[AJ] Usterki i awarie silnika M6 3.0 V6
Dzisiaj zrobie wykres od zimnego na benzynie. Instalke mam Stag300Plus, wtryskiwacze Valtek (czerwone). Od początku miałem problemy z ubogą mieszanką. Faktycznie po odpaleniu auta po dłuższej przerwie po tym jak zgaszę je na gazie to czasem "porzuca" obrotami ale 2-3 sek i już jest normalnie. Wywaliłem katy po tym jak zaczęły masowo padać silniki V6
– teraz zaczynam myśleć że to był błąd, bo wyglądały jak nowe. Ale trudno, jedno z głowy, teraz poczyścimy przepustnice i zrobimy modyfikacje egru, wymienimy filtr powietrza bo jakoś nie miałem głowy do tego wcześniej. Na regulacje gazu to najbliżej do poznania mam
jakieś 160 km. Tam podobno dadzą rade to zrobić.
kristofc napisał(a):U mnie wstaja dopiero od 350 stopni , w czym przyczyna może leżeć?
Pozdr
nie mam pojecia, ale 350stC to jak najbardzie prawidlowe jest i bym sie tym moze nie martwil, co innego ze Ci z zimnego na idle lambda "sama nie wstanie" (chyba, ze w tym lgf co wyslales akurat tak bylo, a zazwyczaj po dluzszym idle w koncu wstanie).
poza tym masz airbox moda, i widac po trimach, ze juz wzbogaca na idle, wiec moze pozniej Ci lambdy wstana, bo wahy tyle nie dostaja jak u mnie i u Arek_78...
jest jeszcze zasadnicze pytanie ktore ECU ma Arek_78?! bo ja bym obstawial, ze ma Calif. (w innej M6 z ECU na calif. widzialem wlasnie ze katy szybciej i jakby sprawniej pracowaly...)
Ostatnio edytowano 7 paź 2010, 14:28 przez jerry_skarbek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
Arek_78 napisał(a):Dzisiaj zrobie wykres od zimnego na benzynie. Instalke mam Stag300Plus, wtryskiwacze Valtek (czerwone). Od początku miałem problemy z ubogą mieszanką.
CZLOWIEKU! wywal tego syfa i to jak najszybciej! chyba że Ci silnika nie żal i masz sałate na nowy silnik...
a tak na poważnie, wywal to i to szybko! nie ustawisz tych wtryskow tfu elektrozaworow nigdy! nawet w poznaniu, warszawie i bog wie gdzie jeszcze...
w pierwszej kolejnosci zmien te wtryskiwacze, reszte (egr, przepustnica itd.) zrobisz jak sie juz bedziesz cieszyl poprawnie pracujacym autem! minimum to Matrix, Hana, Keihin lub MED; a na tych wtryskach regulacje zrobisz sam i to lepiej niz co po niektórzy druciarze w tym kraju. co najwyżej – zależy jak Ci tam pod maską węże FL biegają może będziesz musiał tzw. kompensację zrobić, ale to wyjdzie jak pokażesz zdjęcia z pod maski.
Arek_78 napisał(a):Faktycznie po odpaleniu auta po dłuższej przerwie po tym jak zgaszę je na gazie to czasem "porzuca" obrotami ale 2-3 sek i już jest normalnie. Wywaliłem katy po tym jak zaczęły masowo padać silniki V6– teraz zaczynam myśleć że to był błąd, bo wyglądały jak nowe. Ale trudno, jedno z głowy, teraz poczyścimy przepustnice i zrobimy modyfikacje egru, wymienimy filtr powietrza bo jakoś nie miałem głowy do tego wcześniej. Na regulacje gazu to najbliżej do poznania mam
jakieś 160 km. Tam podobno dadzą rade to zrobić.
bo wlasnie poprzez STFT ecu poprawi rozjechana mape po lpg i przestaje, co nie znaczy ze jest OK
a katów... cóż szkoda... ja też czytam fora (to za wielką wodą również) i rzeczywiście można się przerazić 50/50 awarii, ale po odczytach na OBD nie mam żadnych podstaw twierdzić, że się moje psują, więc po co wywalać (też mam polifta)
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
Dla zainteresowanych po fuck-upie silnika
http://www.importperformanceparts.net/i ... 7QodRyi8MQ
Pozdr
http://www.importperformanceparts.net/i ... 7QodRyi8MQ
Pozdr
-
Grucha
co tak ucichło?
Arek_78 – to jakie masz to ECU? Fed czy Calif?
Arek_78 – to jakie masz to ECU? Fed czy Calif?
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
Czy gdy przytka się któryś z prekatów/katów, ECU nie wykryje błędu i nie zapali się CEL?
Czy można wyrzucić lub zablokować EGR? bez zapalania CEL?
Czy można wyrzucić lub zablokować EGR? bez zapalania CEL?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Moze ale nie musi , w zdecydowanej wiekszości przypadków katy umierają w następstwie niedopalania paliwa , które moga spowodować wadliwie działające cewki albo swiece. Druga przyczyną może być dzwon w przód który spowoduje naruszenie i rozsypanie sie kata a co dalej juz wiadomo.
