[AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6

Postprzez kc1982 » 22 mar 2011, 14:10

Witam
Zostałem szczęśliwym posiadaczem M6 V6 i postanowiłem zasięgnąć nieco informacji.
Jestem kompletnym laikiem, więc proszę traktować moje pytania i problemy z małą dozą tolerancji.
Rok produkcji: 2004
Przebieg: 44 000 mil – raczej autentyczny
Świeżo założona instalacja gzowa : stag 300 z japońskimi wtryskami (prawdopodobnie Hana)
Na gazie autko spisuje się ok, nic nie szarpie, zakładałem ją w eco-car.com w Jastrzębiu, mają tam hamownie i ustawiają wszystko mechanicznie- dostałem nawet wykresy hp i momentu na gazie i Pb
Przed zakupem interesowałem się problemami z katalizatorami, wiedza przede wszystkim z forum mazdaspeed.
Po głębszym przemyśleniu zdecydowałem się na wymianę części wydechu na http://www.rsaperformance.com/obx-ss304 ... 6-30l.html
lub http://www.carbodykits.com/MAZDA-6-03-0 ... EADER.html
Pytania:
który wybrać ?
czy wymiana załatwi problem z katalizatorami?
co z sondami? trzeba będzie je przesówać?
czy są problemy z zamówieniem części w USA?

Rozważam także zakup zestawu stożkowgo http://cp-e.com/content/mazda6s-mafci%E2%84%A2-system lub http://www.rsaperformance.com/engine-engine14.html
pytanie:
który leszy do instalacji gazowej?
czy warto płacić 2x więcej?
jakich różnic w mocy, momencie można się spodziewać

z góry dziękuje za pomoc
Początkujący
 
Od: 17 mar 2011, 00:20
Posty: 7
Skąd: chrzanów
Auto: mazda 6S 3.0L V6

Postprzez Grucha » 22 mar 2011, 14:19

Lepiej wez OBX , temat z katalizatorami bedzie zalatwiony
Z zamawianiem czesci w Usa nie ma problemu
Dolot zdecydowanie bierz z CPE , wykresy sa u nich na stronie
No i gratulacje , witamy w waskim gronie posiadaczy 3.0 V6
Zapraszamy na spotkanie viewtopic.php?f=60&t=112541

Pozdr
Grucha
 

Postprzez bull » 24 mar 2011, 21:35

Z tymi OBX to trochę ciężki montaż z powodu nie najlepszego wykonania i trzeba przesunąć alternator (jakieś mocowanie trzeba dorobić ), w miarę dobre są MSDS lub nautilus performance......
.....problem z katalizatorami to załatwi, bo w tych kolektorach nie ich po prostu.........
.....sondy trzeba zamontować na specjalnych tulejach, tzw. oszukiwaczach lub emulatorach

kc1982 napisał(a):Rozważam także zakup zestawu stożkowgo


najlepszy jest cp-e , bez dwóch zdań , na inne szkoda kasy
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez jerry_skarbek » 25 mar 2011, 00:58

Gratulacje.

Cpe oczywiscie najlepsze. OBX też słyszałem że słabe wykonanie, ponoć nawet spawy popuszczją http://forum.mazda6club.com/3-0l-v6/244285-ebay-headers-installed.html...

daj wykres z hamowni i parę fotek instalacji lpg – oblookamy <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez kc1982 » 25 mar 2011, 20:10

Dzięki za pomoc
fotki postaram się zrobić w weekend
z obx jednak rezygnuj, lepiej od razu zainwestować w coś takiego
bull napisał(a):w miarę dobre są MSDS lub nautilus performance......

http://www.msdsinc.com/ho816.html – wykres wygląda zaskakująco dobrze
http://www.nautilusperformance.com/catalog/i55.html
w zasadzie to jest to samo
nie wiem tylko czy będę potrzebował
http://www.nautilusperformance.com/catalog/i63.html
http://www.nautilusperformance.com/catalog/i27.html
czy się obejdzie
uwagi i propozycje mile widziane
Początkujący
 
Od: 17 mar 2011, 00:20
Posty: 7
Skąd: chrzanów
Auto: mazda 6S 3.0L V6

Postprzez kc1982 » 30 mar 2011, 16:50

Ale tu cisza!
Nikt nie chce się wypowiedzieć na temat tego wydech? co z sądami? czy będę potrzebował EGR lub Check Engine Eliminators?
Proszę o jakąś podpowiedź.
Początkujący
 
Od: 17 mar 2011, 00:20
Posty: 7
Skąd: chrzanów
Auto: mazda 6S 3.0L V6

Postprzez bull » 30 mar 2011, 22:42

przecież ci napisałem

bull napisał(a):.....sondy trzeba zamontować na specjalnych tulejach, tzw. oszukiwaczach lub emulatorach
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez enkai » 2 kwi 2011, 12:06

Ponieważ macie w swoich AJotach czego w moim nie ma czyli zmienne fazy rozrządu proszę o poradę. Czy da się wałki i "zmieniacz" przenieść do silnika bez VVT? Czy jest toto sterowane przez PCM?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez maras_66 » 3 kwi 2011, 16:44

