[AJ] Sprawne ale nie działające sondy lambda w silniku 3.0 V6
1, 2
Witam.
Rzecz dotyczy mazdy 6 2004 usa,silnik 3.0 v6. Samochód posiada instalację gazową OMVL i sterownik AEB KING. Od jakiegoś czasu świeci się kontrolka CHCEK ENGINE. Odczytane błędy to: P0031, P0037, P0051, P0057. Po wykasowaniu tych błędów i uruchomieniu silnika kontrolka chceck nie świeci. Po zgaszeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu kontrolka znowu świeci, błędy te same. Elektryk sprawdził obwody grzałek w sondach i orzekł, że sondy są sprawne, lecz nie działają. Niedawno, podczas jazdy kontrolka CHECK zgasła, lecz po ponownym uruchomieniu silnika znowu się zapaliła. Sprawdzałem wtyczki sond- są ok.Sprawdziłęm wszystkie bezpieczniki-też ok.
W czym może tkwić problem.
Z góry dziękuję za pomoc.
Rzecz dotyczy mazdy 6 2004 usa,silnik 3.0 v6. Samochód posiada instalację gazową OMVL i sterownik AEB KING. Od jakiegoś czasu świeci się kontrolka CHCEK ENGINE. Odczytane błędy to: P0031, P0037, P0051, P0057. Po wykasowaniu tych błędów i uruchomieniu silnika kontrolka chceck nie świeci. Po zgaszeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu kontrolka znowu świeci, błędy te same. Elektryk sprawdził obwody grzałek w sondach i orzekł, że sondy są sprawne, lecz nie działają. Niedawno, podczas jazdy kontrolka CHECK zgasła, lecz po ponownym uruchomieniu silnika znowu się zapaliła. Sprawdzałem wtyczki sond- są ok.Sprawdziłęm wszystkie bezpieczniki-też ok.
W czym może tkwić problem.
Z góry dziękuję za pomoc.
- Od: 9 cze 2010, 22:45
- Posty: 37
- Skąd: Białystok
- Auto: M6,2004r, 3.0 USA
Wrzucam w imieniu Cezara pliczek lgf , moze ktos wpadnie na jakis pomysł
http://www.przeklej.pl/plik/jazda-pb-lgf-0024264dn03p
widac tyle że druga sonda leży
Pozdr
http://www.przeklej.pl/plik/jazda-pb-lgf-0024264dn03p
widac tyle że druga sonda leży
Pozdr
-
Grucha
Kristoc, jak myślisz, taka sonda się nada: http://moto.allegro.pl/uniwersalna-sond ... 41477.html? Kolory przewodów takie same, zakres pracy też, więc chyba powinna pasować...
Ostatnio edytowano 27 lis 2010, 15:19 przez cezar76, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 9 cze 2010, 22:45
- Posty: 37
- Skąd: Białystok
- Auto: M6,2004r, 3.0 USA
Rymko, mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź? Dlaczego regulacja inst. gazowej wpłynie na pracę sond lambda? Wykres był robiony w trakcie jazdy na Pb, obie drugie sondy nie pracują. Mogę wyjąć bezpiecznik z instalacji gazowej i zrobić jeszcze raz wykres, wtedy inst. gazowa nie powinna mieć wpływu na pomiary.
- Od: 9 cze 2010, 22:45
- Posty: 37
- Skąd: Białystok
- Auto: M6,2004r, 3.0 USA
Dzisiaj w mojej byłej V6 wyskoczyły błędy P0140- brak aktywności czujnika i P0141- obwód ogrzewania czujnika usterka. Na drugiej sondzie bank1 jest cały czas 0.000V, po dodaniu gazu pojawia się na sekundę 0.010V, ale nie zawsze. Na bank2 napięcie jest na obydwu sondach. Padła sonda czy emulatorki zawodzą?
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 00:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
cezar76 nie chce w tym wątku wracać do lpg, bo dotyczy sond.
Proszę zajrzyj na
http://lpg-forum.pl/index.php
i poczytaj o przyczynach świecenia CHCEK ENGINE w instalkach gazowych.
Temat dosyć obszerny , więc musisz poświęcić trochę więcej czasu.
Proszę zajrzyj na
http://lpg-forum.pl/index.php
i poczytaj o przyczynach świecenia CHCEK ENGINE w instalkach gazowych.
Temat dosyć obszerny , więc musisz poświęcić trochę więcej czasu.
kristofc napisał(a):A to nie ta sonda którą wymieniłeś na zamiennik przypadkiem ?
Nie, tamta była S2B2, a ta jest S2B1 .
