Strona 1 z 3

Silnik stuka i gaśnie

PostNapisane: 29 gru 2014, 21:51
przez Jacku6
Witam
mazda 3.0 v6

Tak jak w tytule: madzia jeździła nic jej nigdy nie dolegało aż pewnego razu podczas jazdy zgasła, następnego dnia chciałem sprawdzić o co chodzi gasła po prawie każdym puszczeniu gazu, odstawiłem ją do garażu i... jak się silnik rozgrzeje zaczyna stukać, klekotać niczym stary diesel, a jak przegazuje (wcisne gaz do np 4tyś obr i puszcze) to zgaśnie.
Zanim rozbiorę pół silnika wolę się zapytać czy ktoś z Forumowiczów ma jakiś pomysł co to może być?
Myślę, że to zawory tak stukają, a i na gazie o wiele łatwiej zgaśnie.
Proszę o pomoc

PostNapisane: 29 gru 2014, 22:39
przez apocalypto
-Puk Puk
-Kto tam?
-Panewka ;)

Obym się mylił

Re: Silnik stuka i gaśnie

PostNapisane: 31 gru 2014, 09:55
przez brodaM6
Nagraj ,bo stukać to i co innego może ,tak ja myśle ,60 km wracałem z rozwalonymi panewkami słychać mnie było z 5km a silnik walił jakbym strzelał z ak-47 pisz- Łomża hahaha ,to były ryby hahaha

Re: Silnik stuka i gaśnie

PostNapisane: 31 gru 2014, 17:33
przez Jacku6
Zdjąłem miskę i w smoku znalazłem makaron ze startej panewki samych panewek jeszcze nie zdejmowałem, nie zdążyłem ale jeśli zmieliło jedną i jeśli to jest panewka korbowodowa to czy musze też zmieniać te główne z wału? Czy tylko korbowodowe mogę, przeraża mnie ilość roboty żeby dostać się do głównych <płacze>
Dzięki za rady i życzę udanej zabawy sylwestrowej :)

Re: Silnik stuka i gaśnie

PostNapisane: 5 sty 2015, 16:46
przez leonidas2
Ja bym rozebrał bo nie wiesz co się stało ,

PostNapisane: 5 sty 2015, 16:58
przez pietia82
miałem podobnie tylko zawór się urwał i rozwaliło całego tłoka tez klepał i gasł <płacze> <płacze> ja wymieniłem cały silnik bo nie opłacało remontować

PostNapisane: 6 sty 2015, 09:19
przez GILB
przy okazji remontu silnika usuń katalizatory,
ten kat ze zdjęcia narobi Ci dużo szkody,

Re: Silnik stuka i gaśnie

PostNapisane: 6 sty 2015, 14:11
przez Jacku6
Usuwając katalizatory muszę założyć emulatory sond? a gdzie je znaleźć? i jakie kupić najlepsze? Można je wykruszyć i wysypać czy trzeba rozcinać?
Jutro wał jedzie do sprawdzenia i ewentualnie do szlifu, głowice do planowania i sprawdzenia zaworów. Przy okazji zastanawiam się nad wymianą pierścieni tłokowych, orientuje się jakie luzy na zamkach są dopuszczalne?
Panewki z korb przytarte, o dziwo główne całkiem przyzwoite były.

PostNapisane: 6 sty 2015, 17:24
przez GILB
wkłady katów wykruszysz, wewnątrz puszki zostanie pierścień metalowy to trzeba go wydłubać,
przed sondę lambda wkręcisz dystans, na allegro po 10 pln szt
luz na pierścieniach, licząc od denka tłoka:
pierwszy 0,15-0,3 mm
drugi max 0,5mm
trzeci max 0,5mm – zależy od zastosowanego pierścienia, dwuczęściowy lub składający się z trzech części ten ostatni ma największa tolerancję

jeżeli nie bierze oleju to nie dotykaj pierścieni po co się pchasz w grubszy remont,
pierścieni nie kupisz do tej średnicy przynajmniej oryginalnych

Re: Silnik stuka i gaśnie

PostNapisane: 6 sty 2015, 18:39
przez Jacku6
Dzięki,
kurze właśnie głowice zwaliliśmy i tak:
1,2,3 cylinder luzy na zamkach ~1-2mm
ALE 4 i 6 cylinder porażka luzy około 5-7mm i wyglądają jakby najbardziej tarły po boku cylindra <płacze> plus tłoki na oko mają ponad 1mm luzu na średnicy czy jest sens w ogóle to remontować ? co prawda jutro pojade z tym wszystkim na pomiary i wycene szlifowania o ile w ogóle później dostałbym części <płacze>
P.S. to już wiem dlaczego po wyjęciu bagnetu silnik zamieniał się w parowóz.
A druga rzecz to boję się kupować używki silnika bo jak trafie na drugi taki sam ?

oleju nie brał ale...

