 9
Auto: mazda 6 2.0 citd 143km

Postprzez smile » 3 gru 2012, 23:14

Jak system nie działa, to błędy na pewno jakieś są. Druga kwestia, każdy serwis podejdzie od innej strony do tematu, najpierw będzie postawienie diagnozy, następnie w ramach naprawy usterki wymiana jakie wadliwego elementu.
Tak więc, najlepiej, jedź gdzieś na komputer Mazdowy, oczywiście baterie wymieniłeś w karcie?
Co do łączenia online z serwisem – trochę naciągana teoria.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dumdum » 4 gru 2012, 01:43

Specjalistą nie jestem w temacie, ale jak czekałem w serwisie na moją kolej to obok serwisanci dogrywali nowy kluczyk KEYLESS do systemu. Podczas wgrywania ewidentnie było widać, że serwisant łączył się z jakaś stronką Mazdy wpisywał VIN i chyba coś tam jeszcze, a później dostawał jakiś kod, który wklejał przy wgrywaniu nowego kluczyka. Nie wiem czy czegoś nie pomyliłem, ale to byłby zbieżne z tym co piszę kol. pizza70. Poza tym to byłoby sensowne, że jest potrzebny jakiś jednorazowy klucz/kod autoryzujący, żeby nie było łatwo dopisać nowych kluczyków do systemu. Niestety w BMW zapomnieli o takim zabezpieczeniu i BMW można szybko zwinąć bez robienia szkód w samochodzie – szczegóły można poczytać tutaj http://www.bimmerguard.pl
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:42
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport

Postprzez smile » 4 gru 2012, 21:43

dumdum napisał(a):Podczas wgrywania ewidentnie było widać, że serwisant łączył się z jakaś stronką Mazdy wpisywał VIN i chyba coś tam jeszcze, a później dostawał jakiś kod, który wklejał przy wgrywaniu nowego kluczyka.


To generowanie kodów wejścia/wyjścia w programowany moduł. Większość uniwersalnych sprzętów speców od kluczyków bez problemu obchodzi te kody, są też dostępne kalkulatory takich kodów.
Jedynie ASO może te kody generować poprzez specjalny portal.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez robi31 » 5 gru 2012, 19:18

witam a co oznacza jak miga czerwony kluczyk zaznacze ze nie zawsze tak sie dzieje tylko czasami czy gdzies sie cos rozlaczylo czy co bo auto otwieram normalnie zamykam odpalam nic sie nie dzieje tylko miga czerwony kluczyk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 12:29
Posty: 88 (15/3)
Skąd: uk
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzynka 2018

Postprzez tom1981 » 24 gru 2012, 15:24

ja mialem to samo problem rozwiazal sie po zmianie bateri w pilocie
Początkujący
 
Od: 2 gru 2012, 17:20
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2,5 2008

Postprzez kupis99 » 21 sty 2013, 16:11

Witam, przyłączę się do wątku i opiszę coś co mnie zastanawia czemu tak jest, :| otóż, w normalnym wypadku po wejściu do samochodu oraz wciśnięciu pedału sprzęgła zapala się zielony kluczyk oraz zielona dioda na przycisku start – stop, po wciśnięciu przycisku, silnik zapala, kontrolka kluczyka gaśnie oraz zielona dioda gaśnie i to jest sytuacja normalna, <ok>

ale czasami zdarza mi się zaobserwować coś innego, otóż, po wejściu do samochodu, i wciśnięciu pedału sprzęgła zapala się czerwony kluczyk na desce rozdzielczej oraz pomarańczowa dioda na przycisku start-stop, po wciśnięciu przycisku, silnik zapala, kontrolka kluczyka gaśnie, ale dioda na przycisku start – stop cały czas się świeci <co?>

Auto pracuje zarówno w jednym jak i drugim trybie tak samo, zero różnic, baterie w pilocie wymieniłem i podobna sytuacja powtarza się również po wymianie baterii.

To co staram się potwierdzić ale jeszcze to muszę zaobserwować, to to że częściej (ale nie zawsze) czerwony kluczyk zapala mi się w sytuacji gdy najpierw otwieram drzwi pasażera wpuszczając do auta dziecko a następnie sam otwieram drzwi kierowcy.

