Drżenie kierownicy podczas hamowania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez waldekx1 » 11 lis 2013, 19:07

Witam forumowiczów, powraca chyba problem poprzednich modeli Mazdy (przynajmniej w mojej to zauważyłem) pod tytułem : ZWICHROWANE TARCZE. Przejechałem 11 tys. km, ale mam wrażenie, że początki tego zjawiska miały miejsce już przy ok 5 tys. km. Telepie kierownicą przy hamowaniu, najmocniej między 30 a 60 km/h. Poruszam się głównie po autostradach i drogach dwujezdniowych
i nie stosuję agresywnego stylu jazdy. Na tarczach brak jakiegokolwiek śladu zużycia. Macie podobne spostrzeżenia?
Początkujący
 
Od: 24 maja 2013, 21:58
Posty: 5
Auto: Mazda 6, GJ 2,0 benzyna, 165 KM 2013, SkyPassion

Postprzez adamus28 » 11 lis 2013, 22:09

Mi już wymienili na gwarancji przednie tarcze,jedż do aso. pozdrawiam :) przebieg 4200tyś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2013, 23:53
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan

Postprzez koliber1960 » 14 lis 2013, 11:09

Witam. Kupiłem 6 tego roku 7 września.Walczę z serwisem już 2 miesiące bo są drżenia kierownicy przenoszące się na całą karoserię przy prędkościach 110-130 km/godz.Czytałem,że opony lub felgi. Wymienili mi felgi na inne i przyjęto reklamację na jedną oponę Bridgestone(Bridgestone uwzględnił).
Walczę bo nie mają ochoty się ze mną skontaktować i nie oddali mi jeszcze opon a ja nadal czekam na ich telefon.Ja dzwoniłem serwis niestety nie.Jeżdżę na swoich nowych zimówkach Nokian WR A3.Jechałem wczoraj autostradą i wydaje mi się,że nadal są drżenia chociaż na pewno mniejsze.Kurdę a może to też tarcze.Serwis do d... nic nie sprawdził poza wyważaniem kół i tak już 2 miesiące.Jaki?otóż NordicMotor z Bydgoszczy.To tak a-propos,nie polecam.Brak mi powoli sił i chyba zima mnie zastanie a chciałem się przejechać na tych oddanych oponach żeby sprawdzić czy są DRŻENIA.Mam wrażenie ,że serwis chce mnie przetrzymać.Nie wiem co robić.Napisałem maila do Mazda Motor Polska do W-wy i trochę ich pogonili ale nadal cisza ze strony serwisu.PORADŹCIE MI CO MAM ROBIĆ bo mnie trafi szlag na to wszystko.Piszcie proszę jak żyć.Panie prezesie jak żyć jak tu jeździć.Pozdrawiam forumowiczów.

Dopisano 14 lis 2013, 11:11:

Jeżdżę więc przebieg 7000 km z kawałkiem.

Dopisano 14 lis 2013, 11:15:

Acha problem od początku wyjazdu z salonu.Czy wy odbieraliście auto przed salonemczy wyjeżdżaliście ze środka salonu? albo nie bo się chyba zaczynam czepiać.Chociaż ja odbierałem kiedyś Toyoty czy Mitsubishi to zawsze było ,,z pompą"

Dopisano 14 lis 2013, 11:16:

Czy polecacie serwisy z Poznania?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2013, 12:39
Posty: 59
Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez adamus28 » 14 lis 2013, 11:57

Witam mi właśnie wymienniki w Nordic motor w Bydgoszczy i jak na razie jestem zadowolony z obsługi,szybko sprawnie zobaczymy co będzie dalej. Jedz i sam powiec że tarcze ci lekko biją, mi wymienili oczywiście na gwarancji, czekałem tydzień na tarcze bo nie mieli na miejscu. Pozdrawiam :)

P.S Auto odbierałem w salonie u góry ,ale to było w maju .Pozdrawiam i daj znać jak coś załatwisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2013, 23:53
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan

Postprzez koliber1960 » 14 lis 2013, 20:56

Wymienili ci tarcze? kurde ja nadal walcze z serwisem ale u mnie to felgi i opony bo drży przy prędkości ok 110-130 km/godz. A przy hamowaniu ok. Jak przy hamowaniu to tarcze raczej.Ale co do serwisu NordicMotor to mam odrębne zdanie.

