check engine required- katalizator, a może sonda lambda?

Witam,
Szanowni mam problem z moją 6tką, GJ, prod. 2012, 165 km, sedan. Od dobrych kilku miesięcy świeci się kontrolka silnika i komunikat jak w temacie (Check Engine Required). Czasem zgaśnie (zwłaszcza jak było bardzo ciepło latem). Przejechane ma pomału 180.000 km. W ASO stwierdzili, że to katalizator, ale nowy kosztuje około 4.500 zł. Zamienników brak. Znajmy mechanik stwierdził, że błąd wyskakuje mu na sondzie lambda. Dziś na stacji diagnostycznej sprawdzili spaliny- wynik podobno świetny (według informacji od kontrolującego). CO 0%, CO2 15,6%, HC 0, o2 – 0,06%. Paliwo tankuje na różnych stacjach, ale nie ma to bezpośredniego przełożenia na kontrolkę.
Jak sądzicie- co to może być? Może macie jakiś sposób na usunięcie tego problemu?
Trochę szkoda mi wymieniać katalizator, tym bardziej, że w ASO stwierdzili, że po prostu software Mazdy tak ma, że pokazuje błąd przy niewielkich odchyleniach, które nota bene spełniają wszelkie normy i wszystko jest zgodne z wymaganiami norm środowiskowych. Do tego taką samą opinię przedstawiło dwóch innych mechaników u których diagnozowałem problem na komputerze- w skrócie śmiało jeździć.
Jeśli macie jakieś wskazówki, będę wdzięczny.
pozdrawiam,
Maciek
Szanowni mam problem z moją 6tką, GJ, prod. 2012, 165 km, sedan. Od dobrych kilku miesięcy świeci się kontrolka silnika i komunikat jak w temacie (Check Engine Required). Czasem zgaśnie (zwłaszcza jak było bardzo ciepło latem). Przejechane ma pomału 180.000 km. W ASO stwierdzili, że to katalizator, ale nowy kosztuje około 4.500 zł. Zamienników brak. Znajmy mechanik stwierdził, że błąd wyskakuje mu na sondzie lambda. Dziś na stacji diagnostycznej sprawdzili spaliny- wynik podobno świetny (według informacji od kontrolującego). CO 0%, CO2 15,6%, HC 0, o2 – 0,06%. Paliwo tankuje na różnych stacjach, ale nie ma to bezpośredniego przełożenia na kontrolkę.
Jak sądzicie- co to może być? Może macie jakiś sposób na usunięcie tego problemu?
Trochę szkoda mi wymieniać katalizator, tym bardziej, że w ASO stwierdzili, że po prostu software Mazdy tak ma, że pokazuje błąd przy niewielkich odchyleniach, które nota bene spełniają wszelkie normy i wszystko jest zgodne z wymaganiami norm środowiskowych. Do tego taką samą opinię przedstawiło dwóch innych mechaników u których diagnozowałem problem na komputerze- w skrócie śmiało jeździć.
Jeśli macie jakieś wskazówki, będę wdzięczny.
pozdrawiam,
Maciek