Mazda 6, drżenie karoserii

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Hutekhk » 20 kwi 2020, 19:50

Witam Forumowiczów.

Oto moja zagrycha.

Ładnie pięknie nabyta do użytkowania w leasingu M6 manual,2.0, 165km, 12tkm przebiegu.Rok modelowy 2019 soul Red. Bardzo fajny pojazd gdyby nie ...

Drżenie karoserii. Sic

Drży od około 80-100km/h nasila się 120-140 a przy 180 jakby mniej. Zgłoszony do serwisu przy 2000km na 17 zimówkach. Serwis że przecież ok. Przeważyli koła. Założone koła letnie 19 serwis i rzeczoznawca przy przebiegu 8000km. I tu niespodzianka. Pan rzeczoznawca że drży ale... Testówka drży bardziej. Takie mają auta testowe :( Uparłem się i drąże dalej. Na hunterze wyszło że dwie opony Bridgestone krzywe, wymienili. Założone i jest dobrze do momentu aż... Samochód nie rozgrzeje. Od zimnego startu tak mniej więcej 20-30km jest zdecydowanie lepiej niemalże nie to auto ale później znowu. Drżenie podłokietnika, boczków, fotela pasażera, pedału gazu. Robię trasę około 500km i wychodze z samochodu jakbym na jakiś fotelu z masażem siedział.

Czy może przychodzi Państwu pomyśl jak to ugryźć?

W serwisie porównując do testowej j.w.
Opony powymieniane
Hamulec nie pulsuje
Drży również kierownicą ale minimalnie, ujdzie
Opony Bridgestone 225 45 19 W92 jakiś kosmiczny indeks prędkości 270km/h
Czy ja może tak mam że mi drży? Może M6 tak ma
Jedzie się bardzo nieprzyjemnie.
Przepraszam za przydługawość

Pozdrawiam Hubert
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2020, 19:26
Posty: 2
Auto: Mazda 6 Gj 2019 Benzyna 165KM

Postprzez zadra » 20 kwi 2020, 21:47

Może w skrzyni siedzi odpowiedź.
Póki olej zimny jest ok, a po rozgrzaniu trochę inna lepkość...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez darrecki » 24 kwi 2020, 15:27

Jest to przypadłość całej rodziny skyactiv, z tych większych to tyczy się 3, CX5 i właśnie 6. Możesz z tym walczyć, niestety szansa na wygraną jest niewielka. Przyczyn można szukać w wielu miejscach, osobiście słyszałem o:
– koła / opony
– hamulce (tarcze / klocki / zaciski)
– układ przeniesienia napędu (skrzynia / półosie)
– układ wspomagania
– a nawet tuleje wahaczy...
...które są bajką, a które są prawdopodobne – nie mam pojęcia

Osobiście mnie ten temat niestety również dotyczy, miałem już ze 2 komplety tarcz / klocków, różne opony. Bywało lepiej i gorzej. Teraz na nowych oponach / innych zaciskach i nowym komplecie tarcz klocków przód i tył jest znośnie. Ale wibracje nadal czuć, losowo przy prędkościach 110 – 140km/h. Losowo, czyli raz przy 110 km/h (+/-5km), 2 dni później przy 130km/h (+/-5km), czasami mocnej, czasami wręcz niezauważalnie.
Podobno problem jest znacznie mniej wyczuwalny przy kołach o mniejszej średnicy felg – nie wiem, zawsze jeździłem tylko na większych. Pomaga również (przynajmniej u mnie) większe ciśnienie w oponach, polecam 3 bary przód, 2.8 bara tył. Jak pomoże, schodzić z ciśnieniem w dół aż będzie znów czuć wibracje i zostawić to minimum, przy jakich drgania słabną. U mnie odpowiednio 2.8 i 2.6 bara.
Proponuję również sprawdzić tarcze z tyłu. Jeśli są zwichrowane, to nie powodują drgań na kierownicy jak te z przodu, za to czuć to na nadwoziu pod nogami.
Wg mnie w takim aucie nie ma prawa nic drgać – jeśli tylko jest gwarancja, to truć <dupa> do wyrzygania. A fakt, że auto demo drga, jeszcze bardziej świadczy o tym, że problem występuje a mazda nie potrafi się z nim uporać od 2012
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Hutekhk » 27 kwi 2020, 10:03

Dzień dobry,

Dziękuję za odpowiedzi. Uspokoiłem się o tyle, że to nie moje omamy. Jadę jeszcze na przeważenie kół na samochodzie. Może wyjdzie coś oczywistego, że jakieś krzywizny kręcących się elementów sieją.

