Szarpanie podczas jazdy – benzyna 2,0 165 KM – manual??

Postprzez Tosik » 26 maja 2014, 10:42

Witam wszystkich,
Krótkie pytanko, czy ktoś z Was zauważył – zaobserwował podczas jazdy przy delikatnym obchodzeniu się z gazem i sprzęgłem że autko szarpie?? U mnie w czasie delikatnej „eco” jazdy przy każdej zmianie biegu autko delikatnie szarpie (dla sprecyzowanie samochodami jeżdżę od prawie 20 lat z czego połowę zawodowo po 6-7 tyś miesięcznie – tak że o braku umiejętności nie ma mowy :) :) ). Zastanawiam się czy związane jest to ze sprzęgłem (może istnieje możliwość regulacji) czy gazem?? To samo zaobserwowałem przy jeździe ze stała prędkością np.: 6 bieg – 90 km/h i w fotelu czuć delikatne szarpanie jakby brakowało paliwa. Temat znika jak załączę tempomat.

a przy okazji, kolejna rzeczą jaką zaobserwowałem to przy ostrej jeździe i dość agresywnym zwalnianiu sprzęgła z pod maski wydobywa się dziwny stuk – hałas tak jak by po napędzie ktoś walił młotkiem.

Niedługo wybieram się na przegląd i chcę to zgłosić ale obawiam się że będzie "ten typ tak ma", a im w serwisie nie będzie się chciało nawet przejechać żeby sprawdzić
Początkujący
 
Od: 10 sty 2014, 21:37
Posty: 24
Auto: Mazda 6
2013r., 2.0 benzyna
165KM, Skypesion

Postprzez Wojtek » 26 maja 2014, 11:18

Szarpanie przy spokojnej jezdzie zglaszaja posiadacze nowej trojki... Tam sa te same silniki...

Tapatalk
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez matthies » 26 maja 2014, 17:45

zdecydowanie zgłoś to podczas przeglądu + wyciągnij na wierzch to co napisał Wojtek, że wiesz iż właściciele trójki też się na to skarżą. Masz nowe auto więc walcz o swoje <spoko>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Zbigniew_AWD » 6 sie 2014, 14:09

Poskładałem kilka rzeczy do kupy i wydaje mi się że odpowiedzią jest... brak dwumasy. Chyba że 6ka ma, natomiast Cx 5 nie ma i co mi najbardziej przeszkadza, to to że okropnie się trzaska Przy zmianie biegu np w korku lub na podziemnym to słychać, potrafi też zrobić żabkę. Zdecydowanie wolałbym aby ten dwumas tu był, zadbany powinien przejechać ok 200 tysięcy w benzynie.

Owszem można powiedzieć, że również moje poprzednie samochody z jednomasem ani nie szarpały ani się nie trzaskały, ale na ogół miały dwukrotnie niższą moc. Z jednym wyjątkiem. Miałem też Legacy z dwumasem którego wymiłem na jednomas z WRX. Różnica była kolosalna i w porównaniu z tamtym jednomasem Mazda nie szarpie w ogóle ;P Dlatego gdyby nie to że od pewnego czasu czytam te wątki, oraz podpowiedź żony: "nie szarp tak tym autem", w ogóle nie zorientowałbym się, że coś szarpie ;–) BTW jeżdżę na ogół bardzo spokojnie.

Także raczej obstawiam, że TTTTM.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 21:42
Posty: 60 (0/4)
Auto: CX-5, G, AWD

Postprzez abracadabra » 7 sie 2014, 09:01

W GJ dwumasy też nie ma.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 19:27
Posty: 68
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013

Postprzez ZOOMik » 7 sie 2014, 11:07

Zbigniew_AWD napisał(a):Także raczej obstawiam, że TTTTM.

viewtopic.php?f=497&t=170426
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Werewolf » 2 wrz 2014, 20:59

IMO – goń do serwisu. To może być cośnaprawde niepokojącego. MOżesz sobie tak gdybać i wróżyć ale jednak sprawa kwalfikikuje sięco najmnoiej na przegląd.
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2014, 20:20
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.3 MZR 175 KM

