modyfikacja tb

Postprzez leonidsas » 12 wrz 2014, 16:39

1.jpg


więcej wkrótce

Awięc modyfikacja polega na zmianie rolki prowadzącej , ślimaka , sprężyny i tps sensora na bardziej wydajne tzn szybsza reakcja – coś jak sprint booster ale to nie to , tps sensor niestety zatopiony jest w plastikowej obudowie

2.jpg


modyfikacja dotyczy silników 2.0 2.3 3.0 3.7 i możliwa jest do wykonania prawie we własnym zakresie
ja tu opiszę silnik 3.0 , który posiadam

więc bawiłem się przepustnicą od 3.7 niestety zakres ślimaka na wałku jest zbyt ograniczony

3.jpg


szukałem dość długo podobnej tb i znalazłem , zmieniłem wałek ze ślimakiem i o dziwo auto zaczęło szybciej wkręcać się na obroty , no więc pomyślałem skoro już to zrobiłem a miałem 3 tb to zabrałem się za zmianę sprężyny odśrodkowej którą nie łatwo było znależć

4.jpg


reszta cooming soon

Dopisano 13 wrz 2014, 14:04:

zaczynamy dalszą zabawę tnąc nadwyżkę rolki prowadzącej

5.jpg


zmieniamy sprężynę odśrodkową na mającą miej zwojów

6.jpg


i składamy

gotowy produkt – klient nie chciał portingu

7.jpg

8.jpg
Ostatnio edytowano 9 paź 2014, 20:42 przez leonidsas, łącznie edytowano 1 raz
leonidsas
 

Postprzez 19Maaarcin89 » 13 wrz 2014, 17:16

leonidsas napisał(a):Awięc modyfikacja polega na zmianie rolki prowadzącej , ślimaka , sprężyny i tps sensora na bardziej wydajne tzn szybsza reakcja


Możesz napisać skąd wziąć części na zmianę? Pasują od czegoś innego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez leonidsas » 13 wrz 2014, 17:21

Jaguar ford chevrolet

[i:333v91cb][color=#105289:333v91cb]Dopisano 13 wrz 2014, 17:33:[/color:333v91cb][/i:333v91cb]

oki co chcesz wiedzieć dawaj , spręzyna z chevroleta odbojnik springa z chevroleta pasi idealni rolka z jaguara v8 tps nie powiem bo to najważniejsze

oki tps jest z mustanga 3.0 v6 ale trzeba modyfikować jak zobaczysz styki pidów to zrozumiesz
Ostatnio edytowano 9 paź 2014, 20:43 przez leonidsas, łącznie edytowano 1 raz
leonidsas
 

Postprzez 19Maaarcin89 » 13 wrz 2014, 17:41

Z Jaguara pasują wszystkie cześć plug&play czy z tych 3 samochodów trzeba składać części na jedną TB?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez 19Maaarcin89 » 13 wrz 2014, 17:45

Tak myślałem że trzeba zakupić 3 sztuki i składać jedną z tego ale jak mówisz że się opłaca to czemu nie. Najlepiej by było jeszcze zakupić przepustnice od 3,7
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez leonidsas » 13 wrz 2014, 17:50

3.7 jest bazą czyli tzw big block w innym rozumieniu bebechy pasują od forda spring od chevroleta a tps od mustanga to tyle...

robiłem to już 3-ci raz ale za każdym razem jest coś nie tak , albo rolka albo łożysko albo silniczek...

i wykrakałem padł idle sensor czyli gó...o które wkurzyć może każdego ale nie rozumiem hamburgerów że z tego powodu zmieniają tb
Ostatnio edytowano 9 paź 2014, 20:43 przez leonidsas, łącznie edytowano 1 raz
leonidsas
 

Postprzez brodaM6 » 14 wrz 2014, 20:59

Do 2.3 identycznie trzeba przerabiać <co?> , to wszystko potrafiłabym sam zrobić co pokazane na foto dzięki <nauka> <piwo>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez leonidsas » 16 wrz 2014, 18:38