Pozdrawiam serdecznie,

Hubert
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2020, 19:26
Posty: 2
Auto: Mazda 6 Gj 2019 Benzyna 165KM

Postprzez darrecki » 27 kwi 2020, 10:59

Przede wszystkim przed doważaniem na aucie porządnie rozgrzej hamulce.
Bo tak jak pisał zadra o skrzyni, to samo tyczy się hamulców – podczas jazdy się rozgrzewają. I tak zimne tarcze mogą być proste, a po rozgrzaniu już niekoniecznie (bo w Mazdach są zwyczajnie do <dupa> ). I o ile zwichrowany przód daje nieprzyjemny efekt bicia kierownicą podczas delikatnego hamowania, tak tył jedynie przenosi wibracje na nadwozie i nie czuć żadnych dodatkowych efektów na kierownicy. U mnie po zmianie kompletu z tyłu (łącznie z zaciskami) efekt bicia w zasadzie ustąpił. I tak dobrze, jak jest teraz nie było przez ostatnie 2-3 lata. Dodam, że tarcze były zwichrowane, a wyglądały w zasadzie jak nowe...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez daaf » 12 maja 2020, 12:33

A dlaczego wymieniałeś zaciski? Rozumiem, że to bez związku z wibracjami skoro one są na stałe przytwierdzone do nadwozia i nie wirują.
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2014, 11:55
Posty: 70 (0/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GL, 2.5
była:
Mazda 6 GG, 2.0

Postprzez darrecki » 12 maja 2020, 13:11

Przyczyny są 2:
1. Pokrzywiłem 2 zestawy w 3 lata – w BM tarcze są z jak z papieru
2. Przód miał nieprzyjemną wadę konstrukcyjną, a ASO się wypięło, bo oni nie widzieli problemu

Więc wziąłem zestaw z GJ bez wad, gdzie tarcze są większe / grubsze, a przy okazji wybór zdecydowanie większy i ceny niższe.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez denverr » 24 lut 2021, 15:22

:)
Początkujący
 
Od: 24 lut 2021, 15:06
Posty: 3
Auto: 6 GJ 2014

Postprzez Adaware » 1 lip 2023, 12:01

Podepnę się bo niestety mam identyczny problem. Ja zauważyłem drgania u siebie w momencie kiedy pusty fotel pasażera cały się trząsł przy prędkościach autostradowych. Ponowne wyważenie opon trochę ten efekt zminimalizowało, ale problemu nie rozwiązało. Niestety odkryłem, że wibracje są niezależne od prędkości samochodu, odczuwalne nawet w czasie postoju na kierownicy, pedałach, osłonkach przeciwsłonecznych, pustym fotelu pasażera (szczególnie na zagłówku). Zawsze jak poruszałem ten temat z serwisem, to starali wmówić mi, że jest to rzeczą normalną dla tej marki, ponieważ odbywa się przy włączonym silniku (silnik musi pracować),i to że klimatyzacja jest włączona (przy wyłączonej obrotomierz nie falował, co starałem powiązać z niespokojną pracą silnika), a skrzynia biegów jest ustawiona na D. Odbyłem więc jazdę próbną nie włączając klimatyzacji i na postojach zmieniałem pozycję lewarka na P przy włączonym silniku, co skutkowało wyeliminowaniem drgań w 80%, aczkolwiek po przyłożeniu ręki na fotel pasażera nadal były wyczuwalne lekkie wibracje. Oczywiście te wszystkie drgania na które się uskarżam, nasilają się także w czasie umiarkowanej jazdy. Ktoś miał podobne problemy, czy to są normalne cechy samochodu?
Początkujący
 
