Problem z bezpiecznikiem 60A przy akumulatorze

Postprzez Dawid92wr » 22 maja 2019, 09:10

Witam,

w mojej Mazdzie 6 z 2016 (sedan) roku mam problem z bezpiecznikiem przy akumulatorze. Drugi raz już spalił mi się bezpiecznik 60A w tej czerwonej płytce zaraz przy akumulatorze.

Za co odpowiada ten bezpiecznik, za jaki obwód?

Podejrzewam, że dzieje się to przy odpalaniu. Ogólnie auto troszkę dłużej kręci na zimnym (z sekundę dobrą). Na ciepłym praktycznie odpala od razu.

Wczoraj (tak jak za pierwszym razem) po wyjściu z pracy wsiadłem do auta, chciałem odpalić, kontrolki wszystkie się zapaliły, ale rozrusznik nawet nie zdążył zakręcić, było tylko pyknięcie i nic więcej, wyłączyłem i włączyłem zapłon, nacisnąłem guzik jeszcze raz i to samo.

Miał ktoś podobny problem? Czym to może być spowodowane?

W załączniku zdjęcie z zaznaczonym spalonym bezpiecznikiem.

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 12 lut 2019, 15:43
Posty: 8

Postprzez k31t » 22 maja 2019, 11:18

Z tego co widzę jest on odpowiedzialny za system EPS
Mazda6 GL EPS.png

Szkoda że dokładniej nie opisałeś jego oznaczenia. Bo to jest tylko gdybanie czy aby to jest ten bezpiecznik.
Widzisz może jakie on ma oznaczenie?? Czy na pewno tam był wcześniej bezpiecznik 60A??
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2019, 23:26
Posty: 67 (5/6)

Postprzez Dawid92wr » 22 maja 2019, 12:14

To jest cała klema plusowa przy akumulatorze z bezpiecznikami, nie da się tam jednego wymienić.
oznaczenie na tym plasticzku jest takie: 2444 EPAS 60A.

To jest ten co opisałeś? Jak sobie z tym poradzić?
Początkujący
 
Od: 12 lut 2019, 15:43
Posty: 8

Postprzez darrecki » 22 maja 2019, 17:23

Zapewne chodzi o to coś czerwone.
Poza tym sam sobie odpowiedziałeś, skoro oznaczenie jest EPAS. To samo jest na schemacie.
Załączniki
CLyxvCal.jpg
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Dawid92wr » 22 maja 2019, 18:20

OK, to za co odpowiada mamy już ustalone :) teraz pytanie co może potencjalnie powodować przepalenie tego bezpiecznika? I na jakie koszty mogę się przygotować :(
Początkujący
 
Od: 12 lut 2019, 15:43
Posty: 8

Postprzez k31t » 22 maja 2019, 19:50

1. Sprawdź płyn od wspomagania.
2. Sprawdź złącza czy są nie zalane.
3. Coś powoduje wywalenie bezpiecznika, więc może też być coś z maglownicą.
4. Sprawdź przeguby.

Pompa głośno chodzi?
Ciężko skręca się kierownicą?

Koszta to zależy od mechanika.
Nigdy mechanik nie powie Ci dokładnie ile. Bo raz znajdzie przyczynę szybko a innym razem zajmie mu dłużej.
Robota, robotą. Rozbierz plastiki i dostań się do wszystkiego – to zajmuje sporo czasu.

Ja bardziej kierowałbym się do elektryka. Niech sprawdzi obwody. Albo samemu.

Podłącz komputer i zobacz jakie masz błędy.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2019, 23:26
Posty: 67 (5/6)

Postprzez darrecki » 22 maja 2019, 19:54

Ale tam jest wspomaganie elektryczne... To już nie te Mazdy co kiedyś.

Opcje są 2-3, bo tam jest jedynie silnik i jego zasilanie + przekaźnik (od blokady kierownicy ??) Na schemacie nie widać silnika jako takiego, nie mam pojęcia czy moduł jest osobno, ale chyba nie – bo po co by mu było aż 60A?
Jakieś zwarcie do masy, problem z wiązką / wtyczką lub samym silnikiem.

Silnik od wspomagania jest pod kierownicą, ciężko go nie zauważyć.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez k31t » 22 maja 2019, 20:04

Racja ' Electric'
Za stary mam samochód :D
2009 rok
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2019, 23:26
Posty: 67 (5/6)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6