Strona 1 z 1

Różnice mocy w USA i w Europie

PostNapisane: 12 cze 2013, 09:52
przez 323-1984
W USA 2,5 litrowy silnik w Maździe 6 ma moc 184 KM
http://www.mazdausa.com/MusaWeb/display ... leCode=M6G
Natomiast na rynku w w Europie Mazda 6 przy 2,5 l ma już 192 KM.
Czy może wiecie w czym tkwi różnica? <oczy>

PostNapisane: 12 cze 2013, 10:04
przez chmooreck
W paliwie

Re: Różnice mocy w USA i w Europie

PostNapisane: 12 cze 2013, 11:46
przez tomb745
Dlatego też silnik ma mniejszy stopień sprężania niż pozostałe skyactive – benzyna w USA to 91 oct

Re: Różnice mocy w USA i w Europie

PostNapisane: 12 cze 2013, 20:10
przez Mirecsk38
191HP EU jest 188HP USA

Re: Różnice mocy w USA i w Europie

PostNapisane: 23 cze 2013, 17:10
przez adamus28
jak już to 192PS EU pozdrawiam :)

PostNapisane: 25 cze 2013, 23:28
przez ZOOMik
Psotka2013 napisał(a):nie rozumiem, dlaczego są takiego różnice???

Koledzy wyżej wszystko wyjaśnili :)

Re: Różnice mocy w USA i w Europie

PostNapisane: 17 wrz 2018, 21:51
przez moczul
Bzdury <glupek2>
Po pierwsze: silniki 2,5L w USA i EU mają ten sam stopień sprężania 13,0. Różnica (14 i 13) dotyczy tylko modeli 2.0L
Po drugie: paliwo o mniejszym octanie ma większą sprawność od paliwa z większym oktanem. Liczba oktanowa to odporność na spalanie stukowe. Uzyskanie większego oktanu wiąże się z większą ilością dodatków w paliwie a tym samym mniejszą sprawnością spalania.

Więc jak jest z tą mocą EU i USA ?
PS. <czytaj> Proszę sprawdzić inne parametry układu korbowo-tłokowego. Nie różnią się więc nie rozumiem skąd ta różnica w mocy. Elektronika?
Manual podaje 140kW co daje 190,4 KM lub 187,7 HP

Re: Różnice mocy w USA i w Europie

PostNapisane: 17 wrz 2018, 22:14
przez Neonixos666
Przy paliwie o mniejszej liczbie oktanowej cofany jest zapłon bo przy takim wysokim stopniu stukało by. Większa liczba to przyśpieszenie zapłonu i większa moc.

Re: Różnice mocy w USA i w Europie

PostNapisane: 19 wrz 2018, 20:58
przez moczul
Zgadza się.
Porównanie dotyczyło tego samego silnika zasilanego np. 95 i 98. Jeżeli elektronika auta nie potrafi przyspieszyć moment zapłonu do paliwa 98, to na tym paliwie auto wbrew oczekiwaniom laika będzie słabsze.