[AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6
Przykładowa lekcja do odrobienia, to dostępność ostrzejszych wałków. Jakie znalazłeś zastanawiając się nad zakupem M6?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
enkai napisał(a):Przykładowa lekcja do odrobienia
a ile osob jest takich, ze kupuje auto pod tuning?
niestety, niewiele...
Arek_78 napisał(a): każde auto jest lepsze gdy się przesiadasz z gorszego
prawda...
ps. jak chceci eogolnie pogadac, to przeniesc sie prosze do GG/GY team
ps2. jak opinie o aucie... to wiecie gdzie ...

Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek napisał(a):a ile osob jest takich, ze kupuje auto pod tuning? niestety, niewiele...
Arek właśnie dlatego kupił, jak napisał. Ilu tak robi? Pewno niewiele, bo mało możliwości modyfikacji.
EDIT enkai: Ile na Ilu
Ostatnio edytowano 5 lip 2012, 00:20 przez enkai, łącznie edytowano 1 raz
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Jak kupowałem to ja nawet nie myślałem o jakich kolwiek zmianach, ulepszeniach itp.
Ale te 220KM z czasem okazuje się za mało
i chciało by się coś zmienić i ulepszyć.
W przypadku M6 ulepszenie znaczy zmiana auta
Ale te 220KM z czasem okazuje się za mało
W przypadku M6 ulepszenie znaczy zmiana auta
Koledzy, robicie z tego wątku mały Hyde Park
z pytaniami i poradami nie ma to wiele wspólnego
większość ma wrażenie(często błędne), że z biegiem czasu auto słabnie...a innym po prostu to już nie wystarcza i chcą więcej...
Ale do tego typu rozważań zapraszam do wątków,gdzie można sobie"luźno" pogadać, ewentualnie do działu Tuning
EDIT
wszystkie wątki dotyczące silnika 3.0(AJ) zostały odpowiednio wydzielone/uporządkowane.
W miarę możliwości proszę dopisywać się do istniejących wątków, a ten pozostawić na "szybkie/krótkie pytania"i istotne porady
zapraszam do pierwszej strony tego wątku, dla zapoznania się z istniejącymi wątkami
PS.wątek został dodany do poradnika

te 220KM z czasem okazuje się za mało
większość ma wrażenie(często błędne), że z biegiem czasu auto słabnie...a innym po prostu to już nie wystarcza i chcą więcej...
Ale do tego typu rozważań zapraszam do wątków,gdzie można sobie"luźno" pogadać, ewentualnie do działu Tuning
EDIT
wszystkie wątki dotyczące silnika 3.0(AJ) zostały odpowiednio wydzielone/uporządkowane.
W miarę możliwości proszę dopisywać się do istniejących wątków, a ten pozostawić na "szybkie/krótkie pytania"i istotne porady
zapraszam do pierwszej strony tego wątku, dla zapoznania się z istniejącymi wątkami
PS.wątek został dodany do poradnika