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 00:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
- Od: 26 kwi 2009, 21:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
Coś musi być z elektryką – raczej dwie sondy na raz nie padły – może gazownicy pogrzebali coś z sygnałami od sond bo są potrzebne do prawidłowej pracy instalacji – byłeś może u nich ?
Nie ma znaczenia że silnik chodzi na Pb instalacja jest wpięta na stałe – wyjmując od niej bezpiecznik całe nowo założone okablowanie od instalacji pozostaje – jak jest tam jakaś przerwa to nie będzie dawać sygnału na benzynie i na gazie – jeżeli działało przed założeniem może gdzieś jest zimny lut lub kabelek wypadł – szukałbym dalej w elektryce nie w sondach.
Nie ma znaczenia że silnik chodzi na Pb instalacja jest wpięta na stałe – wyjmując od niej bezpiecznik całe nowo założone okablowanie od instalacji pozostaje – jak jest tam jakaś przerwa to nie będzie dawać sygnału na benzynie i na gazie – jeżeli działało przed założeniem może gdzieś jest zimny lut lub kabelek wypadł – szukałbym dalej w elektryce nie w sondach.
- Od: 26 kwi 2009, 21:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
Panowie! Bzdury piszecie, potem się z tego mity tworzy, że LPG jest wszystkiemu winne...
Primo – ECU od LPG w żaden sposób nie korzysta z sygnału pochodzącego od sond Lambda – a TYM BARDZIEJ od tych drugich (downstream, za katalizatoerm) – tych sond się nigdy nie podpina z ECU LPG!
Secundo – Okablowanie od LPG może co najwyżej wpłynąć na pracę wtryskiwaczy benzynowych, bo tu się wcinamy z ECU LPG; pozostałe kabelki (sygnał rpm, lambda 1) mogą co najwyżej zakłócić pracę sondy i 1cewki do której jest podpięte gdy ECU LPG szwankuje i podaje lewe napięcie na te kabelki;
kolego rymko – skąd wiesz jak ma wyregulowaną instalację, skoro odczyty są na noPb?!
Wracając do problemu cezar76
obwodem grzałek bym się tak nie przejmował, bo odczyty masz przy gorącym silniku (temp kat. >600st.C), pierwsze sondy ładnie falują i są OK – drugie przy tej temp. też powinny coś pokazać! sprawdzałeś czy coś ci nie pogryzło tych przewodów?
zrób test, też na gorącym silniku (a tym bardziej katalizatorach) – zamień wtyczki sondy na Bank2 (lepiej dostępne, ale nie wiem czy kabelki sięgną) tzn. odepnij lambde przed cat. i wepnij ją do wtyku od sondy za katem i vice-versa (te na Bank 1 wtyki są obok siebie więc da radę, ale tam tylko chińskie rączki dadzą radę) – nagraj lgf, albo zobacz jakie będą odczyty; jak się falowanie zamieni miejscami ale jak ta jedna nadal pokaże 0V to masz ją do pupy.
Może się okazać, że ta co falowała na tym drugim kanale pokaże 0V = uszkodzenie kabelka miedzy tym wtykiem a ECU, lub padnięty obwód tych sond w ECU!
albo sprawdź miernikiem co pokazują te sondy na pracującym silniku (rozepnij wtyk i przy okazji sprawdź oporność na kabelkach w tym samym kolorze białe lub czarne lub szare – ~2-4ohm powinno byc), a na pozostałych dwóch różnego koloru kabelkach powinno jakieś napięcie się pojawić +/-0-1V zależy jak miernik wepniesz) jak bedzie 0V to sonda do pupy.
zastanawiające jest tylko czemu obie naraz... aż się boję że to problem z ECU na obwodzie downstream lambda.
Primo – ECU od LPG w żaden sposób nie korzysta z sygnału pochodzącego od sond Lambda – a TYM BARDZIEJ od tych drugich (downstream, za katalizatoerm) – tych sond się nigdy nie podpina z ECU LPG!
Secundo – Okablowanie od LPG może co najwyżej wpłynąć na pracę wtryskiwaczy benzynowych, bo tu się wcinamy z ECU LPG; pozostałe kabelki (sygnał rpm, lambda 1) mogą co najwyżej zakłócić pracę sondy i 1cewki do której jest podpięte gdy ECU LPG szwankuje i podaje lewe napięcie na te kabelki;
kolego rymko – skąd wiesz jak ma wyregulowaną instalację, skoro odczyty są na noPb?!
Wracając do problemu cezar76
obwodem grzałek bym się tak nie przejmował, bo odczyty masz przy gorącym silniku (temp kat. >600st.C), pierwsze sondy ładnie falują i są OK – drugie przy tej temp. też powinny coś pokazać! sprawdzałeś czy coś ci nie pogryzło tych przewodów?
zrób test, też na gorącym silniku (a tym bardziej katalizatorach) – zamień wtyczki sondy na Bank2 (lepiej dostępne, ale nie wiem czy kabelki sięgną) tzn. odepnij lambde przed cat. i wepnij ją do wtyku od sondy za katem i vice-versa (te na Bank 1 wtyki są obok siebie więc da radę, ale tam tylko chińskie rączki dadzą radę) – nagraj lgf, albo zobacz jakie będą odczyty; jak się falowanie zamieni miejscami ale jak ta jedna nadal pokaże 0V to masz ją do pupy.
Może się okazać, że ta co falowała na tym drugim kanale pokaże 0V = uszkodzenie kabelka miedzy tym wtykiem a ECU, lub padnięty obwód tych sond w ECU!
albo sprawdź miernikiem co pokazują te sondy na pracującym silniku (rozepnij wtyk i przy okazji sprawdź oporność na kabelkach w tym samym kolorze białe lub czarne lub szare – ~2-4ohm powinno byc), a na pozostałych dwóch różnego koloru kabelkach powinno jakieś napięcie się pojawić +/-0-1V zależy jak miernik wepniesz) jak bedzie 0V to sonda do pupy.
zastanawiające jest tylko czemu obie naraz... aż się boję że to problem z ECU na obwodzie downstream lambda.
- Od: 9 lut 2007, 03:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
no nie! to ja zakładam że "diagnosta" zrobił dobry odczyt po OBD!
zrobić skanowanie PID to zaawansowane czy jak tam to zwą, i odczyty; albo użyć innych programów do OBD
zrobić skanowanie PID to zaawansowane czy jak tam to zwą, i odczyty; albo użyć innych programów do OBD
- Od: 9 lut 2007, 03:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
Może zanim pójdę sprawdzać to napiszę o ostatnich obserwacjach. Niedawno zrobiłem małą trasę, ok 100 km. O dziwo, w trakcie jazdy CHECK zgasł. Dojechałem bez trudu. Niestety droga powrotna była znowu z CHECKIEM, jazda bezproblemowa. Tankowałem w międzyczasie i spalanie wyszło 12,5 l LPG , w proporcjach:60 km miasto i 100 km trasy. Jak dla mnie – rewelacja. Latem, zaraz po założeniu instalacji spalanie wynosiło 20 l/100 km. Od tego czasu nie regulowałem instalacji, od czasu zapalenia checka spalanie samo spadło. Dzisiaj podłączyłem interfejs do sterownika LPG i w pewnym momencie check również zgasł. Magia! Zaraz pójdę sprawdzić przynajmniej część tego co napisał Jerry, tzn spróbuję zamienić wtyczki sond i zrobić odczyt PCMSCAN.
Ostatnio edytowano 9 gru 2010, 12:33 przez cezar76, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 9 cze 2010, 22:45
- Posty: 37
- Skąd: Białystok
- Auto: M6,2004r, 3.0 USA
Niestety, wtyczki sond nie pasują do siebie, tzn wtyczka sondy "za" kat. jest większa niż wtyczka sondy "przed" kat. Nagrałem lgf,jeden wykres na PB, drugi na LPG ( oba z wyłączonym CHECKIEM), ale to już kristofc musi chyba pomóc mi zamieścić je. Do kristofc-w PID'ach mam obie pozycje. Mam zresztą nagrane lgf na których widać, że na obu drugich sondach czasem pojawia się jakieś napięcie.
- Od: 9 cze 2010, 22:45
- Posty: 37
- Skąd: Białystok
- Auto: M6,2004r, 3.0 USA
Na maila wyslij , napisalem ci na GG
edit
http://www.przeklej.pl/plik/wykres-lpg- ... 24hp74a7tb
http://www.przeklej.pl/plik/wykres-pb-0 ... 24hp7al1dc
Pozdr
edit
http://www.przeklej.pl/plik/wykres-lpg- ... 24hp74a7tb
http://www.przeklej.pl/plik/wykres-pb-0 ... 24hp7al1dc
Pozdr
-
Grucha
Primo – ECU od LPG w żaden sposób nie korzysta z sygnału pochodzącego od sond Lambda – a TYM BARDZIEJ od tych drugich (downstream, za katalizatoerm) – tych sond się nigdy nie podpina z ECU LPG!
Masz racje – coś mi się na mózg musiało rzucić – pierwsze są od mieszanki...
- Od: 26 kwi 2009, 21:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6