Witam serdecznie wszystkich forumowiczow. Po kilku latach uzytkowania aut audi chce znowu powrocic do marki do ktorej czuje najwiekszy sentyment :) Wczesniej mialem 626fs i 626ditd oraz bywalem tu na forum tylko pod innym nickiem(zapomnialem hasla :) ) Auto z silnikiem jak w temacie chociaz wiem ze nie jest on bez wad. Auto bedzie ze stanow, mam juz upatrzony egzemplarz, sprawdzony autocheck i carfax, uszkodzone delikatnie przodem. Przebieg to cos ok 175tys km automat 5biegow 06/2005 czyli jeszcze przedliftowy. W tym tygodniu bedzie odpalony. I pytanie na co zwrocic szczegolna uwage? Czy po tym przebiegu jeszcze pojezdzi bo nie wiadomo jak byl serwisowany?Przygladalem sie dosyc dokladnie, brak jakichkolwiek wyciekow, olej czysty troche ponizej srodkowego stanu. Jezeli sie zdecyduje to od razu katy wyleca bo przy uderzeniu mogly sie rozsypac. Prosze wlascicieli i znawcow modelu o porade....Dziekuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 16:16
Posty: 32
Skąd: podlaskie
Auto: 2.3 + turbo

Postprzez Rafał_ » 3 kwi 2011, 17:42

Sprawdź kompresje przed zakupem :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez maras_66 » 3 kwi 2011, 17:48

dzieki. a podpowiesz jaka ma byc dla wszystkich cylindrow?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 16:16
Posty: 32
Skąd: podlaskie
Auto: 2.3 + turbo

Postprzez Grucha » 3 kwi 2011, 19:10

Mógłbys wkleic carfax?

edit:
Kompresja optymalna 175 psi na cylinder
Bez przesady panowie z tymi przebiegami , jak silnik zdrowy to mozna brać , zdaje sie że Bull ma już chyba 180 tysi

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Arek_78 » 3 kwi 2011, 19:44

Jak było jeżdżone z katami to może być ciężko w przedlifcie.
Lepiej dokładnie sprawdzić silnik.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez maras_66 » 3 kwi 2011, 19:59

no nie wiem co mam myslec. czyzby mazda wypuscila silnik na ~ 150tys km???W st220 jest to samo?niewierze! A o co chodzi z ta emisja federal i california?jakie to ma znaczenie w przypadku tego auta?California pewnie bardziej restrykcyjny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 16:16
Posty: 32
Skąd: podlaskie
Auto: 2.3 + turbo

Postprzez bull » 3 kwi 2011, 20:40

kristofc napisał(a):Bez przesady panowie z tymi przebiegami , jak silnik zdrowy to mozna brać , zdaje sie że Bull ma już chyba 180 tysi


Już 200 tys. pękło........silnik 3.0 duratec jest bardzo dobrym silnikiem, awarie powodowane są przez osprzęt, a szczególnie przez precaty i zawór PCV, ale jak się o tym wie i wprowadzi kilka ulepszeń to jest naprawdę bezawaryjny.........

Jak masz możliwość sprawdzenia kompresji i będzie równa na wszystkich cylindrach to bierz, wywal precaty dołóż drugi zawór PCV i ciesz się możliwościami silnika v6.........
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez maras_66 » 3 kwi 2011, 20:46

wlasnie o taka odp mi chodzilo, a raczej mialem nadzieje;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 16:16
Posty: 32
Skąd: podlaskie
Auto: 2.3 + turbo

Postprzez Wojtek » 3 kwi 2011, 21:59

koledzy...
Prosze stosujcie sie do zasad forum...
Macie specjalnie wydzielone tematy o AJ...

tym razem lacze, ale nastepnym razem bedzie kosz...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kc1982 » 7 cze 2011, 09:48

Witam
Przyszła paczka z us z http://www.msdsinc.com/ho816.html w środku
Są też takie elementy:
http://www.fotosik.pl/u/kc1982/album/872735
czy ktoś może potwierdzić, że są to emulatory?
Wydech jest już założony, przejechałem ok 40 km, na zmianę gaz i benzyna, kontrolka silnika nie zaświeciła się ani raz.
Zastanawiam się czy w ogóle trzeba zakładać emulatory?

PS. Później załączę kilka zdjęć wymienionych części.
Początkujący
 
Od: 17 mar 2011, 00:20
Posty: 7
Skąd: chrzanów
Auto: mazda 6S 3.0L V6

Postprzez Arek_78 » 7 cze 2011, 11:58

Jeździj dalej – jak się zapali będziesz się martwił. Z reguły zapala się po przejechaniu kilkudziesięciu km jadąc jednakową prędkością. Emulatory posiadam jakby co. Ale dopóki nie masz checka nie ma sensu ich stosować.

PS
Musisz mieć znajomego diagnoste bo normalnie auto badań nie przejdzie – gołym okiem widać że brak katów.
A jako ciekawostke Wam napisze, że niemcy mnie kontrolowali analizatorem spalin. Całe szczęście, że nie jechałem M6 :) byłbm lżejszy o pare euro. Co prawda na LPG nie czuć tak spalin ale i tak wykaże odchyłkę o 10% ponad dopuszczalną.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 4 lip 2012, 21:46.
Powód: DUBEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6