Jaka dojazdówka do GJ
1, 2
Witajcie,
na dniach odbieram swoją piękność. Z racji na przewidywaną dłuższą trasę "z marszu" postanowiłem od ręki zmierzyć się z problemem braku zapasu w nowym modelu.
W zasadzie pytanie jest proste – czy ktoś już temat przerabiał i może polecić jakie konkretnie dojazdówkę, lewarek i (chyba) śruby należy kupić ?
Z góry dzięki za pomoc.
na dniach odbieram swoją piękność. Z racji na przewidywaną dłuższą trasę "z marszu" postanowiłem od ręki zmierzyć się z problemem braku zapasu w nowym modelu.
W zasadzie pytanie jest proste – czy ktoś już temat przerabiał i może polecić jakie konkretnie dojazdówkę, lewarek i (chyba) śruby należy kupić ?
Z góry dzięki za pomoc.
- Od: 12 lut 2013, 21:08
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GJ 2012 2.0 SKYACTIV-G
Jeśli chodzi o Assistance Mazdy to co z tego, że jest, jak padnie opona np. w Borach Tucholskich to czekaj na przyjazd, potem aż pojedzie do warsztatu i naprawi, a potem wróci, a Ty czekaj z dziećmi w lesie godzinami.
Jeśli chodzi o zestaw naprawczy to też nie rozwiązuje sprawy, bo nie każdą dziurę da się tym załatać, pytanie też czy da się potem taką oponę po tej piance doczyścić i naprawić? mi się wydaje, że za 10 – 15 zł nikt w warsztacie nie będzie się bawił w czyszczenie opony z mazi która ma zatykać dziurę, problematyczne jest też czy klej będzie się trzymać po czymś takim.
Tak więc jeśli chodzi o mnie bez opony zapasowej nie jadę za miasto, a zestaw naprawczy może być tylko dodatkiem.
Jeśli chodzi o zestaw naprawczy to też nie rozwiązuje sprawy, bo nie każdą dziurę da się tym załatać, pytanie też czy da się potem taką oponę po tej piance doczyścić i naprawić? mi się wydaje, że za 10 – 15 zł nikt w warsztacie nie będzie się bawił w czyszczenie opony z mazi która ma zatykać dziurę, problematyczne jest też czy klej będzie się trzymać po czymś takim.
Tak więc jeśli chodzi o mnie bez opony zapasowej nie jadę za miasto, a zestaw naprawczy może być tylko dodatkiem.
- Od: 14 lut 2013, 18:45
- Posty: 5
To ok 3 razy drożej od dojazdówki do GH.
Dojzdówka pewnie kosztuje jakieś 1000 i do tego specjalne zagłębienie 2000 plus śruba mocująca 200
Generalnie pewnie te wszystkie elementy są ze złota
Ja kupowałem dojazdówkę do GH na alledrogo, śrubę też mi się udało wyszukać, może do GJ już coś będzie
Proszę nie brać tego za reklamę, ale ja osobiście kupowałem tu:http://www.beretta.waw.pl/kola_dojazdowe.html, nie wiem jak teraz, ale gość handlował na allegro
Dojzdówka pewnie kosztuje jakieś 1000 i do tego specjalne zagłębienie 2000 plus śruba mocująca 200
Generalnie pewnie te wszystkie elementy są ze złota
Ja kupowałem dojazdówkę do GH na alledrogo, śrubę też mi się udało wyszukać, może do GJ już coś będzie
Proszę nie brać tego za reklamę, ale ja osobiście kupowałem tu:http://www.beretta.waw.pl/kola_dojazdowe.html, nie wiem jak teraz, ale gość handlował na allegro

Cena oryginalnej znam. Sam sprzedawca przyznał, że jest to absurd a wynika nie ze szlachetności metalu z jakiego została odlana a z tej specjalnej pianki, która wypełnia wnękę na koło. Wyjątkowość tej pianki to podobno również nie kwestia materiału z jakiego została wykonana ale jej kształtu, który idealnie rzekomo pasuje do wnęki gdy mamy tam wsadzone koło. Musiałem mieć przy rozmowie niezbyt wyraźną
minę ponieważ sprzedawca sam zasugerował kupno koła u jakiegoś gościa z Ursynowa a w temacie pianki jej przycięcie samodzielnie
Przy okazji koledze Pawłowi dzięki za dane fabrycznej dojazdówki


