sciaganie na lewa strone

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez baca22 » 10 mar 2016, 22:17

Witam forumowiczow. Jezeli pisze w nieodpowiednim dziale lub ten problem byl juz poruszany na forum to z gory przepraszam.
Mianowicie od poczatku mam problem z moja madzią. Podczas jazdy na autostradzie zauwarzylem, ze samochód zjezdza na lewa strone. Czy ktos mial podobny problem?? Nie chce nic ruszac przy kolach, auto jest wciaz na gearancji. Jestem juz umówiony do ASO. Chcialbym wiedziec czego sie moge spodziewac, lub na co sie nie dac wkrecic przez ASO. ( w angli nie blyszcza zbyt duza inteligencja) wiec zeby nie mowili ze to tak ma byc. Dzieki i pozdro.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 mar 2012, 18:04
Posty: 28
Skąd: UK LINCOLNSHIRE
Auto: BYLA MAZDA 6 2.0D TS2 2009r.
JEST MAZDA 6 2.2 SKYACTIVE TOURER SPORT 175BHP 2013r

Postprzez matthies » 10 mar 2016, 22:53

w poprzednich modelach nagminnie ściągało w prawo, jeżdżąc na kontynencie. Znajdź odcinek pustej drogi i przeleć się prawym pasem i zobacz czy dalej ciągnie w lewo, czy może w prawo. Jeśli w prawo, to tak musi być, mazda robi bardzo czułe zawieszenia i nawet pochył drogi ku odprowadzaniu wody potrafi wpływać na prowadzenie auta.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6357 (63/122)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez baca22 » 11 mar 2016, 01:08

Wczesniej 4 lata jezdzilem mazda GH i nic sie nie dzialo. Bylem zadowolony. Probowale na prostej drodze 4-ro pasmowej i dalej sciaga , chodz jakby troszke mniej, ale moze mi sie wydaje. Dodam ze cisnienie w oponach sprawdzalem i jest ok. Prócz tego sciagania miedzy 120-140 km/h odczuwam wibracje w samochodzie. Zonaczymy co powiedza w serwisie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 mar 2012, 18:04
Posty: 28
Skąd: UK LINCOLNSHIRE
Auto: BYLA MAZDA 6 2.0D TS2 2009r.
JEST MAZDA 6 2.2 SKYACTIVE TOURER SPORT 175BHP 2013r

Postprzez czarmi » 11 mar 2016, 09:42

baca22 napisał(a):Prócz tego sciagania miedzy 120-140 km/h odczuwam wibracje w samochodzie. Zonaczymy co powiedza w serwisie.

Mogą być źle wyważone koła i stąd te problemy. Wiele osób z posiadaczy M3 i M6 najnowszej generacji miało te problemy. W większości przypadków problemy znikały po prawidłowym wyważaniu kół, a nie jest to takie proste :| U mnie dokonali tego na wyważarce hunter – drożej, ale skutecznie.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1292 (31/38)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'

Postprzez baca22 » 11 mar 2016, 22:27

Witam. Wiec tak. Zawiozłem madzie dzis do ASO. Po paru godz. Zadzwonil do mnie koles, z informacja ze sprawdzili samochod i moje problemy wywodza sie ze zlej zbieznosci, oraz wywazenia kol. Poczym powiedzial ze, te zeczy nie podlegaja gwarancji i musze je sobie sam usunac, oraz zaplacic za to ze mi to sprawdzili. Czy myslicie ze to sa zeczy ktore moga powodowc sciaganie i drzenie. I czy to normalne ze musz zaplacic za sprawdzenie oraz ze to nie podlega gwarancji?? Dam znac co i jak , gdy pousowam problemy czy jest jakas poprawa. Pozdro.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 mar 2012, 18:04
Posty: 28
Skąd: UK LINCOLNSHIRE
Auto: BYLA MAZDA 6 2.0D TS2 2009r.
JEST MAZDA 6 2.2 SKYACTIVE TOURER SPORT 175BHP 2013r

