[AJ] Błąd p0431 Mazda 6 3.0 v6

Postprzez justus83 » 30 maja 2014, 21:10

Od paru dni mam problem z wyskakującym błędem p0431.
Przez parę dni miałem problem z cewkami bo padły mi aż 3 naraz i zanim dokładnie ustaliłem które i wymieniłem to zrobiłem z 500mil. Czy mogłem tym spowodować uszkodzenie prekata, czy można to jakoś naprawić prosto i w miarę tanio?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 21:25
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Sochaczew/Łódź
Auto: Mazda 6S 3.0 v6 2006 AT

Postprzez 19Maaarcin89 » 1 cze 2014, 00:00

Wydaje mi sie że może to być powód uszkodzenia prekata.
Po prostu jak cewki nie działały to samochód pewnie nie przepala paliwa i wszystko leciało w wydech.
Można naprawić wycinając precaty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez justus83 » 1 cze 2014, 09:46

Ale Mam cały wyciągnąć? Czy wystarczy ze wkłady z nich wyjmę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 21:25
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Sochaczew/Łódź
Auto: Mazda 6S 3.0 v6 2006 AT

Postprzez 19Maaarcin89 » 4 cze 2014, 11:17

Wystarczy że wyciągniesz to co jest w precatach i w sondy lambda bedziesz musiał wstawić tulejki dystansowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez justus83 » 11 cze 2014, 17:23

Na razie parę razy mocniej przycisnąłem i problem ustąpił. Zauważyłem przy okazji ze jeszcze 1 cewka mi poszła, tak jakby się zmówiły bo na przestrzeni 1000k padły 4cewki. Jak wyciągnę wkłady to nie będzie błędów na checkengine?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 21:25
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Sochaczew/Łódź
Auto: Mazda 6S 3.0 v6 2006 AT

Postprzez pietia82 » 11 cze 2014, 18:27

Mam takie pytanko czy jak padła ci cewka to wywaliło ci czeka i czy bardzo szarpała? bo mi delikatnie podszarpuje i nie zawsze tez czuć to szarpanie a czeka nie wywala wiec dokładnie nie wiadomo czego szukać? i pytam jak było u ciebie
co do katów jak jest podejrzenie ze coś z nimi nie tak to lepiej je szybko wyrzucić bo przez nie nie jeden silnik padł ja założyłem emulatory sond znaczy te tulejki dystansowe na drugich sondach i czeka nie wyrzuca od dawki tylko jak coś wyrzuć wszystkie katy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez justus83 » 26 cze 2014, 09:29

Na tych cewkach które były już bardzo padnięte wywalało mi czeka, ale na 3 które tylko od czasu do czasu poszarpywały nie. Zrobiłem więc tak że tylne założyłem wszystkie nowe a przednie zmieniałem metodą prób i błędów i w końcu jest ok. Znasz może kogoś kto mógłby mi wybebeszyć te katy i założyć te emulatory i nie kosztowałoby to majątku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 21:25
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Sochaczew/Łódź
Auto: Mazda 6S 3.0 v6 2006 AT

Postprzez pietia82 » 26 cze 2014, 14:24

trochu nie moje rejony ale najlepiej popytaj jakiś warsztat samochodowy albo co się zajmuje tłumikami co do emulatorów to sobie możesz je zamówić na allegro i jak będziesz się pozbywał katów to od razu mogą założyć
http://allegro.pl/emulator-drugiej-sond ... 86046.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez 19Maaarcin89 » 26 cze 2014, 21:44

Mój mechanik robił mi to cały dzień i skasował 250zł co według mnie jest małą cena.

Takie emulatory jak wysłał pietia82 bedą ci potrzebne 2 sztuki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez justus83 » 26 cze 2014, 22:46

OK. Czyli po prostu wywalam to co jest w środku katalizatorów zakładam te dystanse i to wszystko,tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 21:25
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Sochaczew/Łódź
Auto: Mazda 6S 3.0 v6 2006 AT

Postprzez pietia82 » 27 cze 2014, 09:47

nom w sumie to tak tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez leonidsas » 10 lip 2014, 19:12

nom to nie tak tyle po musisz zrobić korekty na ltft w programie – jak wielu tu kupując to auto nie wie że korekty trza robić przy sondzie szerokopasmowej bo wywalając kata ecu dalej podlewa i po czasie masz problem wiesz co to wysoka temp. spalania?
leonidsas
 

Postprzez GILB » 10 lip 2014, 20:32

leonidsas napisał(a):nom to nie tak tyle po musisz zrobić korekty na ltft w programie


możesz rozwinąć swoja wypowiedź jak się to robi?
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez leonidsas » 10 lip 2014, 21:42

musisz mić świnkę do tego aby skorygować stan mieszanki bez tego lipa
leonidsas
 

Postprzez justus83 » 8 wrz 2014, 19:06

Wywaliłem precaty i teraz jest [tiiit] głośno, ma ktoś na to jakiś patent bo chodzi jak traktor.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 21:25
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Sochaczew/Łódź
Auto: Mazda 6S 3.0 v6 2006 AT

Postprzez leonidsas » 8 wrz 2014, 19:20

Zostawiłeś seryjne puchy czy zrobiłeś custom ?
Na serii z wywalonymi precatami miałem to samo zrobiłem custom wydech z kolektorami , dałem rezonator , tłumik środkowy i cat magnaflow 400cpi i jest [tiiit]

aa jeszcze jedno demontowałeś wydech ? jak demontowałeś sprawdz uszczelki , przy leak lubi brzmieć jak traktor
leonidsas
 

Postprzez pietia82 » 8 wrz 2014, 21:19

Obstawiam ze pewnie uszczelki nie tak bo ja mam puchy zostawione i jest cicho
a leonidsas kto ci robił wydech custom z kolektorami? jaki był tego koszt? pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez justus83 » 8 wrz 2014, 22:20

Uszczelki są nowe, wiec to nie to, zresztą ewidentnie słychać z tych puszek taki chamski metaliczny dźwięk. A może w środek włożyć rurę przelotowo tylko co z sondami? Może ktoś zna kogoś z łodzi kto by mi to w rozsądnych pieniądzach zrobił?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 21:25
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Sochaczew/Łódź
Auto: Mazda 6S 3.0 v6 2006 AT

Postprzez leonidsas » 9 wrz 2014, 18:52

Pierwotny wydech robiłem w ssg , a poprawkę robiłem sam czyli kolektory , flansze dorabiał mi ali z racingforum a spawanie sam robiłem , koszt samego wydechu w ssg to było 3500 a sam zrobiłem resztę za 600 złociszy i wiem już że nowy układ będzie mnie kosztował koło 1500 zł i sam go zrobię

ps Justus sprawdz sobie korekty jakby co to możemy to dostroić jakbyś był zainteresowany flashem

Obrazek

tak wyglądał po zrobieniu w ssg i mni nie zadowalał ze względu na ślimak który wiecie dlaczego zwalnia pęd spalin dlatego padła decyzja na zrobienie kolektorów z wyprostowaniem ślimaka
leonidsas
 

Postprzez pietia82 » 10 wrz 2014, 10:23

Jednak do warszawki mam trochę za daleko trzeba będzie się rozglądnąć po warsztatach w okolicy czy ktoś to ogarnie i zrobi głównie własnie chodzi mi o kolektory.
dzięki za info
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6