Fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 11 kwi 2012, 23:38

skontaktuj sie z MMP i zapytaj sie, czy maja Twoja sprawe do oceny ;)

ASO ma obowiazek przeslac do MMP zdjecia kazdej sprawy ;)
(to MMP decyduje, a nie ASO)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez koala102 » 4 sie 2012, 22:12

Parę dni temu myjąc szyby w aucie zauważyłem na wsporniku szyby w tylnych drzwiach po lewej i prawej stronie drobne purchle pod lakierem, rdza zaczyna wyłazić na powierzchnię lakieru, w/w elementy nie są w żaden sposób uszkodzony mechanicznie.
Nie mogłem uwieżyć, że w 3-letnim samochodzie może już rdzewieć karoseria. Zglosiłem w/w fakt w ASO w Gdyni, oni porobili zdjęcia i wysłali zapytanie do centrali Mazdy w Warszawie o zgodę na naprawę gwarancyjna. Po kilku dniach otrzymałem informację, że Mazda Motor Poland odmawia naprawy gwarancyjnej ze względu na upłynięcie 3-letniego terminu gwarancji. Ostatni przegląd miałem zrobiony parę tygodni temu w maju 2012 r. gdzie między innymi robili przegląd roczny nadwozia i nie przekazali mi żadnych uwag co do nadwozia, mój błąd, że szczegółowo nie obejrzałem auta.
Koszt takiej naprawy dla koncernu jest conajmniej śmieszny i szanujący się producent dbający o wizerunek firmy powinien bez dyskusji naprawić wadliwy element źle zabezpieczony antykorozyjnie fabrycznie.
Mam pytanie do użytkowników Mazdy 6 model GH rocznik 2008-2010 czy mieli podobne problemy z rdzewiejącymi elementami nadwozia w tym modelu samochodu?
Rdza wyłazi od wewnątrz z pod podkładu na lakier, zastanawiam się czy nie walczyć o naprawę gwarancyjną na podstawie gwarancji 12 letniej na perforację.
Proszę użytkowników forum o porady w tym zakresie.
Załączniki
Mazda_6_GH 2008.jpg
Purchle pod lakierem na zaznaczonym elemencie
koala102
 

Postprzez Marianek » 4 sie 2012, 22:52

koala102 napisał(a):Rdza wyłazi od wewnątrz z pod podkładu na lakier, zastanawiam się czy nie walczyć o naprawę gwarancyjną na podstawie gwarancji 12 letniej na perforację.

Dokładnie tak powinno być.
Dziwna praktyka MMP bo na zachodzie zostało by to na 100% usunięte właśnie z tytułu gwarancji na korozje.
Spróbuj jeszcze się odwołać ,powiedz ze to podlega pod profanacje (bo moim zdaniem tak jest),dodatkowo to przegląd został wykonany na od.....ol bo nikt tego nie zauważył.
Zażądaj jeśli nie masz opinii od MMP na temat tej wady i pisz do centrali na Europe,potem po kolei do samej Japonii.
Były przypadki nawet tu na forum ze centrala europejska pomogła,co prawda w innych problemach.
Ostateczność to Turbo kamera,adwokat,rzeczoznawca sad.
Mi się wydaje ze jakiś menadżer jak to bywa w Polsce musi pokazać wyniki i bazuje na tym ze klient odpuści ,a ze nie wróci do marki ma to w <dupa> bo pewnie za 2-3 już nie będzie tam pracował.

p.s
Możesz pojechać do innego aso innym autem jako potencjalny klient i od niechcenia spytać się o
gwarancje na nadwozi i wskazać np "co by było jak by ruda pojawiła się tu".
Oczywiście w miarę możliwości nagrać rozmowę ze sprzedawca.
To moje takie gdybanie
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Wojtek » 4 sie 2012, 23:02

koala102, Twoj temat dolaczylem do odpowiedniego watku...
temat jak widac znany...
ja bym poruszyl sprawe bezposrednio w MMP (dopytal sie czy na 100% ASO sie ich pytalo)

ps. inni uzytkownicy tez chyba to zauwazyli... :|
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Kamil » 5 sie 2012, 00:49

koala102, mam to samo, moja historia pokrywa się z Twoją.
Ostatnio edytowano 5 sie 2012, 05:54 przez Kamil, łącznie edytowano 1 raz
Kamil
 

