Silnik stuka i gaśnie
Witam
mazda 3.0 v6
Tak jak w tytule: madzia jeździła nic jej nigdy nie dolegało aż pewnego razu podczas jazdy zgasła, następnego dnia chciałem sprawdzić o co chodzi gasła po prawie każdym puszczeniu gazu, odstawiłem ją do garażu i... jak się silnik rozgrzeje zaczyna stukać, klekotać niczym stary diesel, a jak przegazuje (wcisne gaz do np 4tyś obr i puszcze) to zgaśnie.
Zanim rozbiorę pół silnika wolę się zapytać czy ktoś z Forumowiczów ma jakiś pomysł co to może być?
Myślę, że to zawory tak stukają, a i na gazie o wiele łatwiej zgaśnie.
Proszę o pomoc
mazda 3.0 v6
Tak jak w tytule: madzia jeździła nic jej nigdy nie dolegało aż pewnego razu podczas jazdy zgasła, następnego dnia chciałem sprawdzić o co chodzi gasła po prawie każdym puszczeniu gazu, odstawiłem ją do garażu i... jak się silnik rozgrzeje zaczyna stukać, klekotać niczym stary diesel, a jak przegazuje (wcisne gaz do np 4tyś obr i puszcze) to zgaśnie.
Zanim rozbiorę pół silnika wolę się zapytać czy ktoś z Forumowiczów ma jakiś pomysł co to może być?
Myślę, że to zawory tak stukają, a i na gazie o wiele łatwiej zgaśnie.
Proszę o pomoc
- Od: 28 gru 2012, 17:44
- Posty: 24
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 3.0 USA 2007r LPG
-Puk Puk
-Kto tam?
-Panewka
Obym się mylił
-Kto tam?
-Panewka
Obym się mylił
Nagraj ,bo stukać to i co innego może ,tak ja myśle ,60 km wracałem z rozwalonymi panewkami słychać mnie było z 5km a silnik walił jakbym strzelał z ak-47 pisz- Łomża ,to były ryby
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Zdjąłem miskę i w smoku znalazłem makaron ze startej panewki samych panewek jeszcze nie zdejmowałem, nie zdążyłem ale jeśli zmieliło jedną i jeśli to jest panewka korbowodowa to czy musze też zmieniać te główne z wału? Czy tylko korbowodowe mogę, przeraża mnie ilość roboty żeby dostać się do głównych
Dzięki za rady i życzę udanej zabawy sylwestrowej
Dzięki za rady i życzę udanej zabawy sylwestrowej
- Od: 28 gru 2012, 17:44
- Posty: 24
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 3.0 USA 2007r LPG
miałem podobnie tylko zawór się urwał i rozwaliło całego tłoka tez klepał i gasł ja wymieniłem cały silnik bo nie opłacało remontować
Usuwając katalizatory muszę założyć emulatory sond? a gdzie je znaleźć? i jakie kupić najlepsze? Można je wykruszyć i wysypać czy trzeba rozcinać?
Jutro wał jedzie do sprawdzenia i ewentualnie do szlifu, głowice do planowania i sprawdzenia zaworów. Przy okazji zastanawiam się nad wymianą pierścieni tłokowych, orientuje się jakie luzy na zamkach są dopuszczalne?
Panewki z korb przytarte, o dziwo główne całkiem przyzwoite były.
Jutro wał jedzie do sprawdzenia i ewentualnie do szlifu, głowice do planowania i sprawdzenia zaworów. Przy okazji zastanawiam się nad wymianą pierścieni tłokowych, orientuje się jakie luzy na zamkach są dopuszczalne?
Panewki z korb przytarte, o dziwo główne całkiem przyzwoite były.