Co do EGR to tak jest taka mozliwość . Dużo na ten temat jest na forach za oceanem. Niedługo sam bedę to robił więc jak wszystko zadziała to dam znać .
Pozdr
Edit : Arek ma federal
Co do EGR to tak jest taka mozliwość . Dużo na ten temat jest na forach za oceanem. Niedługo sam bedę to robił więc jak wszystko zadziała to dam znać .
Pozdr
Edit : Arek ma federal
-
Grucha
Witam wszystkich,
Jestem nowym posiadaczem ( od miesiąca) mazdy 6 v6 3.0. r.2006 po lifcie. Poczytałem troche na temat usterek związanych z katalizatorami i wczoraj postanowiłem sobie dokładnie obejrzeć to na podnosniku.
Moje spostrzeżenia mogą wydać się banalne, jednak może ktoś mnie wyprowadzi z błędu jeśli się mylę.
W mojej mazdzie ( po lifitowej nie wiem jak jest w poprzednich) wlot EGR-u znajduję się przed katalizatorem a nie za, więc w przypadku pęknięcia ciężko byłoby mu zassać jego resztki do silnika bo jak sądzę będzie go najpierw wypychało do tyłu w stronę następnych katalizatorów.
I tutaj jak napisał ktoś przede mną na forum może nastapić zapchanie katalizatorów (tych bliżej wydechu) i ciśnienie zwrotne niszczy silnik ( może ewentualnie wepchnąć jakieś resztki katalizatora do silnika)
Wg mnie najprostsze rozwiązanie tego problemu to usunięcie dwóch ostatnich katalizatorów – a nie dwóch pierwszych. Dlaczego ?
1.Po pierwsze usuwając tylne katalizatory nie nastąpi zapchanie ich ( czyli ciśnienie zwrotne) w przypadku awarii prekatalizatorów a tym samym silnik nie padnie. Resztki katalizatora powinny przelecieć do tłumików tylnych i tam dadzą o sobie znać bo będzie delikatne gruchotanie. Komputer powinien wykryć takie uszkodzenie i dać znać więc nie powino być problemu z zorientowaniem się że własnie to nastąpiło.
2. Po drugie jeśli nie usuniemy prekatalizatorów, do których podłączone sa sondy lambda. Nie będziemy mieli problemów z komputerem, który cały czas zgłaszałby błędy. Wspomne ze sondy słuza także do ustalania składu mieszanki w silniku tak żeby było optymalne proporcje powietrza i paliwa. To ma kolosalny wpływ na spalanie czyli na naszą kieszeń.
3. po trzecie katalizatory tylne można łatwo zastapić zwykłą rura lub tanimi przepustnicami. I nie trzeba wg mnie usuwać ( zatykać ) egr-u
Jeżeli widzicie jakieś błędy w moim myśleniu to będę wdzięczny za uwagi.
To są tylko moje spostrzeżenia i z góry zaznaczam że nie są sprawdzone w praktyce więc nie można ich jak narazie traktować jako pewne rozwiązanie problemu katalizatorów.
Jestem nowym posiadaczem ( od miesiąca) mazdy 6 v6 3.0. r.2006 po lifcie. Poczytałem troche na temat usterek związanych z katalizatorami i wczoraj postanowiłem sobie dokładnie obejrzeć to na podnosniku.
Moje spostrzeżenia mogą wydać się banalne, jednak może ktoś mnie wyprowadzi z błędu jeśli się mylę.
W mojej mazdzie ( po lifitowej nie wiem jak jest w poprzednich) wlot EGR-u znajduję się przed katalizatorem a nie za, więc w przypadku pęknięcia ciężko byłoby mu zassać jego resztki do silnika bo jak sądzę będzie go najpierw wypychało do tyłu w stronę następnych katalizatorów.
I tutaj jak napisał ktoś przede mną na forum może nastapić zapchanie katalizatorów (tych bliżej wydechu) i ciśnienie zwrotne niszczy silnik ( może ewentualnie wepchnąć jakieś resztki katalizatora do silnika)
Wg mnie najprostsze rozwiązanie tego problemu to usunięcie dwóch ostatnich katalizatorów – a nie dwóch pierwszych. Dlaczego ?
1.Po pierwsze usuwając tylne katalizatory nie nastąpi zapchanie ich ( czyli ciśnienie zwrotne) w przypadku awarii prekatalizatorów a tym samym silnik nie padnie. Resztki katalizatora powinny przelecieć do tłumików tylnych i tam dadzą o sobie znać bo będzie delikatne gruchotanie. Komputer powinien wykryć takie uszkodzenie i dać znać więc nie powino być problemu z zorientowaniem się że własnie to nastąpiło.
2. Po drugie jeśli nie usuniemy prekatalizatorów, do których podłączone sa sondy lambda. Nie będziemy mieli problemów z komputerem, który cały czas zgłaszałby błędy. Wspomne ze sondy słuza także do ustalania składu mieszanki w silniku tak żeby było optymalne proporcje powietrza i paliwa. To ma kolosalny wpływ na spalanie czyli na naszą kieszeń.
