Strona 1 z 1

[AJ] Zmienne fazy rozrządu – kiedy zaczyna działać VVTi

PostNapisane: 21 sty 2010, 11:23
przez Jesza
Czy ktoś orientuje się przy jakich obrotach zaczyna działać VVTi w M6 3,0 V6 ??

Temat poprawiony, na następny raz proszę trzymać się regulaminu / Myjk

PostNapisane: 21 sty 2010, 11:25
przez Grucha
od 4 koła obrotów załącza się drugi wałek

PostNapisane: 21 sty 2010, 11:45
przez Jesza
Dokładnie od 4 000 obr/min ??

PostNapisane: 21 sty 2010, 16:31
przez GILB
4200obr/min

PostNapisane: 22 sty 2010, 12:27
przez Globy
Według obrotów działają VRIS'y (komory rezonansowe), poza dyskusja tutaj dotyczy silnika AJ (3.0i V6 24V made in Ford). To co innego niż motory Mazdy z serii L*.

PostNapisane: 22 sty 2010, 15:41
przez brii
Może ta odpowiedź nie tyczy się bezpośrednio Mazdy, ale ogólnie zasady działania są zbliżone stąd sugeruję wziąć pod uwagę, że zmienne fazy rozrządu nie zależą tylko od obrotów silnika. Wg. różnych opisów S-VT Mazdy ma optymalizować ekonomię i osiągi więc na pewno nie działa na sztywno (tzn. tylko wg. obrotów).

PostNapisane: 23 sty 2010, 21:05
przez GILB
tylko, że w 3.0i V6 jest VVTi a nie S-VT, i zawsze powyżej 4200 obr/min mam drugi oddech przy wyprzedzaniu, nie wcześniej i nie później

PostNapisane: 24 sty 2010, 13:28
przez Jesza
Tak, dokładnie co widać na pokrywie silnika.

PostNapisane: 24 sty 2010, 17:19
przez brii
GILB – jesteś w błędzie – system użyty w Maździe to S-VT a skrót o którym piszesz to tylko z angielskiego określenie zmiennych faz rozrządu. VVTi to sytem Toyoty którego w Maździe nie ma. Równie dobrze sugerując się napisami można powiedzieć, że Mazda 6 to Ford ;) To jakie odczucia daje Ci pupo-hamowania nie oznacza, że system nie działa wcześniej – działa – wystarczy spojrzeć na krzywą przebiegu momentu.

PostNapisane: 24 sty 2010, 22:10
przez GILB
Tak mogę powiedzieć, że moja Mazda to częściowo Ford bo mam napis Ford na bloku silnika.

brii napisał(a):To jakie odczucia daje Ci pupo-hamowania nie oznacza, że system nie działa wcześniej – działa – wystarczy spojrzeć na krzywą przebiegu momentu.


Pokaż krzywą momentu dla silnika 3.0 V6, bo skoro piszesz o niej to znaczy, że na nią spojrzałeś. Chętnie i ja popatrzę.
Jak na dzień dzisiejszy moja pupo-hamownia czuje, że przy 4200 obr/min dostaje dodatkowego kopa, co dla mnie znaczy, że załączyło się VVTi.

Re: [AJ] Zmienne fazy rozrządu – kiedy zaczyna działać VVTi

PostNapisane: 27 gru 2012, 17:22
przez qlesh
I jak z tą krzywą momentu obrotowego? Ma ktoś jakiś wykres? Też bym spojrzał..

Re: [AJ] Zmienne fazy rozrządu – kiedy zaczyna działać VVTi

PostNapisane: 25 lut 2013, 16:47
przez Grucha
Brii mistrzu wiedzy wszelakiej dawaj te wykres w końcu

Pozdrawiam