Czy ktoś ma jakieś pomysły, generalnie nie jest to problem, bowiem walory użytkowe auta są takie same, ale czysta ciekawość czemu tak się dzieje i od czego jest to uzależnione.
Właściciel Pięknej M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 16:46
Posty: 77
Skąd: Łódź, Pabianice
Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009

Postprzez robi31 » 21 sty 2013, 23:52

to ja mialem tak czasami ze jak sie pali czerwony kluczyk to auto nie odpala to ty masz farta ze przy czerwonym ci odpala z tym systemem to jest czarna magia jednym pomaga wymiana baterii a ja wymienilem i nic sie nie zmienilo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 12:29
Posty: 88 (15/3)
Skąd: uk
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzynka 2018

Postprzez kupis99 » 22 sty 2013, 10:54

<lol> ważne że auto jest cały czas na chodzie i może normalnie jeździć, dziś znowu po otwarciu drzwi pasażera w pierwszej kolejności i zajęciu miejsca za kierownicą zapalił się czerwony kluczyk a po uruchomieniu samochodu pomarańczowa dioda cały czas się świeciła na przycisku start stop. <co?>
Właściciel Pięknej M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 16:46
Posty: 77
Skąd: Łódź, Pabianice
Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009

Postprzez dumdum » 22 sty 2013, 23:27

U mnie też się czasem (naprawdę rzadko) potrafi zdarzyć ta sytuacja z czerwonym kluczykiem na desce, ale po ponownym odpaleniu problem znika. U mnie pojawia się to raczej jak mam gdzieś głęboko schowany kluczyk w kieszeni razem z portfelem lub komórką, które tłumią fale radiowe. Moim zdaniem samochód w ten sposób sygnalizuję, że ma słaby sygnał z kluczyka.

Pytanie czy u Was czerwony kluczyk zapala się, gdy wejdziecie do samochodu z np. z kluczykiem trzymanym w ręku, a nie głęboko w kieszeni?
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:42
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport

Postprzez kupis99 » 23 sty 2013, 10:18

Ja generalnie kluczyk mam zawsze w tym samym miejscu (kieszeń kurtki), ale masz rację może to kwestia słabszego sygnału, postaram się popróbować z tym kluczykiem w ręku.

Ja zauważyłem, że ten problem częściej zdarza się jak otwieram samochód podchodząc od strony pasażera, a później idę od strony kierowcy.

Jeśli natomiast otwieram auto od strony kierowcy to praktycznie zawsze jest kluczyk zielony.
Właściciel Pięknej M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 16:46
Posty: 77
Skąd: Łódź, Pabianice
Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009

Postprzez janow » 27 sty 2013, 21:45

Ja zauważyłem inną prawidłowość. Będąc na nartach trzymałem kluczyk w kieszeni kurtki. Zawsze wracając do auta miałem problem z otwarciem. Nie otwierał bagażnika, ani drzwi z pilota. Dopiero kilka prób trzymania za klamkę ręką bez rękawiczki otwierało auto. Odpalał bez problemu. Podejrzewam że mi zamarzała bateria w pilocie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 17:16
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5

Postprzez pawel-kowalski » 16 lut 2013, 00:15

Witam,

Od pewnego czasu mam problem z tym systemem. Raz działa, raz nie, szczególnie przy wilgoci i ujemnych temperaturach. Jak nie działa, to nie da się otworzyć ani zamknąć centralnego zamka sensorami na klamkach, ani przyciskami na klamkach i tylnej klapie. W ASO twierdzą że to antena winna, tj. brak komunikacji z tylną anteną zewnętrzną.

Miałem nadzieję że wystarczy przeczyścić antenę i styki, i tu się pojawia problem. Jak wygląda ta antena i gdzie się znajduje? Wydawało mi się, że wygląda tak:
Obrazek
I znajduje się pod tylnym zderzakiem, ale jak góógluję symbol z niej, to widzę aukcje na ebay, które dotyczą systemu monitorowania martwej strefy, którego żeby było śmieszniej, moje auto nie posiada. Poza tym na forum usa znalazłem fotkę z której wynika, że ta antena powinna raczej wyglądać jak wiązka kabli, zakończona jakby kostką z tworzywa.

Czy ktoś mógłby pomóc mi rozwiać wątpliwości? Chodzi o GH z 2008, hatchback.

Paweł
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 15:28
Posty: 98
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6