Silniki SkyActive – Pb – test

Postprzez HHHRRR » 25 kwi 2013, 11:00

Użytkowanie silnika benzynowego 2.5 dopiero przeze mnie rozpoczęte, dlatego na początek mała uwaga odnosząca się do podstawowej rzeczywistej różnicy pomiędzy silnikami 2.5 i 2.0.
Większość zapewne z przyczyn ekonomicznych wybiera silnik 2.0, ale zapewniam ... warto odczuć tę różnicę. Auto z silnikiem 2.5 kupowałem w ciemno, bo żaden dealer do jazd próbnych takiego nie posiadał.
Z danych technicznych na papierze wynika, że auta z tym silnikiem mają moc odpowiednio 192 KM i 165 KM (lub słabe 145 KM) przy obrotach na minutę 5700 i 6000. Maksymalny moment obrotowy 256 Nm i 210 Nm przy obrotach na minutę ... (tu istotna różnica) ... 3250 i 4000. Na papierze zatem silnik 2.5 nie ma miażdżącej przewagi na 2.0, ale w praktyce różnica istnieje i do tego jest wyraźnie odczuwalna.
Przede wszystkim w dolnym zakresie obrotów 2.5 ma po prostu kopa, co w 2.0 trudno było odczuć.
Jak przejadę pierwsze 1000 km to sprawdzę realne przyspieszanie sedana do 100 km/h ... na papierze w sekundach ... 7,8 (2.5 AT) i 9,1 lub słabsze 9,5 (2.0 MT) oraz 10,1 (2.0 AT).
Zatem ... podstawowa różnica pomiędzy silnikami 2.5 i 2.0 (Pb) sprowadza się do rzeczywistego "kopnięcia" obu rodzajów aut w dolnym zakresie obrotów.
Z informacji dealera wiem też, że skrzynia biegów AT w obu rodzajach silników zachowuje się inaczej (inny soft i przełożenia), ale to akurat jeszcze sprawdzę.
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2013, 07:57
Posty: 43
Auto: Mazda 6 2013 2.5
SKYACTIV-G 192KM 6AT
i-ELOOP SkyPassion
(Mazda GJ)

Postprzez discus » 7 cze 2013, 09:49

Najlepszy nowy silnik, który zadebiutował w ciągu ostatniego roku 2.5 Skyactiv – trzecie miejsce.
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 11:26
Posty: 95

Postprzez zibi626 » 27 cze 2013, 14:09

Coś cienkie te przyspieszenia...FS ma na papierze 9,9 do setki a mamy tam 115hp. Tu silniki o 20 lat młodsze i podobny litraż a osiągi niewiele lepsze...taka mała dygresja :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:54
Posty: 793
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez koliber1960 » 24 paź 2013, 11:39

Ja mam 2,0 benz. MT pali lepiej jak maluch ,fakt-przy bardzo lekkiej nodze
Załączniki
2013-10-23 15.48.09.jpg
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2013, 12:39
Posty: 59 (0/1)
Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez Kretowy » 27 paź 2013, 11:45

Kurka, ale małe to spalanie, ja nawet takiego w dieslu nie mam :D No może jakby się postarał... Gratuluję wyniku i super silniczka koliber1960 ;)
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2013, 21:50
Posty: 45
Skąd: Biłgoraj / Mikołów
Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel

Postprzez HHHRRR » 4 paź 2014, 22:40

Czy ktoś tu postara się zamieścić przydatne opinie testowe użytkownika po określonym czasie?
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2013, 07:57
Posty: 43
Auto: Mazda 6 2013 2.5
SKYACTIV-G 192KM 6AT
i-ELOOP SkyPassion
(Mazda GJ)

Postprzez s4v4g3 » 10 paź 2014, 12:12

Dokładnie – przydałoby się opisanie jak idzie autko po 4-5 tyś km, a jak po 10tyś..
Ja mam na liczniku 400km i póki co silnik muli jeszcze. Spalanie też wysokie – ponad 8 litrów.
Ale niby po 4-5 tyś ma być o niebo lepiej... Ktoś może potwierdzić ???

Kolejna sprawa- czy komuś pod maską coś hmm "terkocze" delikatnie... takie cykanie, terkotanie puste... ?
Za tydzień jadę do ASO sprawdzić to "coś"...
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 23:11
Posty: 386
Skąd: Wrocław / Kożuchów
Auto: M6 GJ, SkyPassion 165KM

Postprzez Mirecsk38 » 10 paź 2014, 15:22

ja mam kolo 13tkm a niezauwazilem, ze by spalanie schodzilo nizej, mimo to ze przes lato mnej pali jak zimom :–)
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 10:22
Posty: 233 (3/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez Marcinii » 10 paź 2014, 15:28

To u mnie na liczniku już prawie 60 000 km. Jadąc samemu, trasa, tam gdzie pusto to 120 km/h na tempomacie + wyprzedzanie, spalanie wychodzi w granicach 6.6l, po mieście 10l nie udało mi się przekroczyć (mówię o całym baku).
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 06:24
Posty: 196 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0 165KM, 2013

Postprzez s4v4g3 » 10 paź 2014, 18:16

Marcinii – miałeś od początku M6?
Jeśli tak, to czy po 3-4-5 tyś km zauważyłeś różnicę w przyspieszeniu, dynamice itd ???