Dopisano 14 lis 2013, 20:59:

Chyba,że jednak tarcze
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2013, 12:39
Posty: 59
Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez adamus28 » 14 lis 2013, 23:40

Nie jak hamujesz i jest ok,to będzie co innego,u mnie było właśnie przy hamowaniu przy wyższych prędkościach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2013, 23:53
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan

Postprzez koliber1960 » 15 lis 2013, 08:13

O tym mówię,że jak drży przy hamowaniu przy wyższych czy nawet mniejszych prędkościach to tarcze.Jak drżenia pojawiają się przy wyższych prędkościach a kulminacja jest przy 110-130 km/godz to problem jest w kołach-albo felgi albo opony i ja tak mam,to drugie właśnie.W związku z tym pozwoliłem sobie napisać o serwisie chociaż nie chciałem.Trudno ale jestem wk.....y.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2013, 12:39
Posty: 59
Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez adamus28 » 15 lis 2013, 11:43

Nie dziwie się tobie, truj im pupę <dupa> do skutku.Powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2013, 23:53
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan

Postprzez jaceku » 15 lis 2013, 21:40

jak na auto za 100 tys...pokrzywione tarcze przy takich przebiegach chyba świadczą o kiepskiej ich jakosci...

na szczescie tylko kilka osób zgłasza takie problemy... ale przyznam, że nie przystoi mieć takie problemy w aucie tego segmentu...

przypomina mi się kolega z klubu fiata bravo, który wymienił kiedys 2 razy tarcze przednie przy przebiegu do 40 tys km... ale on był jedynym z takim problemem (być może lubił hamować przed kałużami ;–)...
z kontekstu wynika, że mazda w poprzednim modelu 6 borykała się już z podobnymi problemami?
aż strach pomyśleć, co będzie jak się trafi jakiś ostrzejszy kierowca...bo z tego cco tu Panowie pisza, wynika że każdy traktuje swoje hamulce w sposób delikatny...
Fiat Bravo SPORT 2,0 MultiJet 205 KM/434 NM 2008
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 09:56
Posty: 26 (0/1)
Auto: Fiat Bravo SPORT 2,0 M-Jet 205 KM/434 NM 2008

Postprzez Sebal » 15 lis 2013, 22:04

jaceku napisał(a):jak na auto za 100 tys...pokrzywione tarcze przy takich przebiegach chyba świadczą o kiepskiej ich jakosci...
Mylisz się. Tego typu rzeczy dzieją się również w samochodach za 300 tys. zł. Dla przykładu w BMW 335 xd coupe mojego kolegi jest to ciągły problem.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 635 (1/5)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez jaceku » 16 lis 2013, 00:56

Sebal napisał(a):
jaceku napisał(a):. Tego typu rzeczy dzieją się również w samochodach za 300 tys. zł. Dla przykładu w BMW 335 xd coupe mojego kolegi jest to ciągły problem.


o takich przypadkach to już lepiej w ogóle nie mówić...
Fiat Bravo SPORT 2,0 MultiJet 205 KM/434 NM 2008
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 09:56
Posty: 26 (0/1)
Auto: Fiat Bravo SPORT 2,0 M-Jet 205 KM/434 NM 2008

Postprzez t-que » 18 lis 2013, 22:07

Witam,
Od dłuższego czasu czytam forum, kiedyś też udzielałem się w ramach posiadania szóstki GG. Od pół roku jestem posiadaczem GJ jak w opisie. Prawie od początku miałem problem z drżeniem przy hamowaniu. Zgłosiłem problem przy przebiegu około 14000 km (teraz mam 19000). Powiediano mi wprost, ze nie jest to pierwszy znany im przypadek, i że japonczycy dumaja co moze byc tego powodem. W ciagu okolo miesiaca wymieniono mi przednie tarcze i klocki na gwarancji. Od wymiany przejechalem około 3000 i jest pieknie i oby tak zostalo. Zmierzam do tego, że drżenie nie jest absolutnie odosobnione i wiele aut sie z tym boryka i musza to na gwarancji zrobic bez zajakniecia.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2009, 22:30
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GJ
2.0 SkyActive-G, 165 km SkyPassion
Sportkombi JetBlack

Postprzez ZOOMik » 19 lis 2013, 22:54

Cięcie kosztów/problemy z jakością można zaobserwować ostatnimi czasy, zresztą nie tylko w motoryzacji. Podobne w skutkach przygody z tarczami/klockami przerabiali posiadacze nowych Astr i Insignii.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez koliber1960 » 21 lis 2013, 12:15