Od: 1 lip 2023, 11:54
Posty: 5
Auto: Mazda 6 SkyPassion 2020 2.5 SKYACTIV-G (Pb) 143KM

Postprzez darrecki » 2 lip 2023, 08:39

Na postoju to rzecz normalna z racji bardzo niskich obrotów biegu jałowego. Po lekkim nsciśnięciu gazu powinny zniknąć. Natomiast podczas jazdy to nie jest normalne, a przyczyn może być wiele. Nie wyrażone koła, krzywe tarcze, półosie, skrzynia, a nawet w ekstremalnych przypadkach silnik.
Jak masz auto na gwarancji zmień ASO, pisz do przedstawicielstwa Mazdy w PL lub EU. To ich obowiązek usunąć problem.
A jak gwarancji brak, zostało ci eksperymentowanie. Zaczął bym od podmiany kół z innej Mazdy, na testy tylko, potem tarcze hamulcowe tył, następnie przód. Jak to nie pomoże, będzie grubo.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Adaware » 2 lip 2023, 12:19

Dziękuję za odpowiedź, troszkę mnie uspokoiłeś tym, że drgania elementów kabiny na biegu jałowym w Mazda6 są normalną rzeczą. Będę w takim skupiał się i starał się reklamować wibracje pustego fotela pasażera/kierownicy/osłonek w czasie warunków autostradowych. W serwisie powiedziano mi, że nie mają innych kół na wymianę, więc dopóki sam czegoś nie kupię, nie będę w stanie sprawdzić czy opisywany przez mnie problem nadal występuje.

Byłem na dwóch wyważeniach w jednym serwisie, który kompletnie nie miał o tym pojęcia (takich mają tam fachowców), po czym podjechałem do tego w którym jestem obecnie, i stwierdzili że przednie wymagały wycentrowania, ponieważ powstawało bicie podczas jazdy. Dodatkowo podjechałem jeszcze do wulkanizatora na przetestowanie kół wyważarką Hunter i stwierdzili, że ułożenie, które serwis zastosował jest w porządku, ale problem nadal występuje.

Tak więc znowu będę musiał zostawić samochód na x czasu w serwisie. Mam nadzieję, że uda im zlokalizować źródło problemu. Dobija mnie to, że przy tak małym przebiegu i wieku auta, wychodzą takie niedoróbki. Drugi raz bym się nie zdecydował na zakup Mazdy. Oprócz powyższego problemu reklamowałem już luzy na fotelu kierowcy i wpadanie w rezonans jakiegoś kabelka w okolicach podsufitki, który uaktywniał się po jeździe na nierównościach, a później już towarzyszył aż do końca trasy. Jednym słowa tragedia.
Początkujący
 
Od: 1 lip 2023, 11:54
Posty: 5
Auto: Mazda 6 SkyPassion 2020 2.5 SKYACTIV-G (Pb) 143KM

Postprzez darrecki » 2 lip 2023, 15:01

Nie wiem w jakim stopniu te drgania występują, ale zapomniałem napisać na początku żeby sprawdzić same opony. Jak są "wyząbkowane" co może się zdarzyć głównie z tyłu, to wtedy cała kabina potrafi wpadać w wibracje. Dlatego napisałem, pierwszym krokiem jest podmiana kół. Jak ASO twierdzi, że nie ma kół jednocześnie mając tyle aut na placu, to zwyczajnie im się nie chce. Będą cię zbywać do końca gwarancji a potem martw się sam.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Adaware » 3 lip 2023, 14:15

Dzięki za podpowiedzi. Gwarancja producenta już dawno mi się skończyła, ale na szczęście ją sobie wydłużyłem w pakiecie rozszerzonym.
Obdzwoniłem 3 serwisy i żaden nie ma zamiennych kół i nie będzie ich przekładał z aut zastępczych. No cóż, ASO Mazdy zawsze przodem do klienta. Oddam ponownie samochód na jakiś czas do serwisu, poproszę aby zwrócili uwagę na tarcze, półosie, wahacze zawieszenia, poduszki silnika itp. Jak ich działania nic nie wykażą, to w międzyczasie będę zmieniał ASO na inne aż do skutku...
Początkujący
 
