leonidas2 jeszcze pytanko odnośnie CATCH TANK obydwie V-ki masz pod niego podpięte? ta od PCV na pewno, chodzi mi o to odpowietrzenie drugie co idzie do rury dolotowej?
[AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6
Tak samo pasuje od carismy bo ja swój kupiłem za 20zł
tyle ze wyjście jest troszkę grubsze ale wężyk bez problemu się naciąga.
leonidas2 jeszcze pytanko odnośnie CATCH TANK obydwie V-ki masz pod niego podpięte? ta od PCV na pewno, chodzi mi o to odpowietrzenie drugie co idzie do rury dolotowej?
leonidas2 jeszcze pytanko odnośnie CATCH TANK obydwie V-ki masz pod niego podpięte? ta od PCV na pewno, chodzi mi o to odpowietrzenie drugie co idzie do rury dolotowej?
Dokładnie oba banki pod catch tanka i dalej przez filter do atmosfery
stare fotki nie robiłem nowych bo trochu się pozmieniało pod maską
Dopisano 6 lut 2015, 17:16:
ale by tak zrobić musisz wybebeszyć pcv w środku
stare fotki nie robiłem nowych bo trochu się pozmieniało pod maską
Dopisano 6 lut 2015, 17:16:
ale by tak zrobić musisz wybebeszyć pcv w środku
-
leonidas2
Dzięki widzę ze kolektor ssący jak się nie mylę od fusiona?
A takie jeszcze jedno pytanko mam wtryski komplecik od fusiona jak szczepiłem motor to zostawiłem oryginalne denso te co miałem w madzi, i pytanie które lepsze i czy będą te od fusiona bo one nie są denso bynajmniej nie pisze na nich tylko fomoco, a napewno mają mniejszy przebieg i sie zastanawiem czy nie przerzucić ich?
tak wyglada:

A takie jeszcze jedno pytanko mam wtryski komplecik od fusiona jak szczepiłem motor to zostawiłem oryginalne denso te co miałem w madzi, i pytanie które lepsze i czy będą te od fusiona bo one nie są denso bynajmniej nie pisze na nich tylko fomoco, a napewno mają mniejszy przebieg i sie zastanawiem czy nie przerzucić ich?
tak wyglada:

pokaż zdjęcie od strony ekranu wtrysku , długość ta sama ? , masz zdjęcie listwy wtryskowej ? pokaż , ja mam u siebie modyfikowane denso
tak kolektor od fusiona portingowany na 3 cale i runnery portingowane pod głowicę
Dopisano 7 lut 2015, 10:24:
masz u siebie listwę od fusiona czy oem mazdy?
bo może być problem w fusionie fpr jest na listwie a w mażdzie przy pompie
to jest listwa od fusiona
a to mazda
tak kolektor od fusiona portingowany na 3 cale i runnery portingowane pod głowicę
Dopisano 7 lut 2015, 10:24:
masz u siebie listwę od fusiona czy oem mazdy?
bo może być problem w fusionie fpr jest na listwie a w mażdzie przy pompie
to jest listwa od fusiona
a to mazda
-
leonidas2
dokładnie taką mam tą od fusiona ale ona nie ma fpr na sobie tyle ze ta szyna fusiona jest troszke inaczej osadzona, znaczy wszystko pasuje tyle ze wychodzi trochę wyżej i jest problem z kolektorem żeby założyć górę bo trzyma wiązka.
