Strona 17 z 19

Re: [AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6

PostNapisane: 20 sie 2015, 09:39
przez przybo
Dziwne tylko jest to, że problem zaczął się po powrocie do gazu po tygodniu jazdy na benzynie, w instalacji nic nie było grzebane o dawna, mogła się tak sama nagle rozregulować?

Auto w poniedziałek oddaję do gazowników żeby sprawdzili instalację i zrobili diagnostykę.

Jeszcze co do odpalania: teraz to wygląda tak że za pierwszym kręceniem na zimnym silniku zero reakcji, za drugim odpala od razu. Dziś rano uruchomiłem pompę na kilka sek przed rozruchem (kluczyk w pozycji zapłon) i odpalił za pierwszym razem...

PostNapisane: 25 sie 2015, 20:27
przez Arek_78
Byłeś na regulacji? Jaki efekt?
Wg mnie tak jak piszesz to wina instalki.

Re: [AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6

PostNapisane: 25 sie 2015, 21:13
przez przybo
Dziś odebrałem auto z naprawy, okazało się że uszkodzone były 2 wtryskiwacze gazu. Powodowały nieszczelność, czego wynikiem były również problemy z odpalaniem na benzynie (zalewało silnik). Wymieniłem wszystkie 6 i wszystkie objawy ustały :)

Przy okazji, mam również problem ze sprzęgłem (prawdopodobnie). Po rozgrzaniu czyli przejechaniu kilku km mam problemy z wrzucaniem biegów, wszystkie biegi wchodzą ciężko (najciężej 1), a wsteczny ze zgrzytem. Po wyłączeniu silnika biegi wchodzą luźno, co wskazywałoby na sprzęgło, ale czy na pewno? Da się to jakoś podregulować czy tylko wymiana wchodzi w grę? Jest duży problem z dostępnością tego sprzęgła.

PostNapisane: 25 sie 2015, 21:19
przez Arek_78
Co do gazu miałem rację :)
Sprzęgła niestety nie przerabiałem. Co oznacza że ciężko wchodzi? Być może wystarczy regulacja.

Re: [AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6

PostNapisane: 25 sie 2015, 22:23
przez przybo
Tzn. że trzeba użyć więcej siły ręką do wrzucenia biegu. Sprzęgło bierze już od samego dołu, czyli elementy sprzęgła są bardzo blisko siebie, wysoka temperatura zmniejsza odległości między nimi stąd niepełne wysprzęglenie. Tak to sobie tłumaczę ;) Jeśli da się to wyregulować to jak?

PostNapisane: 18 lis 2015, 09:15
przez pietia82
Takie pytanko jakie macie obroty przy zapalaniu na zimnym silniku na ssaniu? bo mi w wychodzi do 1800 i troszku mi się to wydaje dziwne że tak wysoko wychodzi?

PostNapisane: 18 lis 2015, 10:11
przez cezar76
Jak jest bardziej zimno, to też tak mam.

PostNapisane: 12 sty 2016, 21:38
przez 19Maaarcin89
Też mam takie wysokie obroty na zimnym :) Chyba normalne to jest

PostNapisane: 22 sty 2016, 21:13
przez WisniaUs
No a umnie to i 2000rpm na zimnym <spoko>

PostNapisane: 23 sty 2016, 10:00
przez Arek_78
Tak, ma być :)

Re: [AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6

PostNapisane: 30 sty 2016, 14:33
przez cezar76
Czy za błędy P1487, P2227,P0401 może być odpowiedzialny zawór EGR, ten śmieszny zaworek k47... czy jeszcze coś innego? EGR wyczyściłem, dolot szczelny. Przewody podciśnienia wydają się być ok, chyba że nie wszystkie sprawdziłem. Jakieś pomysły?

Re: [AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6

PostNapisane: 30 sty 2016, 16:47
przez DaveV6

Re: [AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6

PostNapisane: 30 sty 2016, 16:58
przez cezar76
Przeglądałem z grubsza ten wątek, niestety urodziłem się w czasach i uczyłem się, kiedy jedynym słusznym językiem obcym był radziecki. Po tłumaczeniu translatorem rozumiem ten wątek gorzej niż oryginał. Może podpowie ktoś coś po polsku?

Re: [AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6

PostNapisane: 30 sty 2016, 17:14
przez DaveV6
Pisze ze prawdopodobnie powodem kodów była blokada w połączeniu kolektora do wydechu. Na początek sprawdz czy EGR czasami nie jest zasyfiony.

Re: [AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6

PostNapisane: 30 sty 2016, 17:25
przez cezar76
Jak napisałem wcześniej, sam egr wyczyściłem. Co prawda nie dałem rady odkręcić go z góry, ponieważ jedna z czterech śrub stawia opór i omyka się śrubokręt, ale demontowałem go cały i po odkręceniu tej sztycy , która wchodzi do kolektora ssącego, jest do niego dostęp od dołu. Po wyczyszczeniu porusza się lekko. Wyczyściłem też samą sztycę. Niestety po czyszczeniu, błędy nadal występują. Nie czyściłem co prawda tej rury, która idzie od EGR-u gdzieś do dołu (nawet nie wiem gdzie, ponieważ nie dysponuję kanałem) , ale ona ma sporą średnicę i mam nadzieję, że się nie zakleiła.

Re: [AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6

PostNapisane: 31 sty 2016, 21:15
przez leonidass
tzn jak wyczyściłeś egr nie rozbierając bebechów? wyczyszczenie samego króćca nic nie da trzeba rozebrać zawor

miałem gdzieś foty ale przepadły , ja już się nie udzielam ale poszukaj w necie

Re: [AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6

PostNapisane: 31 sty 2016, 21:25
przez cezar76
Właśnie się udzieliłeś. Dzięki za podpowiedź. Znaczy, że oporna śruba musi jakoś mi się poddać.

Re: [AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6

PostNapisane: 31 sty 2016, 21:29
przez leonidass
masz trzy sruby m8 o ile mnie pamięć nie myli

Re: [AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6

PostNapisane: 31 sty 2016, 21:34
przez cezar76
Owszem, te odkręcałem. Mówię o 4 śrubach z góry egr-u na śrubokręt krzyżakowy, które mocują silnik egr-u , czy co tam jest.

Re: [AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6

PostNapisane: 2 lut 2016, 17:12
przez leonidass
mówiłem nie udzielam się już – poszukaj na 6crew tematu punishera tam masz wszystko , musisz się rejestrować