[AJ] Usterki i awarie silnika M6 3.0 V6

Postprzez Arek_78 » 7 paź 2010, 14:03

Dzisiaj zrobie wykres od zimnego na benzynie. Instalke mam Stag300Plus, wtryskiwacze Valtek (czerwone). Od początku miałem problemy z ubogą mieszanką. Faktycznie po odpaleniu auta po dłuższej przerwie po tym jak zgaszę je na gazie to czasem "porzuca" obrotami ale 2-3 sek i już jest normalnie. Wywaliłem katy po tym jak zaczęły masowo padać silniki V6 :) – teraz zaczynam myśleć że to był błąd, bo wyglądały jak nowe. Ale trudno, jedno z głowy, teraz poczyścimy przepustnice i zrobimy modyfikacje egru, wymienimy filtr powietrza bo jakoś nie miałem głowy do tego wcześniej. Na regulacje gazu to najbliżej do poznania mam :) jakieś 160 km. Tam podobno dadzą rade to zrobić.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez jerry_skarbek » 7 paź 2010, 14:09

kristofc napisał(a):U mnie wstaja dopiero od 350 stopni , w czym przyczyna może leżeć?

Pozdr

nie mam pojecia, ale 350stC to jak najbardzie prawidlowe jest i bym sie tym moze nie martwil, co innego ze Ci z zimnego na idle lambda "sama nie wstanie" (chyba, ze w tym lgf co wyslales akurat tak bylo, a zazwyczaj po dluzszym idle w koncu wstanie).
poza tym masz airbox moda, i widac po trimach, ze juz wzbogaca na idle, wiec moze pozniej Ci lambdy wstana, bo wahy tyle nie dostaja jak u mnie i u Arek_78...
jest jeszcze zasadnicze pytanie ktore ECU ma Arek_78?! bo ja bym obstawial, ze ma Calif. (w innej M6 z ECU na calif. widzialem wlasnie ze katy szybciej i jakby sprawniej pracowaly...)
Ostatnio edytowano 7 paź 2010, 14:28 przez jerry_skarbek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez jerry_skarbek » 7 paź 2010, 14:17

Arek_78 napisał(a):Dzisiaj zrobie wykres od zimnego na benzynie. Instalke mam Stag300Plus, wtryskiwacze Valtek (czerwone). Od początku miałem problemy z ubogą mieszanką.


CZLOWIEKU! wywal tego syfa i to jak najszybciej! chyba że Ci silnika nie żal i masz sałate na nowy silnik...
a tak na poważnie, wywal to i to szybko! nie ustawisz tych wtryskow tfu elektrozaworow nigdy! nawet w poznaniu, warszawie i bog wie gdzie jeszcze...
w pierwszej kolejnosci zmien te wtryskiwacze, reszte (egr, przepustnica itd.) zrobisz jak sie juz bedziesz cieszyl poprawnie pracujacym autem! minimum to Matrix, Hana, Keihin lub MED; a na tych wtryskach regulacje zrobisz sam i to lepiej niz co po niektórzy druciarze w tym kraju. co najwyżej – zależy jak Ci tam pod maską węże FL biegają może będziesz musiał tzw. kompensację zrobić, ale to wyjdzie jak pokażesz zdjęcia z pod maski.

Arek_78 napisał(a):Faktycznie po odpaleniu auta po dłuższej przerwie po tym jak zgaszę je na gazie to czasem "porzuca" obrotami ale 2-3 sek i już jest normalnie. Wywaliłem katy po tym jak zaczęły masowo padać silniki V6 :) – teraz zaczynam myśleć że to był błąd, bo wyglądały jak nowe. Ale trudno, jedno z głowy, teraz poczyścimy przepustnice i zrobimy modyfikacje egru, wymienimy filtr powietrza bo jakoś nie miałem głowy do tego wcześniej. Na regulacje gazu to najbliżej do poznania mam :) jakieś 160 km. Tam podobno dadzą rade to zrobić.


bo wlasnie poprzez STFT ecu poprawi rozjechana mape po lpg i przestaje, co nie znaczy ze jest OK

a katów... cóż szkoda... ja też czytam fora (to za wielką wodą również) i rzeczywiście można się przerazić 50/50 awarii, ale po odczytach na OBD nie mam żadnych podstaw twierdzić, że się moje psują, więc po co wywalać (też mam polifta)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez Grucha » 16 paź 2010, 22:05

Dla zainteresowanych po fuck-upie silnika
http://www.importperformanceparts.net/i ... 7QodRyi8MQ

Pozdr
Grucha
 

Postprzez jerry_skarbek » 16 paź 2010, 23:58

co tak ucichło?

