[AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6

Postprzez enkai » 4 lip 2012, 11:25

Przykładowa lekcja do odrobienia, to dostępność ostrzejszych wałków. Jakie znalazłeś zastanawiając się nad zakupem M6?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Wojtek » 4 lip 2012, 11:36

enkai napisał(a):Przykładowa lekcja do odrobienia

a ile osob jest takich, ze kupuje auto pod tuning? :>
niestety, niewiele...

Arek_78 napisał(a): każde auto jest lepsze gdy się przesiadasz z gorszego

prawda...

ps. jak chceci eogolnie pogadac, to przeniesc sie prosze do GG/GY team ;)
ps2. jak opinie o aucie... to wiecie gdzie ... <diabełek>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez enkai » 4 lip 2012, 11:40

Wojtek napisał(a):a ile osob jest takich, ze kupuje auto pod tuning? niestety, niewiele...

Arek właśnie dlatego kupił, jak napisał. Ilu tak robi? Pewno niewiele, bo mało możliwości modyfikacji.

EDIT enkai: Ile na Ilu
Ostatnio edytowano 5 lip 2012, 00:20 przez enkai, łącznie edytowano 1 raz
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Arek_78 » 4 lip 2012, 11:53

Jak kupowałem to ja nawet nie myślałem o jakich kolwiek zmianach, ulepszeniach itp. :)
Ale te 220KM z czasem okazuje się za mało :) i chciało by się coś zmienić i ulepszyć.
W przypadku M6 ulepszenie znaczy zmiana auta :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez dobrzyn22 » 4 lip 2012, 12:05

Koledzy, robicie z tego wątku mały Hyde Park <oczy> z pytaniami i poradami nie ma to wiele wspólnego :>

te 220KM z czasem okazuje się za mało

większość ma wrażenie(często błędne), że z biegiem czasu auto słabnie...a innym po prostu to już nie wystarcza i chcą więcej...
Ale do tego typu rozważań zapraszam do wątków,gdzie można sobie"luźno" pogadać, ewentualnie do działu Tuning

EDIT
wszystkie wątki dotyczące silnika 3.0(AJ) zostały odpowiednio wydzielone/uporządkowane.
W miarę możliwości proszę dopisywać się do istniejących wątków, a ten pozostawić na "szybkie/krótkie pytania"i istotne porady

zapraszam do pierwszej strony tego wątku, dla zapoznania się z istniejącymi wątkami ;)

PS.wątek został dodany do poradnika <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez DaveV6 » 6 lip 2012, 08:54

Dobra robota <spoko>
Sprzedam zestaw do pielęgnaci lakieru Meguiar's
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=126720[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2009, 01:45
Posty: 316 (1/1)
Auto: Mazda CX-60 PHEV

Postprzez enkai » 6 lip 2012, 14:07

Od razu lepiej.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Eifel » 3 wrz 2012, 11:37

Ja w trakcie walki z samochodem uzyskałem na razie jeden próg który muszę przekroczyć ale z kilkoma pytaniami.

1. W samochodzie pojawił się CHECK ENGINE i po ściągnięciu klem, i ponownym montażu, pojawiał się po kilku kilometrach. Do tego bujanie na obrotach wolnych.
Diagnoza komputera wykazała "czujnik położenia przepustnicy".

Przeczyściliśmy wszystko co związane z przepływomierzem (uwalone trochę było)
Wymieniłem świece na takie jak były wcześniej DENSO, ustały falowania obrotów.
Pojechałem na komputer. Wyzerował błędy. Ujechałem dosłownie tyle samo kilometrów i bach znowu check

Znowu pojawia sie "czujnik położenia przepływomierza"

I teraz pytania:

Czy ktoś może wie gdzie można nabyć (allegro nie znalazłem) używkę czy pozostaje serwis (choć troche mnie zmartwił ART Jaremko, bo jak podjechałem zapytać o olej do skrzyni, to Pan się zmartwił, wysłał e-mail do Warszawy i miał odzwonić...co się do dnia dzisiejszego nie stało). To jak go zapytam o czujnik to obawiam się że zawału dostanie.

