Doświetlanie zakrętów – jak dziala?
Witam!
Mam takie pytanie, czy jest taka możliwość żeby w naszych mazdach były doświetlane zakręty?
Chodzi o to że, skręcając w lewo włącza się lewy halogen w zderzaku, prawy to prawy.
Mazda bez bixenonów skrętnych!!! Zwykłe H9 i H11.
Oczywiście zainstalowane HID-y na slimach i fajnie by było mieć jeszcze doświetlanie zakrętów!
Mam takie pytanie, czy jest taka możliwość żeby w naszych mazdach były doświetlane zakręty?
Chodzi o to że, skręcając w lewo włącza się lewy halogen w zderzaku, prawy to prawy.
Mazda bez bixenonów skrętnych!!! Zwykłe H9 i H11.
Oczywiście zainstalowane HID-y na slimach i fajnie by było mieć jeszcze doświetlanie zakrętów!
Ostatnio edytowano 23 lut 2011, 02:25 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Edycja tematu
Powód: Edycja tematu
- Od: 20 sie 2006, 22:39
- Posty: 83
- Skąd: Mazowieckie
- Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.
Widziałem że to w paru samochodach (nie w maździe) działa plus ma inne bardzo fajne funkcje:
http://www.cubeelectronics.com/komfort.php
http://www.cubeelectronics.com/komfort.php
- Od: 19 sie 2009, 22:54
- Posty: 72
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08
Fajna rzecz!
Ale chodzi mi o to czy mazda nie ma przypadkiem czegoś takiego i tylko wystarczy aktywować w kompie?!
Kolega ma golfa v i włączył to sobie w kompie!
Ale chodzi mi o to czy mazda nie ma przypadkiem czegoś takiego i tylko wystarczy aktywować w kompie?!
Kolega ma golfa v i włączył to sobie w kompie!
- Od: 20 sie 2006, 22:39
- Posty: 83
- Skąd: Mazowieckie
- Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.
piotrek0077 napisał(a):Fajna rzecz!
Ale chodzi mi o to czy mazda nie ma przypadkiem czegoś takiego i tylko wystarczy aktywować w kompie?!
Kolega ma golfa v i włączył to sobie w kompie!
Na 99% nie da się ot tak aktywować jak samochodach grupy VAG, gdzie mając oprogramowanie kabel i znając odpowiednie komendy wiele rzeczy da się zrobić. Pewnie domorosły elektryk ogarnął by to doświetlenie. Ja zdecydowałbym się na coś w stylu tego modułu.
- Od: 19 sie 2009, 22:54
- Posty: 72
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08
Moduł fajna rzecz!
Tylko montując go tracę gwarancję! Tak czy nie?!
Tylko montując go tracę gwarancję! Tak czy nie?!
- Od: 20 sie 2006, 22:39
- Posty: 83
- Skąd: Mazowieckie
- Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.
piotrek0077 napisał(a):Moduł fajna rzecz!
Tylko montując go tracę gwarancję! Tak czy nie?!
To zależy: generalnie jest to ingerencja w elektrykę samochodu, ale nie tracisz gwarancji gdy to zamontujesz, lecz w przypadku kiedy owe coś spowoduje usterkę- przynajmniej tak to powinno wyglądać w praktyce, teoria mówi inaczej. Prawdę mówiąc to też zależy od ASO, ich humoru etc etc....
- Od: 19 sie 2009, 22:54
- Posty: 72
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08
bartosz51, jeżeli się nie mylę, to nie włącza się Tobie halogen a żarówka w reflektorze tez zawsze myślałem że to halogen doświetla, ale jednak nieeee chyba że sam majstrowałeś coś przy halogenach, albo robił Tobie to serwis, to wtedy przepraszam ale oryginalnie to jest tak, że doświetla ta żaróweczka
-
Kamil
No to pewnie masz rację. Coś u mnie doświetla właśnie w ten sposób, tj. przy ruchu kierownicą i myślałem, że właśnie to, o czym pisze założyciel wątku.
