Strona 1 z 2

modyfikacja tb

PostNapisane: 12 wrz 2014, 16:39
przez leonidsas
1.jpg


więcej wkrótce

Awięc modyfikacja polega na zmianie rolki prowadzącej , ślimaka , sprężyny i tps sensora na bardziej wydajne tzn szybsza reakcja – coś jak sprint booster ale to nie to , tps sensor niestety zatopiony jest w plastikowej obudowie

2.jpg


modyfikacja dotyczy silników 2.0 2.3 3.0 3.7 i możliwa jest do wykonania prawie we własnym zakresie
ja tu opiszę silnik 3.0 , który posiadam

więc bawiłem się przepustnicą od 3.7 niestety zakres ślimaka na wałku jest zbyt ograniczony

3.jpg


szukałem dość długo podobnej tb i znalazłem , zmieniłem wałek ze ślimakiem i o dziwo auto zaczęło szybciej wkręcać się na obroty , no więc pomyślałem skoro już to zrobiłem a miałem 3 tb to zabrałem się za zmianę sprężyny odśrodkowej którą nie łatwo było znależć

4.jpg


reszta cooming soon

Dopisano 13 wrz 2014, 14:04:

zaczynamy dalszą zabawę tnąc nadwyżkę rolki prowadzącej

5.jpg


zmieniamy sprężynę odśrodkową na mającą miej zwojów

6.jpg


i składamy

gotowy produkt – klient nie chciał portingu

7.jpg

8.jpg

PostNapisane: 13 wrz 2014, 17:16
przez 19Maaarcin89
leonidsas napisał(a):Awięc modyfikacja polega na zmianie rolki prowadzącej , ślimaka , sprężyny i tps sensora na bardziej wydajne tzn szybsza reakcja


Możesz napisać skąd wziąć części na zmianę? Pasują od czegoś innego?

Re: modyfikacja tb

PostNapisane: 13 wrz 2014, 17:21
przez leonidsas
Jaguar ford chevrolet

[i:333v91cb][color=#105289:333v91cb]Dopisano 13 wrz 2014, 17:33:[/color:333v91cb][/i:333v91cb]

oki co chcesz wiedzieć dawaj , spręzyna z chevroleta odbojnik springa z chevroleta pasi idealni rolka z jaguara v8 tps nie powiem bo to najważniejsze

oki tps jest z mustanga 3.0 v6 ale trzeba modyfikować jak zobaczysz styki pidów to zrozumiesz

PostNapisane: 13 wrz 2014, 17:41
przez 19Maaarcin89
Z Jaguara pasują wszystkie cześć plug&play czy z tych 3 samochodów trzeba składać części na jedną TB?

PostNapisane: 13 wrz 2014, 17:45
przez 19Maaarcin89
Tak myślałem że trzeba zakupić 3 sztuki i składać jedną z tego ale jak mówisz że się opłaca to czemu nie. Najlepiej by było jeszcze zakupić przepustnice od 3,7

Re: modyfikacja tb

PostNapisane: 13 wrz 2014, 17:50
przez leonidsas
3.7 jest bazą czyli tzw big block w innym rozumieniu bebechy pasują od forda spring od chevroleta a tps od mustanga to tyle...

robiłem to już 3-ci raz ale za każdym razem jest coś nie tak , albo rolka albo łożysko albo silniczek...

i wykrakałem padł idle sensor czyli gó...o które wkurzyć może każdego ale nie rozumiem hamburgerów że z tego powodu zmieniają tb

Re: modyfikacja tb

PostNapisane: 14 wrz 2014, 20:59
przez brodaM6
Do 2.3 identycznie trzeba przerabiać <co?> , to wszystko potrafiłabym sam zrobić co pokazane na foto dzięki <nauka> <piwo>

Re: modyfikacja tb

PostNapisane: 16 wrz 2014, 18:38
przez leonidsas
Większość rzeczy zrobisz sam ale tps raczej już nie jak zdejmiesz pokrywę to zobaczysz widok tps-a bez możliwości demontażu ja akurat znam sposób jak go zdemontować ale to tyle w temacie

jeżeli chodzi o oem tb też mamy szerokie pole manewru rozwiercając ję i zmieniając motylek +

