Keyless Entry System. Jak to działa? Różne problemy.
No wlasnie tego sie obawiam, bledy byly zwiazane z komunikacja miedzy pilotem i jednostka kontrolna (control unit), i jakies bledne dane z pilota. Wygladalo to wiec na pilota, dlatego tez wlozylem kluczyk, ale jak podjechalem do domu to sie zaswiecila. Poza ta kontrolak nie ma zadnych innych obajawow, i gdybym jej nie widzial to niczego bym nie zauwazyl. Do Polski jednak troche sie boje jechac, zwlaszcza ze czas mam "wyliczony".
- Od: 8 sie 2011, 19:20
- Posty: 11
- Skąd: Basingstoke/Katowice
- Auto: Mazda 6 sport
Wojtek napisał(a):dlatego w UK kazde auto ma breakdown cover
to zalezy czy dolozysz je sobie w polisie, bo to jest opcja
magicengland napisał(a):bledy byly zwiazane z komunikacja miedzy pilotem i jednostka kontrolna (control unit), i jakies bledne dane z pilota.
szkoda ze nie masz kodow, bo mozna by bylo powiedziec wtedy cos wiecej
no niestety nie spisalem, ale sproboje je wziac od mechanika bo on je spisal.
jak sie uda to je zapisze.
jak sie uda to je zapisze.
- Od: 8 sie 2011, 19:20
- Posty: 11
- Skąd: Basingstoke/Katowice
- Auto: Mazda 6 sport
Udalo mi si ezdobyc kod to jest U0515 – invalid data received from remots functional actuation. potem bylo jeszcze Failure Type 92, Diagnostic Protocol 14229, Status 08, niestety wiecej nie widze. Mechanik przyslal mi zdjecie widoku laptopa ale nie jest zbyt czytelne.
No i tak to wyglada. Do Polski dojade czy nie ?
Dzis mi sie nie zaswiecilo-jeszcze.
No i tak to wyglada. Do Polski dojade czy nie ?
Dzis mi sie nie zaswiecilo-jeszcze.
- Od: 8 sie 2011, 19:20
- Posty: 11
- Skąd: Basingstoke/Katowice
- Auto: Mazda 6 sport
witam, szukalem w dziale mazdy gh , ale nic o tym nie znalazlem... moze mial ktos podobna przygode jak ja i sobie poradzil?
a mianowicie chodzi mi o zielony symbol kluczyka na wysiwietlaczu... jak kupilem autko to symbol sie pokazywal jak chcialem odpalic autko a teraz zniknal i nie wiem czy cos nacisnolem czy cos nie laczy... ma ktos jakis pomysl
a mianowicie chodzi mi o zielony symbol kluczyka na wysiwietlaczu... jak kupilem autko to symbol sie pokazywal jak chcialem odpalic autko a teraz zniknal i nie wiem czy cos nacisnolem czy cos nie laczy... ma ktos jakis pomysl
Witam! Jestem posiadaczem mazdy 6 143km z 2006 roku, posiadam w niej system keyless co bardzo ułatwiało użytkowanie ale od jakiegoś czasu mam z nim poważny problem a mianowicie system przestał działać, tzn aby odpalić auto muszę użyć kluczyka. Do tej pory miałem zaślepkę i wszystko było jak powinno, natomiast teraz miga mi kontrolka immobilaizera i gaśnie przy włożeniu kluczyka i odpaleniu. Byłem w serwisie zajmującym się rozwiązywaniem tego typu problemów i wynik był taki że wszystkie anteny są sprawne, piloty nadają, błędów nie wykryto ale podczas próby wgrania oprogramowania (przynajmniej tak to zrozumiałem) wystąpił błąd i nie można było dokończyć procedury. Sugestia była taka aby pojechać do ASO gdyż oni tylko mogą połączyć się online z serwisem. Czy ktoś może borykał się z tego typu problemem? Ile taka usługa może kosztować?
- Od: 3 kwi 2012, 21:55
- Posty: 9
- Auto: mazda 6 2.0 citd 143km
Jak system nie działa, to błędy na pewno jakieś są. Druga kwestia, każdy serwis podejdzie od innej strony do tematu, najpierw będzie postawienie diagnozy, następnie w ramach naprawy usterki wymiana jakie wadliwego elementu.
Tak więc, najlepiej, jedź gdzieś na komputer Mazdowy, oczywiście baterie wymieniłeś w karcie?
Co do łączenia online z serwisem – trochę naciągana teoria.
Tak więc, najlepiej, jedź gdzieś na komputer Mazdowy, oczywiście baterie wymieniłeś w karcie?
Co do łączenia online z serwisem – trochę naciągana teoria.