Ale muszę też przyznać, że jak miałem włączone przeciwmgielne, to doświetlenie zakrętu miało (tak zza kierownicy patrząc) swoje źródło mnie więcej na tej wysokości, co halogen. A w zasadzie bardziej chodzi mi o to, że pod wpływem tego doświetlenia jasno jest od razu przed przodem (odpowiednio z boku) samochodu. To ta lampka, którą wskazujesz musiałaby być prawie pionowo w dół (?)
Pozdro
Ale muszę też przyznać, że jak miałem włączone przeciwmgielne, to doświetlenie zakrętu miało (tak zza kierownicy patrząc) swoje źródło mnie więcej na tej wysokości, co halogen. A w zasadzie bardziej chodzi mi o to, że pod wpływem tego doświetlenia jasno jest od razu przed przodem (odpowiednio z boku) samochodu. To ta lampka, którą wskazujesz musiałaby być prawie pionowo w dół (?)
Pozdro
Doświetlanie zakrętów (Corner Light) to nie jest wyłącznie kwestia "zapalenia halogena". Opowiem Wam jak to wygląda w innych samochodach, które znam.
Mam Vectrę C polift z bixenonami skrętnymi. Te reflektory mają w sobie dodatkową żarówkę H1, umieszczoną w ukośnie skierowanym odbłyśniku. Strumień światła pada dzięki temu odpowiednio w bok. Z perspektywy obserwatora zewnętrznego, patrzącego od przodu, niemal nie widać zapalenia się "cornera", a jednak kierowca bardzo doceni to dodatkowe światło. To jest specjalna osobna żarówka, w specjalnie ukształtowanej i skierowanej w bok lampie. Natomiast dodatkowe halogeny w tej Vectrze świecą wyłącznie na wprost i praktycznie nie dają żadnej widocznej korzyści.
Mam także Octavię II. Tutaj Corner Light jest właśnie w halogenie. Ale to nie jest zwykły halogen. W Octaviach II poliftowych halogeny mają dwie żarówki i podział halogena na dwie części, w tym jedną służącą do doświetlania zakrętów. Ja mam Octavię jeszcze przedliftową i mój halogen ma tylko jedną żarówkę H8. Ale zawsze dziwiło mnie, dlaczego moje halogeny świecą tak doskonale na boki, jak żadne inne. Wprost rewelacyjnie oświetlają pobocze. Odpowiedź poznałem niedawno. Otóż mój egzemplarz jest wyposażony w nowe halogeny z homologacją B i K. Literka "K" oznacza dopuszczenie reflektora do funkcji doświetlania zakrętów, która jest opisana w znowelizowanym kodeksie drogowym. Bez tej homologacji reflektor nie może być wykorzystywany do tego celu, a poza tym w praktyce się do tego nie nadaje. Moja Octavia to rocznik 2008 i ma inne halogeny niż roczniki 2007 i starsze. Te starsze nie mają jeszcze homologacji "K". Różnica polega na innym lustrze w środku i innym osadzeniu żarówki. Dwa "na oko" takie same halogeny różnią się znacznie rozkładem strumienia świetlnego z powodu różnic w budowie wewnętrznej. No i zwykłe halogeny nie doświetlają zakrętów! Nie mam aktywnych Corner Light, ale wiem już, że wystarczy to zaprogramować. Mam odpowiedni sterownik, no i przede wszystkim mam zabudowane halogeny dostosowane do tej funkcji, tzn. z homologacją "K" i pięknie świecące na boki.
A dzisiaj jeździłem Mazdą 6 ojca – i niestety jej halogeny kiepsko oświetlają boki, a więc nie nadają się na "cornery" ze względów praktycznych, są to wyłącznie światła przeciwmgłowe. Bo nie chodzi przecież o to, żeby dla bajeru zapalał się nam to lewy, to prawy halogen, tylko żeby faktycznie doświetlały one boki, prawda?
M.
Mam Vectrę C polift z bixenonami skrętnymi. Te reflektory mają w sobie dodatkową żarówkę H1, umieszczoną w ukośnie skierowanym odbłyśniku. Strumień światła pada dzięki temu odpowiednio w bok. Z perspektywy obserwatora zewnętrznego, patrzącego od przodu, niemal nie widać zapalenia się "cornera", a jednak kierowca bardzo doceni to dodatkowe światło. To jest specjalna osobna żarówka, w specjalnie ukształtowanej i skierowanej w bok lampie. Natomiast dodatkowe halogeny w tej Vectrze świecą wyłącznie na wprost i praktycznie nie dają żadnej widocznej korzyści.
Mam także Octavię II. Tutaj Corner Light jest właśnie w halogenie. Ale to nie jest zwykły halogen. W Octaviach II poliftowych halogeny mają dwie żarówki i podział halogena na dwie części, w tym jedną służącą do doświetlania zakrętów. Ja mam Octavię jeszcze przedliftową i mój halogen ma tylko jedną żarówkę H8. Ale zawsze dziwiło mnie, dlaczego moje halogeny świecą tak doskonale na boki, jak żadne inne. Wprost rewelacyjnie oświetlają pobocze. Odpowiedź poznałem niedawno. Otóż mój egzemplarz jest wyposażony w nowe halogeny z homologacją B i K. Literka "K" oznacza dopuszczenie reflektora do funkcji doświetlania zakrętów, która jest opisana w znowelizowanym kodeksie drogowym. Bez tej homologacji reflektor nie może być wykorzystywany do tego celu, a poza tym w praktyce się do tego nie nadaje. Moja Octavia to rocznik 2008 i ma inne halogeny niż roczniki 2007 i starsze. Te starsze nie mają jeszcze homologacji "K". Różnica polega na innym lustrze w środku i innym osadzeniu żarówki. Dwa "na oko" takie same halogeny różnią się znacznie rozkładem strumienia świetlnego z powodu różnic w budowie wewnętrznej. No i zwykłe halogeny nie doświetlają zakrętów! Nie mam aktywnych Corner Light, ale wiem już, że wystarczy to zaprogramować. Mam odpowiedni sterownik, no i przede wszystkim mam zabudowane halogeny dostosowane do tej funkcji, tzn. z homologacją "K" i pięknie świecące na boki.
A dzisiaj jeździłem Mazdą 6 ojca – i niestety jej halogeny kiepsko oświetlają boki, a więc nie nadają się na "cornery" ze względów praktycznych, są to wyłącznie światła przeciwmgłowe. Bo nie chodzi przecież o to, żeby dla bajeru zapalał się nam to lewy, to prawy halogen, tylko żeby faktycznie doświetlały one boki, prawda?
M.
- Od: 18 sty 2011, 00:58
- Posty: 4
w faceliftingu sa ksenony skretne, przedlifotwe mają doświetlanie zakrętów (nie skretne ksennony, zwykłe biksenony) , ale nie halogenem a specjalna zarówką w głównym kloszu (zresztą post wyżej o tym pisałem )
-
Kamil
Nie mylcie Panowie dwóch zupełnie różnych mechanizmów:
Reflektory skrętne (AFS) to tzw. dynamiczne doświetlanie zakrętów. Wychylenie na boki zależy od prędkości samochodu i kąta skrętu kierownicy i osiąga do 15 stopni. Ma za zadanie lepiej oświetlać drogę biegnącą po łuku. Zazwyczaj występuje w odniesieniu do lamp bixenonowych (cału tubus z żarnikiem i przysłonami jest ruchomy w pionie – w celu aktywnej regulacji zasięgu – i w poziomie – w celu doświetlania zakrętów).
Natomiast dodatkowe światło "corner" (narożne) to tzw. statyczne doświetlanie zakrętów. Realizowane za pomocą dodatkowej żarówki w kloszu lamp głównych lub poprzez odpowiednie halogeny. Włączane jest po uruchomieniu kierunkowskazu i/lub skręcie kierownicy powyżej pewnego kąta przy prędkościach od 0 do 40 km/h i gaśnie automatycznie po przekroczeniu 40 km/h co regulują europejskie i polskie przepisy. Ma za zadanie oświetlać przeszkody zlokalizowane w bok względem pierwotnego kierunku jazdy, przed skrętem w ich stronę, podczas powolnej jazdy, jazdy po mieście, manewrowania.
M.
Reflektory skrętne (AFS) to tzw. dynamiczne doświetlanie zakrętów. Wychylenie na boki zależy od prędkości samochodu i kąta skrętu kierownicy i osiąga do 15 stopni. Ma za zadanie lepiej oświetlać drogę biegnącą po łuku. Zazwyczaj występuje w odniesieniu do lamp bixenonowych (cału tubus z żarnikiem i przysłonami jest ruchomy w pionie – w celu aktywnej regulacji zasięgu – i w poziomie – w celu doświetlania zakrętów).
Natomiast dodatkowe światło "corner" (narożne) to tzw. statyczne doświetlanie zakrętów. Realizowane za pomocą dodatkowej żarówki w kloszu lamp głównych lub poprzez odpowiednie halogeny. Włączane jest po uruchomieniu kierunkowskazu i/lub skręcie kierownicy powyżej pewnego kąta przy prędkościach od 0 do 40 km/h i gaśnie automatycznie po przekroczeniu 40 km/h co regulują europejskie i polskie przepisy. Ma za zadanie oświetlać przeszkody zlokalizowane w bok względem pierwotnego kierunku jazdy, przed skrętem w ich stronę, podczas powolnej jazdy, jazdy po mieście, manewrowania.
M.
- Od: 18 sty 2011, 00:58
- Posty: 4
beaviso po części piszesz dobrze, ale.... w mazdzie jest jeszcze inaczej . tzn połączenie cornera z AFS. Otóż doświetlanie następuje poprzez dodatkową żarówkę (czyli corner), która działa także na łukach i przy prędkościach powyżej 40km/h (czyli AFS)
bartosz51 masz polifta?
bartosz51 masz polifta?
-
Kamil
Smieszne po zrobieniu pierwszego zakretu w nocy byłem pewien że to świecą halogeny na dole ale nie tam nie mam kabla jeszcze pociągniętego po naprawie hm.. to napewno te krótkie sie przekręcaja jakoś sobie tak pomyslałem ale okzało się że ...Prawda jest taka że to żarówki którę są po środku klosza jak na niego patrzy sie od przodu podświetlają ...ba proste to było
statyczne doświetlanie zakrętów. Realizowane za pomocą dodatkowej żarówki w kloszu lamp głównych
U mnie właśnie tak działa .dziś testowałem można to wyłączyć ,fajna sprawa bo naprawde doswietla
No w mieście jak dużo kręcenia troche to festyniarskie ale w ciasnych zakrętach gdzieś na bocznych drogach świetna sprawa ...przetestuje niebawem
pozdrawiam wszystkich
statyczne doświetlanie zakrętów. Realizowane za pomocą dodatkowej żarówki w kloszu lamp głównych
U mnie właśnie tak działa .dziś testowałem można to wyłączyć ,fajna sprawa bo naprawde doswietla
No w mieście jak dużo kręcenia troche to festyniarskie ale w ciasnych zakrętach gdzieś na bocznych drogach świetna sprawa ...przetestuje niebawem
pozdrawiam wszystkich
- Od: 1 wrz 2010, 15:30
- Posty: 34
- Skąd: SLOUGH UK a z polski jestem ze Stronia Śląskiego
- Auto: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/119798
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6