Stuki w silniku, bierze olej 2.5 skyactiv

Postprzez marcinsmiglo » 14 lis 2014, 20:28

Witam mam taki problem po przejechaniu około 1000km (mazda 6 2014r usa) w silniku pojawiło się delikatne stukanie (coś jak popychacze – szklanki – zaworów), sprawdziłem poziom oleju i okazało się że bagnet był ledwo co zamoczony. Zrobiłem dolewkę, ku mojemu zdziwieniu weszło prawie 2 litry, ale stukanie nie ustąpiło (no może troszeczkę przy rozgrzanym silniku) wykręciłem świece i zobaczyłem że świeca na czwartym cylindrze jest cała w nagarze. Sprawdziłem kompresję na wszystkich garach i wszędzie była taka sama około 8,5 bara. Zastanawiam się co tu morze nie grać, czy np. uszczelniacze zaworów puściły na tym czwartym cylindrze i szklanki dały dup...y? Proszę o jakieś podpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 14 lis 2014, 20:17
Posty: 5
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 benzyna 2014

Postprzez Wojtek » 14 lis 2014, 20:45

Dzwoniłeś do ASO? Masz chyba gwarancję... Jak na nowy silnik, to musiało coś puścić...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez marcinsmiglo » 14 lis 2014, 21:02

Niestety nie mam gwarancji, auto pochodzi z USA
Początkujący
 
Od: 14 lis 2014, 20:17
Posty: 5
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 benzyna 2014

Postprzez Wojtek » 15 lis 2014, 17:39

marcinsmiglo napisał(a):w silniku pojawiło się delikatne stukanie (coś jak popychacze – szklanki – zaworów)

nagraj ten dźwięk
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 15 lis 2014, 19:33

Wstaw ją do ASO na diagnostykę. Nikt Ci nawet błędów póki co nie odczyta... A jak tam płyn chłodzący? W tym silniku kompresja jest bardzo wysoka... Sprężanie 14:1, tym się szczycą te silniki... Obecnie nie mam podglądu jakie wartości kompresji powinny byś ale wydaje się maaalutko to co zmierzyłeś.

Aha... w jakim stanie ją ściągnąłeś? Jaki przebieg?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marcinsmiglo » 17 lis 2014, 17:51

Na diagnostyce komputerowej nic nie wychodzi, poza tym nie pali się nawet lampka silnika, auto ma pełną moc itd, auto było puknięte w przód, przebieg przy sprowadzeniu 700km, moim zdaniem coś się zastało w głowicy jak cały olej z płynął na dól. Dobra nie ma co gdybać w ciągu tygodnia będzie to rozebrane i napisze dla "potomnych" co jej dolegało.
Początkujący
 
Od: 14 lis 2014, 20:17
Posty: 5
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 benzyna 2014

Postprzez Wojtek » 17 lis 2014, 18:05

skoro na diagnostyce nie ma nic... hm... sam jestem ciekawy przyczyny... <co?>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 17 lis 2014, 18:13

Remove the following parts.

(1) Plug hole plate.
(2) Ignition coil/ion sensors. SKYACTIV-G 2.5].)
(3) Spark plugs.
(4) Fuel pump relay
(5) Fuel injector relay


Compression [SKYACTIV-G 2.5]
Standard: 954 kPa {9.73 kgf/cm2, 138 psi}[300 rpm]
Minimum: 763 kPa {7.78 kgf/cm2, 111 psi}[300 rpm]
Maximum difference between cylinders: 161 kPa {1.64 kgf/cm2, 23.4 psi}[300 rpm]
Note
• Because the SKYACTIV-G 2.0 and SKYACTIV-G 2.5 retards the intake valve closing timing, compression pressure is low.


Pomiar robiłeś na odłączonych wtryskach paliwa? Najlepiej wyciągnąć przekaźniki
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marcinsmiglo » 17 lis 2014, 18:31

Pomiar był robiony na podłączonych wtryskach. Na diagnostyce w tym przypadku to nie ma chyba co wyjść (no może poza ciśnieniem oleju). Ja obstawiam uszczelniacze zaworów na czwartym cylindrze a w ostateczności jakąś prowadnicę. W ciągu dwóch trzech dni napisze co i jak.
Początkujący
 
Od: 14 lis 2014, 20:17
Posty: 5
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 benzyna 2014

Postprzez Wojtek » 17 lis 2014, 18:39

marcinsmiglo napisał(a):prawdziłem kompresję na wszystkich garach i wszędzie była taka sama około 8,5 bara.

smile napisał(a):Standard: 954 kPa {9.73 kgf/cm2, 138 psi}[300 rpm]
Minimum: 763 kPa {7.78 kgf/cm2, 111 psi}[300 rpm]


maximum: 9.73 kgf/cm2 = 9.54 bar
minimum: 7.78 kgf/cm2 = 7.62 bar

czyli jeżeli było poprawnie sprawdzane, to Twój silnik ma teraz w połowie...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 17 lis 2014, 20:45

Pomiar nie był robiony poprawnie bo wtryski podawały paliwo co podwyższyło ciśnienie.
Zastanawia mnie spadek kompresji a stukanie silnika.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Wojtek » 17 lis 2014, 21:10

dlatego napisałem: jeżeli...

Możemy się tylko odnosić do informacji podanych przez kolegę...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez marcinsmiglo » 12 gru 2014, 22:54

Problem rozwiązany wymianą na nowy silnik. Stary silnik – problem nie rozwiązany.
Początkujący
 
Od: 14 lis 2014, 20:17
Posty: 5
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 benzyna 2014

Postprzez matthies » 13 gru 2014, 12:34

ale na twój koszt?
Możesz podpowiedzieć gdzie robiłeś wymianę?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez smile » 13 gru 2014, 22:15

Na pewno na koszt właściciela auta. Silnik jeśli się już kupi to wymienić można wszędzie.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6