Przy okazji koledze Pawłowi dzięki za dane fabrycznej dojazdówki

- Od: 12 lut 2013, 21:08
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GJ 2012 2.0 SKYACTIV-G
Cena kompletnego koła dojazdowego to ok. 2800 PLN brutto. W skład kompletu, oprócz koła, wchodzą pianki wypełniające, śruba mocująca, mata bagażnika, mata wygłuszająca, lewarek i klucz do kół (dwóch ostatnich nie ma w standardzie). Także nie samo koło kosztuje prawie 3 tysiące, chociaż cena i tak wydaje się być wysoka.
- Od: 29 mar 2010, 12:03
- Posty: 61
Widzęże cena koła zapasowego spada – W sobotę jak odbierałem samochód to usłyszłeme, że kosztuje 1800 PLN...
Może trzeba jeszcze poczekać?
PS: Może da się pohandlować i oddająć nieużywany zestaw naprawczy z dostosowaną do niego pianką uda się zjechać poniżej 1000 PLN???
Może trzeba jeszcze poczekać?
PS: Może da się pohandlować i oddająć nieużywany zestaw naprawczy z dostosowaną do niego pianką uda się zjechać poniżej 1000 PLN???
- Od: 11 mar 2013, 19:02
- Posty: 63
- Auto: Mazda 6 GJ SkyPassion 2,0 '12 kombi
Mam nadzieję, iż to się zmieni. Zastanawiam się, czy koło po użyciu zestawu naprawczego nadawać się będzie do wulkanizacj (oczywiście zakładam, iż przebicie na to pozwoli). Dodam do tego czy np. po 10 dniach od przebicia i skorzystania z zestawu naprawczego lub później nie będą robić problemów w wulkanizacji ze względu na niestandardowych stan opony 
- Od: 11 mar 2013, 12:26
- Posty: 95
Hejka!!!
No i jak, czy ktoś już kupił fajną zamienną dojazdówkę?
Czy podane wymiary oryginału się zgadzają:
185/55R16
16x5J
5x114,3
ET40
Czyli jak mi się przebije opona to obok 19-ek zakładam 16-tkę?
No i może ktoś już znalazł godnego polecenia sprzedawcę na necie, alledrogo lub gdziekolwiek?
Słyszałem, że trzeba przyciąć troszkę piankę z oryginalnego zestawu naprawczego aby włożyć tam dojazdówkę?
Jeżeli ktoś ma sprawdzone info bardzo proszę o podzielenie się nim z innymi szczęśliwymi posiadaczami Mazdy 6 GJ
Z góry dzięki!
Pozdrowionka!!!
No i jak, czy ktoś już kupił fajną zamienną dojazdówkę?
Czy podane wymiary oryginału się zgadzają:
185/55R16
16x5J
5x114,3
ET40
Czyli jak mi się przebije opona to obok 19-ek zakładam 16-tkę?
No i może ktoś już znalazł godnego polecenia sprzedawcę na necie, alledrogo lub gdziekolwiek?
Słyszałem, że trzeba przyciąć troszkę piankę z oryginalnego zestawu naprawczego aby włożyć tam dojazdówkę?
Jeżeli ktoś ma sprawdzone info bardzo proszę o podzielenie się nim z innymi szczęśliwymi posiadaczami Mazdy 6 GJ
Z góry dzięki!
Pozdrowionka!!!
- Od: 20 maja 2013, 22:31
- Posty: 28
- Auto: Mazda 6 2.0 Sky Passion. 07.2013
Dzisiaj odebrałem otrzymany w gratisie zestaw fabryczny MAZDY z kołem dojazdowym do mojej nowej szóstki (sedan). W komplecie otrzymałem felgę stalową 16 cali, oponę o szerokości 185 mm oraz dwuczęściową wytłoczkę okalającą koło, lewarek, klucz do kół i nową wykładzinę bagażnika (różniącą się od obecnej tylko tym, że ma dodatkowe dwa odboje dystansowe z tylu od strony zderzaka).
Wszystko pięknie zamontowałem i od razu odkryłem, że zmniejszyła mi się głębokość bagażnika, który jest obecnie płytszy o około 5 cm! W pierwszej chwili sądziłem, że coś źle zamontowałem, ale po sprawdzeniu i porównaniu wytłoczek okazało się, że te nowe są znacznie grubsze niż te stare – oryginalnie montowane przez Mazdę. I nie ukrywam, że się mocno rozczarowałem, że jest to tak niedopracowane.
Wniosek jest taki: zainstalowanie koła dojazdowego podnosi podłogę i zmniejsza przez to pojemność bagażnika, który staje się dziwacznie płytki.
Wszystko pięknie zamontowałem i od razu odkryłem, że zmniejszyła mi się głębokość bagażnika, który jest obecnie płytszy o około 5 cm! W pierwszej chwili sądziłem, że coś źle zamontowałem, ale po sprawdzeniu i porównaniu wytłoczek okazało się, że te nowe są znacznie grubsze niż te stare – oryginalnie montowane przez Mazdę. I nie ukrywam, że się mocno rozczarowałem, że jest to tak niedopracowane.
Wniosek jest taki: zainstalowanie koła dojazdowego podnosi podłogę i zmniejsza przez to pojemność bagażnika, który staje się dziwacznie płytki.
Jak zamawiałem GJ na liście akcesoriów miałem dojazdówkę – zgodnie z sugestią sprzedawcy zdecydowałem się nieoryginalną za 1 tys bez efektu zmniejszenia kubatury w bagażniku.
discus napisał(a):Możesz podać wymiary zapasówki za 1 tyś zł. albo producenta ? Dla przypomnienia fabryczna (185/55R16 16x5J 5x114,3 ET40).
Wszystko załatwia salon – już mają to rozpracowane więc nie wnikałem w rozmiary i producenta.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6