Specjalistą nie jestem w temacie, ale jak czekałem w serwisie na moją kolej to obok serwisanci dogrywali nowy kluczyk KEYLESS do systemu. Podczas wgrywania ewidentnie było widać, że serwisant łączył się z jakaś stronką Mazdy wpisywał VIN i chyba coś tam jeszcze, a później dostawał jakiś kod, który wklejał przy wgrywaniu nowego kluczyka. Nie wiem czy czegoś nie pomyliłem, ale to byłby zbieżne z tym co piszę kol. pizza70. Poza tym to byłoby sensowne, że jest potrzebny jakiś jednorazowy klucz/kod autoryzujący, żeby nie było łatwo dopisać nowych kluczyków do systemu. Niestety w BMW zapomnieli o takim zabezpieczeniu i BMW można szybko zwinąć bez robienia szkód w samochodzie – szczegóły można poczytać tutaj http://www.bimmerguard.pl
- Od: 11 sie 2010, 23:42
- Posty: 98
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport
dumdum napisał(a):Podczas wgrywania ewidentnie było widać, że serwisant łączył się z jakaś stronką Mazdy wpisywał VIN i chyba coś tam jeszcze, a później dostawał jakiś kod, który wklejał przy wgrywaniu nowego kluczyka.
To generowanie kodów wejścia/wyjścia w programowany moduł. Większość uniwersalnych sprzętów speców od kluczyków bez problemu obchodzi te kody, są też dostępne kalkulatory takich kodów.
Jedynie ASO może te kody generować poprzez specjalny portal.
witam a co oznacza jak miga czerwony kluczyk zaznacze ze nie zawsze tak sie dzieje tylko czasami czy gdzies sie cos rozlaczylo czy co bo auto otwieram normalnie zamykam odpalam nic sie nie dzieje tylko miga czerwony kluczyk
Witam, przyłączę się do wątku i opiszę coś co mnie zastanawia czemu tak jest, otóż, w normalnym wypadku po wejściu do samochodu oraz wciśnięciu pedału sprzęgła zapala się zielony kluczyk oraz zielona dioda na przycisku start – stop, po wciśnięciu przycisku, silnik zapala, kontrolka kluczyka gaśnie oraz zielona dioda gaśnie i to jest sytuacja normalna,
ale czasami zdarza mi się zaobserwować coś innego, otóż, po wejściu do samochodu, i wciśnięciu pedału sprzęgła zapala się czerwony kluczyk na desce rozdzielczej oraz pomarańczowa dioda na przycisku start-stop, po wciśnięciu przycisku, silnik zapala, kontrolka kluczyka gaśnie, ale dioda na przycisku start – stop cały czas się świeci
Auto pracuje zarówno w jednym jak i drugim trybie tak samo, zero różnic, baterie w pilocie wymieniłem i podobna sytuacja powtarza się również po wymianie baterii.
To co staram się potwierdzić ale jeszcze to muszę zaobserwować, to to że częściej (ale nie zawsze) czerwony kluczyk zapala mi się w sytuacji gdy najpierw otwieram drzwi pasażera wpuszczając do auta dziecko a następnie sam otwieram drzwi kierowcy.
Czy ktoś ma jakieś pomysły, generalnie nie jest to problem, bowiem walory użytkowe auta są takie same, ale czysta ciekawość czemu tak się dzieje i od czego jest to uzależnione.
ale czasami zdarza mi się zaobserwować coś innego, otóż, po wejściu do samochodu, i wciśnięciu pedału sprzęgła zapala się czerwony kluczyk na desce rozdzielczej oraz pomarańczowa dioda na przycisku start-stop, po wciśnięciu przycisku, silnik zapala, kontrolka kluczyka gaśnie, ale dioda na przycisku start – stop cały czas się świeci
Auto pracuje zarówno w jednym jak i drugim trybie tak samo, zero różnic, baterie w pilocie wymieniłem i podobna sytuacja powtarza się również po wymianie baterii.
To co staram się potwierdzić ale jeszcze to muszę zaobserwować, to to że częściej (ale nie zawsze) czerwony kluczyk zapala mi się w sytuacji gdy najpierw otwieram drzwi pasażera wpuszczając do auta dziecko a następnie sam otwieram drzwi kierowcy.
Czy ktoś ma jakieś pomysły, generalnie nie jest to problem, bowiem walory użytkowe auta są takie same, ale czysta ciekawość czemu tak się dzieje i od czego jest to uzależnione.
Właściciel Pięknej M6
- Od: 19 kwi 2008, 16:46
- Posty: 77
- Skąd: Łódź, Pabianice
- Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009
to ja mialem tak czasami ze jak sie pali czerwony kluczyk to auto nie odpala to ty masz farta ze przy czerwonym ci odpala z tym systemem to jest czarna magia jednym pomaga wymiana baterii a ja wymienilem i nic sie nie zmienilo
ważne że auto jest cały czas na chodzie i może normalnie jeździć, dziś znowu po otwarciu drzwi pasażera w pierwszej kolejności i zajęciu miejsca za kierownicą zapalił się czerwony kluczyk a po uruchomieniu samochodu pomarańczowa dioda cały czas się świeciła na przycisku start stop.