Ja w trakcie walki z samochodem uzyskałem na razie jeden próg który muszę przekroczyć ale z kilkoma pytaniami.
1. W samochodzie pojawił się CHECK ENGINE i po ściągnięciu klem, i ponownym montażu, pojawiał się po kilku kilometrach. Do tego bujanie na obrotach wolnych.
Diagnoza komputera wykazała "czujnik położenia przepustnicy".
Przeczyściliśmy wszystko co związane z przepływomierzem (uwalone trochę było)
Wymieniłem świece na takie jak były wcześniej DENSO, ustały falowania obrotów.
Pojechałem na komputer. Wyzerował błędy. Ujechałem dosłownie tyle samo kilometrów i bach znowu check
Znowu pojawia sie "czujnik położenia przepływomierza"
I teraz pytania:
Czy ktoś może wie gdzie można nabyć (allegro nie znalazłem) używkę czy pozostaje serwis (choć troche mnie zmartwił ART Jaremko, bo jak podjechałem zapytać o olej do skrzyni, to Pan się zmartwił, wysłał e-mail do Warszawy i miał odzwonić...co się do dnia dzisiejszego nie stało). To jak go zapytam o czujnik to obawiam się że zawału dostanie.
Czy może być możliwość współgrania iż w momencie występowania CHECK ENGINE, w tryb awaryjny wchodzi też skrzynia biegów automatyczna? (święci AT i TC i brak możliwości przyspieszenia czy zmiany biegu na manualu....jedynie zatrzymać się zgasic i ponownie uruchomić silnik).
Gość od kompa twierdzi że jeżeli silnik wchodzi w tryb awaryjny to skrzynia również może.
Wcześniej nigdy sama skrzynia mi się nie zblokowała.
Jest to jedyna obecna bolączka jaką mam z moją Atracytką.
-Udało mi się zregenerować podsufitkę z nowym materiałem (szlag mnie trafił z szukaniem używanych na allegro (regeneracja 160 zł)
-cholerne popukiwania okazały się jedną z końcówek łącznika stabilizatora (wymieniłem obie...w końcu cisza błoga)
-klocki tylne – trochę na wyrost...no ale są nowe
I największa akcja wymiana wyświetlacza (nieczytelnego w 30%) na pełny...a za ciosem cały panel środkowy z europejskim radiem (ale bez CD) więc potrzeba zmontowania dwóch w jeden DIN.
Normalnie w koncu skala radiowa co 0,05 a nie co 0,2 nieparzyste
– oddałem do malowania spojler przedni oraz tylny (zlazł lakier od słońca).
Cieszyłem się sportlinem 2 dni. Na AOW Wrocław przy sprawdzaniu ogranicznika prędkości, odleciał mi przedni spojler
, po czym przeleciał po nim TIR...(chyba lakiernik kiepsko przymocował bumpa)
I teraz albo ściągam cały pakiet, albo będę szukać przedniego....ale chyba to szukanie w stogu siana...niestety...
1. W samochodzie pojawił się CHECK ENGINE i po ściągnięciu klem, i ponownym montażu, pojawiał się po kilku kilometrach. Do tego bujanie na obrotach wolnych.
Diagnoza komputera wykazała "czujnik położenia przepustnicy".
Przeczyściliśmy wszystko co związane z przepływomierzem (uwalone trochę było)
Wymieniłem świece na takie jak były wcześniej DENSO, ustały falowania obrotów.
Pojechałem na komputer. Wyzerował błędy. Ujechałem dosłownie tyle samo kilometrów i bach znowu check
Znowu pojawia sie "czujnik położenia przepływomierza"
I teraz pytania:
Czy ktoś może wie gdzie można nabyć (allegro nie znalazłem) używkę czy pozostaje serwis (choć troche mnie zmartwił ART Jaremko, bo jak podjechałem zapytać o olej do skrzyni, to Pan się zmartwił, wysłał e-mail do Warszawy i miał odzwonić...co się do dnia dzisiejszego nie stało). To jak go zapytam o czujnik to obawiam się że zawału dostanie.
Czy może być możliwość współgrania iż w momencie występowania CHECK ENGINE, w tryb awaryjny wchodzi też skrzynia biegów automatyczna? (święci AT i TC i brak możliwości przyspieszenia czy zmiany biegu na manualu....jedynie zatrzymać się zgasic i ponownie uruchomić silnik).
Gość od kompa twierdzi że jeżeli silnik wchodzi w tryb awaryjny to skrzynia również może.
Wcześniej nigdy sama skrzynia mi się nie zblokowała.
Jest to jedyna obecna bolączka jaką mam z moją Atracytką.
-Udało mi się zregenerować podsufitkę z nowym materiałem (szlag mnie trafił z szukaniem używanych na allegro (regeneracja 160 zł)
-cholerne popukiwania okazały się jedną z końcówek łącznika stabilizatora (wymieniłem obie...w końcu cisza błoga)
-klocki tylne – trochę na wyrost...no ale są nowe
I największa akcja wymiana wyświetlacza (nieczytelnego w 30%) na pełny...a za ciosem cały panel środkowy z europejskim radiem (ale bez CD) więc potrzeba zmontowania dwóch w jeden DIN.
Normalnie w koncu skala radiowa co 0,05 a nie co 0,2 nieparzyste
– oddałem do malowania spojler przedni oraz tylny (zlazł lakier od słońca).
Cieszyłem się sportlinem 2 dni. Na AOW Wrocław przy sprawdzaniu ogranicznika prędkości, odleciał mi przedni spojler
I teraz albo ściągam cały pakiet, albo będę szukać przedniego....ale chyba to szukanie w stogu siana...niestety...
Diesel to jest dobry....w maszynie budowlanej!
- Od: 2 cze 2012, 23:03
- Posty: 13
- Skąd: Oleśnica
- Auto: Mazda 121 91r 1.3 (sprzedana)
Mazda Xedos9 2.5 V6 (sprzedana)
Mazda 6 3.0v6 2003r (kupiona)
jest...progres :P
Eifel napisał(a):Diagnoza komputera wykazała "czujnik położenia przepustnicy".
Eifel napisał(a):Przeczyściliśmy wszystko co związane z przepływomierzem (uwalone trochę było)
To dlaczego czyściliście przepływomierz

Eifel napisał(a):Znowu pojawia sie "czujnik położenia przepływomierza"
Raczej przepustnicy

Bo czyściliście przepływomierz :–)
Gdy będziesz czyścić przepustnicę, wyczyść zawór jałowych.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Mazdy AJ przedliftowe miały biuletyn serwisowy na przepustnicę więc proponuje szukać uzywki poliftowej i problemy ustaną. Gwarantuję.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
Grucha