Od: 1 lip 2023, 11:54
Posty: 5
Auto: Mazda 6 SkyPassion 2020 2.5 SKYACTIV-G (Pb) 143KM

Postprzez maciej_idzi » 10 lip 2023, 16:34

Witam. Mam podobny Problem i bujam się z nim od jakiegoś czasu. Co mnie interesuje to w moim przypadku jadąc z prędkością około 120-150 km/h wibruje mi fotel pasażera, ale jak wjadę w jakąś małą nierównośc na autoatradzie to te wibracja chwilowo zanikaja, ale po chwili znów wracaja..Wyważanie, zmiana ciesnienia w oponach nic nie daje. Byłem na Hunterze to też nic nie pomogło. Jak na zimówkach czy letnich cały czas problem występuje.

Co ciekawe, jak kupowałem to na jedzie próbnej odczuwałem takie wibracje to mi serwise powiedzieli że to od asfaltu występuje. Poprosiłem o test na innym komplecie oryginalnym ale również wibrowało.

Dodam że auto ma 60k przebiegu.

Ma może ktoś jakiś pomysł?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 lip 2023, 16:23
Posty: 1
Auto: Mazda cx5 2.5 aut

Postprzez Adaware » 25 lip 2023, 17:29

Ja swój samochód zostawiłem w serwisie i na razie "myślą" gdzie szukać powodów powstawania wibracji. Powoli się skłaniam się do takiej refleksji, że większość Mazd ma jakiś problem konstrukcyjny, który doprowadza do drżeń w czasie jazdy całego nadwozia. Został mi użyczony samochód zastępczy o konstrukcji bardziej zwartej, SUV CX-30 i odczuwam w nim te same wibracje co w mojej M6, aczkolwiek na pustym fotelu pasażera drżenia występują o wiele mniejszym nasileniu.

Myślę, że temat nie jest popularny, bo prawdopodobnie większość kierowców nie zwraca uwagi na takie detale, bo samochód ma po prostu jeździć.

Jeżeli serwis się podda (a doradca zaznaczył, że pierwszy raz słyszy o takim przypadku w tej generacji), to zakupię inne opony i sprawdzę, czy może przyczyną są firmowe Bridgestone.
Początkujący
 
Od: 1 lip 2023, 11:54
Posty: 5
Auto: Mazda 6 SkyPassion 2020 2.5 SKYACTIV-G (Pb) 143KM

Postprzez mario-k » 25 lip 2023, 18:53

W mojej madzi kiedyś wibracje wprowadzały przednie tarcze hamulcowe wiec warto ten wątek sobie przerobić a szczególnie gdy tarcze robiły się gorące
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez Adaware » 6 wrz 2023, 21:24

Po wstępnych bojach z serwisem, zwrócili mi samochód i potwierdzili drgania pustego fotela pasażera, dodali że nie różnią się one od drgań w innych egzemplarzach Mazdy 6, a tak w ogóle to 6'tka będzie w sprzedaży ostatni rok i firma nie poczuwa się do winy, że sprzedaje samochody z wadą fabryczną.
Jestem bardzo ciekawy czy następca Mazdy 6 będzie pozbawiony tego defektu.

Lista rzeczy jakie serwis zrobił: wyważenie kół, sprawdzenie łożysk piast, przegląd zawieszenia samochodu, zawieszenia silnika, poduszek i wgranie nowego oprogramowania silnika. Dodatkowo sprawdzili też poprawne działanie klimatyzacji.

Z tego powodu, że nie czuję się usatysfakcjonowanym klientem Mazdy, zostałem zaproszony na kolejną wizytę w ASO. Czy macie jakieś pomysły, co można jeszcze sprawdzić odnośnie tego tematu?

Dziękuję za wszelkie sugestie!
Początkujący
 
Od: 1 lip 2023, 11:54
Posty: 5
Auto: Mazda 6 SkyPassion 2020 2.5 SKYACTIV-G (Pb) 143KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6