2.0 PB – trwałość silnika przy większym przebiegu

Postprzez Gruby123 » 14 wrz 2020, 10:10

Witam wszystkich.
Planuję zakup Mazdy 6 GJ z silnikiem 2.0 165 KM. Wśród ofert zdarzają się motory z przebiegiem ok. 250 tys. km (roczniki 2012-2014). Jak jest z trwałością tych silników przy przebiegach tej wielkości? Szczególnie interesują mnie informacje o rozrządzie – czy od razu wymienić go "profilaktycznie" na nowy, czy poczekać do pierwszych niepokojących odgłosów. Czy może warto oddać samochód do ASO, żeby sami to ocenili?
Dużo pisze się o niezawodności tych silników (to mój główny powód wyboru Mazdy – nie chcę pchać się w VAG-owskie wynalazki), ale chciałbym się czegoś dowiedzieć od praktyków.
Wiem, że temat dotyczy stricte silników, ale przy okazji zapytam, jak jest w trwałością automatycznej skrzyni biegów przy takich przebiegach?
Wiem, że bardzo dużo zależy od częstotliwości i jakości serwisowania samochodów, ale zakładam, że kupię auto z dobrą książką serwisową. Chciałbym jednak wiedzieć, co ew. wymienić od razu po zakupie, żeby potem mieć spokój.
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2020, 09:55
Posty: 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6