- Od: 28 gru 2012, 17:44
- Posty: 24
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 3.0 USA 2007r LPG
wkłady katów wykruszysz, wewnątrz puszki zostanie pierścień metalowy to trzeba go wydłubać,
przed sondę lambda wkręcisz dystans, na allegro po 10 pln szt
luz na pierścieniach, licząc od denka tłoka:
pierwszy 0,15-0,3 mm
drugi max 0,5mm
trzeci max 0,5mm – zależy od zastosowanego pierścienia, dwuczęściowy lub składający się z trzech części ten ostatni ma największa tolerancję
jeżeli nie bierze oleju to nie dotykaj pierścieni po co się pchasz w grubszy remont,
pierścieni nie kupisz do tej średnicy przynajmniej oryginalnych
przed sondę lambda wkręcisz dystans, na allegro po 10 pln szt
luz na pierścieniach, licząc od denka tłoka:
pierwszy 0,15-0,3 mm
drugi max 0,5mm
trzeci max 0,5mm – zależy od zastosowanego pierścienia, dwuczęściowy lub składający się z trzech części ten ostatni ma największa tolerancję
jeżeli nie bierze oleju to nie dotykaj pierścieni po co się pchasz w grubszy remont,
pierścieni nie kupisz do tej średnicy przynajmniej oryginalnych
- Od: 13 cze 2007, 18:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
Dzięki,
kurze właśnie głowice zwaliliśmy i tak:
1,2,3 cylinder luzy na zamkach ~1-2mm
ALE 4 i 6 cylinder porażka luzy około 5-7mm i wyglądają jakby najbardziej tarły po boku cylindra plus tłoki na oko mają ponad 1mm luzu na średnicy czy jest sens w ogóle to remontować ? co prawda jutro pojade z tym wszystkim na pomiary i wycene szlifowania o ile w ogóle później dostałbym części
P.S. to już wiem dlaczego po wyjęciu bagnetu silnik zamieniał się w parowóz.
A druga rzecz to boję się kupować używki silnika bo jak trafie na drugi taki sam ?
oleju nie brał ale...
kurze właśnie głowice zwaliliśmy i tak:
1,2,3 cylinder luzy na zamkach ~1-2mm
ALE 4 i 6 cylinder porażka luzy około 5-7mm i wyglądają jakby najbardziej tarły po boku cylindra plus tłoki na oko mają ponad 1mm luzu na średnicy czy jest sens w ogóle to remontować ? co prawda jutro pojade z tym wszystkim na pomiary i wycene szlifowania o ile w ogóle później dostałbym części
P.S. to już wiem dlaczego po wyjęciu bagnetu silnik zamieniał się w parowóz.
A druga rzecz to boję się kupować używki silnika bo jak trafie na drugi taki sam ?
oleju nie brał ale...
- Od: 28 gru 2012, 17:44
- Posty: 24
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 3.0 USA 2007r LPG
luz na zamkach mierzysz po ich zamknięciu, w Twoim przypadku muszą przybrać średnicę 89,00 mm,
pierścień jest sprężysty, po włożeniu do tulei ma się rozprężać dzięki czemu uszczelnia bo takie jest jego zadanie,
tłoki mogą wyglądać że mają luz,
od strony denka do pierwszego pierścienia masz próg ogniowy, średnica tłoka w tym miejscu jest delikatnie mniejsza niż średnica pod pierwszym kanałkiem i na płaszczu
dodatkowo przy przejściu denka w próg ogniowy masz fazkę i może to wizualnie mylić,
jeżeli tuleje masz rozkalibrowane to zwykle na górze zaraz pod głowicą tam gdzie tłok jest w szczytowym położeniu
poślij zdjęcia tłoków robione w osi płaszcza a nie otworu sworzniowego, obaczymy czy zjechane
pomiary tulei wszystko powiedzą ale trzeba je dobrze wykonać
szlifować nie ma co
– wymiana tulei tak aby zostać przy wymiarze nominalnym,
– stare tłoki zostają wymieniasz pierścienie,
Dopisano 06 sty 2015 20:00:
jak liczysz cylindry?
który jest 1- wszy a który ostatni?
pierścień jest sprężysty, po włożeniu do tulei ma się rozprężać dzięki czemu uszczelnia bo takie jest jego zadanie,
tłoki mogą wyglądać że mają luz,
od strony denka do pierwszego pierścienia masz próg ogniowy, średnica tłoka w tym miejscu jest delikatnie mniejsza niż średnica pod pierwszym kanałkiem i na płaszczu
dodatkowo przy przejściu denka w próg ogniowy masz fazkę i może to wizualnie mylić,
jeżeli tuleje masz rozkalibrowane to zwykle na górze zaraz pod głowicą tam gdzie tłok jest w szczytowym położeniu
poślij zdjęcia tłoków robione w osi płaszcza a nie otworu sworzniowego, obaczymy czy zjechane
pomiary tulei wszystko powiedzą ale trzeba je dobrze wykonać
szlifować nie ma co
– wymiana tulei tak aby zostać przy wymiarze nominalnym,
– stare tłoki zostają wymieniasz pierścienie,
Dopisano 06 sty 2015 20:00:
jak liczysz cylindry?
który jest 1- wszy a który ostatni?
