Awaria I – eloop oraz I-stop

Postprzez Lord_Rahl » 12 lis 2018, 19:48

Witam serdecznie, w mojej maździe 6 z 2013 zaczął pojawiać się problem z tymi systemami, (i eloop nie ładuje do końca na obrazku tylko do połowy, a istop całkiem nie działa) akumulator nowy 9 miesięcy, w Aso zaczęli sprawdzać i stwierdzili że padł moduł sterujący tymi systemami cena 1000zł netto.
Nigdy nie lubiłem i stopu a w i eloop nie do końca wierzyłem tak więc postanowiłem nie inwestować pieniędzy w jakiś moduł. Trochę dziwne że tak ta elektronika szybko pada.. Jakie macie przemyślenia?
Początkujący
 
Od: 20 lut 2011, 00:12
Posty: 7

Postprzez Lord_Rahl » 16 gru 2018, 00:43

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam forumowiczów :)
Początkujący
 
Od: 20 lut 2011, 00:12
Posty: 7

Postprzez KMBak » 17 gru 2018, 12:34

Tak trochę odkopię. A ładowałeś sobie akumulator? Bo jeszcze nie słyszałem o takiej awarii. Moim zdaniem warto jednak sprawdzić stan naładowania, bo może się okazać, że systemy ożyją. Mazda ma zdupcony algorytm ładowania i często bateria jest niedoładowywana.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Lord_Rahl » 23 gru 2018, 21:26

Akumulator rok od zmiany, ładowany wielokrotnie różnymi ładowarkami i w ASO..
Po trasie 1000km przez 3dni system też nie ożył. W sumie nie działa to nie działa i stopu nigdy nie lubiłem, ale sam fakt, że coś jest nie tak.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2011, 00:12
Posty: 7

Postprzez dyzioo » 8 sty 2019, 21:26

Czy jest jakas procedura ładowania aku (odpiecie dwóch klem, czy tylko masy?? Brat ma silnik 2.2 i sie zastanawia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 12:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez Janusz626 » 11 sty 2019, 10:11

Możliwe że wszystko jest w porządku.
Możliwe, że z powodu pewnych niespelnionych kryteriów do działania ieloopa i istopa, poprostu ten nie działa.
Są pewne wymagania systemów aby działały.
Pierwszy z nich to stan naładowania akumulatora, temperatura zewnętrzna jak i wewnętrzna samego akumulatora. Temperatura silnika płynu i oleju i wiele innych.

Ładowanie akumulatora ladowarkami procesorowymi mija się z celem, ponieważ one nie ładują do pełna mimo że mają funkcje boost. Takie (przeważnie) ładowarki wyłączają się jak napięcie akumulatora podczas ładowania osiągnie już 14.20V, a jak wiemy w samochodzie może być i nawet 14.80V. Ładowarki prosesorowe mogą się nadawać jak muszą... ale tylko do ładowania awaryjnego po jakimś rozladowaniu, w międzyczasie eksploatacji bateri, dla zadowolenia czy z nudów. Ale one nie wsądzą odpowiedniego napięcia a w rezultacie nie zrobią odpowiedniej gęstości elektrolitu.
Te 14.20V jest za mało na pełne ładowanie i osiągnięcie gęstości elektrolitu na poziomie równym 1.28 gr/ml przy 20stC a to 1.28 gr to jest warunek. Gęstość rośnie wraz z niską temperatura elektrolitu a maleje jak jest wyższa temp. Dlatego umownie badanie powinno przeprowadzać się przy temp 20stC, chyba że ktoś lubi liczyć i mnożyć aktualną temp np przy +5stC.
Dodatkowo napięcie spoczynkowe 30minut po ładowaniu i nie po jeździe nie po rozruchu tylko po odstaniu przykładowo po nocy, w temp otoczenia 20stC, napięcie powinno być nie mniejsze jak 12.70V i to jest napięcie podawane jako ogólne dla akumulatorów kasowych.
Myślę, że jak będzie bliższe 13.50V to będzie już wystarczające. Ale zbudować takie napięcie ładowarką procesorową nie jest osiągalne, one raczej dadzą w efekcie minimalne te 12.7V może 12.75V.

Oczywiście ladujemy na odłączonym akululatorze od samochodu, czy jedna minusowa klema czy obie to już lepiej obie. I najlepiej nie na mrozie lub przy poniżej +10stC, naepiej w domu ciepłej piwnicy gdzie jest 20StC.
Uważać na wydzielajacy się wodór, kwas może poparzyc skórę oczy itp, przestrzegać warunków BHP, bo to nie są. Żarty.

Więc parę warunków :
1. Napięcie spoczynkowe wyższe od 12.70V.
2. Temperatura akumulatora 20stC.
3. Gęstość elektrolitu 1.28..
3. Podczas ładowania temp aku nie więcej jak 40stC.
4. Podczas ładowania Napięcie nie wyzsze jak 16.20V
5. Koniec ładowania pod prostownikiem na akumulatorze to napięcie do 16V a prąd jak zmaleje do około 0.20A

Oczywiście napisem w wielkim uproszczeniu, temat ładowania akumulatorów może być długi i szeroki. Warto jednak samemu zasięgnąć odpowiednich informacji na forach o tematyce akumulatorów i ich ładowania. I nie wiem, czy takie rozmowy pasują do tego tematu.

Male procesorowe ładowarki tak, ale one nie są w stanie zbudować wymaganej gęstości elektrolitu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6