Teraz mam na oryginale ale myślałem tylko wtryski przełożyć na moją szyne bo mają taka sama długośc, a to zdjęcie tego filtra:
Teraz mam na oryginale ale myślałem tylko wtryski przełożyć na moją szyne bo mają taka sama długośc, a to zdjęcie tego filtra:
A masz uim mazdowski czy od fusiona bo podobno uim fusiona jest ciut wyższy
co do fpr to rzeczywiście bo ty masz już przejściówkę i fpr jest przy pompie
Dopisano 8 lut 2015, 19:19:
Może być jeszcze problem w mocowaniu wtrysku do uim bo końcówka wygląda inaczej ale sprawdz to, a no i pytanie jak mocowanie na listwie tzn czy otwór centrujący pasi do uszczelki
Dopisano 8 lut 2015, 19:24:
A tak w temacie to denso wtryski po modzie starczają do 500 hp więc bez moda wystarczają wiem z innego projektu do 400 hp
co do fpr to rzeczywiście bo ty masz już przejściówkę i fpr jest przy pompie
Dopisano 8 lut 2015, 19:19:
Może być jeszcze problem w mocowaniu wtrysku do uim bo końcówka wygląda inaczej ale sprawdz to, a no i pytanie jak mocowanie na listwie tzn czy otwór centrujący pasi do uszczelki
Dopisano 8 lut 2015, 19:24:
A tak w temacie to denso wtryski po modzie starczają do 500 hp więc bez moda wystarczają wiem z innego projektu do 400 hp
-
leonidas2
Mam uim mazdowski założony ale jak pisałem wcześniej to na pewno uim fusiona jest wyższy bo sprawdzałem, a czy pasują końcówki to do sprawdzenia.
Czyli jak działają te ori wtryski to narazie je zostawiam może na wiosnę się coś pobawię, i pomyśle nad cpe maf jak jeszcze będziesz miał bo już mnie nie powinno być w kraju ale wyjazd mi się przesunął więc trochu drażę temat.
Czyli jak działają te ori wtryski to narazie je zostawiam może na wiosnę się coś pobawię, i pomyśle nad cpe maf jak jeszcze będziesz miał bo już mnie nie powinno być w kraju ale wyjazd mi się przesunął więc trochu drażę temat.
Mam wolny tydzień więc wrzucę ci fotki osadzenia wtrysku na uim mazdy i na listwie
Dopisano 9 lut 2015, 09:47:
Co do cpe mafci to ja umieszczę je w archiwum na półce bo po co ci to będzie jak będzie już dostępne ecu flash
Dopisano 9 lut 2015, 09:47:
Co do cpe mafci to ja umieszczę je w archiwum na półce bo po co ci to będzie jak będzie już dostępne ecu flash
-
leonidas2
osadzenie wtrysku mysle ze bedzie pasowac tylko te blaszki trzeba zostawic co blokuja wtryski bo na uim fusiona sa trochu inaczej,
co do ecu flesh to tylko czekać aż będzie dostępne to myślę ze będziesz miał paru klientów, i fakt cpe mafci nie będzie potrzebny wtedy.
A jeszcze taki pytanko już wcześniej pytałem ale nikt nie udzielił odpowiedzi, odnośnie zaworów vvti jak puszcze na wolne obroty to je słychać tak klepną 2-3 razy i cisza w czasie jazdy nie bo jak się toczy i puszcze na wolne obroty to nic dopiero ja się zatrzymam, wariatory tez to nie są bo znajomy chciał mi wmówić ze to własnie one, zmienne fazy tez działają tak mi się wydaje bo powyżej 4tys trochu inaczej jedzie, i nie wiem czy tak ma być bo na wcześniejszym silniku nie słyszałem bo sam od siebie klepał, a nie ma gdzie odpalić takiego i posłuchać czy tez tak maja inne?
co do ecu flesh to tylko czekać aż będzie dostępne to myślę ze będziesz miał paru klientów, i fakt cpe mafci nie będzie potrzebny wtedy.
A jeszcze taki pytanko już wcześniej pytałem ale nikt nie udzielił odpowiedzi, odnośnie zaworów vvti jak puszcze na wolne obroty to je słychać tak klepną 2-3 razy i cisza w czasie jazdy nie bo jak się toczy i puszcze na wolne obroty to nic dopiero ja się zatrzymam, wariatory tez to nie są bo znajomy chciał mi wmówić ze to własnie one, zmienne fazy tez działają tak mi się wydaje bo powyżej 4tys trochu inaczej jedzie, i nie wiem czy tak ma być bo na wcześniejszym silniku nie słyszałem bo sam od siebie klepał, a nie ma gdzie odpalić takiego i posłuchać czy tez tak maja inne?
