[AJ] Usterki i awarie silnika M6 3.0 V6

Postprzez GILB » 26 wrz 2010, 06:47

masz jakieś błędy ''check engine''?

może precat spadł Ci niżej i zaczymał się na ostatnim katalizatorze,
blokowane są spaliny i tak będzie się działo,
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez jarek-ekonomik » 26 wrz 2010, 10:17

sie spreawdzalem ale kontrolka silnika miga ... nie mialem kiedy tego zrobic bo to stalo sie dzis o 3 w nocy jak wracalem z wesela
Początkujący
 
Od: 12 cze 2016, 20:21
Posty: 172 (0/1)

Postprzez GILB » 26 wrz 2010, 18:21

jak miga kontrolka to wypadają zapłony
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez lukasgr » 26 wrz 2010, 18:44

Sprawdzaj olej – ale już najprawdopodobniej za późno..... zapewne wypadnie zapłonów na jednej Vce – czyli cylindry od 1-3 ( vka przy grodziówce) lub 4-6 (vka przy chłodnicach) – wywal precaty najlepiej nie jeździj samochodem do tego czasu – po tej operacji zobaczysz jak dużo zniszczeń masz w silniku .....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez davit84 » 4 paź 2010, 00:10

Witam
Przeczytałem Twojego posta na temat katalizatora do Mazdy V6 3.0
Mam troszkę inny problem z tym silnikiem. A mianowicie zajeździłem go na śmierć(pobór 3L oleju na 1tys km). Jestem już szczęśliwym nabywcą nowego silnika V6, jest on jednak nieco inny od tego zepsutego.
Zorientowałem się dopiero po zamontowaniu silnika, że miejsce na wydech jest po drugiej stronie silnika.
Na tym zdjęciu:
Obrazek
znajduje się zdemontowany silnik wraz z kolektorem wydechowym.
Z kolei na tym:
Obrazek
widać nowy silnik, do którego nijak nie można dopasować kolektora.
Przeszukałem dziesiątki silników 3.0 V6 Mazdy i Forda w Polsce i w Stanach, oraz kolektory do nich i nie mam pojęcia co jest grane.

Dodam, że obydwa zdjęcia przedstawiają front silnika.
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2008, 17:22
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 3.0 V6

Postprzez davit84 » 4 paź 2010, 00:12

Grinch napisał(a):Panowie mam problem silnik zaczął chodzic jak diesel i od 1000-2000 trzesie i nie ma sily jechac i chodzi jak traktor jak by nie na wszystkich garch nie wiecie co to moze byc?


To samo co z wszystkimi V6 w Mazdach. Czeka Cię przyjacielu wymiana silniczka lub remoncik.
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2008, 17:22
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 3.0 V6

Postprzez GILB » 4 paź 2010, 05:24

pierwsze zdjęcie przedstawia tył silnika – od strony grodziowej, masz nawet spust oleju na dole
drugie rzeczywiście przedstawia front silnika – filtr oleju M6 3.0 V6 jest od strony chłodnicy

z którego roku masz auto, automat czy manual?
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez jerry_skarbek » 4 paź 2010, 13:31

potwierdzam, powyższe zdjęcia to różne strony silnika górne zdjęcie widok na Bank1 a dolne na Bank2
poza tym górny silnik pochodzi z przed lifta 2005-, a na dolnym zdjęciu to silnik poliftowy czyli 2006+

jak potrzebujesz kolektora wydechowego do tego 2006+ wraz z precatami (przebieg mniej niż 50kkm) to Ci mogę moje z handlować, bo coraz bardziej chce kupić MSDS'y bez katów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez jerry_skarbek » 4 paź 2010, 13:45

Arek_78 napisał(a):Ja już mam też porządek z katami. Oba wywalone.

A na przyszłośc gdyby ktoś potrzebował tulejki do sondy tzw emulator to mam sporo szt. i to o wiele tańszej cenie niż na Allegro.


Arek, napisz coś więcej jakie odczucia po wywaleniu pre-catów. Jak z hałasem? głośniej? bardzo, lekko?
sprawdzałeś może odczyty LTFT przed i po modzie? jakie różnice?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez Arek_78 » 4 paź 2010, 14:32

Jedyne odczucie które zaobserowałem po wywaleniu katów to takie, że w zamkniętym pomieszczeniu spaliny w oczy szczypią :)
A na poważnie to różnicy nie widzę żadnej – może dlatego że moje katy wyglądały jak nowe, nie miały żadnego uszczerbku na zdrowiu po 70 tys km. Głośniej nie jest, auto więcej mocy nie ma – przynajmniej takiej jaką da się wyczuć od razu po ich wywaleniu.

Niestety nie patrzyłem na parametry sond – dopiero kristofc mi zwrócił uwagę ale już za późno.