Re: modyfikacja tb

PostNapisane: 17 wrz 2014, 16:47
przez brodaM6
Mówisz o tb od 3.0 czy 2,3 , <co?> ,uchyl rąbka tajemnicy z tym rozwierceniem i motylkiem na +

Dopisano środa, 17 września 2014, 22:41:

Czyściej przepustnice dwa razy i nigdy nie zwróciłem uwagi na to ze ten <nauka> motylek nie otwiera sie jak piszesz do + czyli pełnego otwarcia ,co to daje <co?>

Modyfikujac Tb 2.3 ,baza tez ma być tb od 3.7<co?>

Re: modyfikacja tb

PostNapisane: 20 wrz 2014, 11:59
przez brodaM6
U mnie tb oem jest na nity czym zastapiles <co?> ,idzie nagwintowac <co?>czy nie starczy miejsca na gwint ,ze srubkami to cieżko będzie z tylu chyba żeby je spilowywac :|

Re: modyfikacja tb

PostNapisane: 20 wrz 2014, 18:40
przez leonidsas
masz metalową czy plastikową przepustnicę

1.jpg


tu masz rozwierconą tb , i ja tam nitów rzadnych nie miałem w oem tb 2.3 A-spec masz metalową obudowę i magnezytowy motylek dokręcony śrubkami do rolki prowadzącej

Dopisano 20 wrz 2014, 19:12:

a tak robiłem dla klienta do jaguara z v 6

2.jpg

Re: modyfikacja tb

PostNapisane: 21 wrz 2014, 08:28
przez brodaM6
Metalowa ,ale ta plastikowa obwodowa jest na nity :( przywiedziony do tb, jak na foto tylko to nie moja tb.

Re: modyfikacja tb

PostNapisane: 28 wrz 2014, 19:56
przez leonidsas
AAA bo ty nie masz na zatrzaski tylko na nity , zamiast nitóów daj śrubunki , jedna rzecz to musisz dobrze spasować taśmę od tps do sensora

Re: modyfikacja tb

PostNapisane: 29 wrz 2014, 06:51
przez brodaM6
Dobra ,a co muszę rozwiercać <co?> .

Re: modyfikacja tb

PostNapisane: 29 wrz 2014, 12:22
przez leonidsas
Masz może fotkę jak wygląda mocowanie pokrywy tps od drugiej strony , bo ja pierwszy raz widzę a-spec poliftową tb by mocowanie tps-a było na nity

Re: modyfikacja tb

PostNapisane: 29 wrz 2014, 12:29
przez brodaM6
To jest piecyk Wianius i tb wyglada identyko ,a on brał M z salonu ,ja nie :) i ma nieszczęsne nity
Fotę cykne <faja>, u mnie ten motylek otwiera sie troszkę ponad + ale deczko , aż takie to ma znaczenie.
Przepustnica 2.0 GH wyglada identyko jak moja :|
Można by spróbować rozwiercać nity po koleji pierwszy ,nagwintowac wkręcić śrubkę ,drugi nit etc,nie ruszając pozaostalych

Re: modyfikacja tb

PostNapisane: 29 wrz 2014, 22:31
przez leonidsas
Ja bym uciął końcowe mocowanie nita dremelem i założył srubunki to moje zdanie ale serio pierwszy raz widzę w a-specach takie mocowanie tps-a , szkoda że nie napisałem byś zmierzył wejscie powinno mieć 65 mm

Re: modyfikacja tb

PostNapisane: 30 wrz 2014, 06:55
przez brodaM6
Nie mam takiego urządzona jak dremel ,cos wymyślę , wejście tb ma mieć 65mm <co?> twój sposób jest szybszy :)

Re: modyfikacja tb

PostNapisane: 30 wrz 2014, 17:41
przez leonidsas
Będę miał na wekend tb od mps zobaczę jak wygląda to na n/a bo mam drugi projekt na silniku który ty masz

tak poza tym to powiedziałbym że ktoś zostawił furtkę dla tunerów ale więcej nie napiszę bo to forum to nie moja bajka

Re: modyfikacja tb

PostNapisane: 30 wrz 2014, 20:23
przez brodaM6
To napisz na priv.