Stuki w silniku, bierze olej 2.5 skyactiv
Strona 1 z 1
Witam mam taki problem po przejechaniu około 1000km (mazda 6 2014r usa) w silniku pojawiło się delikatne stukanie (coś jak popychacze – szklanki – zaworów), sprawdziłem poziom oleju i okazało się że bagnet był ledwo co zamoczony. Zrobiłem dolewkę, ku mojemu zdziwieniu weszło prawie 2 litry, ale stukanie nie ustąpiło (no może troszeczkę przy rozgrzanym silniku) wykręciłem świece i zobaczyłem że świeca na czwartym cylindrze jest cała w nagarze. Sprawdziłem kompresję na wszystkich garach i wszędzie była taka sama około 8,5 bara. Zastanawiam się co tu morze nie grać, czy np. uszczelniacze zaworów puściły na tym czwartym cylindrze i szklanki dały dup...y? Proszę o jakieś podpowiedzi.
- Od: 14 lis 2014, 20:17
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 GJ 2.5 benzyna 2014
Dzwoniłeś do ASO? Masz chyba gwarancję... Jak na nowy silnik, to musiało coś puścić...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Niestety nie mam gwarancji, auto pochodzi z USA
- Od: 14 lis 2014, 20:17
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 GJ 2.5 benzyna 2014
marcinsmiglo napisał(a):w silniku pojawiło się delikatne stukanie (coś jak popychacze – szklanki – zaworów)
nagraj ten dźwięk
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wstaw ją do ASO na diagnostykę. Nikt Ci nawet błędów póki co nie odczyta... A jak tam płyn chłodzący? W tym silniku kompresja jest bardzo wysoka... Sprężanie 14:1, tym się szczycą te silniki... Obecnie nie mam podglądu jakie wartości kompresji powinny byś ale wydaje się maaalutko to co zmierzyłeś.
Aha... w jakim stanie ją ściągnąłeś? Jaki przebieg?
Aha... w jakim stanie ją ściągnąłeś? Jaki przebieg?
Na diagnostyce komputerowej nic nie wychodzi, poza tym nie pali się nawet lampka silnika, auto ma pełną moc itd, auto było puknięte w przód, przebieg przy sprowadzeniu 700km, moim zdaniem coś się zastało w głowicy jak cały olej z płynął na dól. Dobra nie ma co gdybać w ciągu tygodnia będzie to rozebrane i napisze dla "potomnych" co jej dolegało.
- Od: 14 lis 2014, 20:17
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 GJ 2.5 benzyna 2014
skoro na diagnostyce nie ma nic... hm... sam jestem ciekawy przyczyny...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Remove the following parts.
(1) Plug hole plate.
(2) Ignition coil/ion sensors. SKYACTIV-G 2.5].)
(3) Spark plugs.
(4) Fuel pump relay
(5) Fuel injector relay
Compression [SKYACTIV-G 2.5]
Standard: 954 kPa {9.73 kgf/cm2, 138 psi}[300 rpm]
Minimum: 763 kPa {7.78 kgf/cm2, 111 psi}[300 rpm]
Maximum difference between cylinders: 161 kPa {1.64 kgf/cm2, 23.4 psi}[300 rpm]
Note
• Because the SKYACTIV-G 2.0 and SKYACTIV-G 2.5 retards the intake valve closing timing, compression pressure is low.
Pomiar robiłeś na odłączonych wtryskach paliwa? Najlepiej wyciągnąć przekaźniki
(1) Plug hole plate.
(2) Ignition coil/ion sensors. SKYACTIV-G 2.5].)
(3) Spark plugs.
(4) Fuel pump relay
(5) Fuel injector relay
Compression [SKYACTIV-G 2.5]
Standard: 954 kPa {9.73 kgf/cm2, 138 psi}[300 rpm]
Minimum: 763 kPa {7.78 kgf/cm2, 111 psi}[300 rpm]
Maximum difference between cylinders: 161 kPa {1.64 kgf/cm2, 23.4 psi}[300 rpm]
Note
• Because the SKYACTIV-G 2.0 and SKYACTIV-G 2.5 retards the intake valve closing timing, compression pressure is low.
Pomiar robiłeś na odłączonych wtryskach paliwa? Najlepiej wyciągnąć przekaźniki
Pomiar był robiony na podłączonych wtryskach. Na diagnostyce w tym przypadku to nie ma chyba co wyjść (no może poza ciśnieniem oleju). Ja obstawiam uszczelniacze zaworów na czwartym cylindrze a w ostateczności jakąś prowadnicę. W ciągu dwóch trzech dni napisze co i jak.
- Od: 14 lis 2014, 20:17
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 GJ 2.5 benzyna 2014
marcinsmiglo napisał(a):prawdziłem kompresję na wszystkich garach i wszędzie była taka sama około 8,5 bara.
smile napisał(a):Standard: 954 kPa {9.73 kgf/cm2, 138 psi}[300 rpm]
Minimum: 763 kPa {7.78 kgf/cm2, 111 psi}[300 rpm]
maximum: 9.73 kgf/cm2 = 9.54 bar
minimum: 7.78 kgf/cm2 = 7.62 bar
czyli jeżeli było poprawnie sprawdzane, to Twój silnik ma teraz w połowie...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
dlatego napisałem: jeżeli...
Możemy się tylko odnosić do informacji podanych przez kolegę...
Możemy się tylko odnosić do informacji podanych przez kolegę...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Problem rozwiązany wymianą na nowy silnik. Stary silnik – problem nie rozwiązany.
- Od: 14 lis 2014, 20:17
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 GJ 2.5 benzyna 2014
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6