Dostosowywanie się automatu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pli » 6 maja 2013, 12:43

Cześć,
ktoś poruszał na tym forum temat dostosowywania się automatu do sposobu jazdy kierowcy, co niby miało by na długą metę skutkować bardziej ślamazarnym bądź sportowym zachowaniem skrzyni. Ktoś z Was ma jakieś źródła co do tego? Jak to niby ma działać i czemu służyć (dynamika vs. spalanie?)

Paweł
Obrazek
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2013, 19:43
Posty: 10
Auto: Biała strzała: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion

Postprzez tomb745 » 10 maja 2013, 15:02

Jako, że to jedyny post o automacie troche może z innej beczki: przy delikatnym operowaniu gazem biegi zmienia przy 1800 obr, nieco mocniej 2800 a z pedałem w podłodze zmienia przy 4800. Wydaje się wobec tego, że funkcję uczenia można zignorować bo i tak pojedzie jak chcemy. (dane dotyczą diesla 175 km, gdzie czerwona strefa zaczyna się od 5000 obr/min)
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 14:45
Posty: 86 (0/1)
Auto: GJ 6 kombi, sky-passion 2,2 175 KM, diesel, AT

Postprzez bbartek » 27 maja 2013, 13:03

hej, ja ma na razie przejechane 1400 i pedału gazu używam ostrożnie, ale jak trzeba to się nie pieszczę.
Też mi zmienia bieg przy ok 1800 obrotów.
Jakbyś miał pytania to da się sprawdzić i porównać.
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2013, 13:02
Posty: 26
Auto: M6 2013 kombi 175KM , diesel, AT

Postprzez ZOOMik » 25 cze 2013, 00:26

Z tego co wiem to skrzynia AT w 6GJ wyposażona jest w już stosowany wcześniej system adaptacyjny (AAS) – nie działa on tak, jak tu (i na konkurencyjnym forum) pisze się, że jak się raz „nauczy” to tak później będzie działać już cały czas. Jest to „”inteligentna” funkcja sterownika, która ma za zadanie poprawić/dostosować współpracę skrzyni/auta z kierowcą/warunkami drogowymi, „analizując” na bieżąco wiele różnych informacji z różnych źródeł/czujników. W praktyce, inaczej (przy innych obrotach) będzie ona zmieniać biegi, jeśli „wykryje”, że kierowca ma akurat chęć poczuć się jak szofer limuzyny, delektujący się widokami zza okna nieśpiesznie przemierzając kilometry a zupełnie inaczej, gdy „nerwowość” prowadzenia i brutalne obchodzenie z pedałem gazu i hamulca zdradzi sportowe zapędy draivera i chęć (być może tylko chwilową) do wyzwolenia adrenaliny. Zmiany mają charakter „chwilowy” a nie trwały, więc bez obaw :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Wicio23 » 25 cze 2013, 10:28

Wszystko się zgadza z tym co napisał ZOOMik, dodałbym jeszcze, że pedał gazu ma "takie drugie dno". Jeśli mocno naciśniesz pedał gazu i będzie takie "klik" to oznaka dla skrzyni i silnika że masz ochotę na trochę szaleństwa i skrzynia robi kick-down i kręci silnik aż do 6,5 tys obr. :D
Początkujący
 
Od: 20 maja 2013, 11:26
Posty: 27
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda6, 2.0 6AT, SkyEnergy
SportKombi, Blue Reflex

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6