Postprzez dawidrybcia » 12 mar 2016, 06:28

witam w clubie mam ten sam problem,wkrecali mi zbierznosc 35 pands raz dogi i 3 zaplacilem, nic nie pomagalo. wpadlem na pomysl zebyotwozyc invoice dla madzi. zadzwonilem do centrali mazdy na customer service i w tym samym dniu do domu przyjechal technik z mazdy zostawil taka sama mazde zabral moja i wrocil po 3 dniach wymienione byly 2amortyzatory tuleje 2x alusy i cos tam jeszcze, mowi ze wszystko gra, nie chcialo mi sie odrazu sprawdzac dopiero na drogi dzien wsiadam a tu kierownica w bok o jakies 2stopnie a samochod jak sciagal tak sciaga, zaraz na hamulec wysiadam a tu kawal uszczelki wyrwany od drzwi i do mazdy zadzwonilem po 40min przyjechala laweta z technikiem mowie do niego siadaj zobaczymy jak zrobiles, nawet slowem sie nie odezwal tylko sie trzymal wszystkiego, na 50mph przewiozlem go 120, po calej jezdzie mowi not right dalem mu kluczyki i teraz czekam za decyja na wymiane samochodu jezeli nie masz 60tysi mil a jest na gwarancji technik zmierzy ze za daleko odstaje od normy maj wtedy 14dni na naprawe albo wymiane samochodu. twardo tam ciskalem mowie ze w servisach to slabo dzialaja proponuje ci servis mazdy perrys. aha tak sie sklada ze znam sie na mechanice bo pracuje na warsztacie ale szczeze mowiac nawet palcem nie drgne zeby tam zajrzec mi sie wydaje ze to od ukladu wspomagania co sie dzieje u mnie zaczelo sie z dnia na dzien przejechalem przez garba i kierownica sama odbila lewo wprawo a nie powinno tak byc uklad powinien byc sztywny tak bylo wczesniej puszczasz kierownice a ona nawet nie drgnie oczywiscie mowie o przejazdach po wybojach,
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 16:38
Posty: 25
Skąd: POZNAN/LANCASTER
Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL

Postprzez czarmi » 12 mar 2016, 10:45

baca22 napisał(a):Zadzwonil do mnie koles, z informacja ze sprawdzili samochod i moje problemy wywodza sie ze zlej zbieznosci, oraz wywazenia kol. Poczym powiedzial ze, te zeczy nie podlegaja gwarancji i musze je sobie sam usunac, oraz zaplacic za to ze mi to sprawdzili.

Zła zbieżność wywodzi się pewnie od złego wyważenia kół, o którym Ci wcześniej pisałem. Też musiałem zapłacić 70zł za wyważenie kół na hunterze, ale tylko dlatego, że od ostatniego ich wyważania minęło już kilka miesięcy, więc stwierdzono, że mogło to wynikać z eksploatacji samochodu :| U mnie to pomogło, a koszty były niewielkie.
Tak na marginesie, to koszt ustawienia zbieżności też jest niewielki ;)
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1292 (31/38)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'

Postprzez baca22 » 16 mar 2016, 02:27

Wiec tak. Odebralem auto i pousuwalem usterki, czyli zbieznosc i wywazylem kola. Drgania przy wiekszych predkosciach ustaly , ale auto dalej sciaga na lewo. Choc troszke jakby mniej,ale nadal. Na zbieznosci byly jakies ubytki. Postaram sie poslac fotke z wynikow testu zbieznosci. Jak myslicie gdzie teraz szukac przyczyny sciagania w lewa strone???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 mar 2012, 18:04
Posty: 28
Skąd: UK LINCOLNSHIRE
Auto: BYLA MAZDA 6 2.0D TS2 2009r.
JEST MAZDA 6 2.2 SKYACTIVE TOURER SPORT 175BHP 2013r

