Strona 1 z 1

[AJ] Rozmiar tłoków. Czy można coś dopasować? Silnik 3.0 V6

PostNapisane: 18 lis 2008, 14:11
przez Globy
Hi,

czy może ktoś mi potwierdzić dopasowanie tłoków z ww. aut? Wiem, że z Jaguara powinny pasować i występują tylko w zestawie z pierścieniem i korbą. Od Forda silnik 3.0 w Maździe odróżniają zmienne fazy rozrządu, ale może tłoki są takie same? Zna ktoś sklepy w Stanach, skąd można ściągnąc oryginalne części przez sieć? Dziękuję za wszelką pomoc.

PostNapisane: 18 lis 2008, 14:28
przez voytecku
Globy napisał(a):Zna ktoś sklepy w Stanach, skąd można ściągnąc oryginalne części przez sieć?

Ja robie/robilem zakupy w www.tasca.com

Pozdrawiam,
voytecku,.

PostNapisane: 18 lis 2008, 14:53
przez Globy
Dzięki, Wojtku – ten sklep śmiga na engine trademotion.com, tam niestety nie mają... Są do Mercury, Lincolnów i Fordów, lecz nie mam pewności, czy pasują. Szukam <usmiech>

PostNapisane: 18 lis 2008, 22:35
przez Jaksa
Prezes ,remontujesz juz furke ?

PostNapisane: 19 lis 2008, 00:08
przez magicadm
Jaksa napisał(a):Prezes ,remontujesz juz furke ?

Jakby co to znam człowieka, który dorabia pierścienie do każdego silnika.

PostNapisane: 19 lis 2008, 00:26
przez Globy
Dzięki <usmiech> Szukam nowych tłoków, żeby to pojeździło i trochę na złość w Maździe nie ma, a ogólnie występują w komplecie z pierścieniem i korbą. Fajnie, gdyby pasowały od ST.

Jaksa napisał(a):Prezes ,remontujesz juz furke ?

Tak, jeszcze nie zdążyłem się pocieszyć ;) Silnik okazał się totalnym szmelcem i nie wiem, czy go podmienili, czy po wymianie oleju pokazał swoje oblicze, ale remontuję.

PostNapisane: 19 lis 2008, 06:52
przez GILB
jeśli nie masz uszkodzonego progu ogniowego na tłoku i denko jest ok to nie ma sensu wymieniać tłoków,
zmień pierścienie i zabij nowe tuleje i będzie autko hulać

denko tłoka w M6 3.0 jest wypukłe i w całości obrabiane,
w Fordach część denka jest odlewana na gotowo i jest lekko wklęsłe (widziałem tylko 2.5 l),
wynika z tego, że pasować nie będzie bo zmienia się wymiar kompresyjny
blok silnika Forda ale głowice inne

średnica tłoka fi 89 do Mazdy produkowane w Federal Mogul South Bend
dla Forda robi Mahle

cena takich tłoków będzie duża,
lepiej wysłać tłok do firmy (Niemcy) która robi tłoki kute, i wyjdzie nawet taniej

PostNapisane: 21 lis 2008, 16:43
przez Globy
Tak, w skrócie efekty mojego śledztwa – koledzy z amerykańskich for piszą, że bebechy pasują od Mondeo ST220. Nie mogę jednak potwierdzić tej informacji.

Niestety do żadnego z tych silników (Ford/Mercury/Jaguar/Mazda) nie ma oddzielnie tłoków, ani pierścieni – występują tylko short-block'i w komplecie, do 3.0 V6 Mazdy (AJ) taki zestaw kosztuje 1445 dolarów plus transport. Nowy silnik do skrzyni automatycznej to ok. 3500$, do manuala – 5 tys. zielonych. Chętnym mogę dać namiary <usmiech>

Jedynie do słabszej wersji 200 KM, montowanej w Tribute i MPV, są w Polsce oryginalne tłoki z pierścieniem i korbą za 560 zł/sztuka.

PostNapisane: 21 lis 2008, 19:58
przez Jaksa
Globy napisał(a):nie ma oddzielnie tłoków, ani pierścieni
Tak samo jest przy MPS przynajmniej tak podaje EPC nie sprawdzałem tego wnikliwie bo nie ma takiej potrzeby.

PostNapisane: 13 sty 2009, 16:33
przez Globy
Globy napisał(a):Jedynie do słabszej wersji 200 KM, montowanej w Tribute i MPV, są w Polsce oryginalne tłoki z pierścieniem i korbą za 560 zł/sztuka.

Zainteresowanych informuję, że te tłoki są identyczne jak w wersji 220 koni mech., montowanej w "szóstce".

Re: Rozmiar tłoków – czy pasują?

PostNapisane: 2 sie 2010, 13:11
przez adris87
Witam.Mam podobny problem jak 'Globy'..... tył sprężanie po 12 na każdym a z przodu tylko po 3bara. Silnik rozebrany no i wiadomo tłoki luźne .....Z tego co sie dowiedziałem to w silniku 3.0 Mazdy 6 średnica tłoka powinna miec fi 89 ,a w mpv ma fi 90 , a w tribute ma fi 89 .Czy ktos wiecej wie cos na ten temat czy to na 100 bedzie pasowało od tego silniczka 3.0 tribute z 2003 roku????????

Re: Rozmiar tłoków – czy pasują?

PostNapisane: 3 sie 2010, 09:59
przez Arek_78
Co się dzieje z silnikami 3.0 V6? Masowo padają? Zaczynam się martwić i będzie trzeba kase szykować :) Może napiszemy do japońców o pojedyńcze części, które występują tylko w komplecie.

Re: Rozmiar tłoków – czy pasują?

PostNapisane: 3 sie 2010, 10:09
przez Grucha
Adrid który rocznik masz? w gazie?

Re: Rozmiar tłoków – czy pasują?

PostNapisane: 3 sie 2010, 18:56
przez adris87
Co do rocznika to mam 2004 w automacie no i bez gazu przebieg 106 tys mil autko mam od roku no i przy pierwszej zmianie oleju na początku było ok ale przed wymiana kolejnego juz troche mi brakowalo. Po drugiej zmianie oleju zaczęło brac go coraz więcej , zrobiłem ok 1000 km wracajac do domu i dosłownie coraz gorzej chodzic pod koniec brał 2l na 100km oleju no i jak sie zatrzymalem to juz nie chcial odpalic.W serwisie powiedzieli, że te silniki sa trefne bo od forda.Tak naprawde jeszcze się nie nacieszyłem tym autkiem a tu.......
Mam jeszcze pytanko :czy czymś się różniły silniki z przed lifta i po lifcie?czy kompy bedą pasowały itp?