Właściciel Pięknej M6
- Od: 19 kwi 2008, 16:46
- Posty: 77
- Skąd: Łódź, Pabianice
- Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009
U mnie też się czasem (naprawdę rzadko) potrafi zdarzyć ta sytuacja z czerwonym kluczykiem na desce, ale po ponownym odpaleniu problem znika. U mnie pojawia się to raczej jak mam gdzieś głęboko schowany kluczyk w kieszeni razem z portfelem lub komórką, które tłumią fale radiowe. Moim zdaniem samochód w ten sposób sygnalizuję, że ma słaby sygnał z kluczyka.
Pytanie czy u Was czerwony kluczyk zapala się, gdy wejdziecie do samochodu z np. z kluczykiem trzymanym w ręku, a nie głęboko w kieszeni?
Pytanie czy u Was czerwony kluczyk zapala się, gdy wejdziecie do samochodu z np. z kluczykiem trzymanym w ręku, a nie głęboko w kieszeni?
- Od: 11 sie 2010, 23:42
- Posty: 98
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport
Ja generalnie kluczyk mam zawsze w tym samym miejscu (kieszeń kurtki), ale masz rację może to kwestia słabszego sygnału, postaram się popróbować z tym kluczykiem w ręku.
Ja zauważyłem, że ten problem częściej zdarza się jak otwieram samochód podchodząc od strony pasażera, a później idę od strony kierowcy.
Jeśli natomiast otwieram auto od strony kierowcy to praktycznie zawsze jest kluczyk zielony.
Ja zauważyłem, że ten problem częściej zdarza się jak otwieram samochód podchodząc od strony pasażera, a później idę od strony kierowcy.
Jeśli natomiast otwieram auto od strony kierowcy to praktycznie zawsze jest kluczyk zielony.
Właściciel Pięknej M6
- Od: 19 kwi 2008, 16:46
- Posty: 77
- Skąd: Łódź, Pabianice
- Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009
Ja zauważyłem inną prawidłowość. Będąc na nartach trzymałem kluczyk w kieszeni kurtki. Zawsze wracając do auta miałem problem z otwarciem. Nie otwierał bagażnika, ani drzwi z pilota. Dopiero kilka prób trzymania za klamkę ręką bez rękawiczki otwierało auto. Odpalał bez problemu. Podejrzewam że mi zamarzała bateria w pilocie...
- Od: 14 maja 2012, 17:16
- Posty: 66
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5
Witam,
Od pewnego czasu mam problem z tym systemem. Raz działa, raz nie, szczególnie przy wilgoci i ujemnych temperaturach. Jak nie działa, to nie da się otworzyć ani zamknąć centralnego zamka sensorami na klamkach, ani przyciskami na klamkach i tylnej klapie. W ASO twierdzą że to antena winna, tj. brak komunikacji z tylną anteną zewnętrzną.
Miałem nadzieję że wystarczy przeczyścić antenę i styki, i tu się pojawia problem. Jak wygląda ta antena i gdzie się znajduje? Wydawało mi się, że wygląda tak:
I znajduje się pod tylnym zderzakiem, ale jak góógluję symbol z niej, to widzę aukcje na ebay, które dotyczą systemu monitorowania martwej strefy, którego żeby było śmieszniej, moje auto nie posiada. Poza tym na forum usa znalazłem fotkę z której wynika, że ta antena powinna raczej wyglądać jak wiązka kabli, zakończona jakby kostką z tworzywa.
Czy ktoś mógłby pomóc mi rozwiać wątpliwości? Chodzi o GH z 2008, hatchback.
Paweł
Od pewnego czasu mam problem z tym systemem. Raz działa, raz nie, szczególnie przy wilgoci i ujemnych temperaturach. Jak nie działa, to nie da się otworzyć ani zamknąć centralnego zamka sensorami na klamkach, ani przyciskami na klamkach i tylnej klapie. W ASO twierdzą że to antena winna, tj. brak komunikacji z tylną anteną zewnętrzną.
Miałem nadzieję że wystarczy przeczyścić antenę i styki, i tu się pojawia problem. Jak wygląda ta antena i gdzie się znajduje? Wydawało mi się, że wygląda tak:
I znajduje się pod tylnym zderzakiem, ale jak góógluję symbol z niej, to widzę aukcje na ebay, które dotyczą systemu monitorowania martwej strefy, którego żeby było śmieszniej, moje auto nie posiada. Poza tym na forum usa znalazłem fotkę z której wynika, że ta antena powinna raczej wyglądać jak wiązka kabli, zakończona jakby kostką z tworzywa.
Czy ktoś mógłby pomóc mi rozwiać wątpliwości? Chodzi o GH z 2008, hatchback.
Paweł
- Od: 12 paź 2007, 15:28
- Posty: 98
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6