Czy może być możliwość współgrania iż w momencie występowania CHECK ENGINE, w tryb awaryjny wchodzi też skrzynia biegów automatyczna? (święci AT i TC i brak możliwości przyspieszenia czy zmiany biegu na manualu....jedynie zatrzymać się zgasic i ponownie uruchomić silnik).
Gość od kompa twierdzi że jeżeli silnik wchodzi w tryb awaryjny to skrzynia również może.

Wcześniej nigdy sama skrzynia mi się nie zblokowała.

Jest to jedyna obecna bolączka jaką mam z moją Atracytką.

-Udało mi się zregenerować podsufitkę z nowym materiałem (szlag mnie trafił z szukaniem używanych na allegro (regeneracja 160 zł)
-cholerne popukiwania okazały się jedną z końcówek łącznika stabilizatora (wymieniłem obie...w końcu cisza błoga)
-klocki tylne – trochę na wyrost...no ale są nowe

I największa akcja wymiana wyświetlacza (nieczytelnego w 30%) na pełny...a za ciosem cały panel środkowy z europejskim radiem (ale bez CD) więc potrzeba zmontowania dwóch w jeden DIN.
Normalnie w koncu skala radiowa co 0,05 a nie co 0,2 nieparzyste :P

– oddałem do malowania spojler przedni oraz tylny (zlazł lakier od słońca).

Cieszyłem się sportlinem 2 dni. Na AOW Wrocław przy sprawdzaniu ogranicznika prędkości, odleciał mi przedni spojler <płacze>, po czym przeleciał po nim TIR...(chyba lakiernik kiepsko przymocował bumpa)
I teraz albo ściągam cały pakiet, albo będę szukać przedniego....ale chyba to szukanie w stogu siana...niestety...
Diesel to jest dobry....w maszynie budowlanej!
Początkujący
 
Od: 2 cze 2012, 23:03
Posty: 13
Skąd: Oleśnica
Auto: Mazda 121 91r 1.3 (sprzedana)
Mazda Xedos9 2.5 V6 (sprzedana)
Mazda 6 3.0v6 2003r (kupiona)
jest...progres :P

Postprzez enkai » 3 wrz 2012, 11:48

Eifel napisał(a):Diagnoza komputera wykazała "czujnik położenia przepustnicy".


Eifel napisał(a):Przeczyściliśmy wszystko co związane z przepływomierzem (uwalone trochę było)


To dlaczego czyściliście przepływomierz <co?> Ale skoro był brudny i nie zaszkodziliście, to dobra Twoja.

Eifel napisał(a):Znowu pojawia sie "czujnik położenia przepływomierza"

Raczej przepustnicy <co?>
Bo czyściliście przepływomierz :–)

Gdy będziesz czyścić przepustnicę, wyczyść zawór jałowych.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Grucha » 3 wrz 2012, 12:38

Mazdy AJ przedliftowe miały biuletyn serwisowy na przepustnicę więc proponuje szukać uzywki poliftowej i problemy ustaną. Gwarantuję.

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez Arkadius 73 » 3 wrz 2012, 17:59

http://allegro.pl/mazda-6-06-08-przepus ... 75726.html
Enkai a gdzie jest ten zawór idle , bo jakoś u nas takiego nie ma?
taniej wyjdzie założyć od cx-9 (ja tak mam ) ale trza dorobić adapter
http://allegro.pl/mazda-cx9-cx-9-cx-9-p ... 63429.html
a tak wygląda adapter pod 3,7 przepustnicę
http://img155.imageshack.us/img155/2940/p1000049e.jpg
http://img51.imageshack.us/img51/6236/p1000048g.jpg
Arkadius 73
 

Postprzez Eifel » 4 wrz 2012, 11:40

tak przepustnicę....tfu...nie przepływomierz.

Obroty przestały falować na jałowym, po wymianie świec.

Czyli czujnik jest integralną częścią przepustnicy i trzeba zakupic załość?

