Strona 1 z 1

Eksploatacja automatycznej skrzyni biegów

PostNapisane: 4 mar 2016, 09:12
przez KMBak
Wkrótce stanę się posiadaczem Mazdy 6 z automatyczną skrzynią biegów. Nigdy nie jeździłem automatem (z wyjątkiem małych przygód) i zastanawia mnie jedna rzecz. Wszędzie piszą, że wbrew zaleceniom producenta olej w skrzyni trzeba wymieniać. Że olej jest dożywotni w przekładni automatycznej.
Jak zapytałem w serwisie to na twarzy technika znak zapytania i wymijająca odpowiedź, że nie trzeba... To jak to jest? Jak Wy to robicie?

PostNapisane: 4 mar 2016, 17:13
przez Hordagoga78
nie trzeba...
w poprzednim samochodzie (nissan almera 1.8 auto) zrobilem 104kkm i plyn w dalszym ciagu byl koloru wlasciwego, czyli blado czerwony / rozowy...
jesli chcesz to mozesz zmienic ale pamietaj aby zalac plyn o takich samych wlasciwosciach – zajrzyj do instrukcji – to jest bardzo wazne.

Re: Eksploatacja automatycznej skrzyni biegów

PostNapisane: 4 mar 2016, 19:38
przez Marianek
Przez czas i przebieg jaki planujesz nie będziesz musiał o tym myśleć. Realnie patrząc nie podlega wymianie, chyba że będzie to 10 lat to można by pomyśleć.

PostNapisane: 4 mar 2016, 23:49
przez KMBak
Opinie są bardzo różne. Wielu sugeruje pierwszą wymianę po 60 tys. <oczy>

PostNapisane: 25 kwi 2016, 07:34
przez poxtazo
bzdury panowie wypisujecie. Olej w przekladniach sie wymienia. Skrzynia biegow czy manualna czy automatyczna ,sluzy przekazywaniu momentu obrotowego na kola,wiec dzialaja tam znaczne sily,temperatura oleju w przekladni to ok 90* wiec srodowiska pracy nie ma latwego , kolor jak tam ktos wyzej pisze, nie ma tu zadnego znaczenia.W silniku tez nie zmienia sie oleju bo ladnie wyglada? Olej traci swoje wlasciwoaci pod wplywem czasu i temperatur. Im ostrzej jezdzimy tym interwal wyniany powiniwn byc krotszy.ASO i producenci zawsze twierdza ,ze nie wynieniamy oleju.Nalezy zadac sobie proste pytanie,co im sie bardziej oplaca wymienic skrzynie AT za 27k zl czy olej za 500L ?. Odpowiedz nasuwa sie sama. Na co zwroci uwage...w AT nalezy wykonac DYNAMICZNA wyniane oleju czyli ok 8l. bo tyle w chodzi w GJ plus ok 3l na zmarnowanie, zeby wyplukac resztki starego oleju z systemu. Koszt ok 1000zl z olejem. Grawitacyjna wymiana jaka oferuja ASO to zabujstwo dla AT i leoiej juz jezdzic na starym oleju

PostNapisane: 25 kwi 2016, 14:06
przez iparts
Zdecydowanie zgadzam się z kolegą poxtazo. lej w automatycznej skrzyni powinno się wymieniać według zaleceń producenta. Nie ma dożywotniego płynu smarującego – niestety, dlatego warto zadbać o to by olej zarówno w silniku jak i skrzyni biegów był świeży. Zdania co do częstotliwości wymiany są podzielone (od 60 do 90 tysięcy kilometrów), dlatego przy zakupie warto dopytać sprzedającego czy zmieniał olej w skrzyni automatycznej, jeżeli nie a samochód ma blisko 100tys km, warto będzie wymienić ten olej. Warto pamiętać też że w skrzyni automatycznej olej pełni także tak jakby funkcję wyspszęglika i jeżeli straci swoje wartości to można odczuć szarpanie przy zmianie biegów.

PostNapisane: 25 kwi 2016, 15:00
przez Hordagoga78
nie chcialbym tutaj sie wymadrzac czy stawiac temat do kwestii rozmowy.
jesli producent przewiduje wymiane plynu skrzyni automatycznej, to z pewnoscia postawil jakas stopke w instrukcji obslugi...
w moim poprzednim dupowozie nie mialem zadnej konkretnej sugestii co do wymiany plynu...
jedynie w instrukcji zauwazylem rodzaj i kategorie plynu.
powiedzialem, nie wymienia sie ale takze dodalem, ze jesli chcesz to zrobic to musisz uzyc odpowiedniego typu/rodzaju...

Re: Eksploatacja automatycznej skrzyni biegów

PostNapisane: 25 kwi 2016, 17:24
przez Dominator
Zgadzam się z iparts. Olej traci swoje właściwości hydrauliczne z upływem czasu i przepracowanych godzin. Dodatkowo skrzynia ulega ścieraniu wewnątrz, powstają opiłki itd. Warto wymieniać.

PostNapisane: 14 paź 2017, 12:59
przez dyzioo
A czy te skrzynie są awaryjne? w silniku 2.2D...
Ile mozna zrobic km bezawaryjnie? Auto rocznik 2013/2014 . Zamierzam kupic w tym miesiacu i automata dlatego pytam.
Pozdrawiam.

Re: Eksploatacja automatycznej skrzyni biegów

PostNapisane: 3 lis 2017, 12:40
przez _m_
Olej w skrzyni się wymienia, musi spełniać normą podaną przez producenta. W mojej AT wymieniłem statycznie (3,8l) na Midland Omnimatic (spełnia Mazda m-v, pełny syntetyk), jestem po wymianie kilka tysięcy km i nic się ze skrzynią nie dzieje (przebieg ok 110kkm). Przy wymianie widziałem miskę wewnątrz i magnes wewnętrzny i zapewniam, że warto dokonać wymiany. Poprzedni właściciel tez uważał, ze w skrzyniach jest olej forever!
filtr i uszczelkę misy kupiłem w https://akpp.pl