[AJ] Usterki i awarie silnika M6 3.0 V6

Postprzez bulion » 17 wrz 2009, 15:42

Witam, czy ktoś z kolegów na forum już wymieniał zawór PCV w swojej M6? Jeśli tak to proszę o informację, w którym miejscu on się znajduje iile czasu to zajmuje? Z góry dziękuję.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2008, 23:46
Posty: 39
Auto: mazda 6, 2004, 3.0 V6

Postprzez Grucha » 17 wrz 2009, 16:33

bulion była na forum fotorelacja poszukaj
Grucha
 

Postprzez bulion » 17 wrz 2009, 16:57

Fotorelacje gdzieś widziałem, ale z tego co pamietam to było tam opisane dodanie dodatkowego zaworu, a nie wymiana istniejącego.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2008, 23:46
Posty: 39
Auto: mazda 6, 2004, 3.0 V6

Postprzez bulion » 17 wrz 2009, 16:57

Fotorelacje gdzieś widziałem, ale z tego co pamietam to było tam opisane dodanie dodatkowego zaworu, a nie wymiana istniejącego.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2008, 23:46
Posty: 39
Auto: mazda 6, 2004, 3.0 V6

Postprzez Grucha » 17 wrz 2009, 17:02

Zgadza sie bo wymiana jest o wiele bardziej skomplikowana ze wzgledu na dojście , podobno więc sprawe załatwia dołożenie dodatkowego , który zastapi pierwszy w razie jego awarii.
Grucha
 

Postprzez Arek_78 » 17 wrz 2009, 19:02

Nie ma sensu montowanie dwóch. Podobno w modelu przed liftem pracownicy ASO twierdzą że trzeba go wymienić, ale po lifcie już mają inne zdanie.Jednak kupiłem już zaworek i mam zamiar go wymienić. Ale jak tak patrzę na niego to mi się wydaje że to taki badziew jest i cud że nasze mazdy jeszcze jeżdżą :)
Zrobie fotki tego zaworu i umieszcze je na forum to sobie sami ocenicie.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Globy » 17 wrz 2009, 19:43

Też miałem go w ręku i pomyślałem to samo <lol>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Grucha » 18 wrz 2009, 07:18

Opiniami fachowców z ASO bym sie nie sugerował , jednak Amerykanie maja "trochę" wieksze doswiadczenie z tymi silnikami
Grucha
 

Postprzez wanbart » 20 wrz 2009, 12:27

Czyli co w USA dodaja 2 zawór PCV czy po prostu wymieniają?? ja u siebie mama rozebrany sillnik i myślałem zeby wymienić zawór ale dzwoniąc do ASO odradzili mi tego mowiac ze ta czesc nie musi byc wymienna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2009, 22:59
Posty: 33
Skąd: Legnica
Auto: MAZDA 6 3.0 V6

Postprzez Grucha » 20 wrz 2009, 13:42

Jesli masz rozebrany silnik to wymień chociaż berdziej sensowne wydaje sie dolozenie drugiegi zaworu na linii skoro orginalny jest ok
Grucha
 

Postprzez Rafał_ » 20 wrz 2009, 17:41

kristofc a ty masz już w swojej drugi PCV.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez bulion » 25 wrz 2009, 16:05

Czy nikt nie wymieniał jeszcze tego zaworu PCV? Ostatnio poszukałem lokalizacji tego zaworu i wyglada na to, że tostęp jest faktycznie trudny, ale wymienić chyba powinno się udać. Zastanwiam się, czy jest on wciskany, czy tez wkrecany. Jeżeli ktoś posiada kupiony nowy zawór to proszę o fotke na forum.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2008, 23:46
Posty: 39
Auto: mazda 6, 2004, 3.0 V6

Postprzez Globy » 25 wrz 2009, 22:53

Zadzwoń do Wieśka z Dębicy (wiesiek5).
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Rafał_ » 26 wrz 2009, 01:19

bulion napisał(a):Czy nikt nie wymieniał jeszcze tego zaworu PCV? Ostatnio poszukałem lokalizacji tego zaworu i wyglada na to, że tostęp jest faktycznie trudny, ale wymienić chyba powinno się udać. Zastanwiam się, czy jest on wciskany, czy tez wkrecany. Jeżeli ktoś posiada kupiony nowy zawór to proszę o fotke na forum.