A co do skrzyni (olej wydaje się czyściutki jak łza) ale dla świętego spokoju wymienię. Kupiłem DEXELIĘ M-V i zastanawiam się czy dodatkwo podpiąć skrzynię i sprawdzić soft i ewentualnie wgrać nowy.


pozdrawiam
Diesel to jest dobry....w maszynie budowlanej!
Początkujący
 
Od: 2 cze 2012, 23:03
Posty: 13
Skąd: Oleśnica
Auto: Mazda 121 91r 1.3 (sprzedana)
Mazda Xedos9 2.5 V6 (sprzedana)
Mazda 6 3.0v6 2003r (kupiona)
jest...progres :P

Postprzez enkai » 4 wrz 2012, 21:31

Arkadius 73 napisał(a):Enkai a gdzie jest ten zawór idle , bo jakoś u nas takiego nie ma?

Rzeczywiście. W M6 z AJ IAC nie ma, a przynajmniej tak wynika z "EPC".
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez majson71 » 4 wrz 2012, 23:50

"Czy może być możliwość współgrania iż w momencie występowania CHECK ENGINE, w tryb awaryjny wchodzi też skrzynia biegów automatyczna? (święci AT i TC i brak możliwości przyspieszenia czy zmiany biegu na manualu....jedynie zatrzymać się zgasic i ponownie uruchomić silnik)."

Jak padła mi przepustnica to zapalały mi się między innymi kontrolki AT TC i samochód zachowywał się tak jak w Twoim opisie.
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 22:04
Posty: 83
Skąd: Centralna Polska
Auto: Mazda 6 GG 3,0 V6 AT (LPG)

Postprzez Eifel » 5 wrz 2012, 17:21

Dzięki, sprawdzę, popatrzę...naprawię! I będę jeździć! Bo w koncu mam auto które brzmi jak BMW jak przyspieszam, nikt nie zwraca na mnie uwagi jak w PEUGEOCIE 605, bagażnik mam jak w Skodzie Octavi, spalanie jak w MB E420 a minę innych posiadaczy na światłach jak za łepka w Golfie 2 GTI 16v z 85r :P
Diesel to jest dobry....w maszynie budowlanej!
Początkujący
 
Od: 2 cze 2012, 23:03
Posty: 13
Skąd: Oleśnica
Auto: Mazda 121 91r 1.3 (sprzedana)
Mazda Xedos9 2.5 V6 (sprzedana)
Mazda 6 3.0v6 2003r (kupiona)
jest...progres :P

Postprzez Grucha » 5 wrz 2012, 17:57

He he pieknie powiedziane no i zapraszamy na spoty V6 – w tym roku coś będzie jesienią

Pozdrawiam serdecznie
Grucha
 

Postprzez Wojtek » 5 wrz 2012, 18:24

Eifel napisał(a):Dzięki, sprawdzę, popatrzę...naprawię! I będę jeździć! Bo w koncu mam auto które brzmi jak BMW jak przyspieszam, nikt nie zwraca na mnie uwagi jak w PEUGEOCIE 605, bagażnik mam jak w Skodzie Octavi, spalanie jak w MB E420 a minę innych posiadaczy na światłach jak za łepka w Golfie 2 GTI 16v z 85r :P

chyba nikt nie ujal tego lepiej... <spoko>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Grucha » 5 wrz 2012, 18:25

Wojtek napisał(a):hyba nikt nie ujal tego lepiej


Raczej chyba <lol>
Grucha
 

Postprzez Wojtek » 5 wrz 2012, 18:26

ale sie czepiasz... :P
oczywiscie, ze chyba ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez GILB » 5 wrz 2012, 21:02

Panowie wiem, ze to nie ten wątek. Jednak decyduję się napisać tutaj bo jest najcieplejszy ze wszystkich o M6 3.0 V6. Poszukuję rury łączącej puszkę filtra powietrza z kolektorem dolotowym. Rura sparciała i wynalazłem w niej dwie dziury, waliła celina na wolnych obrotach P2177 i P2179. Dzisiaj znalazłem dziurę jedną na 3 palce i drugą o połowę mniejszą. Jak klasyczny druciarz zakleiłem taśmą ale nie o to chodzi. Proszę cynka jeśli będzie mila ktoś na zbyciu taki element.
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6