3. po trzecie katalizatory tylne można łatwo zastapić zwykłą rura lub tanimi przepustnicami. I nie trzeba wg mnie usuwać ( zatykać ) egr-u
Jeżeli widzicie jakieś błędy w moim myśleniu to będę wdzięczny za uwagi.
To są tylko moje spostrzeżenia i z góry zaznaczam że nie są sprawdzone w praktyce więc nie można ich jak narazie traktować jako pewne rozwiązanie problemu katalizatorów.
Mazda 6 V6 3.0 2006r manual ( LPG)
Warszawa
Warszawa
- Od: 19 wrz 2010, 21:07
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
2 katy z tyłu sa tylko w przedliftach , po lifcie jest jeden a EGR niestety zasysa smieć z katów .
-
Grucha
Hej ja mam polifcie i są dwa katalizatory, chyba ze jeden z nich jest tylko tłumikiem środkowym ( w każdym razie dwie bańki ). A gdzie jest umiejscowiony egr u Ciebie ? przed czy za katalizatorem ?
Mazda 6 V6 3.0 2006r manual ( LPG)
Warszawa
Warszawa
- Od: 19 wrz 2010, 21:07
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
Roberto1997 napisał(a):jeden z nich jest tylko tłumikiem środkowym
Dokładnie tak jest .
EGR umiejscowiony jest tak jak na tym schemacie

-
Grucha
Tzn, że ja mam układ wydechowy przedlifta . Tzn u mnie egr jest zaraz przy pierwszej sondzie lambda. A z tego schematu wynika że u ciebie egr jest za katalizatorem, czyli zasysa spaliny po przejściu przez katalizator. Dobrze myslę?
Data produkcji mojej mazdy to styczeń 2006- może ze zewnetrzne jest poliftowa ale sytem wydechu pzostał stary.
Data produkcji mojej mazdy to styczeń 2006- może ze zewnetrzne jest poliftowa ale sytem wydechu pzostał stary.
Mazda 6 V6 3.0 2006r manual ( LPG)
Warszawa
Warszawa
- Od: 19 wrz 2010, 21:07
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
Nie bardzo , spójrz jeszcze raz na rysunek EGR Pipe jest przed pre-catem.
Edit: Zapraszamy na niecykliczne spoty V6-stek w Wawie
http://picasaweb.google.pl/kristofV6/SpotV6#
Edit: Zapraszamy na niecykliczne spoty V6-stek w Wawie
http://picasaweb.google.pl/kristofV6/SpotV6#
-
Grucha
Dzieki za odpowiedz . Ale ja chyba nie rozumiem tego rysunku. Idąc od dołu widzę silnik, nad nim są precaty, wyżej rura wydechowa . Czyli spaliny idą z silnika do precatów dalej rurą, za złączeniem ma wlot egr ( egr pipe) którędy spaliny częściowo wracają do komory spalania. Ja tak to widzę . Jeśli jestem w błędzie to proszę wytłumacz mi będę bardzo wdzięczny.
U mnie wygląda to tak, że zaraz za silnikiem,przed jednym precatem, jest egr .
U mnie wygląda to tak, że zaraz za silnikiem,przed jednym precatem, jest egr .
Mazda 6 V6 3.0 2006r manual ( LPG)
Warszawa
Warszawa
- Od: 19 wrz 2010, 21:07
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
Mówiąc przed precatem mam na myśli patrzenie zgodnie z ruchem spalin , czyli "przed" oznacza, że tam gdzie spaliny wpadają a "za" wylatują .
Tak żeby nie wyszło że mówimy o tym samym ale patrzymy z innego miejsca.
Tak żeby nie wyszło że mówimy o tym samym ale patrzymy z innego miejsca.
Mazda 6 V6 3.0 2006r manual ( LPG)
Warszawa
Warszawa
- Od: 19 wrz 2010, 21:07
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
chłopie! skończ ten bełkot! Ty się lepiej mechaniki nie tykaj bo nie masz o tym zielonego pojęcia!
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
Dzięki kristofc,
Teraz już jest jasne. U mnie wygląda tak samo.
Rozumiem, że to u góry to kolektory . Pomyliłem z wydechem.
Wielkie dzięki!
Teraz już jest jasne. U mnie wygląda tak samo.
Rozumiem, że to u góry to kolektory . Pomyliłem z wydechem.
Wielkie dzięki!
Mazda 6 V6 3.0 2006r manual ( LPG)
Warszawa
Warszawa
- Od: 19 wrz 2010, 21:07
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
jerry_skarbek napisał(a):chłopie! skończ ten bełkot! Ty się lepiej mechaniki nie tykaj bo nie masz o tym zielonego pojęcia!
Jakbym miał takie pojęcie jak Ty to bym pewnie nie zadawał pytań.
Z tego co wiem to fora są właśnie po to żeby zadawać pytania i znajdować na nie odpowiedzi.
Na szczęście kristo nie widział problemu, żeby na nie odpowiedzieć .
Mazda 6 V6 3.0 2006r manual ( LPG)
Warszawa
Warszawa
- Od: 19 wrz 2010, 21:07
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6