Postprzez Wicio23 » 3 wrz 2014, 10:15

Hmmm ciekawe. Automat jedzie płynie i nic nie szarpie. Może to faktycznie wina sprzęgła.
Początkujący
 
Od: 20 maja 2013, 11:26
Posty: 27
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda6, 2.0 6AT, SkyEnergy
SportKombi, Blue Reflex

Postprzez OldSeb » 15 wrz 2015, 20:22

Mam to samo u siebie. Dodatkowo bardzo trudno płynnie ruszyć z miejsca. Pytanie czy kolega zgłaszał problem w serwisie i udało mu się coś wywalczyć ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2013, 21:08
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2012 2.0 SKYACTIV-G

Postprzez tunik » 21 wrz 2015, 19:02

Miałem podobny problem, proponuje na to sprzegło zerknąć.
tunik
 

Postprzez 54ml » 11 kwi 2017, 00:11

Witam wszystkich.
Ta przypadłość jest i u mnie. Mam manuala. Przy średnio dynamicznym ruszaniu i ponownym szybkim naciśnięciu sprzęgła rzuca silnikiem i coś jakby dzwoniło w mechanizmie sprzęgła. Słychać to zwłaszcza przy pracy sprzęgłem przy podjazdach w korku lub przejeżdżaniu przez progi zwalniające. Rozumiem, że działa tu dość duży moment obrotowy na 1 biegu i siły na sprzęgło, ale te dziwne dzwonienie i stuki mnie zaniepokoiły. Przy zmianie z 1 na 2 też to delikatnie słychać. Autem jeżdżę od niecałego miesiąca, jest nowe, 1200km dopiero najechane, i jakoś nie chce mi się wierzyć w usterkę. Mam wrażenie jakby zerwanej poduszki pod silnikiem. Jest to strasznie irytujące. O dzwonienie spod spodu przy skaczącym silniku podejrzewam też układ wydechowy, bo z ciekawości wlazłem pod spód i zauważyłem, że za kolektorem wydechowym jest elastyczne stalowe plecione połączenie, a w nim bardzo luźno latająca dalsza część wydechu, która gdzieś tam może drżeć i terkotać. A może jedno z drugim ma związek?
Jak u Was zakończył się ten temat? Czy te auta tak mają i mam jeździć jak flegmatyk po lekach uspokajających, czy to faktycznie jakaś wada fabryczna? Nie jestem więc już pewny tego sprzęgła i też nie chce mi się wierzyć w takie niedopatrzenie inżynierów mazdy z tym wydechem.
Mam zamiar ruszyć do serwisu, ale najpierw chciałbym trochę w temacie być zorientowany.
pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2017, 23:33
Posty: 3
Auto: cx5 AWD 2.0 benz 2016r. manual

Postprzez marcin5644 » 17 kwi 2017, 15:38

U mnie na początku to występowało ale raczej wiąże to ze zmianą auta. Czasami rzadko zdarzy mi się, że zdechnie bo za szybko popuszczę może zdarzyło mi się to 3 razy w ciągu miesiąca generalnie sprzęgło bierze bardzo ładnie i nic nie szarpie ani przy dynamicznym ruszaniu ani przy eco jeździe. Auto w manualu obecny przebieg 56 tyś. km ale być może poprzedni właściciel w de coś wymieniał chodź w historii ani słowa o tym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 20:15
Posty: 314 (5/1)
Skąd: Łomża/Berlin (DE)
Auto: 2008-2010
Mazda 323 BG 1.3 8V 91r.
2017-
Mazda 6 GJ SkyENERGY 2014 2.0 SKYACTIV-G

Postprzez piotras80 » 29 wrz 2017, 07:19

U mnie czasami poszarpuje na dwójce i zastanawiam się czy to nie wina brudnej przepustnicy.Jestem świeżo po wymianie filtra powietrza i świec.
Początkujący
 
Od: 13 cze 2017, 21:51
Posty: 4 (1/0)

