Czy ktoś z posiadaczy M6 3.0 V6 wymieniał napinacz paska i rolke?
Rolka mi już piszczy i konieczna będzie wymiana albo rolki albo łożyska. A miejsca tam nie ma wogóle żeby kluczem kręcić. Podejrzewam, że konieczne będzie opuszczenie lub podniesienie silnika. Chyba że jest jakiś inny sposób.
Ma ktoś jakieś pomysły poza "jedź do serwisu"?
[AJ] Wymiana rolek i napinacza w silniku 3.0 V6
Strona 1 z 1
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
Jak wymieniałem łozyska w rolkach (są wymienne) to mechanik podnosił silnik. Odkręcił mocowanie (poduszkę) silnika, tą przy zbiorniku na płyn chłodniczy i podniósł. Wtedy dostęp był na tyle dobry, że można było wymienić łożyska. Łozyska są w rolkach wymienne i mają typowe rozmiary, nie miałem problemu ze znalezieniem odpowiednich.
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
Podniesienie silnika nie jest głupim pomysłem. Szczególnie jak da rade ze strony od paska. Wtedy będzie więcej miejsca na włożenie klucza i odkręcenie rolki. Niebawem mnie to czeka więc postaram się o jakąś fotorelacje. Coraz więcej jest posiadaczy 3.0 V6 więc przyda się na pewno.
Ja nie wymieniałem rolek ale odkręcałem cala oslone na łańcuch i wymieniałem uszczelki. Najlepiej podłożyć coś pod silnik , przesunąć zbiornik płynu do chłodnicy, i odkręcić uchwyt do silnika. Pomoze tez ściągniecie kola i osłony z strony pasażera. śruby od napinacza są wtedy bardziej dostępne
Także jak już wymieniasz rolkę to wymień pasek. 6pk 210cm. Jak kupiłem pasek firmy Continental I działa super
Cena ok 75zl
Jak ktoś ma rozmiary łożyska od rolko do napinacza to bardzo by się przydały. W przyszłości tez zamiezam wymienić łożysko.
Także jak już wymieniasz rolkę to wymień pasek. 6pk 210cm. Jak kupiłem pasek firmy Continental I działa super
Jak ktoś ma rozmiary łożyska od rolko do napinacza to bardzo by się przydały. W przyszłości tez zamiezam wymienić łożysko.
Sprzedam zestaw do pielęgnaci lakieru Meguiar's
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=126720[/url]
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=126720[/url]
bull napisał(a):Jak wymieniałem łozyska w rolkach (są wymienne) to mechanik podnosił silnik. Odkręcił mocowanie (poduszkę) silnika, tą przy zbiorniku na płyn chłodniczy i podniósł. Wtedy dostęp był na tyle dobry, że można było wymienić łożyska. Łozyska są w rolkach wymienne i mają typowe rozmiary, nie miałem problemu ze znalezieniem odpowiednich.
no właśnie bull – poszukaj tego starego łożyska i podaj wymiary, co by można było sobie łożysko kupić przed rozgrzebaniem autka.
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
Łożysko do napinacza- OEM jest NTN 6303
Łożysko od napinacza do pompy wody nie jest wymienialne, ale ten napinacz można ściągnąć i zastąpić samo napinającym paskiem Gates K030195SF. Nie wiem czy można ten pasek kupić w Polsce. Ja sprowadzałem go z USA
Numer łożyska do rolki prowadzącej podam później.
Łożysko od napinacza do pompy wody nie jest wymienialne, ale ten napinacz można ściągnąć i zastąpić samo napinającym paskiem Gates K030195SF. Nie wiem czy można ten pasek kupić w Polsce. Ja sprowadzałem go z USA
Numer łożyska do rolki prowadzącej podam później.
Sprzedam zestaw do pielęgnaci lakieru Meguiar's
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=126720[/url]
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=126720[/url]
Dzięki wielkie!
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
Wczoraj wymieniałem łożyska w rolce prowadzącej i rolce napinacza.
Nie trzeba nic kombinować z podnoszeniem silnika. Wszystko dało radę zrobić ze stoickim spokojem w 2 godziny.
Dla tych co czeka ich wymiana:
1. Rolka prowadząca (ta metalowa z rowkami) – łożysko 6203 C3 – dostępne wszędzie, typowe łożysko jakie jest w alternatorach.
2. Rolka na napinaczu (gładka) – łożysko 6303 C3 – podobnie jak poprzednie, można wszędzie dostać
Przynajmniej Mazda pomyślała o wymiennych łożyskach, zamiast o całych elementach.
Żeby wyciągnąć obie rolki należy zdjąć koło oraz plastikową część nadkola – osłona koła.
Gdyby zaszła konieczność wymiany paska klinowego to mamy: 6 rowkowy o długości 2092 (PK6 2092)
Nie trzeba nic kombinować z podnoszeniem silnika. Wszystko dało radę zrobić ze stoickim spokojem w 2 godziny.
Dla tych co czeka ich wymiana:
1. Rolka prowadząca (ta metalowa z rowkami) – łożysko 6203 C3 – dostępne wszędzie, typowe łożysko jakie jest w alternatorach.
2. Rolka na napinaczu (gładka) – łożysko 6303 C3 – podobnie jak poprzednie, można wszędzie dostać
Przynajmniej Mazda pomyślała o wymiennych łożyskach, zamiast o całych elementach.
Żeby wyciągnąć obie rolki należy zdjąć koło oraz plastikową część nadkola – osłona koła.
Gdyby zaszła konieczność wymiany paska klinowego to mamy: 6 rowkowy o długości 2092 (PK6 2092)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6