Z tym osadzeniem to nie wiem bo oem denso ma inaczej osadzoną uszczelkę po drugie może być tak że wtrysk od fusiona za głęboko się wpasuje w uim
co do klepania zaworów to trzeba by na żywo luknąć bo w tym silniku klepią i inne rzeczy
co do klepania zaworów to trzeba by na żywo luknąć bo w tym silniku klepią i inne rzeczy
-
leonidas2
Nie na pewno są to zawory to zmiennych faz bo jak odepnę wtyczki to cisza, a wyciągnąłem z drugiego silnika te zawory i trzymając go w ręce po prze gazowaniu stuknie te 2-3 razy, a jak siedzi sie w aucie bez muzyki to słychać w kabinie.
Do do wtrysków jutro chyba będę zrzucał kolektor to luknę i sprawdzę co i jak.
Do do wtrysków jutro chyba będę zrzucał kolektor to luknę i sprawdzę co i jak.
Może być bo ja robiłem serwisówkę
Dopisano 9 lut 2015, 12:11:
Serwisówka dotyczy wszystkich 3.0 v6 duratec niezależnie od rocznika
jak znajdę to wkleję
Dopisano 9 lut 2015, 12:24:
podaj na pw maila to wyślę ci serwisówkę
Dopisano 9 lut 2015, 18:43:
prawilne odsadzenie na lim


po zdjęciu kapturka wtrysk wygląda podobnie

Dopisano 9 lut 2015, 18:52:
To jest na denso widzę że jednak rc injectory które mam a wyjąłem wchodziły głębiej po drugie ja mam półkę pod injectory portingowaną , muszę chyba wrócić do sprawdzonych wtrysków
Dopisano 9 lut 2015, 19:22:
Zdjęcia robione na wtrysku po przejściach
Dopisano 9 lut 2015, 12:11:
Serwisówka dotyczy wszystkich 3.0 v6 duratec niezależnie od rocznika
jak znajdę to wkleję
Dopisano 9 lut 2015, 12:24:
podaj na pw maila to wyślę ci serwisówkę
Dopisano 9 lut 2015, 18:43:
prawilne odsadzenie na lim


po zdjęciu kapturka wtrysk wygląda podobnie

Dopisano 9 lut 2015, 18:52:
To jest na denso widzę że jednak rc injectory które mam a wyjąłem wchodziły głębiej po drugie ja mam półkę pod injectory portingowaną , muszę chyba wrócić do sprawdzonych wtrysków
Dopisano 9 lut 2015, 19:22:
Zdjęcia robione na wtrysku po przejściach
-
leonidas2
Pytanko może ktoś wie czy do manuala 3.0 V6 idzie od czegoś podpasywać części do tej skrzyni głównie chodzi o synchronizatory bo łożyska myślę ze nie będzie większego problemu czy tylko do tego typu? bo zaczęła mi wyskakiwać 5 przy dodawaniu gazu a może lepiej całą skrzynie szukać? ale wolałbym naprawić swoja jak kupować inną chyba ze ma ktoś na zbyciu dobrą w dobrych pieniążkach?
pietia82 napisał(a):chyba ze ma ktoś na zbyciu dobrą w dobrych pieniążkach?
To albo dobra ,albo za nie wielka kasę ,bo jedno z drugim w parze

Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
A co masz do sprzedania takową?
Ostatnio edytowano 8 kwi 2015, 07:29 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Potrzebuję wymiary pierścienia uszczelniającego od pokrywy zaworów.