PostNapisane: 6 sty 2015, 19:59
przez GILB
luz na zamkach mierzysz po ich zamknięciu, w Twoim przypadku muszą przybrać średnicę 89,00 mm,
pierścień jest sprężysty, po włożeniu do tulei ma się rozprężać dzięki czemu uszczelnia bo takie jest jego zadanie,

tłoki mogą wyglądać że mają luz,
od strony denka do pierwszego pierścienia masz próg ogniowy, średnica tłoka w tym miejscu jest delikatnie mniejsza niż średnica pod pierwszym kanałkiem i na płaszczu
dodatkowo przy przejściu denka w próg ogniowy masz fazkę i może to wizualnie mylić,
jeżeli tuleje masz rozkalibrowane to zwykle na górze zaraz pod głowicą tam gdzie tłok jest w szczytowym położeniu

poślij zdjęcia tłoków robione w osi płaszcza a nie otworu sworzniowego, obaczymy czy zjechane

pomiary tulei wszystko powiedzą ale trzeba je dobrze wykonać

szlifować nie ma co
– wymiana tulei tak aby zostać przy wymiarze nominalnym,
– stare tłoki zostają wymieniasz pierścienie,

Dopisano 06 sty 2015 20:00:

jak liczysz cylindry?
który jest 1- wszy a który ostatni?

Re: Silnik stuka i gaśnie

PostNapisane: 7 sty 2015, 12:09
przez Jacku6
cylindry licze tak

kabina
1-2-3
4-5-6
przód auta

Pierścienie po wyjęciu i zamknięci mają średnicę 85,2 mm
tłok 88,2mm liczyłem te dwa najgorsze czyli 4 i 6 ( mierzone suwmiarką także pomiary poglądowe)

PostNapisane: 7 sty 2015, 13:08
przez GILB
mam takiego tłoka (wysłał mi go kiedyś forumowicz )
nad pierwszym kanałkiem 88,25
na drugim 88,40
nad trzecim 88,5
na płaszczu 88,89 – na przytartym graficie

zakręć korbą i zobacz czy zamek pierścienia w dolnym położeniu tłoka zamknie się,
może być rozkalibrowana tuleja

pierścienie musisz zamknąć w średnicy cylindra 89, muszą być prostopadle do ścianki
na pierścieniu sprawdzasz czy między ścianką cylindra a pierścieniem jest prześwit patrząc pod źródło światła

nie baw się pierścieniami nie ściskaj za bardzo ani nie rozciągaj bo popsujesz

Re: Silnik stuka i gaśnie

PostNapisane: 7 sty 2015, 20:27
przez Jacku6
A więc byłem w dwóch warsztatach obróbki silników sama obróbka wyjdzie 2tyś (kompromis cena jakość)
wymiana zaworów wydechowych z robieniem gnaizd 450zł x2
szlif wału 350zł
oraz najtaniej wyjdzie honowanie tuleji 740zł plus tłoki z pierścieniami (tulejowanie prawie 3000zł a i tak mówili że tłoki nowe trzeba)
wszystkie części (520$) oprócz panewek znalazłem no online mazda parts, czyli remont wyjdzie ok 5tyś czyli tyle ile używka na aledrogo

Orientujesz się gdzie można dostać panewki nadwymiarowe? i jak wyglądają zakupy na online mazda parts?

PostNapisane: 7 sty 2015, 21:11
przez GILB
przy remoncie tego silnika zawsze problemem są tłoki,
nowe nie do zdobycia tym bardziej w nadwymiarze, używane już masz, więc po co kupować nowe używane?

jaka jest szerokość główki korbowodu?

panewki pytaj w serwisie Forda do 220ST

Re: Silnik stuka i gaśnie

PostNapisane: 7 sty 2015, 21:47
przez Jacku6
W innym wątku chłopaki piszą że tłoki pasują od MPV i w tym sklepie są po 26$ za sztuke tłok +pierścienie cena korzystna ale nie mam 100% pewności szukam ciągle info.
a korby podeśle jutro a co jakiś pomysł? jutro też popytam w fordzie.

PostNapisane: 8 sty 2015, 05:52
przez GILB
tak piszą ale nikt nie zakładał,
Globy coś kiedyś kombinował ale skończyło się chyba na starych tłokach,
od mpv mają inny kształt denka/komory

Re: Silnik stuka i gaśnie

PostNapisane: 8 sty 2015, 16:21
przez Jacku6

PostNapisane: 8 sty 2015, 16:25
przez pietia82
No właśnie też się przymierzałem żeby remontować swój silnik ale jeszcze przed urwaniem zaworu ale jak się już sypnął do końca i zobaczyłem jaki problem z dobraniem części i wszystkie koszta postanowiłem wymienić cały ja zamówiłem u mario760211 z allegro jedyny dał miesiąc gwarancji na silnik i przywiózł go na miejsce chyba że ewentualnie możesz zamówić z ebay-a motor od fusiona amerkanca trzeba tylko wymienić dekle i obudowę rozrządu tylko nie wiem jakie koszty wysyłki takiego motoru?

Re: Silnik stuka i gaśnie

PostNapisane: 8 sty 2015, 16:48
przez Jacku6
I co śmiga Ci ten silniczek?
Na e bayu już znalazłem panewki, tłoki nadwymiary również są, do tego 4,5% cła i 23% VATu
ja chyba zaryzykuje i będe ściągał części.