Strona 1 z 1

V6 rzuciła palenie..

PostNapisane: 6 sie 2016, 13:32
przez matteo91
Witajcie!
Posiadam GG v6 z 2004 roku.
Benzyna + gaz staga.
Ostatnio przez moją głupotę skończyło się paliwo. Odpaliłem z gazu i w trybie serwisowym pojechałem na bp dolać 20 litrów benzyny.
Niestety nie pomogło. Mazda kręci, ale nie odpala. Zdejmowałem wężyk z pompy i widać że paliwo pompuje. Słyszałem, że filtr paliwa jest w środku w pompie. Czy to prawda? Czy może szukać gdzieś jeszcze?
Obstawiam zapchany filtr w pompie lub zasyfione wtryski, ale zanim to rozbiorę proszę o poradę, bo może ktoś miał już taki problem.
Na gazie i na plaka odpala, ale na benzynie odrazu gaśnie. Czasami na benzynie odpali na sekundę ale odrazu się dławi.

Zastanawiam się czy jakiś syf się zassał, czy może jest jakaś procedura po skończeniu paliwa, tak jak np po odpięciu akumulatora trzeba przekręcić kluczyk w zamku w lewo;)

PostNapisane: 12 sie 2016, 23:24
przez Arek_78
Nie ma procedury odpalania. Pompa powinna zassać paliwo. Sprawdź czy zassała i pompuje zdejmując jeden wężyk doprowadzający do wtrysków i przekręć kluczyk – będziesz widział czy pompa podaje paliwo bo powinno się przelać.
Jak nie ma to czyszczenie filtra przy pompie.
Przyczyna licha będzie jak wcześniej wszystko działało.

Z drugiej strony – mając instalkę gazową jeździcie na rezerwie paliwa.

Auto wysiądzie szybciej niż myślisz

PostNapisane: 13 sie 2016, 21:12
przez pietia82
ja bym się pokusił o sprawdzenie ciśnienia jakie robi pompa bo może podawać sobie jakieś paliwo i sikać z węza a nie zrobi ciśnienia? fakt jak się jeździ na rezerwie pompy lubiały padać, oby tylko zatkanie na niej

też jeżdżę na gazie ale do rezerwy nie dopuszczam

Re: V6 rzuciła palenie..

PostNapisane: 16 sie 2016, 10:57
przez matteo91
rozebrana szyna, nie ma paliwa. rozbieram pompę i będę ją czyścił bo podaje zdecydowanie za małe ciśnienie :|
a co do jazdy na rezerwie, to niestety jednorazowa sytuacja po dłuższej trasie. zachciało się przepalić V-ke na benzynie, ale zapomniało się o wirze w baku wtedy;/

Dopisano 16 sie 2016, 23:28:

ogarnięte. pompa się przypaliła;/ pytanie! czy pompa która pasuje do 1.8 2.0 2.3, zadziała z 3.0? czy szukać dla aj konkretnie?

PostNapisane: 18 sie 2016, 20:34
przez pietia82
powinny być jakieś numery na pompie to poszukaj na necie bodź podjedz na hurtownie powinni coś dobrać

Re: V6 rzuciła palenie..

PostNapisane: 18 sie 2016, 22:37
przez Wilson
myślę że o ile z mocowaniem i podłączeniem pompy z innej jednostki nie byłoby problemu (zawsze można przerobić mocowania, albo złącza) to nie wiem czy problem nie pojawi się przy wyższych obrotach, jednak V-ka ma swoje zapotrzebowanie na paliwo, zwłaszcza jak się ją depnie :) poszukaj pompy o podobnej wydajności, i z grubsza podobnym wymiarze, to chyba najważniejsze kryterium.

PostNapisane: 26 sie 2016, 16:39
przez matteo91
sprawa zakończona;)
w hurtowni o takiej pompie nikt nie słyszał, ze stanów 400$$.
Miałem na podmiankę lf17. zero problemów z wydajnością.
Także dla potomnych, tam pompa pasuje a używka kosztuje 50-70 pln ;)
pozdro!

Re: V6 rzuciła palenie..

PostNapisane: 1 sie 2017, 15:45
przez Tito01
I bardzo mnie ta wiadomość ucieszyła dzisiaj, już pytałem w innym temacie czy podejdzie inna pompa :]