Postprzez ryba113 » 24 paź 2018, 21:27

U mnie było tak. Ruszam jedynka,dwójka, deikatne przyspieszenie i puszczam gaz i szarpie, a wręcz żabki robi. Pomogło choć nie w 100% czyszczenie przepustnicy i reset ECU.
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2018, 07:12
Posty: 181 (6/22)
Skąd: CT, EL, NO
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzyna 160 PS AWD

Postprzez Kritik » 25 sty 2019, 15:08

ryba113 napisał(a):U mnie było tak. Ruszam jedynka,dwójka, deikatne przyspieszenie i puszczam gaz i szarpie, a wręcz żabki robi. Pomogło choć nie w 100% czyszczenie przepustnicy i reset ECU.


u mnie tez tak jest na nowej M3 2018 roku z 2.0 120koni – to już moje 7 auto
przed tym miałem nowy Megane 4 z 1.2TCE, i tez było szarpanie do 2000 obrotów.... – to bylo 6

wiec to nie jest problem z przepustnica, bo oba tych auta byli nowe

myślę ze to jest powiązane z softem dla spełnienia EURO6 albo cos takiego, bo na żadnym z poprzednich, starszych aut, nie miałem czegoś takiego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez jfk » 11 cze 2021, 21:58

Odgrzeję temat. Od 2 tygodni jeżdżę 6 2.0 165KM 6MT i moja M zachowuje się podobnie to tych opisanych w wątku.
Objawy:
– bieg 4 – spokojna jazda ze stałym gazem – czuć jakby co 0.5 sek. silnik nie dostawał pełnej dawki paliwa (uczucie "grudkowatości" w pracy silnika), przede wszystkim na nie rozgrzanym silniku
– bieg 2 i 3, jazda ze stałym gazem w przedziale 1500-2200 obr/min (najczęściej korki) – potrafi pożądnie szarpnąć, kangurek
– często, niepłynna zmiana biegów, przede wszystkim z 1 na 2 i z 2 na 3 (z szarpnięciem, wyraźnym odcięciem gazu, taka znana "turbodziura" w dislach turbo)
– pojawiające się szarpnięcia, "kangurek" przy zwalnianiu silnikiem, przede wszystkim na niskich biegach
– nic nie słyszę ze strony sprzęgła, za to przy hamowaniu silnikiem pojawia się "świst" (nie wiem, czy ten silnik tak pracuje – dajcie znać)

Jako, że auto na gwarancji we wtorek mam umówioną wizytę w ASO.
<jupi> <cisza>
Proszę o info, jeśli ktoś zgłaszał ten problem do Mazdy i co z tego wyniknęło. Boję się, że to skończy się TTTM lub "nic nie widzę, nic nie słyszę, nic nie czuję".
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2016, 22:16
Posty: 65 (3/3)
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR 105KM / Z6-VE Exclusive+ 2010
Mazda 6 GL 2.0 165KM SkyPassion 2018

Postprzez piterix » 9 lip 2021, 09:36

To i ja dopytam – jak tam to szarpanie w M6 2.0 165KM?
Bo mam podobnie, przesiadłem się z M6 GG na nową 6 i zmiany biegów z 1 na 2 oraz z 2 na 3 – samo naciśnięcie sprzęgła powoduje takie dziwne wrażenie – nie jest może fizyczne mocne szarpanie, ale czuć jakby takie "łubudubu" w wykonaniu silnika, taką jakąś ciężką bezwładność, zamiast nagłej "lekkości" auta będącego na luzie.
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2013, 08:51
Posty: 35
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6, 1.8, 2007. Wcześniej Mazda 626 2.0D 1991r. – pierwszy właścicel, blachy posypały się całkowicie w 2011r.

Postprzez jfk » 9 lip 2021, 13:29

@piterix
Jestem po pierwszej jeździe z szefem serwisu ASO. Gość prowadził i potwierdził, że czuje:
– bieg 4 – spokojna jazda ze stałym gazem – czuć jakby co 0.5 sek. silnik nie dostawał pełnej dawki paliwa (uczucie "grudkowatości" w pracy silnika), przede wszystkim na nie rozgrzanym silniku

W tym tygodniu mam umówione spotkanie z diagnostą i mamy przejechać się z komputerem zapiętym podczas jazdy. Uzgodniliśmy także sprawdzenie świec.

