Strona 1 z 1

Masa błędów, duszenie się silnika i check

PostNapisane: 5 maja 2016, 13:39
przez sena
Witam, stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 z 2006 roku z silnikiem V6 którą dorwałem w dobrej cenie lecz jak to zwykle z tym idzie z pewnymi bolączkami... Mianowicie mam problemy z pracą silnika, na jałowym biegu po odpaleniu gdy jest zimny mocno się dusi, na odpalaniu ciepłym mniej, czasami zdarza się też drobna czkawka podczas jazdy. Dodatkowo czuć paliwo/olej w kabinie po dłuższej podróży i z rur wylatuje odrobinę białawo niebieskawy dym. Wiem że poprzednik coś tam kombinował w aucie, katy są wycięte, niby robił jakieś remonty w silniku ale nic się nie poprawiło, poniżej daję listę błędów z OBD. Ktoś się spotkał z czymś podobnym? albo zna kogoś ogarniętego w okolicach Opola (byle nie drugi koniec polski :) ) kto by się podjął tego silnika (o ile to jest jeszcze do odratowania)? Pytałem się kilku mechaników ale raczej każdy się boi ruszyć bo tego silnika nie mają w bazach danych. Z góry dzięki za pomoc :)

Obrazek

[Usunięte]

PostNapisane: 5 maja 2016, 13:54
przez leonidass
PostTen post został usunięty przez stachan 5 maja 2016, 17:37.
Powód: OT + naruszenie Regulaminu pkt.1 ppkt.1.2.

Re: Masa błędów, duszenie się silnika i check

PostNapisane: 5 maja 2016, 15:38
przez Danmazda
leonidass, radą to błysnąłeś. Jak wątki się nie podobają to ich nie czytaj, jak masz zamiar walić takimi postami.

PostNapisane: 5 maja 2016, 15:57
przez Mr_Bartek
Jeśli jest możliwość to zamień miejscami sondy przednie (o ile da się na długość) i sprawdź ponownie błędy.

[Usunięte]

PostNapisane: 6 maja 2016, 23:41
przez leonidass
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 7 maja 2016, 11:00.
Powód: porządki

Re: Masa błędów, duszenie się silnika i check

PostNapisane: 5 lip 2016, 21:24
przez sena
Dobra, fura ogarnięta, wymienione pierścienie, uszczelniacze i przestawiony rozrząd(był o 2 zęby źle założony...) plus tam jakieś pierdółka które wyszły, został tylko jakiś kat do wstawienia żeby nie było dźwięku puchy i check zniknął, generalnie auto chodzi jak zegarek teraz i posłuży raczej długo :) Jak coś polecam pod Opolem firmę Maroni, ogarnął od początku do końca.

PostNapisane: 5 lip 2016, 22:16
przez dobrzyn22
sena napisał(a):Jak coś polecam pod Opolem firmę Maroni, ogarnął od początku do końca.


dodaj do polecanych warsztatów w odpowiednim dziale <spoko>

Re: Masa błędów, duszenie się silnika i check

PostNapisane: 15 lip 2016, 06:16
przez lukasmank
Jak to możliwe żeby rozrząd był przestawiony o dwa żeby i silnik pracował?

Re: Masa błędów, duszenie się silnika i check

PostNapisane: 25 lip 2016, 13:18
przez sena
Hmm, nie wiem, ale szarpał czasami niemiłosiernie a czasami leciał w miarę ok, aktualnie jest już dużo lepiej choć zdarza mu się minimalnie szarpać ale z tego co z kompa widać to sondy są jeszcze jakieś do wymiany (podobno jest 5 sztuk na całym układzie i któraś nawala a była tylko jedna wymieniona dla sprawdzenia, ale pasują z wersji 2.3) więc to jest do poprawki.

Ale wyszło coś nowego co się zaczęło pojawiać, jak zrobię mu kickdowna to zaczyna mi migać check, obroty cisną na maksa i jakby rozpina skrzynię z silnikiem i nie przyśpiesza. Jak puszczę lekko znowu zapina skrzynię i ciągnie jak powalony do przodu. Muszę podpiąć do kompa i sprawdzić co się dzieje... Trochę problemów wychodzi ale mam nadzieję, że się ogarnie i będzie spokój bo mega polubiłem auto :)