U mnie ten problem objawia się nie tyle drżeniem kierownicy co lekkim pulsowaniem pedału hamulca. Czasami przy niezbyt silnym hamowaniu pulsowanie przechodzi w wyczuwalne "kangurzenie" samochodu a delikatne i płynne zatrzymanie samochodu jest nieco utrudnione ponieważ hamulce pod koniec działają mocniej a czasami nieco lżej. Wpływa to oczywiście ujemnie na komfort jazdy gdy wiozę pasażerów natomiast nie ma znaczenia gdy jadę sam . Niebawem mam przegląd po 20 tys. i zgłoszę problem, zobaczymy jaką bajeczkę mi sprzedadzą
Podpowiedzcie może jaka linie obrony przyjąć aby doprowadzić do wymiany tarcz zamiast ich toczenia
Drżenie kierownicy podczas hamowania
1, 2
Miałem podobny problem, okazało się, że jeden z klocków (przednich) "zacinał" się w zacisku. Podszlifowali coś pilnikiem i problem ustąpił. Od tego czasu mam już zrobione ponad 10 kkm i problem nie wrócił.
- Od: 10 kwi 2013, 19:27
- Posty: 68
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013
Powiedz ze toczenie oslabia tarcze i grozi niebezpieczenstwem oraz powrotem problemu w wypadku zebrania roznej ilosci materialu z 2 stron.
-
Przemek323c
Jak będą to tarcze, muszą wymienić na nowe,u mnie wymienili bez żadnego problemu,więc nie zgadzaj się na toczenie,jak reklamujesz towar ,wade to ty mówisz co oczekujesz,a nie sprzedawca
- Od: 24 lut 2013, 00:53
- Posty: 88
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan
Witam po dłuższym czasie mam przejechane teraz 18 tys przy okolo 14 tys pojawił się problem że przy hamowaniu przy mniejszych prędkościach gdy już są nagrzane hamulce pojawia się nierównomierne zwalnianie tak jak by tarcze miały bicie znowu przy większych prędkościach ponad 100 km/h kierownica przy hamowaniu drży czy to mogą być krzywe tarcze jadę na przegląd i zgłoszę tą sprawę. Może jakieś rady?
- Od: 31 sty 2013, 11:19
- Posty: 114
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 6 (GJ) 2013 SKYPASSION 2.0 165 KM,MT, I-ELOOP NAVI,JASNA SKÓRA,GRAY METEOR
o ile nierównomiernego zwalniania nigdy nie doświadczyłem, to przy mocniejszym hamowaniu z większych prędkości drganie kierownicy często jest spowodowane właśnie wykrzywionymi tarczami. Zdarza się jednak, że nawet skrzywiona felga powoduje drgania, więc jeśli to nie będą tarcze, to następnie sprawdź własnie osiowość felg, a później amortyzatory.
Zapomniałem dopisać, przenoszę do odpowiedniego wątku.
Zapomniałem dopisać, przenoszę do odpowiedniego wątku.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Witajcie!!!
Mam przejechane 20 tyś km i wybrałem się na przegląd (mazda-odyssey). Od około 2-3 tysięcy km także odczuwałem delikatne drgania na kierownicy przy mocniejszym hamowaniu. Gdybym nie przeczytał o tym na forum, może jednak nie przejąłbym się tym tak bardzo i w ogóle bym tego nie zgłosił.... Zgłosiłem jednak ten problem i mechanik po sprawdzeniu przyznał mi racje i zawnioskował do Mazdy Polska o wymianę tarcz i kloców na gwarancji lub ich przetoczenie. Ja oczywiście będę się domagał wymiany na nowe. Przecież to w końcu nowy samochód. A poza tym drgania po wyjeździe z przeglądu nasiliły się. Sam mechanik powiedział, że drgania prędzej, czy później stałyby się uciążliwe.
Ostateczną i oficjalną odpowiedź mam dostać w ciągu maks 2 tygodni czasu. Jak kogoś to będzie interesowało to na pewno podzielę się z wami wynikiem mojej sprawy.
Pozdrawiam!!!
Mam przejechane 20 tyś km i wybrałem się na przegląd (mazda-odyssey). Od około 2-3 tysięcy km także odczuwałem delikatne drgania na kierownicy przy mocniejszym hamowaniu. Gdybym nie przeczytał o tym na forum, może jednak nie przejąłbym się tym tak bardzo i w ogóle bym tego nie zgłosił.... Zgłosiłem jednak ten problem i mechanik po sprawdzeniu przyznał mi racje i zawnioskował do Mazdy Polska o wymianę tarcz i kloców na gwarancji lub ich przetoczenie. Ja oczywiście będę się domagał wymiany na nowe. Przecież to w końcu nowy samochód. A poza tym drgania po wyjeździe z przeglądu nasiliły się. Sam mechanik powiedział, że drgania prędzej, czy później stałyby się uciążliwe.
Ostateczną i oficjalną odpowiedź mam dostać w ciągu maks 2 tygodni czasu. Jak kogoś to będzie interesowało to na pewno podzielę się z wami wynikiem mojej sprawy.
Pozdrawiam!!!
- Od: 20 maja 2013, 22:31
- Posty: 28
- Auto: Mazda 6 2.0 Sky Passion. 07.2013
Doradzam wszystkim sprawdzić tarcze przy wysokich prędkościach. Osobiście zrobiłem to zbyt późno po 35 tyś., zużycie na poziomie 80 %. Podkreślę, iż ASO nie stwierdziło nieprawidłowej eksploatacji. Reklamacje odrzucono – powód: normalny objaw użytkowania. "Sorry – takie mamy tarcze".
- Od: 11 mar 2013, 12:26
- Posty: 95
Sorry za spore opóźnienie z odpowiedzią!!!
Moje tarcze przednie (i klocki) zostały wymienione na gwarancji
Były pokrzywione, wada fabryczna lub słaba odporność na zmianę temperatury. Nie wiem dokładnie.
Tarcze wymienione przy 20 tyś km.
Teraz mam 40 tyś km, jestem po przeglądzie i jest ok.
Tylko martwi mnie, że jeden klocek hamulcowy ma jeszcze 8 mm, a drugi 5 mm.
Czy taka różnica jest normalna?
Pozdrawiam!
Moje tarcze przednie (i klocki) zostały wymienione na gwarancji
Były pokrzywione, wada fabryczna lub słaba odporność na zmianę temperatury. Nie wiem dokładnie.
Tarcze wymienione przy 20 tyś km.
Teraz mam 40 tyś km, jestem po przeglądzie i jest ok.
Tylko martwi mnie, że jeden klocek hamulcowy ma jeszcze 8 mm, a drugi 5 mm.
Czy taka różnica jest normalna?
Pozdrawiam!
- Od: 20 maja 2013, 22:31
- Posty: 28
- Auto: Mazda 6 2.0 Sky Passion. 07.2013
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6