Ten temat:
– nic nie słyszę ze strony sprzęgła, za to przy hamowaniu silnikiem pojawia się "świst" (nie wiem, czy ten silnik tak pracuje – dajcie znać) wytłumaczył, że "świst" tak słychać skrzynię biegów niezasprzęgloną przy zmniejszaniu prędkości (chamowanie silnikiem)

Te tematy:
– bieg 2 i 3, jazda ze stałym gazem w przedziale 1500-2200 obr/min (najczęściej korki) – potrafi pożądnie szarpnąć, kangurek
– często, niepłynna zmiana biegów, przede wszystkim z 1 na 2 i z 2 na 3 (z szarpnięciem, wyraźnym odcięciem gazu, taka znana "turbodziura" w dislach turbo)
– pojawiające się szarpnięcia, "kangurek" przy zwalnianiu silnikiem, przede wszystkim na niskich biegach

Na razie usłyszałem, że tak ten silnik pracuje (TTTM), jakieś teorie o elektornicznym zapłonie/rozruszniku, który działa 0/1.

Ja jedynie od siebie zacząłem wlewać podczas tankowania ARCHOIL AR6900-P MAX i już po pierwszym wlaniu, mam odczucie, że odczuwalnie mniej mam dziwnych szarpnięć, szczególnie na 1 i 2. Temat 4 biegu – bez zmian.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2016, 22:16
Posty: 65 (3/3)
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR 105KM / Z6-VE Exclusive+ 2010
Mazda 6 GL 2.0 165KM SkyPassion 2018

Postprzez cebularz » 10 lip 2021, 19:00

Pełzając w korku na jedynce ma prawo szarpnąć, na wyższym biegu już idzie płynnie (ten typ i wszystkie inne tak mają). Nie daj się specjalistom z ASO , ten typ tak nie ma. Powodów szarpania może być dużo: wtrysk, przepływomierz, świece, przewody wysokiego napięcia.
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2019, 12:49
Posty: 37 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 2015r
Mazda CX-5 2.5 2019r

Postprzez jfk » 14 lip 2021, 20:53

Dzisiejsze wizyta nie odbyła się. Awaria systemu wew. ASO. Czekam na nowy termin.
Ale wczoraj zrobiłem sobie pewne "testy", które może coś powiedzą lub zagmatwają sprawę.

– test 0-100km/h – wg katalogu 9.4 sek. Nie udało mi się zejść poniżej 11.36 sek.
Nie piszę w kontekście, że te katalogowe to o kant potłuc, tylko czy moja 6 nie jest "nieco za wolna/przymulona"?

– symulacja jazdy w korku – 1-2 bieg. Nie najgorzej, sporadycznie szarpnięcie, ale zauważam taki dziwny "trzask" przy zmianie biegów ze skrzyni, brak płynności w przjściu z 1 na 2. No i po wrzuceniu 2 biegu (tak podpowiada komputer, ok. 1500-1800 obr/min), chcę jechać spokojnie bez przyspieszania a tu kangur hop, hop, hop, silnik się dławi i albo noga w sprzęgło albo gaz. Strasznie mnie to irytuje i coraz bardziej denerwuje.
(Mam 3 z 2010 r. 105km i tam tylko na 1 biegu nieraz jest problem szarpnięć (tak jak pisze @cebularz), wyższe jadą jak trzeba.)

– test 1 bieg –> 2 bieg i gaz w podłogę. I tu mega dziwna sprawa – przy przyspieszaniu czuję ewidentnie co chwilę takie wytłumienia, jakby odcinało paliwo – na pewno nie jest to jednostajne, płynne przyspieszenie. Na 5 testów, 2 razy tak się zadziało.

No i ta nieszczęsna 4 (ale i czuć to na 3 i 5) – brak płynności w pracy silnika, takie mikro "turbo dziury", silnik pracuje "grudkowato".

Trudno to się opisuje... :(
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2016, 22:16
Posty: 65 (3/3)
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR 105KM / Z6-VE Exclusive+ 2010
Mazda 6 GL 2.0 165KM SkyPassion 2018

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron