[AJ] Usterki i awarie silnika M6 3.0 V6

Postprzez lukasgr » 8 lip 2009, 17:41

Może Krisek tu pomoże :)
A jeśli jest winny tylko wspornik może da się go jakoś zmodyfikować – te gumy co tam w nim siedzą są pewnie winne – pooglądam w swojej jak to tam wygląda ;) bo moja też się łapie na tą akcje – tylko jeszcze nie mam objawów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez Tom » 8 lip 2009, 21:47

jak bede mial czas to sprawdze u siebie co mi tyka


lukasgr kupiles Mazde od kogos z forum??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez iiyama » 8 lip 2009, 22:37

Tom napisał(a):

lukasgr kupiles Mazde od kogos z forum??


TOM, kupił odemnie, a teraz Ja mam problem ze znalezieniem fajnego autka

chciałem maximę, ale nie wyszło...
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 10:20
Posty: 437 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: ASZ+

Postprzez Tom » 8 lip 2009, 23:20

iiyama wiedziałem ze to Twoja tylko szukałem potwierdzenia :)

wiem ze jak ja bym sprzedal swoja tez mialbym problem ze znalezieniem czegos – dzisiaj przymierzałem sie do A6 z 2004 ale jakos tak dziewnie bylo chyba wolalbym cos z gatunku SUV :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez lukasgr » 8 lip 2009, 23:33

Tom napisał(a):lukasgr kupiles Mazde od kogos z forum??


:) tak jest – bardzo dobry zakup ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez Rafał_ » 31 lip 2009, 17:27

U mnie pojawiło się tykanie gdy silnik jest zimny. Np. rano gdy odpalę silnik słychać dosyc głośne metaliczne tykanie, które trwa ok.10s. :( Później gdy silnik chwilę popracuje jest wszystko OK. :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Globy » 31 lip 2009, 17:56

Zmień olej i nie martw się. Gdyby był problem z fazami rozrządu, paliłby się Check Engine.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez lukasgr » 31 lip 2009, 20:22

Jarek6s, przed wszystkim olej i jego stan – tykanie przez tak krótka chwilę to pewnie popychacze, bo nasze mają jak się nie mylę hydrauliczne w przeciwieństwie do europejskich ;)
W poprzedniej v-ce miałem taki dźwięk przez około minuty od odpalenia ale tylko jak już olej miał przejechane około 8000tyś km, po zmianie na świeży znikało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez Rafał_ » 31 lip 2009, 22:32

Dzięki za odp. Olej wymieniam w Poniedziałek, bo już ma ponad 8 tys. :( , Po wymianie napiszę czy tykanie zniknęło :) .
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Enduro » 3 sie 2009, 19:59

jarek.6s napisał(a):U mnie pojawiło się tykanie gdy silnik jest zimny. Np. rano gdy odpalę silnik słychać dosyc głośne metaliczne tykanie, które trwa ok.10s. :( Później gdy silnik chwilę popracuje jest wszystko OK. :)

wina jest popychaczy....
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Tom » 3 sie 2009, 20:21

jarek.6s napisał(a):Olej wymieniam w Poniedziałek, bo już ma ponad 8 tys.

sugerujecie ze powinno sie wymieniac olej co 8 tys km?? ja mam teraz juz jakies 9 tys km od ostatniej wymiany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez lukasgr » 3 sie 2009, 20:55

Może moja wypowiedź wprowadziła w błąd- pisałem, że w poprzednim autku mi zaczynały stukać po właśnie takim przebiegu na oleju, ale wymieniałem tak co 12 tyś bo stukały tylko na zimnym tak do minuty-zależnie od temperatury na zewnątrz- przy -10 dłużej przy +20 krócej -pełny syntetyk oczywiście.
W maździe mam narazie koło 6 tyś i narazie nie postukuje nic.

a wymiana co 8 tyś – na przy dość ciężkich warunkach pracy(jazda miejska, krótkie odcinki, czy instalacja gazowa ) mogła by być wskazana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez Rafał_ » 4 sie 2009, 22:40

Enduro napisał(a):wina jest popychaczy....

Olej wymieniony, a tykanie dalej występuje :( . Trzeba to naprawić(jaki koszt?), czy się nie przejmować zbytnio tym tykaniem?
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Globy » 4 sie 2009, 23:32

Nie przejmuj się kompletnie, jeśli nie pali się CE, a zużycie oleju jest eksploatacyjne. Klekot popychaczy to seria w silniku AJ, koszt nowych ok. 1000-1500 zł (Ford), ale nie ma 100-procentowej gwarancji działania ;) Polecam czerwoną płukankę STP przed następną zmianą oleju.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Tom » 5 sie 2009, 08:43

Globy napisał(a):Polecam czerwoną płukankę STP przed następną zmianą oleju.

czyli zalać to razem z olejem??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Grucha » 5 sie 2009, 09:05

Jareks jaki olej zapodałeś?
Grucha
 

Postprzez Globy » 5 sie 2009, 13:25

Tom napisał(a):czyli zalać to razem z olejem??

Nie, wlewa się do starego oleju i odpala silnik na 15 minut, a później zlewa i wymienia. Ja jeżdżę na Elf Excellium 5W30 czy tam 40, niby specjalnie do aut z popychaczami.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Tom » 5 sie 2009, 19:07

Globy napisał(a):Elf Excellium 5W30 czy tam 40

ja uzywam Mobil 5W50
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Enduro » 5 sie 2009, 19:22

Globy napisał(a):, ale nie ma 100-procentowej gwarancji działania ;)


wg. mnie jest!
bo poprzez ich kiepska elastycznoc powstaja te dzwieki stukania!
a po wymianie, oczyczczeniu
no i z odpowiednim swiezym olejem
nie powinny stukac
absolutnie!

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez lukasgr » 5 sie 2009, 20:40

Nie ma gwarancji jak ktoś to po prostu źle to zrobi :| , ale w przypadku stukania tylko przez parę sekund po odpaleniu też bym się tym wcale nie przejmował- w poprzednim autku się nie przejmowałem i zrobiłem tak prawie 100tyś i nic się nie pogarszało ani nie poprawiało – taki urok hydrauliki widocznie ;)

Możesz się zastanowić nad wymiana gdy będzie stukało cały czas ale większość ludzi się po prostu godzi i nie robi nic – wystarczy wejść na forum mitsu, lub nawet mazdy poczytać posty dot. xeda 2.0v6- normalna przypadłość jeżeli to oczywiście popychacze ! bo diagnoza przez forum to zawsze 90% nie sto pewności przyczyny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6