P.S. umieściłem filmik z tym terkotaniem... ktoś może coś będzie wiedział...
Silnik ma przejechane dopiero 600km.

http://youtu.be/ovZrnsygLt0
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 23:11
Posty: 386
Skąd: Wrocław / Kożuchów
Auto: M6 GJ, SkyPassion 165KM

Postprzez Marcinii » 10 paź 2014, 19:11

Tak, od początku. W kwestii przyspieszenia, to do 5 tys. km raczej nie przekraczałem 4 tys. obrotów. Więc przyspieszenia praktycznie nie czułem :) Ale po tych 5 tys. km samochód był bardzo dynamiczny, co nie uległo zmianie do dziś.

A te terkotanie faktycznie jakieś dziwne, nie kojarzę niczego takiego u siebie. Ale niech więksi fachowcy się wypowiedzą :)
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 06:24
Posty: 196 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0 165KM, 2013

Postprzez s4v4g3 » 10 paź 2014, 19:13

Mi akurat wszyscy mówią, abym nie mulił autka.. byle nie przekraczać 6 tyś. obrotów..
Ale póki co to taki troszkę muł :D
Co do terkotania – czekam na opinie...
Filmik wysłałem tez do mojego dealera... ale odpowiedź dopiero jutro będę miał...
A wiecie – nowe auto i już coś jest nie tak...
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 23:11
Posty: 386
Skąd: Wrocław / Kożuchów
Auto: M6 GJ, SkyPassion 165KM

Postprzez Marcinii » 10 paź 2014, 19:19

Muł dla mnie był dopóki nie przyzwyczaiłem się że dopiero powyżej 3 tys. a idealnie od 4 tys. obrotów dobrze ciągnie (a wczesniej jeździłem M6 dieselem, to była spora różnica). Ale teraz na diesla bym nie zamienił, jeździłem trochę nową M6 2.2 diesel w automacie, przyspieszenie miał lepsze ale jakoś benzyna wywołuje więcej uśmiechu na twarzy jak ją kręcisz do 6.5 tys. obrotów :)
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 06:24
Posty: 196 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0 165KM, 2013

Postprzez s4v4g3 » 10 paź 2014, 19:41

Ja wcześniej miałem M6 GG 136KM diesel... więc póki co ciężko się przyzwyczaić:)
Ale bardziej martwi mnie ten terkot pod maską....
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 23:11
Posty: 386
Skąd: Wrocław / Kożuchów
Auto: M6 GJ, SkyPassion 165KM

Postprzez Mirecsk38 » 11 paź 2014, 11:45


https://www.youtube.com/watch?v=rakdtzvndEs
145 HP
1 rozjazd bez ASR

moze jak bym potrenowam szybke rozjazdy, bylo by lepej
Ostatnio edytowano 11 paź 2014, 11:57 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawienie załącznika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 10:22
Posty: 233 (3/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez Marcinii » 11 paź 2014, 13:18

@s4v4g3: Trochę się przysłuchałem swojej maździe i też mam takie cykanie, może nie tak głośne jak na filmie ale ucha do silnika nie przykładałem :)
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 06:24
Posty: 196 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0 165KM, 2013

Postprzez matthies » 11 paź 2014, 13:57

mi to brzmi jak któreś rolki przy paskach, albo przy alternatorze. Coś wśród tych elementów.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6360 (63/122)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez s4v4g3 » 11 paź 2014, 14:29

Marcinii napisał(a):@s4v4g3: Trochę się przysłuchałem swojej maździe i też mam takie cykanie, może nie tak głośne jak na filmie ale ucha do silnika nie przykładałem :)


U mnie jest to dość głośne. Słychać nawet w środku auta delikatnie.
matthies napisał(a):mi to brzmi jak któreś rolki przy paskach, albo przy alternatorze. Coś wśród tych elementów.


Po prawej stronie jest najgłośniejsze... przy zwiększeniu obrotów ten dźwięk również potęguje..

Co do przyspieszenia jeszcze – chyba muszę zobaczyć czyjąś 6stkę i porównać... Bo coś mi tu jednak nie gra :)

Ktoś z okolic Wrocławia jest ?:)
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 23:11
Posty: 386
Skąd: Wrocław / Kożuchów
Auto: M6 GJ, SkyPassion 165KM

Postprzez matthies » 11 paź 2014, 14:52

na razie mało jest GJ na forum, mimo wszystko uważam, że ktoś zorientowany rolki powinien obejrzeć.

ps. popraw sobie Auto w profilu bo masz już niekatualne ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6360 (63/122)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez s4v4g3 » 13 paź 2014, 07:47

Profil poprawiony:)

Dzisiaj może będę coś wiedział więcej..

Co do samej mocy jeszcze:
Ja póki co mam strasznego muła. Nie mogę zejść poniżej 13s...Przejechane mam 1000km, sposo osób mówi, że po 3-4 tyś dopiero ten silnik zaczyna żyć...
Ale jakoś nie wierzę, że nagle dostanie jakiegoś kopa...
Poniżej test, który powinienem uzyskać lub zbliżyć się do niego :)

Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 23:11
Posty: 386
Skąd: Wrocław / Kożuchów
Auto: M6 GJ, SkyPassion 165KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6