[AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6

Postprzez przybo » 20 sie 2015, 08:39

Dziwne tylko jest to, że problem zaczął się po powrocie do gazu po tygodniu jazdy na benzynie, w instalacji nic nie było grzebane o dawna, mogła się tak sama nagle rozregulować?

Auto w poniedziałek oddaję do gazowników żeby sprawdzili instalację i zrobili diagnostykę.

Jeszcze co do odpalania: teraz to wygląda tak że za pierwszym kręceniem na zimnym silniku zero reakcji, za drugim odpala od razu. Dziś rano uruchomiłem pompę na kilka sek przed rozruchem (kluczyk w pozycji zapłon) i odpalił za pierwszym razem...
Początkujący
 
Od: 23 lut 2015, 22:20
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2005 3.0

Postprzez Arek_78 » 25 sie 2015, 19:27

Byłeś na regulacji? Jaki efekt?
Wg mnie tak jak piszesz to wina instalki.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez przybo » 25 sie 2015, 20:13

Dziś odebrałem auto z naprawy, okazało się że uszkodzone były 2 wtryskiwacze gazu. Powodowały nieszczelność, czego wynikiem były również problemy z odpalaniem na benzynie (zalewało silnik). Wymieniłem wszystkie 6 i wszystkie objawy ustały :)

Przy okazji, mam również problem ze sprzęgłem (prawdopodobnie). Po rozgrzaniu czyli przejechaniu kilku km mam problemy z wrzucaniem biegów, wszystkie biegi wchodzą ciężko (najciężej 1), a wsteczny ze zgrzytem. Po wyłączeniu silnika biegi wchodzą luźno, co wskazywałoby na sprzęgło, ale czy na pewno? Da się to jakoś podregulować czy tylko wymiana wchodzi w grę? Jest duży problem z dostępnością tego sprzęgła.
Początkujący
 
Od: 23 lut 2015, 22:20
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2005 3.0

Postprzez Arek_78 » 25 sie 2015, 20:19

Co do gazu miałem rację :)
Sprzęgła niestety nie przerabiałem. Co oznacza że ciężko wchodzi? Być może wystarczy regulacja.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez przybo » 25 sie 2015, 21:23

Tzn. że trzeba użyć więcej siły ręką do wrzucenia biegu. Sprzęgło bierze już od samego dołu, czyli elementy sprzęgła są bardzo blisko siebie, wysoka temperatura zmniejsza odległości między nimi stąd niepełne wysprzęglenie. Tak to sobie tłumaczę ;) Jeśli da się to wyregulować to jak?
Początkujący
 
Od: 23 lut 2015, 22:20
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2005 3.0

Postprzez pietia82 » 18 lis 2015, 08:15

Takie pytanko jakie macie obroty przy zapalaniu na zimnym silniku na ssaniu? bo mi w wychodzi do 1800 i troszku mi się to wydaje dziwne że tak wysoko wychodzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 19:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez cezar76 » 18 lis 2015, 09:11

Jak jest bardziej zimno, to też tak mam.
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2010, 22:45
Posty: 37
Skąd: Białystok
Auto: M6,2004r, 3.0 USA

Postprzez 19Maaarcin89 » 12 sty 2016, 20:38

Też mam takie wysokie obroty na zimnym :) Chyba normalne to jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2014, 23:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez WisniaUs » 22 sty 2016, 20:13

No a umnie to i 2000rpm na zimnym <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez Arek_78 » 23 sty 2016, 09:00

Tak, ma być :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez cezar76 » 30 sty 2016, 13:33

Czy za błędy P1487, P2227,P0401 może być odpowiedzialny zawór EGR, ten śmieszny zaworek k47... czy jeszcze coś innego? EGR wyczyściłem, dolot szczelny. Przewody podciśnienia wydają się być ok, chyba że nie wszystkie sprawdziłem. Jakieś pomysły?
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2010, 22:45
Posty: 37
Skąd: Białystok
Auto: M6,2004r, 3.0 USA

Postprzez DaveV6 » 30 sty 2016, 15:47

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2009, 00:45
Posty: 315 (1/1)
Auto: Mazda CX-60 PHEV

Postprzez cezar76 » 30 sty 2016, 15:58

Przeglądałem z grubsza ten wątek, niestety urodziłem się w czasach i uczyłem się, kiedy jedynym słusznym językiem obcym był radziecki. Po tłumaczeniu translatorem rozumiem ten wątek gorzej niż oryginał. Może podpowie ktoś coś po polsku?
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2010, 22:45
Posty: 37
Skąd: Białystok
Auto: M6,2004r, 3.0 USA

Postprzez DaveV6 » 30 sty 2016, 16:14

Pisze ze prawdopodobnie powodem kodów była blokada w połączeniu kolektora do wydechu. Na początek sprawdz czy EGR czasami nie jest zasyfiony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2009, 00:45
Posty: 315 (1/1)
Auto: Mazda CX-60 PHEV

Postprzez cezar76 » 30 sty 2016, 16:25

Jak napisałem wcześniej, sam egr wyczyściłem. Co prawda nie dałem rady odkręcić go z góry, ponieważ jedna z czterech śrub stawia opór i omyka się śrubokręt, ale demontowałem go cały i po odkręceniu tej sztycy , która wchodzi do kolektora ssącego, jest do niego dostęp od dołu. Po wyczyszczeniu porusza się lekko. Wyczyściłem też samą sztycę. Niestety po czyszczeniu, błędy nadal występują. Nie czyściłem co prawda tej rury, która idzie od EGR-u gdzieś do dołu (nawet nie wiem gdzie, ponieważ nie dysponuję kanałem) , ale ona ma sporą średnicę i mam nadzieję, że się nie zakleiła.
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2010, 22:45
Posty: 37
Skąd: Białystok
Auto: M6,2004r, 3.0 USA

Postprzez leonidass » 31 sty 2016, 20:15

tzn jak wyczyściłeś egr nie rozbierając bebechów? wyczyszczenie samego króćca nic nie da trzeba rozebrać zawor

miałem gdzieś foty ale przepadły , ja już się nie udzielam ale poszukaj w necie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 15:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez cezar76 » 31 sty 2016, 20:25

Właśnie się udzieliłeś. Dzięki za podpowiedź. Znaczy, że oporna śruba musi jakoś mi się poddać.
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2010, 22:45
Posty: 37
Skąd: Białystok
Auto: M6,2004r, 3.0 USA

Postprzez leonidass » 31 sty 2016, 20:29

masz trzy sruby m8 o ile mnie pamięć nie myli
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 15:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez cezar76 » 31 sty 2016, 20:34

Owszem, te odkręcałem. Mówię o 4 śrubach z góry egr-u na śrubokręt krzyżakowy, które mocują silnik egr-u , czy co tam jest.
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2010, 22:45
Posty: 37
Skąd: Białystok
Auto: M6,2004r, 3.0 USA

Postprzez leonidass » 2 lut 2016, 16:12

mówiłem nie udzielam się już – poszukaj na 6crew tematu punishera tam masz wszystko , musisz się rejestrować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 15:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: pietia82 i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6