Arek_78 – to jakie masz to ECU? Fed czy Calif?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez enkai » 18 paź 2010, 23:54

Czy gdy przytka się któryś z prekatów/katów, ECU nie wykryje błędu i nie zapali się CEL?
Czy można wyrzucić lub zablokować EGR? bez zapalania CEL?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Grucha » 19 paź 2010, 10:32

Moze ale nie musi , w zdecydowanej wiekszości przypadków katy umierają w następstwie niedopalania paliwa , które moga spowodować wadliwie działające cewki albo swiece. Druga przyczyną może być dzwon w przód który spowoduje naruszenie i rozsypanie sie kata a co dalej juz wiadomo.
Co do EGR to tak jest taka mozliwość . Dużo na ten temat jest na forach za oceanem. Niedługo sam bedę to robił więc jak wszystko zadziała to dam znać .

Pozdr

Edit : Arek ma federal
Grucha
 

Postprzez Roberto1997 » 19 paź 2010, 12:15

Witam wszystkich,

Jestem nowym posiadaczem ( od miesiąca) mazdy 6 v6 3.0. r.2006 po lifcie. Poczytałem troche na temat usterek związanych z katalizatorami i wczoraj postanowiłem sobie dokładnie obejrzeć to na podnosniku.
Moje spostrzeżenia mogą wydać się banalne, jednak może ktoś mnie wyprowadzi z błędu jeśli się mylę.

W mojej mazdzie ( po lifitowej nie wiem jak jest w poprzednich) wlot EGR-u znajduję się przed katalizatorem a nie za, więc w przypadku pęknięcia ciężko byłoby mu zassać jego resztki do silnika bo jak sądzę będzie go najpierw wypychało do tyłu w stronę następnych katalizatorów.

I tutaj jak napisał ktoś przede mną na forum może nastapić zapchanie katalizatorów (tych bliżej wydechu) i ciśnienie zwrotne niszczy silnik ( może ewentualnie wepchnąć jakieś resztki katalizatora do silnika)

Wg mnie najprostsze rozwiązanie tego problemu to usunięcie dwóch ostatnich katalizatorów – a nie dwóch pierwszych. Dlaczego ?

1.Po pierwsze usuwając tylne katalizatory nie nastąpi zapchanie ich ( czyli ciśnienie zwrotne) w przypadku awarii prekatalizatorów a tym samym silnik nie padnie. Resztki katalizatora powinny przelecieć do tłumików tylnych i tam dadzą o sobie znać bo będzie delikatne gruchotanie. Komputer powinien wykryć takie uszkodzenie i dać znać więc nie powino być problemu z zorientowaniem się że własnie to nastąpiło.

2. Po drugie jeśli nie usuniemy prekatalizatorów, do których podłączone sa sondy lambda. Nie będziemy mieli problemów z komputerem, który cały czas zgłaszałby błędy. Wspomne ze sondy słuza także do ustalania składu mieszanki w silniku tak żeby było optymalne proporcje powietrza i paliwa. To ma kolosalny wpływ na spalanie czyli na naszą kieszeń.

3. po trzecie katalizatory tylne można łatwo zastapić zwykłą rura lub tanimi przepustnicami. I nie trzeba wg mnie usuwać ( zatykać ) egr-u



Jeżeli widzicie jakieś błędy w moim myśleniu to będę wdzięczny za uwagi.
To są tylko moje spostrzeżenia i z góry zaznaczam że nie są sprawdzone w praktyce więc nie można ich jak narazie traktować jako pewne rozwiązanie problemu katalizatorów.
Mazda 6 V6 3.0 2006r manual ( LPG)
Warszawa
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2010, 21:07
Posty: 21
Skąd: Warszawa

Postprzez Grucha » 19 paź 2010, 12:31

2 katy z tyłu sa tylko w przedliftach , po lifcie jest jeden a EGR niestety zasysa smieć z katów .
Grucha
 

