[AJ] Usterki i awarie silnika M6 3.0 V6
masz numer VIN od auta w którym był ten nowy silnik (2005)? sprawdzi się dokładnie który numer części tam wchodzi jako kolektory. Auta poliftowe zaczęły już produkcję w późnym 2005, więc być może mój kolektor podejdzie. Ja mam też manuala i u mnie właśnie z front'u (Bank2) kolektor idzie pionowo w dół i rurą pod miską olejową (w misce olejowej jest nawet wyżłobienie na tą rurę.
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
Arkadius 73 napisał(a):Jerry przeszedłeś z air-boxa na cp-e czy miałeś przedtem inny dolot ?
prawie od nowości mam Cp-e. wsadziłem na przebiegu ~5k mil, raz chyba mi się check zaświecił (nie mialem jeszcze OBD, ale zalożę się, że było to o trimach więcej niż +20%) – jechałem wtedy po autostradzie na tempomacie przez ~30min non stop 190km/h. potem zwolniłem i zgasło.
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
kristofc napisał(a):Specyfikacja Federal
Dolot ori bez rezonatora
Dokładne dane z LFTR moge podać wieczorkiem
i jak? miałeś okazję sprawdzić LTFT, bede wdzieczny za info
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
Dzięki!
No widzę właśnie pierwszą dużą różnicę. Na idle u Ciebie jest na +7-8% a u mnie na minus 7-8% (to właśnie CP-e); Dlatego jakbyś wsadził zwykły stożek to zaczyna brakować trimów na + i wyskakuje check...
Widze też że katy w koszu... nie masz checka o wydajności kata? Masz mechaniczny czy elektroniczny oszukiwacz sondy?
Ten emulator z allegro u Ciebie – nie jest to przypadkiem końcówka aluminiowa z kaloryferów z kęt?
a poza tym.... do kościoła jechałeś? w kapeluszu?
No widzę właśnie pierwszą dużą różnicę. Na idle u Ciebie jest na +7-8% a u mnie na minus 7-8% (to właśnie CP-e); Dlatego jakbyś wsadził zwykły stożek to zaczyna brakować trimów na + i wyskakuje check...
Widze też że katy w koszu... nie masz checka o wydajności kata? Masz mechaniczny czy elektroniczny oszukiwacz sondy?
Ten emulator z allegro u Ciebie – nie jest to przypadkiem końcówka aluminiowa z kaloryferów z kęt?
a poza tym.... do kościoła jechałeś? w kapeluszu?
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
he he takie warunki były na drodze a katów jeszcze nie usunąłem mam zrobione tylko to co w podpisie
-
Grucha
jak jeździsz po torze od czasu do czasu...
szkoda kasy
szkoda kasy
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
kristofc napisał(a):he he takie warunki były na drodze a katów jeszcze nie usunąłem mam zrobione tylko to co w podpisie
i na idle sondy za katami masz zawsze na 0V? hmm u mnie wstają jak osiągną >300stC
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
Nie , po nagrzaniu auta sonda za katem wstaje i pracuje liniowo 0,7XX-0,9XX na idle zresztą jest to widoczne na końcu pomiaru
Pozdr
Pozdr
-
Grucha
tak, ale jak zapalisz i caly czas na idle... u mnie jak sie wszystko zagrzeje i katy >300stC to w koncu sonda wstanie, nie trzeba jechac... ale to penwie dlatego, że mi CP-e zalewa wahą i w koncu katy musza to spalic...
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
Arek_78 napisał(a):Macie moje wykresy – po wywaleniu katów.
<span><a class="smarterwiki-linkify" href="http://www.przeklej.pl/plik/mazda3-0v6-06-10-2010-lgf-0021n758803p">http://www.przeklej.pl/plik/mazda3-0v6-06-10-2010-lgf-0021n758803p</a></span>
to jest na benie czy lpg? założe się że lpg i masz listwy bez kompensacji, bo rozjazdy miedzy bankami masz gigantyczne! jak na benie, to też slabo... na pewno oba katy wywaliłeś ?