Muszę wymienić uszczelki pod pokrywami bo się poci trochę. Kiedyś na zlocie lukasgr chciał mi to zrobić ale nie mieliśmy tych pierścieni. Nie chciałbym zostać bez auta jak rozbiorę a nie będzie w sklepie.
Na moje oko to 40x28x??
Ktoś już je wymieniał?
Muszę wymienić uszczelki pod pokrywami bo się poci trochę. Kiedyś na zlocie lukasgr chciał mi to zrobić ale nie mieliśmy tych pierścieni. Nie chciałbym zostać bez auta jak rozbiorę a nie będzie w sklepie.
Na moje oko to 40x28x??
Ktoś już je wymieniał?
tak dokładnie o ten
– nawet dobrze zmierzyłem
Widzę na obrazkach, że to typowy uszczelniacz to chyba nie będzie problemów z dostępnością.
Zrobię jakąś fotorelację to podam numery części dla potomnych.
Widzę na obrazkach, że to typowy uszczelniacz to chyba nie będzie problemów z dostępnością.
Zrobię jakąś fotorelację to podam numery części dla potomnych.
Witam,
mam problem z moją Mazdą 3.0 2005, przeszukując Internet często spotkałem się z podobnymi objawami, jednak nie bardzo wiem jak je powiązać ze sobą i co może być przyczyną. Zacznę od początku:
1. Mazda kupiona niecały rok temu z zamontowaną instalacją LPG STAG, palił się check engine, od czasu do czasu obroty jałowe lekko skakały, diagnoza wypadanie zapłonów. Wymieniono świece, uszczelniono dolot i problem znikł. Dodatkowo przy odpalaniu auta słychać charakterystyczny dźwięk rozrusznika już po odpaleniu, mechanik stwierdził że rozrusznik do regeneracji, ale na razie tego nie ruszałem.
2. Od tego czasu przejechane ok 10 tys km. Jeździłem przez ok tydzień tylko na benzynie, zatankowałem gaz i na rozgrzanym silniku przejechałem kawałek na gazie, zero problemów.
3. Tutaj zaczynają się problemy. Następnego ranka przy odpalaniu rozrusznik zakręcił tylko raz i silnik tak jakby chciał załapać i nie mógł, ponowna próba i odpalił normalnie. Od tego czasu odpalanie zimnego silnika wygląda tak, że rozrusznik kręci albo bardzo krótko, albo bardzo długo i ma problem z odpaleniem, za drugim razem odpala. Na rozgrzanym silniku problem nie występuje.
4. Od momentu wystąpienia problemów z odpalaniem zaczęło się wypadanie zapłonu ale tylko na gazie i na niskich obrotach, tzn staję na światłach autem trzęsie i pali się/miga check engine. Przełączę na benzynę i problem znika. Problem znika również na gazie po przejechaniu kilkunastu kilometrów (domyślam się że chodzi o mocne rozgrzanie silnika). Brak spadku mocy czy innych objawów podczas jazdy na gazie.
5. Wczoraj zauważylem że silnik zaczyna mulić na niskich obrotach, (poniżej 2,5-3 tys), lub przy ostrym przyspieszaniu gdy na 2 biegu mam 5-6 tys obrotów i zmieniam na 3 bieg (w tym momencie jest ok 4 tys obrotów) dodatkowo 2 razy zdarzyło się że uslyszałem strzał w układzie wydechowym. Co ciekawe, ten problem występuje tylko na benzynie! Na gazie ciągnie równo od samego dołu i nie ma żadnych strzałów.
Proszę o porady jak powiązać ze sobą problemy z odpalaniem, wypadaniem zapłonu i spadkiem mocy na benzynie? Co może być przyczyną?