Postprzez Wojtek » 5 sie 2012, 01:19

Kamil, nie czepiajmy sie ASO... (przynajmniej nie tutaj :P )
tylko zalatwcie to:

Marianek napisał(a):Spróbuj jeszcze się odwołać , powiedz, ze to podlega pod profanacje (bo moim zdaniem tak jest), dodatkowo to przegląd został wykonany na od.....ol, bo nikt tego nie zauważył.
Zażądaj, jeśli nie masz opinii od MMP na temat tej wady i pisz do centrali na Europe, potem po kolei do samej Japonii.

ale sprawdz wczesniej czy ASO ich sie pytalo o to...

...im wiecej was sie tym zajmie (w jednym czasie), tym wieksza sila przebicia...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Kamil » 5 sie 2012, 09:32

Masz rację sorki.

koala, raczej nic nie wywalczysz bo nie jest to element karoseryjny. Koszt naprawy to ok. 250zł (ramka 160+robocizna). Ja to olałem. Centrala wydała decyzję negatywną (jestem po gwarancji), skserowałem te pismo i trzymam w dokumentach, może później się przyda przy sprzedaży auta.
Kamil
 

Postprzez Wojtek » 5 sie 2012, 09:34

odwolajcie sie wyzej... a jak to nie pomoze, to wtedy bedziemy myslec...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez zielony110 » 5 sie 2012, 19:02

Wojtek napisał(a):odwolajcie sie wyzej... a jak to nie pomoze, to wtedy bedziemy myslec...

dobrze wiesz, ze nie pomoze.
Ja sie odwolywalem w sprawie nadkoli w GG i nic z tego nie wyszlo.
Nic innego nie wymislisz. Albo zrobisz samemu lub jak Kamil:
Kamil napisał(a):Ja to olałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez koala102 » 13 sie 2012, 21:26

Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi i porady.
Wysłałem jeszcze raz tym razem sam maila do Mazda Motor Poland o zgodę na naprawę gwarancyjna
na podstawie gwarancji na perforację, jak do tej pory nie otrzymalem żadnej odpowiedzi.
Chcę jeszcze napisać maila do centrali na Europę, niestety poza adresem pocztowym nie mogę znaleźć adresu mailowe.

Mazda Motor Europe GmbH
Hitdorfer Strasse 73
D-51371, Leverkusen Germany

Jak ktoś pisał do oddziału europejskiego Mazdy proszę podać na jaki adres mailowy.
koala102
 

Postprzez Marianek » 13 sie 2012, 23:59

@ raczej nie znajdziesz :( Napisz oficjalnie ,poczta polecony.
A jak to nie pomoże napisz do Japonii.
Trzeba próbować do samego końca.
Zalecam kulturalna pisownie bez wygrażania tylko zal ,to działa jak najbardziej.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez loraks » 23 sie 2012, 22:32

no to sprawa ma sie tak, jesli auto ma do 3 lat jest szensa na wymiane listew, i nie ma tu mowy o perforacji, dla mazdy perforacja to widoczna dziura na wylot, a o korozji powierchniowej co podpada pod 3 letnia gwarancje na lakier. rdza w tym miejscu to norma powstaje na skutek uderzen kamieni i piachu podczas jazdy. wiec jesli autko ma ponad 3 lata to male szanse ew. czesciowe pokrycie kosztow i to prze regularnie robionym serwisie w aso, wiem co mowie bo pracuje w Mazdzie i robie takie rzeczy na codzien.
Początkujący
 
Od: 22 gru 2007, 21:52
Posty: 10

Postprzez piotrek0077 » 24 sie 2012, 22:12

Witajcie!
U mnie nie ma takiego problemu! Myślałem o tym wszystkim i powiem Wam że jak wyjdzie rdza na tych słupkach to wymontuję, wyczyszczę i dam do założenia folijki czarnej metodą sitodruku itp. Myślę że będzie najlepszy sposób.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2006, 22:39
Posty: 83
Skąd: Mazowieckie
Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.