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
Wykres z benzyny. Musze zrobić jeszcze raz bo też mi się nie podoba. Wywalone oba katy ale może być jeszcze jeden szkopół że przełączyłem na benzyne i zacząłem pomiar robić, a powinienem zaczekać jeszcze żeby się ten gaz cały wypalił. W dodatku jazda miejska i nie było jak stałej prędkości osiągnąć. Jutro jade w trase to zobaczymy.
to by i tak wynikalo, ze na lpg masz rozjazdy. jak masz listwy wtryskowe podlaczone? pusc linka do zdjec instalacji – poogladamy.
to zresetuj ECU madzi i pojezdzij na benie nagrywajac. a potem przelacz na lpg i rozpocznij nowe nagrywanie – bedzie widac jak i gdzie masz zle ust mape lpg
to zresetuj ECU madzi i pojezdzij na benie nagrywajac. a potem przelacz na lpg i rozpocznij nowe nagrywanie – bedzie widac jak i gdzie masz zle ust mape lpg
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
Rozmawiałem z kristofc i już wiem, że nie zrobiłem modyfikacji EGRu. Instalka gazu jest ok. Sam sobie reguluję. Ale na benzynie powinno być ok, więc mam nadzieje, że te rozbieżności ustąpią po modyfikacji.
Tu jest wykres jaki miałem w grudniu 2009 r.
http://www.przeklej.pl/plik/benzyna-lgf-0021nd4gr40i
Tu jest wykres jaki miałem w grudniu 2009 r.
http://www.przeklej.pl/plik/benzyna-lgf-0021nd4gr40i
Arek_78 napisał(a):Rozmawiałem z kristofc i już wiem, że nie zrobiłem modyfikacji EGRu. Instalka gazu jest ok. Sam sobie reguluję. Ale na benzynie powinno być ok, więc mam nadzieje, że te rozbieżności ustąpią po modyfikacji.
Tu jest wykres jaki miałem w grudniu 2009 r.
<span><a class="smarterwiki-linkify" href="http://www.przeklej.pl/plik/benzyna-lgf-0021nd4gr40i">http://www.przeklej.pl/plik/benzyna-lgf-0021nd4gr40i</a></span>
nic z tego! EGR nie wpływa aż tak na różnicę między bankami. U Ciebie jest prawie cały czas 8%, a często więcej niż 10%! jak zrobisz EGR mod to max 1% się wyrówna, ale i to wcale nie pewne!
regulacja to nie wszystko. wszystko zależy jak masz paści pod maską zrobione. Daj zdjęcie z pod maski!
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
Rozbiore i zrobie fotki ale to nie prędko bo nie mam dostępu do warsztatu teraz. Zastanawiam się tylko skąd takie rozbieżności są i co może je powodować. Ostatecznie będę pierwszym poliftowcem który będzie silnik robił
Arek_78 napisał(a):Tu jest wykres jaki miałem w grudniu 2009 r.
no właśnie.
1. co się stało po ramce 470? włączyłeś lpg?
2. jezdzisz na lpg. gasisz auto. rano wsiadasz odpalasz i nagrywasz ten .lgf – LTFT B1 masz +3.9% a B2 -3.9% = oznacza, że na lpg masz rozjazdy miedzy bankami wlasnie tak duze
3. po ramce 470 korekty szaleją +-20%! jak dla mnie to instalka zle wyregulowana
bez wiekszych szczegolow o tym co masz pod maska to jak wrozenie z fusow...
poza tym. co Cie sklonilo do wywalenia katow? bo jak dla mnie to w grudniu 2009 katy miales 100% sprawne! juz po 1minucie pieknie lambdy 2 wstaja i katy pracuja a maja tylko 150stC;
kristofc – o tym wlasnie wczesniej mowilem. katy zaczynaja prace nawet na idle po zimnym uruchomieniu. u mnie jest podobnie, najpierw wstaje bank1 potem bank2. a na pow. lgf to wrecz ksiazkowo lambdy "wstaja"
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6