- Od: 13 cze 2007, 18:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
mam takiego tłoka (wysłał mi go kiedyś forumowicz )
nad pierwszym kanałkiem 88,25
na drugim 88,40
nad trzecim 88,5
na płaszczu 88,89 – na przytartym graficie
zakręć korbą i zobacz czy zamek pierścienia w dolnym położeniu tłoka zamknie się,
może być rozkalibrowana tuleja
pierścienie musisz zamknąć w średnicy cylindra 89, muszą być prostopadle do ścianki
na pierścieniu sprawdzasz czy między ścianką cylindra a pierścieniem jest prześwit patrząc pod źródło światła
nie baw się pierścieniami nie ściskaj za bardzo ani nie rozciągaj bo popsujesz
nad pierwszym kanałkiem 88,25
na drugim 88,40
nad trzecim 88,5
na płaszczu 88,89 – na przytartym graficie
zakręć korbą i zobacz czy zamek pierścienia w dolnym położeniu tłoka zamknie się,
może być rozkalibrowana tuleja
pierścienie musisz zamknąć w średnicy cylindra 89, muszą być prostopadle do ścianki
na pierścieniu sprawdzasz czy między ścianką cylindra a pierścieniem jest prześwit patrząc pod źródło światła
nie baw się pierścieniami nie ściskaj za bardzo ani nie rozciągaj bo popsujesz
- Od: 13 cze 2007, 18:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
A więc byłem w dwóch warsztatach obróbki silników sama obróbka wyjdzie 2tyś (kompromis cena jakość)
wymiana zaworów wydechowych z robieniem gnaizd 450zł x2
szlif wału 350zł
oraz najtaniej wyjdzie honowanie tuleji 740zł plus tłoki z pierścieniami (tulejowanie prawie 3000zł a i tak mówili że tłoki nowe trzeba)
wszystkie części (520$) oprócz panewek znalazłem no online mazda parts, czyli remont wyjdzie ok 5tyś czyli tyle ile używka na aledrogo
Orientujesz się gdzie można dostać panewki nadwymiarowe? i jak wyglądają zakupy na online mazda parts?
wymiana zaworów wydechowych z robieniem gnaizd 450zł x2
szlif wału 350zł
oraz najtaniej wyjdzie honowanie tuleji 740zł plus tłoki z pierścieniami (tulejowanie prawie 3000zł a i tak mówili że tłoki nowe trzeba)
wszystkie części (520$) oprócz panewek znalazłem no online mazda parts, czyli remont wyjdzie ok 5tyś czyli tyle ile używka na aledrogo
Orientujesz się gdzie można dostać panewki nadwymiarowe? i jak wyglądają zakupy na online mazda parts?
- Od: 28 gru 2012, 17:44
- Posty: 24
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 3.0 USA 2007r LPG
przy remoncie tego silnika zawsze problemem są tłoki,
nowe nie do zdobycia tym bardziej w nadwymiarze, używane już masz, więc po co kupować nowe używane?
jaka jest szerokość główki korbowodu?
panewki pytaj w serwisie Forda do 220ST
nowe nie do zdobycia tym bardziej w nadwymiarze, używane już masz, więc po co kupować nowe używane?
jaka jest szerokość główki korbowodu?
panewki pytaj w serwisie Forda do 220ST
- Od: 13 cze 2007, 18:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
W innym wątku chłopaki piszą że tłoki pasują od MPV i w tym sklepie są po 26$ za sztuke tłok +pierścienie cena korzystna ale nie mam 100% pewności szukam ciągle info.
a korby podeśle jutro a co jakiś pomysł? jutro też popytam w fordzie.
a korby podeśle jutro a co jakiś pomysł? jutro też popytam w fordzie.
- Od: 28 gru 2012, 17:44
- Posty: 24
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 3.0 USA 2007r LPG
- Od: 28 gru 2012, 17:44
- Posty: 24
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 3.0 USA 2007r LPG
No właśnie też się przymierzałem żeby remontować swój silnik ale jeszcze przed urwaniem zaworu ale jak się już sypnął do końca i zobaczyłem jaki problem z dobraniem części i wszystkie koszta postanowiłem wymienić cały ja zamówiłem u mario760211 z allegro jedyny dał miesiąc gwarancji na silnik i przywiózł go na miejsce chyba że ewentualnie możesz zamówić z ebay-a motor od fusiona amerkanca trzeba tylko wymienić dekle i obudowę rozrządu tylko nie wiem jakie koszty wysyłki takiego motoru?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6