[AJ] Usterki i awarie silnika M6 3.0 V6

Postprzez Grucha » 21 paź 2010, 12:48

Urwałeś coś z oficjalnej ceny? Jesli to nie tajemnica?
Grucha
 

Postprzez Roberto1997 » 21 paź 2010, 12:50

Kristofc,

Ja kupilem filtr powietrza w intercars firmy JC Premium za cos kolo 50 PLN- jest to filtr z modelu 2,3litra i wielkoscia pasuje. Tylko zwroc uwage na rozmiar, bo sa wieksze i mniejsze, wez ten mniejszy. Sa także filtry KN ale duzo drozsze.
Mazda 6 V6 3.0 2006r manual ( LPG)
Warszawa
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2010, 21:07
Posty: 21
Skąd: Warszawa

Postprzez cezar76 » 21 paź 2010, 12:57

Ja kupiłem WIX-a.W Białymstoku. Dedykowany. Mieli na miejscu. Cena-ok.50zł.
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2010, 23:45
Posty: 37
Skąd: Białystok
Auto: M6,2004r, 3.0 USA

Postprzez Grucha » 21 paź 2010, 13:03

Dzieki Panowie
Cezar znalazłeś dedykowany? W jakim sklepie?
Grucha
 

Postprzez cezar76 » 21 paź 2010, 13:29

Nie pamiętam nazwy sklepu. Na Antoniuku Fabrycznym, tuż przy cerkwi. Popularnie mówi się o nim "Filtron". Może to jego nazwa, nie powiem teraz.
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2010, 23:45
Posty: 37
Skąd: Białystok
Auto: M6,2004r, 3.0 USA

Postprzez jerry_skarbek » 21 paź 2010, 13:55

kristofc napisał(a):Urwałeś coś z oficjalnej ceny? Jesli to nie tajemnica?

coś urwałem :) mozna powiedziec ze wysylka gratis
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez Roberto1997 » 21 paź 2010, 14:47



Jerry,

Czym roznia się kolektory, ktore chcesz kupic , od tych na ebay-u amerykanskim?
Czy ktos moze wyprobowal kolektory z ebaya? Dodam ze sa duzo tansze, wiec zastanawiam się nad ich kupnem.
Mazda 6 V6 3.0 2006r manual ( LPG)
Warszawa
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2010, 21:07
Posty: 21
Skąd: Warszawa

Postprzez Grucha » 21 paź 2010, 14:50

odpuść sobie te z ebayu za 200-300 $ chyba że masz warsztat i lubisz ciąć i spawać pozatym te które sa na ebayu to do przedliftów
Grucha
 

Postprzez jerry_skarbek » 21 paź 2010, 14:55

to jest właśnie największa zagadka. cenowo to aż się prosi o zakup. tu o nich dyskutowali
http://forum.mazda6club.com/3-0l-v6/194321-obx-v6-headers-now-available.html

ja się bałem to kupić – poza tym wszedzie niby piszą, że do 2006+ ale na zdjeciach mają do przedliftow, jak prosiłem o zdjęcia do 2006+ to nic nie dostałem...
jakbym był tam na miejscu, mając garaż, narzędzia itd. to może bym się pokusił, ale stąd to sobie możesz nadmuchać jak wyjdzie kiszka.

poza tym robiłem rozeznanie w okolicy. spośród wielu zakładów tylko dwa były chętne zrobić od zera kolektory. 1szy i 2gi wymagał silnika do dyspozycji, oba również wyceniły robotę na tyle samo co gotowe NPG/MSDS przysłane do Polski. Wniosek jest jeden.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez Grucha » 21 paź 2010, 15:22

ORI kolektorów nie chcesz sie pozbyć Jerry? :)
Grucha
 

Postprzez jerry_skarbek » 21 paź 2010, 17:10

kristofc napisał(a):ORI kolektorów nie chcesz sie pozbyć Jerry? :)


?? nie rozumie ORI?

kolektory już sprzedane :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez Grucha » 21 paź 2010, 18:36

:) chodzi mi o seryjne które zastapisz NPG
Grucha
 

Postprzez jerry_skarbek » 22 paź 2010, 22:43

no tak myślałem. na seryjne miał już ktoś tu z forum potrzebę więc sprzedane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez enkai » 24 paź 2010, 04:20