Postprzez Tomek6 » 24 sie 2012, 22:31

Ja profilaktycznie zawoskowałem te słupki sealantem i będę powtarzał zabieg co jakiś czas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Marianek » 24 sie 2012, 23:31

loraks napisał(a):no to sprawa ma sie tak, jesli auto ma do 3 lat jest szensa na wymiane listew, i nie ma tu mowy o perforacji, dla mazdy perforacja to widoczna dziura na wylot, a o korozji powierchniowej co podpada pod 3 letnia gwarancje na lakier. rdza w tym miejscu to norma powstaje na skutek uderzen kamieni i piachu podczas jazdy. wiec jesli autko ma ponad 3 lata to male szanse ew. czesciowe pokrycie kosztow i to prze regularnie robionym serwisie w aso, wiem co mowie bo pracuje w Mazdzie i robie takie rzeczy na codzien.

Takie rzeczy to tylko ale w MMP bo w Belgii zostało by to usunięte identycznie w DE,NL,myślę ze w UK tez .
Polscy menadżerowie w MMP już raz udowodnili swoja kompetencje czego był przykład poduszek samo wybuchających i spece stwierdzili ze od LPG.
Centrala europejska lub Japonia nakazała poduchy wymienić.
Mina gościa z MMP wypowiadającego się w Turbo kamerze była porażająca razem z jego kompetencja.
Niestety Polscy menadżerowie maja wykute zrobić zysk nieważne jakim kosztem
Dlatego również wizyty klientów ASO w 90% przypadków kończą się razem z końcem gwarancji.
Może za 20 lat zrozumieją ze samochody sprzedaje serwis,tylko może być już za późno.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez kdulny » 23 maja 2013, 22:40

Witam jak oceniacie zabezpieczenie antykorozyjne w nowym aucie Mazda 6 GH FL ?
Moje auto to Mazda 6 DISI 2011r
Podwozie jest zakryte panelami z tworzywa wiec niewiele widać blach.
Ponadto mam obawy czy wtryskiwanie środka antykorozyjnego w drzwi nie spowoduje zabrudzenia mechanizmu np., podnoszenia szyb.jak dawniej w Fordach..
Tylne nadkola nie chronią tez rantu błotnika od środka i częściowo sa z filcu
Posiadam wersję na rynek skandynawski ( Dania ) – podobno jest podwójny ocynk do połowy wysokości drzwi..ale tylko podobno,,?
Początkujący
 
Od: 20 maja 2013, 14:28
Posty: 10
Auto: Mazda GH 2.0 DISI liftback 2011

Postprzez Marianek » 23 maja 2013, 23:01

Posiadasz auto od nowości?
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez polak900 » 23 maja 2013, 23:07

Ja też mam skandynawską z 2010 roku i jak na razie nie ma korozji
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez tadziur88 » 24 maja 2013, 13:14

Ja mam wersje z Danii 2008r.
Nadwozie – brak oznak korozji.
Podwozie – wystepuje
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2013, 22:55
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR (2008r.)

Postprzez T_OMASZ » 24 maja 2013, 14:52

W mojej 6 z 2008 r. oznak korozji na nadwoziu brak, na podwoziu delikatnie miejscowo (miejsca mocowania paneli, nadkoli, otwory technologiczne w podłużnicach), elementy zawieszenia trochę pordzewiałe ( wahacze, spawy na tylnej belce itp. ). Generalnie nie czekając na efekty pierwszej zimy, która nastąpi, cały spód zakonserwowałem + profile zamknięte ( progi i podłużnice). Robiłem to sam i z efektu jestem zadowolony :) .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2013, 23:58
Posty: 43 (0/6)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM Exlusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6