Witam,
w mojej Mazdzie 6 z 2016 (sedan) roku mam problem z bezpiecznikiem przy akumulatorze. Drugi raz już spalił mi się bezpiecznik 60A w tej czerwonej płytce zaraz przy akumulatorze.
Za co odpowiada ten bezpiecznik, za jaki obwód?
Podejrzewam, że dzieje się to przy odpalaniu. Ogólnie auto troszkę dłużej kręci na zimnym (z sekundę dobrą). Na ciepłym praktycznie odpala od razu.
Wczoraj (tak jak za pierwszym razem) po wyjściu z pracy wsiadłem do auta, chciałem odpalić, kontrolki wszystkie się zapaliły, ale rozrusznik nawet nie zdążył zakręcić, było tylko pyknięcie i nic więcej, wyłączyłem i włączyłem zapłon, nacisnąłem guzik jeszcze raz i to samo.
Miał ktoś podobny problem? Czym to może być spowodowane?
W załączniku zdjęcie z zaznaczonym spalonym bezpiecznikiem.
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Problem z bezpiecznikiem 60A przy akumulatorze
Strona 1 z 1
1. Sprawdź płyn od wspomagania.
2. Sprawdź złącza czy są nie zalane.
3. Coś powoduje wywalenie bezpiecznika, więc może też być coś z maglownicą.
4. Sprawdź przeguby.
Pompa głośno chodzi?
Ciężko skręca się kierownicą?
Koszta to zależy od mechanika.
Nigdy mechanik nie powie Ci dokładnie ile. Bo raz znajdzie przyczynę szybko a innym razem zajmie mu dłużej.
Robota, robotą. Rozbierz plastiki i dostań się do wszystkiego – to zajmuje sporo czasu.
Ja bardziej kierowałbym się do elektryka. Niech sprawdzi obwody. Albo samemu.
Podłącz komputer i zobacz jakie masz błędy.
2. Sprawdź złącza czy są nie zalane.
3. Coś powoduje wywalenie bezpiecznika, więc może też być coś z maglownicą.
4. Sprawdź przeguby.
Pompa głośno chodzi?
Ciężko skręca się kierownicą?
Koszta to zależy od mechanika.
Nigdy mechanik nie powie Ci dokładnie ile. Bo raz znajdzie przyczynę szybko a innym razem zajmie mu dłużej.
Robota, robotą. Rozbierz plastiki i dostań się do wszystkiego – to zajmuje sporo czasu.
Ja bardziej kierowałbym się do elektryka. Niech sprawdzi obwody. Albo samemu.
Podłącz komputer i zobacz jakie masz błędy.
Ale tam jest wspomaganie elektryczne... To już nie te Mazdy co kiedyś.
Opcje są 2-3, bo tam jest jedynie silnik i jego zasilanie + przekaźnik (od blokady kierownicy ) Na schemacie nie widać silnika jako takiego, nie mam pojęcia czy moduł jest osobno, ale chyba nie – bo po co by mu było aż 60A?
Jakieś zwarcie do masy, problem z wiązką / wtyczką lub samym silnikiem.
Silnik od wspomagania jest pod kierownicą, ciężko go nie zauważyć.
Opcje są 2-3, bo tam jest jedynie silnik i jego zasilanie + przekaźnik (od blokady kierownicy ) Na schemacie nie widać silnika jako takiego, nie mam pojęcia czy moduł jest osobno, ale chyba nie – bo po co by mu było aż 60A?
Jakieś zwarcie do masy, problem z wiązką / wtyczką lub samym silnikiem.
Silnik od wspomagania jest pod kierownicą, ciężko go nie zauważyć.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6