Większość rzeczy zrobisz sam ale tps raczej już nie jak zdejmiesz pokrywę to zobaczysz widok tps-a bez możliwości demontażu ja akurat znam sposób jak go zdemontować ale to tyle w temacie

jeżeli chodzi o oem tb też mamy szerokie pole manewru rozwiercając ję i zmieniając motylek +
leonidsas
 

Postprzez brodaM6 » 17 wrz 2014, 16:47

Mówisz o tb od 3.0 czy 2,3 , <co?> ,uchyl rąbka tajemnicy z tym rozwierceniem i motylkiem na +

Dopisano środa, 17 września 2014, 22:41:

Czyściej przepustnice dwa razy i nigdy nie zwróciłem uwagi na to ze ten <nauka> motylek nie otwiera sie jak piszesz do + czyli pełnego otwarcia ,co to daje <co?>

Modyfikujac Tb 2.3 ,baza tez ma być tb od 3.7<co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez brodaM6 » 20 wrz 2014, 11:59

U mnie tb oem jest na nity czym zastapiles <co?> ,idzie nagwintowac <co?>czy nie starczy miejsca na gwint ,ze srubkami to cieżko będzie z tylu chyba żeby je spilowywac :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez leonidsas » 20 wrz 2014, 18:40

masz metalową czy plastikową przepustnicę

1.jpg


tu masz rozwierconą tb , i ja tam nitów rzadnych nie miałem w oem tb 2.3 A-spec masz metalową obudowę i magnezytowy motylek dokręcony śrubkami do rolki prowadzącej

Dopisano 20 wrz 2014, 19:12:

a tak robiłem dla klienta do jaguara z v 6

2.jpg
Ostatnio edytowano 9 paź 2014, 20:44 przez leonidsas, łącznie edytowano 1 raz
leonidsas
 

Postprzez brodaM6 » 21 wrz 2014, 08:28

Metalowa ,ale ta plastikowa obwodowa jest na nity :( przywiedziony do tb, jak na foto tylko to nie moja tb.
Załączniki
image.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez leonidsas » 28 wrz 2014, 19:56

AAA bo ty nie masz na zatrzaski tylko na nity , zamiast nitóów daj śrubunki , jedna rzecz to musisz dobrze spasować taśmę od tps do sensora
leonidsas
 

Postprzez brodaM6 » 29 wrz 2014, 06:51

Dobra ,a co muszę rozwiercać <co?> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez leonidsas » 29 wrz 2014, 12:22

Masz może fotkę jak wygląda mocowanie pokrywy tps od drugiej strony , bo ja pierwszy raz widzę a-spec poliftową tb by mocowanie tps-a było na nity
leonidsas
 

Postprzez brodaM6 » 29 wrz 2014, 12:29

To jest piecyk Wianius i tb wyglada identyko ,a on brał M z salonu ,ja nie :) i ma nieszczęsne nity
Fotę cykne <faja>, u mnie ten motylek otwiera sie troszkę ponad + ale deczko , aż takie to ma znaczenie.
Przepustnica 2.0 GH wyglada identyko jak moja :|
Można by spróbować rozwiercać nity po koleji pierwszy ,nagwintowac wkręcić śrubkę ,drugi nit etc,nie ruszając pozaostalych
Załączniki
image.jpg
image.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez leonidsas » 29 wrz 2014, 22:31

Ja bym uciął końcowe mocowanie nita dremelem i założył srubunki to moje zdanie ale serio pierwszy raz widzę w a-specach takie mocowanie tps-a , szkoda że nie napisałem byś zmierzył wejscie powinno mieć 65 mm
leonidsas
 

Postprzez brodaM6 » 30 wrz 2014, 06:55

Nie mam takiego urządzona jak dremel ,cos wymyślę , wejście tb ma mieć 65mm <co?> twój sposób jest szybszy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez leonidsas » 30 wrz 2014, 17:41

Będę miał na wekend tb od mps zobaczę jak wygląda to na n/a bo mam drugi projekt na silniku który ty masz

tak poza tym to powiedziałbym że ktoś zostawił furtkę dla tunerów ale więcej nie napiszę bo to forum to nie moja bajka
leonidsas
 

Postprzez brodaM6 » 30 wrz 2014, 20:23

To napisz na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6