Enkai a gdzie jest ten zawór idle , bo jakoś u nas takiego nie ma?
taniej wyjdzie założyć od cx-9 (ja tak mam ) ale trza dorobić adapter

a tak wygląda adapter pod 3,7 przepustnicę
http://img155.imageshack.us/img155/2940/p1000049e.jpg
http://img51.imageshack.us/img51/6236/p1000048g.jpg
-
Arkadius 73
tak przepustnicę....tfu...nie przepływomierz.
Obroty przestały falować na jałowym, po wymianie świec.
Czyli czujnik jest integralną częścią przepustnicy i trzeba zakupic załość?
A co do skrzyni (olej wydaje się czyściutki jak łza) ale dla świętego spokoju wymienię. Kupiłem DEXELIĘ M-V i zastanawiam się czy dodatkwo podpiąć skrzynię i sprawdzić soft i ewentualnie wgrać nowy.
pozdrawiam
Obroty przestały falować na jałowym, po wymianie świec.
Czyli czujnik jest integralną częścią przepustnicy i trzeba zakupic załość?
A co do skrzyni (olej wydaje się czyściutki jak łza) ale dla świętego spokoju wymienię. Kupiłem DEXELIĘ M-V i zastanawiam się czy dodatkwo podpiąć skrzynię i sprawdzić soft i ewentualnie wgrać nowy.
pozdrawiam
Diesel to jest dobry....w maszynie budowlanej!
- Od: 2 cze 2012, 23:03
- Posty: 13
- Skąd: Oleśnica
- Auto: Mazda 121 91r 1.3 (sprzedana)
Mazda Xedos9 2.5 V6 (sprzedana)
Mazda 6 3.0v6 2003r (kupiona)
jest...progres :P
Arkadius 73 napisał(a):Enkai a gdzie jest ten zawór idle , bo jakoś u nas takiego nie ma?
Rzeczywiście. W M6 z AJ IAC nie ma, a przynajmniej tak wynika z "EPC".
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
"Czy może być możliwość współgrania iż w momencie występowania CHECK ENGINE, w tryb awaryjny wchodzi też skrzynia biegów automatyczna? (święci AT i TC i brak możliwości przyspieszenia czy zmiany biegu na manualu....jedynie zatrzymać się zgasic i ponownie uruchomić silnik)."
Jak padła mi przepustnica to zapalały mi się między innymi kontrolki AT TC i samochód zachowywał się tak jak w Twoim opisie.
Jak padła mi przepustnica to zapalały mi się między innymi kontrolki AT TC i samochód zachowywał się tak jak w Twoim opisie.
- Od: 6 wrz 2010, 22:04
- Posty: 83
- Skąd: Centralna Polska
- Auto: Mazda 6 GG 3,0 V6 AT (LPG)
Dzięki, sprawdzę, popatrzę...naprawię! I będę jeździć! Bo w koncu mam auto które brzmi jak BMW jak przyspieszam, nikt nie zwraca na mnie uwagi jak w PEUGEOCIE 605, bagażnik mam jak w Skodzie Octavi, spalanie jak w MB E420 a minę innych posiadaczy na światłach jak za łepka w Golfie 2 GTI 16v z 85r 
Diesel to jest dobry....w maszynie budowlanej!
- Od: 2 cze 2012, 23:03
- Posty: 13
- Skąd: Oleśnica
- Auto: Mazda 121 91r 1.3 (sprzedana)
Mazda Xedos9 2.5 V6 (sprzedana)
Mazda 6 3.0v6 2003r (kupiona)
jest...progres :P
He he pieknie powiedziane no i zapraszamy na spoty V6 – w tym roku coś będzie jesienią
Pozdrawiam serdecznie
Pozdrawiam serdecznie
-
Grucha
Eifel napisał(a):Dzięki, sprawdzę, popatrzę...naprawię! I będę jeździć! Bo w koncu mam auto które brzmi jak BMW jak przyspieszam, nikt nie zwraca na mnie uwagi jak w PEUGEOCIE 605, bagażnik mam jak w Skodzie Octavi, spalanie jak w MB E420 a minę innych posiadaczy na światłach jak za łepka w Golfie 2 GTI 16v z 85r
chyba nikt nie ujal tego lepiej...

Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Panowie wiem, ze to nie ten wątek. Jednak decyduję się napisać tutaj bo jest najcieplejszy ze wszystkich o M6 3.0 V6. Poszukuję rury łączącej puszkę filtra powietrza z kolektorem dolotowym. Rura sparciała i wynalazłem w niej dwie dziury, waliła celina na wolnych obrotach P2177 i P2179. Dzisiaj znalazłem dziurę jedną na 3 palce i drugą o połowę mniejszą. Jak klasyczny druciarz zakleiłem taśmą ale nie o to chodzi. Proszę cynka jeśli będzie mila ktoś na zbyciu taki element.
- Od: 13 cze 2007, 19:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6