Czy demontaż wydechu i jego rozkręcenie powoduje konieczność wymiany jakiś uszczelnień z definicji? Jak z dostępnością takich poza ASO?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Neron-ek » 24 paź 2010, 12:14

Jeśli nic nie uszkodzisz podczas demontażu to wystarczy dokładnie wyczyścić i nie ma powodów do wymiany.
Pod kolektorami masz uszczelki stalowe zgrzewane z dwóch blach – jak nie zagniesz to zakładasz te same.
Połączenia między rurami są uszczelniane za pomocą miedzianych uszczelnień – stożkowa taśma zwinięta na określoną średnicę. Łatwo ją oczyścić za pomocą gęstej szczotki drucianej. Po wyczyszczeniu składasz dodając pasty uszczelniającej do wydechów.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez enkai » 25 paź 2010, 12:39

Czy nie lepiej zamienić te ceramiczne padaki na takie coś http://allegro.pl/katalizator-metalowy- ... 67436.html , zamiast wybebeszać i bawić się z sondami i światełkami? Czy istnieje jakiś powód, że nie zamienia się niedobrych ceramicznych metalowymi?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez jerry_skarbek » 25 paź 2010, 13:53

moja teoria na ceramiczne padanie katow w naszych M6 to:
1. mechaniczne skruszenie/rozpadnięcie się – najczesciej auta sprowadzone sa po dzwonie (lub jakims uderzeniu), jakieś pękniecia mogą się pojawić. A dwa, sami wiecie jaki jest stan naszych dróg
2. zatkanie – primo PCV, kazda ilosc oleju powoduje osadzanie sie syfu w katach co z czasem prowadzi do zaklejenia pre-cata – najczesciej tego a bank1, bo i tam szybciej wleci olej z PCV, wymiana na nowy PCV mało daje, chyba najlepiej wsadzic Oil Catch Can...
3. niesprawnosc ukladu zaplonowego/zle wyregulowana instalacja LPG – spalanie resztek paliwa w pre-cat – przegrzanie/stopienie

wymieniajac na metalowy, co najwyzej unikniesz pkt.1; pozostaja wiec pkt.2 i 3; przy metalowym pkt.3 chyba bardziej wrazliwy sie stanie, bo metalowe temperatorowo mniej wytrzymałe od ceramicznych...
ten z linka – fajny, wrecz swietny, nawet inni producenci (m.in. Ci od ktorych kupuje kolektory sportowe) stosuja taki jako podmiane ostatniego wspolnego katalizatora, bo ma lepszy (mniej restrykcyjny) przeplyw.

Problemem pozostaje jak zmiescic tego kata w miejsce OEM pre-cat – ten magnaflow ma polaczenie na 2", a wyjscie z cylindrow oryginalnym kolektorem to malutka rureczka...

"a czy istnieje jakis powod..." – owszem, czysto ekonomiczny. skoro w naszym kraju tak ciezko przejsc kontrole czystosci spalin, to jak myslisz kto (oprocz syna aktywistow ekologow) doklada ekstra 900 zeta a robote z wywaleniem pre-catow i tak trzeba zrobic...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez enkai » 25 paź 2010, 23:36

Jasno wyłożone jerry. THX
Synowie eko-faszystów jeżdżą dizlami, bo im nawkładano, że to jest szczyt eko-lansu a że smród czują jadący za nimi a nie oni, to ścinają się w tym przekonaniu jak jajko na twardo.
Mi o eko nie chodzi a o uniknięcie CEL co oznacza dla mnie prawidłową pracę silnika co w konsekwencji może przekładać się na niższe zanieczyszczanie środowiska zużytymi przedwcześnie silnikami :D . Dlatego zastanawiam się nad pogodzeniem przyjemnego z pożytecznym,
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez jerry_skarbek » 26 paź 2010, 10:07

Wywal pre-cat'y i załóż lpg będzie eko, nawet 2x eko <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez GILB » 26 paź 2010, 19:44

po wywaleniu wszystkich katów na benie mieszczę się w normie z zapasem czyli eko,
na lpg już nie eko – za bogato mam na wolnych,
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6