bulion wystarczyło wpisać w szukajce "zawór PCV" :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=74869&highlight=pcv
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez DaveV6 » 7 paź 2009, 01:35

wanbart napisał(a):Czyli co w USA dodaja 2 zawór PCV czy po prostu wymieniają?? ja u siebie mama rozebrany sillnik i myślałem zeby wymienić zawór ale dzwoniąc do ASO odradzili mi tego mowiac ze ta czesc nie musi byc wymienna


Ta czesc musi byc sprawdzania regularnie i wymieniana od czasu do czasu. Jestem uczestnikiem kilku forum mazdy i czytalem o sytuacjach gdze zawor nie pracowal prawidlowo i powodowal wycieki oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2009, 01:45
Posty: 315 (1/1)
Auto: Mazda CX-60 PHEV

Postprzez DaveV6 » 7 paź 2009, 01:40

bulion napisał(a):Czy nikt nie wymieniał jeszcze tego zaworu PCV? Ostatnio poszukałem lokalizacji tego zaworu i wyglada na to, że tostęp jest faktycznie trudny, ale wymienić chyba powinno się udać. Zastanwiam się, czy jest on wciskany, czy tez wkrecany. Jeżeli ktoś posiada kupiony nowy zawór to proszę o fotke na forum.


Zawor jest wkrecany.

Niedlugo bede zamawial pare czesci przez kontakt w salonie mazdy w USA. Jesli ktos potrzebuje ten zawor moge zamowic kilka dodadkowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2009, 01:45
Posty: 315 (1/1)
Auto: Mazda CX-60 PHEV

Postprzez wanbart » 7 paź 2009, 17:07

Panowie mam problem przy rozkręcaniu silnika mechanik ułamał jedną z 3 ramion od trójnika zdjecia jego pod linkami http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e2 ... c5001.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b89 ... 30ee3.html
Jest to część której cienka końcówka idzie do przepustnicy (ta własnie sie złamała), a jedna z grubszych do nagrzewnicy druga grubsza natomiast wychodzi gdzieś od silnika. Byłem już z ta czescia w serwisie mazdy i forda nie mogą tego znaleźć <killer> no i mam problem nie wiem co robić czy sklejać plastik (no ale co jak za wysoka temperatura rozluźni sklejone miejsce) może wiecie co to za cześć i znajduje sie ona stojac przodem do silnika po prawej stronie.
Prosze o pomoc moze ktos ma taki trójnik na zbyciu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2009, 22:59
Posty: 33
Skąd: Legnica
Auto: MAZDA 6 3.0 V6

Postprzez Grucha » 7 paź 2009, 17:16

nie ma zadnych oznaczeń?
Grucha
 

Postprzez wanbart » 7 paź 2009, 17:18

żadnych właśnie tylko rodzaj plastiku a tak nic :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2009, 22:59
Posty: 33
Skąd: Legnica
Auto: MAZDA 6 3.0 V6

Postprzez lukasgr » 7 paź 2009, 17:21

hej

Tez to mam zmienione- było wcześniej czymś sklejone, a teraz mam włożony aluminiowy trójnik.
Możesz sam poszukać w jakimś sklepie wod-kan np., albo podjechać do ludzi instalujących instalacje gazowe – mi właśnie tam chłopaki jak gaz montowali to zmienili z tego poklejonego na aluminiowy. Powinni mieć takie rzeczy bo jak montują gaz to potrzebują podpiąć płyn chłodzący do parownika.

W stanach wogóle robią obejście tego podgrzewania przepustnicy, ale tego raczej nie polecam na nasze zimy czasem mroźne

http://web.archive.org/web/200710311003 ... &Itemid=49

Tylko w tym linku było wcześniej ze zdjęciami-teraz jak otwieram jest tylko opis
Pozdr.
Ostatnio edytowano 7 paź 2009, 17:28 przez lukasgr, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6