W końcu skończyły się problemy z kołami.Wczoraj byłem w ASO i dostałem reklamowane opony.Bridgestone uznał co prawda ,że jedna była wadliwa ale uznał i mam nową. Wcześniej po wielkich bojach w salonie kiedy stwierdzono,że winne są też felgi dali mi inne z innego auta,ale są ok.Co prawda wczoraj po zamianie opon na których jeżdżę czyli zimowych Nokianów na te z reklamacji letnie,może coś tam minimalnie przy 130km/godz. ale chyba się czepiam-wspomniałem,że minimalnie i Pan z serwisu powiedział,że to może być podgięta trochę prawa tylna felga,przypomniałem- to są felgi które od nich dostałem.Ustaliliśmy ,że sprawdzę na zimówkach.Wyobraźcie sobie ,że chcieli kasę za przekładkę ale po moim stwierdzeniu,że jestem u nich 5 raz i to nie z własnej woli odpuścili.Wróciłem do domu więc na zimówkach i nic nie drży jest w końcu OK.Trwało to 2,5 miesiąca. DRAMAT. A właściwie ASO dramat.
Jest to mój piąty samochód kupowany w salonie i nigdzie nie było takich problemów.2xToyota Corolla,1xMitsubishi Lancer,1x VW Golf i teraz Mazda 6.Zakłada,że teraz już tylko od przeglądu do przeglądu.Pozdrawiam forumowiczów.ASO ? pisałem NordicMotor z Bydgoszczy-to ci co stwierdzili,że drżenia-to specyfika auta i zawieszenia. Ciekawe , auto za 110000 tys.zł,ciekawa specyfika.Jeszcze raz pozdrawiam.

Dopisano 21 lis 2013, 12:26:

Jest pięknie i oby tak zostało.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2013, 12:39
Posty: 59
Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez krykowski » 24 sty 2014, 08:24

Widzę, że mam ten sam problem co poprzednicy. Niestety przy 9 tys.km kierownica zaczyna drgać – oczywiście przy hamowaniu przy ok. 120km/h.
Czeka mnie serwis. Nie rozumiem tylko (po rozmownie z kierownikiem serwisu w Poznaniu), że będą chcieli tarcze przetaczać. Dziwne. Jeśli tak grube, wentylowane tarcze uległy deformacji to ich wielokrotne przetaczanie niewiele da. Problem tkwi w materiale, z jakiego są wykonane. Auto jest już trochę na rynku i taki problem powinni wyeliminować. .... Co myślicie?
Krzych
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 sty 2014, 21:55
Posty: 4
Skąd: Poznań/Czaplinek
Auto: Mazda6 GJ SKY-PASSION
2.2D 2013 Kombi

Postprzez Przemek323c » 24 sty 2014, 11:11

Ja bym sie nie godzil na toczenie, tym bardziej na gwarancji.
Przemek323c
 

Postprzez Tosik » 24 sty 2014, 12:29

Miałem taki przypadek w poprzednim aucie, serwis uparł się na toczenie tarczy, pomogło na jakieś 500 km, potem to samo. Wymienili w końcu na nowe ale niestety zamienniki, problem powrócił po kolejnych paru setkach km. W końcu po licznych pismach i interwencjach w gazetach motoryzacyjnych wymienili tarcze na te wskazane przez mnie, i to był koniec kłopotów z hamulcami, przejechałem kolejne ponad 80 tyś i wymieniałem tylko klocki.

Po moich przykrych doświadczeniach walczył bym o nowe tarcze

W Poznaniu na ul. Zagłoby 3, 61 868 56 46, jest taki magik, który się zajmuje tym tematem od lat, może warto zasięgnąć opinii?? Kiedyś mi to tłumaczył ale niewiele pamiętam, chodziło oto że jak tarcza się "krzywi" to przetoczenie jest na chwilę, mówił o jakiś przegrzaniach materiału w całej strukturze tarczy i że jest to leczenie syfa pudrem raz przegrzana tarcza będzie się krzywić już zawsze podczas kolejnego gwałtowniejszego hamowania.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2014, 20:37
Posty: 24
Auto: Mazda 6
2013r., 2.0 benzyna
165KM, Skypesion

Postprzez koliber1960 » 26 sty 2014, 12:51

Jeśli drżenia są przy hamowaniu niezależnie od prędkości to raczej tarcze.,jeżeli drżenia są a najbardziej nasilone przy prędkości 110-130 km/godz to najpewniej koła(i tu felgi lub opony) Co do tarcz to jesli auto na gwarancji powinien serwis wymienić na nowe.Pisano już o tym.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2013, 12:39
Posty: 59
Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez przemekost » 6 lut 2014, 10:33

Pierwsze słyszę swoją drogą że ktoś przetacza takie tarcze... 20 lat temu w autach bez ABS i innych pierdół typu nawiercanie, nacinanie to jeszcze tak, ale teraz? i to jeszcze w ASO? to chyba jakiś żart, albo ja o tym nie mam pojęcia...
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2013, 19:02
Posty: 50
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skyactiv-G 165KM i-ELOOP SkyPASSION Soul Red

Postprzez Przemek323c » 6 lut 2014, 10:51

Toczy sie toczy o ile jest z czego i jak i ani abs ani nawiercanie/nacinanie nie ma tu nic do rzeczy.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6