Postprzez czarmi » 16 mar 2016, 07:48

... a nie informowali Cię o tym w zakładzie, w którym dokonywali tych czynności <co?>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1292 (31/38)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'

Postprzez baca22 » 16 mar 2016, 22:20

Oto fotka. Nic wiele nie mowil. Powiedzial tylko ze byla mala roznica i tyle. Ja sie nie znam co tam na tej fotce jest, moze mi ktos wytlumaczy ,czy byla duza roznica.
Załączniki
20160316_211658-1.png
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 mar 2012, 18:04
Posty: 28
Skąd: UK LINCOLNSHIRE
Auto: BYLA MAZDA 6 2.0D TS2 2009r.
JEST MAZDA 6 2.2 SKYACTIVE TOURER SPORT 175BHP 2013r

Postprzez baca22 » 20 mar 2016, 20:35

Chcialem was poinformowac, ze udalo mi sie zlikwidowac powod sciagania w lewo. Otoz zamienilem przednie kola stronami ( prawa na lewa a lewa na prawa ) , i madzia jezdzi prosciutko jak strzala. Wyglada na to ze , opony sa ( byly ) delikatnie zuzyte przez zla zbieznosc. Pojezdze chwilke tak , jesli sie nic nie bedzie dzialo to bedzie oki. Za miesiac jade do Polski, mam nadzieje ze bede sie rozkoszowal podroza moja nowa madzia. (Poprzednia bylem z 5 razy i nigdy mnie nie zawiodla ). Pozdro.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 mar 2012, 18:04
Posty: 28
Skąd: UK LINCOLNSHIRE
Auto: BYLA MAZDA 6 2.0D TS2 2009r.
JEST MAZDA 6 2.2 SKYACTIVE TOURER SPORT 175BHP 2013r

Postprzez dawidrybcia » 24 mar 2016, 00:14

Witam. Mistrzu pomysl dobry pierwsza rzecz kola czy opony zamieniles jesli opony przelozyles ok przyznaje racje sam prubowalem to robic, jesli przelozyles kola z felgami to tez gratuluje pomyslowosci i wspolczuje przy mocnych opadach, bedziesz jak motorowka tylko ze odwrotnie. Opony sa kierunkowe jeslizaden wulkanizaator w angli ci tak nie zalozy, to nie dla obrazy ale dla bezpieczenstwa.
Chcialbym dodac ze Mazda zdiagnozowala problem z nadgminnym sciaganiem, powodem byly i sa lozyska obrotowe a raczej ich podstawa material z ktorych jest wykonany jest bardzo slaby i podczas jazdy powyzej 50 km h twozy sie wibracja ktora prowadzi do przemieszczania nasady trzymajacej. chodzi o to ze na gorna czesc sprezyny zalozyli usztywniacze i dodatkowa gume ktora trzyma sprezyne z kielichem bez opcji przemieszczania sie, od tamtej pory autko popieredziela prosto czy bez wzgledu na polozenie drogi, jak by ktos byl zainteresowany jak wyglada modernizacja takiego czegos pisac pw posle fotki, z nieoficjalnych zrodel wiem mzd bedzie pracowac nad akcja servisowa mazdy 3 i 6 FL.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 16:38
Posty: 25
Skąd: POZNAN/LANCASTER
Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL

Postprzez baca22 » 24 mar 2016, 22:01

Witam. Przelozylem cale kola z oponami. Sprawdzalem na oponach i nigdzie nie widzialem zadnej informacji , zeby opony byly kierunkowe, (bridgestone turanza t001),dlatego tez zdecydowalem sie je przelozyc. Pojezdze i bede widzial , jak bedzie sie auto zachowywalo podczas deszczu. Narazie na suchej drodze jest ok.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 mar 2012, 18:04
Posty: 28
Skąd: UK LINCOLNSHIRE
Auto: BYLA MAZDA 6 2.0D TS2 2009r.
JEST MAZDA 6 2.2 SKYACTIVE TOURER SPORT 175BHP 2013r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6