Postprzez Roberto1997 » 19 paź 2010, 12:54

Hej ja mam polifcie i są dwa katalizatory, chyba ze jeden z nich jest tylko tłumikiem środkowym ( w każdym razie dwie bańki ). A gdzie jest umiejscowiony egr u Ciebie ? przed czy za katalizatorem ?
Mazda 6 V6 3.0 2006r manual ( LPG)
Warszawa
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2010, 21:07
Posty: 21
Skąd: Warszawa

Postprzez Grucha » 19 paź 2010, 12:59

Roberto1997 napisał(a):jeden z nich jest tylko tłumikiem środkowym

Dokładnie tak jest .
EGR umiejscowiony jest tak jak na tym schemacie

Obrazek
Grucha
 

Postprzez Roberto1997 » 19 paź 2010, 13:08

Tzn, że ja mam układ wydechowy przedlifta . Tzn u mnie egr jest zaraz przy pierwszej sondzie lambda. A z tego schematu wynika że u ciebie egr jest za katalizatorem, czyli zasysa spaliny po przejściu przez katalizator. Dobrze myslę?
Data produkcji mojej mazdy to styczeń 2006- może ze zewnetrzne jest poliftowa ale sytem wydechu pzostał stary.
Mazda 6 V6 3.0 2006r manual ( LPG)
Warszawa
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2010, 21:07
Posty: 21
Skąd: Warszawa

Postprzez Grucha » 19 paź 2010, 13:26

Nie bardzo , spójrz jeszcze raz na rysunek EGR Pipe jest przed pre-catem.

Edit: Zapraszamy na niecykliczne spoty V6-stek w Wawie :)
http://picasaweb.google.pl/kristofV6/SpotV6#
Grucha
 

Postprzez Roberto1997 » 19 paź 2010, 13:42

Dzieki za odpowiedz . Ale ja chyba nie rozumiem tego rysunku. Idąc od dołu widzę silnik, nad nim są precaty, wyżej rura wydechowa . Czyli spaliny idą z silnika do precatów dalej rurą, za złączeniem ma wlot egr ( egr pipe) którędy spaliny częściowo wracają do komory spalania. Ja tak to widzę . Jeśli jestem w błędzie to proszę wytłumacz mi będę bardzo wdzięczny.

U mnie wygląda to tak, że zaraz za silnikiem,przed jednym precatem, jest egr .
Mazda 6 V6 3.0 2006r manual ( LPG)
Warszawa
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2010, 21:07
Posty: 21
Skąd: Warszawa

Postprzez Roberto1997 » 19 paź 2010, 13:49

Mówiąc przed precatem mam na myśli patrzenie zgodnie z ruchem spalin , czyli "przed" oznacza, że tam gdzie spaliny wpadają a "za" wylatują .

Tak żeby nie wyszło że mówimy o tym samym ale patrzymy z innego miejsca.
Mazda 6 V6 3.0 2006r manual ( LPG)
Warszawa
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2010, 21:07
Posty: 21
Skąd: Warszawa

Postprzez jerry_skarbek » 19 paź 2010, 13:57

chłopie! skończ ten bełkot! Ty się lepiej mechaniki nie tykaj bo nie masz o tym zielonego pojęcia!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez Grucha » 19 paź 2010, 13:59

Zaznaczyłem pre-caty

Obrazek
Grucha
 

Postprzez Roberto1997 » 19 paź 2010, 14:12

Dzięki kristofc,

Teraz już jest jasne. U mnie wygląda tak samo.

Rozumiem, że to u góry to kolektory . Pomyliłem z wydechem.

Wielkie dzięki!
Mazda 6 V6 3.0 2006r manual ( LPG)
Warszawa
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2010, 21:07
Posty: 21
Skąd: Warszawa

Postprzez Grucha » 19 paź 2010, 14:15

Dokładnie tak.
Nie ma sprawy niech się autko dobrze sprawuje :)
Grucha
 

Postprzez Roberto1997 » 19 paź 2010, 14:17

jerry_skarbek napisał(a):chłopie! skończ ten bełkot! Ty się lepiej mechaniki nie tykaj bo nie masz o tym zielonego pojęcia!


Jakbym miał takie pojęcie jak Ty to bym pewnie nie zadawał pytań.

Z tego co wiem to fora są właśnie po to żeby zadawać pytania i znajdować na nie odpowiedzi.
Na szczęście kristo nie widział problemu, żeby na nie odpowiedzieć .
Mazda 6 V6 3.0 2006r manual ( LPG)
Warszawa
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2010, 21:07
Posty: 21
Skąd: Warszawa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6