Pozdrawiam
mam problem z moją Mazdą 3.0 2005, przeszukując Internet często spotkałem się z podobnymi objawami, jednak nie bardzo wiem jak je powiązać ze sobą i co może być przyczyną. Zacznę od początku:
1. Mazda kupiona niecały rok temu z zamontowaną instalacją LPG STAG, palił się check engine, od czasu do czasu obroty jałowe lekko skakały, diagnoza wypadanie zapłonów. Wymieniono świece, uszczelniono dolot i problem znikł. Dodatkowo przy odpalaniu auta słychać charakterystyczny dźwięk rozrusznika już po odpaleniu, mechanik stwierdził że rozrusznik do regeneracji, ale na razie tego nie ruszałem.
2. Od tego czasu przejechane ok 10 tys km. Jeździłem przez ok tydzień tylko na benzynie, zatankowałem gaz i na rozgrzanym silniku przejechałem kawałek na gazie, zero problemów.
3. Tutaj zaczynają się problemy. Następnego ranka przy odpalaniu rozrusznik zakręcił tylko raz i silnik tak jakby chciał załapać i nie mógł, ponowna próba i odpalił normalnie. Od tego czasu odpalanie zimnego silnika wygląda tak, że rozrusznik kręci albo bardzo krótko, albo bardzo długo i ma problem z odpaleniem, za drugim razem odpala. Na rozgrzanym silniku problem nie występuje.
4. Od momentu wystąpienia problemów z odpalaniem zaczęło się wypadanie zapłonu ale tylko na gazie i na niskich obrotach, tzn staję na światłach autem trzęsie i pali się/miga check engine. Przełączę na benzynę i problem znika. Problem znika również na gazie po przejechaniu kilkunastu kilometrów (domyślam się że chodzi o mocne rozgrzanie silnika). Brak spadku mocy czy innych objawów podczas jazdy na gazie.
5. Wczoraj zauważylem że silnik zaczyna mulić na niskich obrotach, (poniżej 2,5-3 tys), lub przy ostrym przyspieszaniu gdy na 2 biegu mam 5-6 tys obrotów i zmieniam na 3 bieg (w tym momencie jest ok 4 tys obrotów) dodatkowo 2 razy zdarzyło się że uslyszałem strzał w układzie wydechowym. Co ciekawe, ten problem występuje tylko na benzynie! Na gazie ciągnie równo od samego dołu i nie ma żadnych strzałów.
Proszę o porady jak powiązać ze sobą problemy z odpalaniem, wypadaniem zapłonu i spadkiem mocy na benzynie? Co może być przyczyną?
Pozdrawiam
- Od: 23 lut 2015, 23:20
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2005 3.0
Wg mnie – odpiąć na razie instalkę gazu.
Jeżeli na benzynie było na początku dobrze to szukaj w instalacji gazowej – to że auto jechało płynnie nie oznacza że jest dobrze wyregulowana.
Druga sprawa to zbyt długie jeżdżenie na rozregulowanej instalacji mogła uszkodzić kompa. Raz widziałem taki przypadek i oby był ostatnim.
Odepnij aku na pare minut i podłącz – wtedy podłącz jakiś skaner OBD (nawet ELM27) i sprawdzisz odczyty sond i podstawowych czujników. Jak będą w granicach normy to będziemy szukać dalej.
Problemy z nierównomiernym odpalaniem są wynikiem – gaszenia silnika na rozregulowanej instalce gazowej.
Jeżeli na benzynie było na początku dobrze to szukaj w instalacji gazowej – to że auto jechało płynnie nie oznacza że jest dobrze wyregulowana.
Druga sprawa to zbyt długie jeżdżenie na rozregulowanej instalacji mogła uszkodzić kompa. Raz widziałem taki przypadek i oby był ostatnim.
Odepnij aku na pare minut i podłącz – wtedy podłącz jakiś skaner OBD (nawet ELM27) i sprawdzisz odczyty sond i podstawowych czujników. Jak będą w granicach normy to będziemy szukać dalej.
Problemy z nierównomiernym odpalaniem są wynikiem – gaszenia silnika na rozregulowanej instalce gazowej.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6