Mogę stwierdzić jedynie, że czy z katami czy bez nich jeździ się tak samo.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez jerry_skarbek » 4 paź 2010, 14:36

dzięki za info, jeszcze jedno: gdzie to robiles i ile kosztowalo?

a ze szczypaniem... u mnie jak jest zimny i zapale w garazu , to tez waha po oczach szczypie (a katy jeszcze mam)
ale u mnie stozek + chip ktory wzbogaca...

no to moje chyba tez się pójdą paść...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez Grucha » 4 paź 2010, 14:43

Jerry możesz coś wiecej o tym chipie napisać?
Grucha
 

Postprzez jerry_skarbek » 4 paź 2010, 14:54

chip, może na wyrost powiedziane, aczkolwiek układ scalony tam jest...

CP-e nazywa to MAF Customizer™ i chodzi o pokazywanie ECU zmodyfikowanych odczytów MAF'a tak aby ECU wzbogacało bardziej niż jak jest na stokowym air box.
ja mam to: http://cp-e.com/content/mazda6s-mafci%E2%84%A2-system
do innych zestawow stozkowych mozna wsadzic to: http://cp-e.com/content/injen%E2%84%A2-technology-co-ltd-intake-fix

jest jeszcze full wypas, ze sobie sam mozesz mape troche pomodyfikowac:
http://www.therpmstore.com/product_info.php?products_id=246
Ostatnio edytowano 4 paź 2010, 15:15 przez jerry_skarbek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez Grucha » 4 paź 2010, 14:56

te tematy znam myślałem ze coś nowego sie urodziło ,przybyło mocy odczuwalnie czy to tylko reklamowy bełkot CP-e?
Grucha
 

Postprzez jerry_skarbek » 4 paź 2010, 15:15

byle dupsko wyczuje ze przybylo mocy. musialem nawet wstawic twardszy torque mount, bo silnik się chcial ukrecic z poduszek. planuje za nie dlugo wskoczyc wreszcie na hamownie to sie potwierdzi czy jest te 200 kucy na kolach czy nie.
jest to modyfikacja moim zdaniem najlepsza jaka jest do M6 3.0, oprocz mocy wreszcie slychac V6 tak jak powinna brzmiec, przy tym komfort w kabinie nie ulegl pogorszeniu.
wersja "tańsza" jest taka, ze wstawiasz inny zimny dolot i instalacje LPG – wtedy lpg mozesz wystroic bardziej bogato vs noPb i efekt powinen byc podobny.

teraz sie zastanawiam wlasnie na albo wywaleniu pre-catow, albo wsadzeniu kolektora MSDS, i zastawiam sie jak to wplynie na korekty, bo oddychanie silnika wtedy bede mial na prawde bdb vs. stock
Ostatnio edytowano 4 paź 2010, 15:22 przez jerry_skarbek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez jerry_skarbek » 4 paź 2010, 15:21

BTW, Ty masz u siebie oryginalny filtr i dolot? jak wygladają korekty LTFT przy idle i przy normalnej jezdzie?
acha, no i ECU masz federal czy calif.?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez Grucha » 4 paź 2010, 15:36

Specyfikacja Federal
Dolot ori bez rezonatora
Dokładne dane z LFTR moge podać wieczorkiem
Grucha
 

Postprzez Arkadius 73 » 4 paź 2010, 15:37

Jerry przeszedłeś z air-boxa na cp-e czy miałeś przedtem inny dolot ?
Arkadius 73
 

Postprzez Arek_78 » 4 paź 2010, 15:42

Katy sam wywalałem w domu. Odkręcałem dwa kolektory, wywalałem środki z kata i składałem spowrotem.
Koszt: poza emulatorami to tylko podrapane ręce i 14 godzin wycięte z życiorysu :)
Dodam, że nie robiłem tego na czas – jak sie sprężysz to jesteś w stanie zobić to w 5-6 godz.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez davit84 » 4 paź 2010, 16:26

jerry_skarbek napisał(a):potwierdzam, powyższe zdjęcia to różne strony silnika górne zdjęcie widok na Bank1 a dolne na Bank2
poza tym górny silnik pochodzi z przed lifta 2005-, a na dolnym zdjęciu to silnik poliftowy czyli 2006+

jak potrzebujesz kolektora wydechowego do tego 2006+ wraz z precatami (przebieg mniej niż 50kkm) to Ci mogę moje z handlować, bo coraz bardziej chce kupić MSDS'y bez katów.


Ok. Moja pomyłka

Poniżej jest front starego silnika:
Obrazek
Wyraźnie widać, że miejsce na ujście kolektora wydechowego jest od spodu silnika po lewej stronie. W nowym natomiast jest po prawej.
Auto jest z 2004r w automacie. Nowy silnik jest 2005 manual.
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2008, 17:22
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 3.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6